akupunktio ja unettomuus

uneton

Onko jollain kokemusta, että akupunktiosta olisi ollut apua unettomuuteen?

9

7759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidetaan unettomuutta!

      Syyt voivat olla monenlaiset, mutta pääsääntöisesti hoidossa pyritään rauhoittamaan mieltä ja hermostoa. Jossain tapauksessa myös parannetaan ravinnon imeytymiskykyä niin, että syntyy riittävästi verta elimistön tarpeisiin. "Veren vähyys" voi olla eräs unettomuuden syy, vaikka länsimaisesta ihmisestä tämä saattaakin kuullostaa kummalliselta. Etsi itsellesi kiinalaisen lääketieteen terapeutti ja hakeudu vastaanotolle.

    • vaikutus

      Jouduin syömään kipuihin lääkkeitä jotka aiheuttivat riippuvuutta. Vieroitusoireina oli järkyttävä täydellinen unettomuus. Järkyttävää siksi, että olin loppuun väsynyt, mutten pystynyt vaipumaan uneen, edes hetkeksi.

      Kolmen jälkeen minulla oli akupunktioaika fysioterapeutulleni, joka hoiti minua kipujen tähden. Kun kerroin valvoneeni kolme yötä, hän laittoi minulle armeijan akupunktioneuloja rauhoittaviin akupisteisiin. Neljäntenä yönä nukuin autuaalliset viisi tuntia ja pääsin unettomuudesta muutaman yön päästä kokonaan eroon.

      Minun kokemukseni on, että AUTTAA! Tosin unettomuushan ei ollut aivan normaalia laatua:) Kannattaa ainakin kokeilla, vaikutuksethan ovat yksilöllisiä.

      • auttoi

        Hyvä että auttoi, itse suhtaudun aika skeptisesti sellaiseen akupunktioon jota fysioterapeutit valitettavan usein tekevät. Eli on opeteltu vaan pisteitä, ei sitä miksi mihinkin laitetaan, ja kun esim unettomuus voi johtua eri syistä niin pelkillä pistekartoilla ei aina saada apua. Eli hyvä jos hoitaja on opiskellut kiinalaista lääketiedettä. Periaate on; mitä vähemmän neuloja, (osaa siis tarkentaa vaivan) sitä parempi.


      • "neulatyynynä"
        auttoi kirjoitti:

        Hyvä että auttoi, itse suhtaudun aika skeptisesti sellaiseen akupunktioon jota fysioterapeutit valitettavan usein tekevät. Eli on opeteltu vaan pisteitä, ei sitä miksi mihinkin laitetaan, ja kun esim unettomuus voi johtua eri syistä niin pelkillä pistekartoilla ei aina saada apua. Eli hyvä jos hoitaja on opiskellut kiinalaista lääketiedettä. Periaate on; mitä vähemmän neuloja, (osaa siis tarkentaa vaivan) sitä parempi.

        Juu, siksi niitä neuloja oli paljonlaisesti, koska myös alkuperäisten vaivojen akupunkio-pisteetkin neulotettiin. Nämä rauhoittavat siis lisäksi:)

        Lihasjännityksiinkin akupunktio on hyvin auttanut, mutta vaikutus siihen on valitettavasti ollut ainakin vielä hyvin lyhyt aikainen, alkuun ainoastaan muutaman tunnin... myöhemmin muutaman päivän.

        Mutta lyhytkin helpotus on kipuun tuntunut, ah niin autuaalliselta:) Vaikutus on varmasti hyvin yksilöllistä, riippuen vaivasta ja sen vaikeudesta, laittajan ammattitaidosta sekä potilaan "herkkyydestä" hoitoon. Jotkut reagoivat paremmin toiset eivät, toiset myös kammoavat neuloja niin, ettei hoitoa voida edes laittaa.


      • on mulla ainakin
        "neulatyynynä" kirjoitti:

        Juu, siksi niitä neuloja oli paljonlaisesti, koska myös alkuperäisten vaivojen akupunkio-pisteetkin neulotettiin. Nämä rauhoittavat siis lisäksi:)

        Lihasjännityksiinkin akupunktio on hyvin auttanut, mutta vaikutus siihen on valitettavasti ollut ainakin vielä hyvin lyhyt aikainen, alkuun ainoastaan muutaman tunnin... myöhemmin muutaman päivän.

        Mutta lyhytkin helpotus on kipuun tuntunut, ah niin autuaalliselta:) Vaikutus on varmasti hyvin yksilöllistä, riippuen vaivasta ja sen vaikeudesta, laittajan ammattitaidosta sekä potilaan "herkkyydestä" hoitoon. Jotkut reagoivat paremmin toiset eivät, toiset myös kammoavat neuloja niin, ettei hoitoa voida edes laittaa.

        akupunktiosta unettomuuteen. Ensimmäisestä kerrasta lähti uni paranemaan ja tuli tosihyvä rentoutuminen hoidon aikana. Mulla ainakin toimi todella hyvin koko hoito! Otin 3 kerran sarjan, jonka jälkeen oon nukkunut erinomaisesti. Tästä on jo muutama kuukausi aikaa.


    • Nimetön

      Kiinalaisella akupunktiolla voidaan tosi rauhoittaa hermostoa ja mieltä, niin että nukahtaminen käy helpommin. Turussa Suomen Kiropraktikkokeskuksessa kiinalainen akulääkäri hoittaa siitä asioista.
      Puh: 02 - 2341 411
      http://www.kiropraktikkokeskus.com/

    • ei mitäänlyhytkurssi fysiot...

      akupunktio.net tai finacu ainakin näistä löydät perinteisen kiinalaisen lääketieteen harjoittajia, joilla on ainakin 3 vuoden opiskelu ja diplomit siitä. He osaavat diagnosoida unettomuutesi syyn, sillä hoito siihen ei perustu samojen kriteerien mukaan kuin länsimaisen lääketieteen. Lääkäri määrää lääkkeet unettomuuteen, mutta nämä ammatinharjoittavat hoitavat syytä unettomuuteen. Unettomuus on seuraus syystä, eikä itse syy.

      • kiinalaisen lääketieteen

        terapeutteja löytyypi myös täältä:

        www.klassinenakupunktio.org

        Sivuilta saat suoraan paikkakunnittain esitetyn listan eri puolilla Suomea toimivista terapeuteista.

        Carpe diem!


    • Ei haittaakan ole

      Toinen vaihtoehto että pyydät lääkäriltä melatoniini reseptin unettomuuteen. Melatoniini on kehon "unohormoni" jota erittyy luonnostaan silloin kun on pimeää. Kesällä sen eritys on pienempi ja joten kesällä nukutaan vähemmän kuin talvisin keskimäärin. Ei aiheuta vieroitusoireita eikä riippuvuutta. Voi käyttää myös pidempiaikaisesti - toisin kuin unilääkkeitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6570
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3928
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1505
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe