eli nyt olisi etsinnässä harvinaisia etunimiä tytölle. Sukunimi on harvinainen naisen nimi,eli ei mikään perinteinen lehtinen. Nimen ei tarvitse olla esim ulkomailla harvinainen,kunhan sopii suomalaiseen ääntämiseen.
Entä onko jotain sivustoa mistä voisi katsella harvinaisia tai erikoisia etunimiä? Kiitos!
harvinaisia nimiä
12
3286
Vastaukset
http://www.rarebabyname.com/
Eiköhän sieltä löydy joku suomalaisen suuhunkin sopiva ;)- sibyllavon
sopisi Milha Marilla tai Milha Mariel?
- Kukkakimppu I
Adriana
Bettina
Chiara
Diana
Eugenia
Fiona
Gemma
Henrietta
Isadora
Julietta
Kristal
Lara
Minta
Naomi
Ofelia
Paloma
Queenie
Rimma
Sabra
Tabita
Urania
Venetia
Winona
Xenia
Yrsa
Zahara
Åsa
Ä:llä ja ö:llä alkavia en keksi.
Netistä löytyy lisää vaikka millä mitalla!- squi
niin kauheen harvinaisia oo. Melkein kaikki nimet olen kuullut joskus. Nyt, kun ne on täälä lueteltu niin ovat vielä vähemmän harvinaisia....
- ,..,.,
...
- alkuperäinen...
nimet mitä on ehdotettu kuulostaa mukavilta muttei niin osuvilta. Milda nimi nyt eniten houkuttais mut pikkusisko on milja,eli liian samankaltainen... Millaisia suomalaisia harvinaisia nimiä olisi? tai sivustoa mistä myös niitä löytää :) harvinaisilla en välttämättä meinaa että esim vain 1koko suomessa,vaan ihan sellaisia mitä ei joka tallustelijalla kumminkaa olen nimenä.
- Nesme
alkuperäinen... kirjoitti:
nimet mitä on ehdotettu kuulostaa mukavilta muttei niin osuvilta. Milda nimi nyt eniten houkuttais mut pikkusisko on milja,eli liian samankaltainen... Millaisia suomalaisia harvinaisia nimiä olisi? tai sivustoa mistä myös niitä löytää :) harvinaisilla en välttämättä meinaa että esim vain 1koko suomessa,vaan ihan sellaisia mitä ei joka tallustelijalla kumminkaa olen nimenä.
- Liisa-Maria
esim Aivi, Anri, Arlene, Ena, Hintriikka, Iia, Irinja, Jarna, Jeli, Jouki, Maaretta, Maura, Pettiina, Pieta, Piitu, Päivyt, Riitu, Sole, Solina, Sorja, Talvi, Terje, Tonja.
Monet luontonimet ovat harvinaisia kuten: Kaneli, Kaunokki, Kesäheinä, Kuutar, Kukkamaaria, Mansikka, Merikukka, Mesimarja, Mustikka, Omena, Puolukka, Suvimarja. - Kukkakimppu I
tai "suomalaisia" nykyään melko vähän käytettyjä nimiä:
Aila, Arja, Aija
Eila, Erna, Eeva
Hilma, Hilkka, Hannele
Irja, Irma, Irmeli
Jaana
Kirsti, Kaarina, Katri
Laila, Leila, Liisa, Leena
Merja, Marita, Mervi, Maire, Malva
Oili
Pirkko, Paula, Petra
Riitta, Ritva, Raili, Rauna
Soile, Seija, Sirkka, Sinja
Tuija, Tuula, Tyyne, Tuire
Ulla
Valmu, Varpu, Virva - Anonyymi
Liisa-Maria kirjoitti:
esim Aivi, Anri, Arlene, Ena, Hintriikka, Iia, Irinja, Jarna, Jeli, Jouki, Maaretta, Maura, Pettiina, Pieta, Piitu, Päivyt, Riitu, Sole, Solina, Sorja, Talvi, Terje, Tonja.
Monet luontonimet ovat harvinaisia kuten: Kaneli, Kaunokki, Kesäheinä, Kuutar, Kukkamaaria, Mansikka, Merikukka, Mesimarja, Mustikka, Omena, Puolukka, Suvimarja.Hilla
- harvinaista..
Jos sukunimi on harvinainen naisen nimi
esimerkiksi vaikka Kaija,
niin ei välttämättä kannata laittaa harvinaista,
koska sitten ainakin sekoitetaan etunimi ja sukunimi.
Itse työskentelen respassa ja olen törmännyt usein näihin kumpi on etu- ja sukunimi.
Kaksiosainen etunimi helpompi tunnistaa joten vähentäisi myös lapsen tarvetta selitellä...
Esim. Sirkka Kaija
Sirkka-Liisa Kaija - Anonyymi
Minea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1094842Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744191527- 1891114
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101098Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861010Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk151004tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11958Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47931- 64921
- 64876