Ambulanssikuski

-.-.-.-asda

Onko mahdollista päästä ambulanssikuskiksi pelkästään ajamaan ambulanssia? Pitääkö silti käydä hoitoalan koulutuksia tai jotain muuta?

7

12126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että sen kuskinkin

      pitäis pystyä tarvittaessa auttamaan, et silleen... Ei se varmaan oikeen passaa et kuski tönöttää vieres ja hätä on kova.

    • samalla lailla

      että voisko päästä vaan kuskiksi poliisiautoon mut ei tarvis olla poliisin koulutusta. Heh heh hee.

      • pillikauhuiselle ja

        ammattitaidottomalle työparille. Kunnon ensihoitoyksiköissä tulee olla asianmukaisen koulutuksen saaneet ihmiset, SPR:n ea II-kurssi tms. ei missään tapauksessa ole riittävä. Näitäkin kauhistuksia ikävä kyllä vielä on. Ambulanssilla ajaminen/hälytysajo ei ole lippalakkipoikien tai -tyttöjen hommaa. Kunnon lanssikuski ei kaahaa järjettömästi vaan maltilla ja AMMATTITAIDOLLA. Terv. kyytimies.


      • .-.-.-.-..-asd
        pillikauhuiselle ja kirjoitti:

        ammattitaidottomalle työparille. Kunnon ensihoitoyksiköissä tulee olla asianmukaisen koulutuksen saaneet ihmiset, SPR:n ea II-kurssi tms. ei missään tapauksessa ole riittävä. Näitäkin kauhistuksia ikävä kyllä vielä on. Ambulanssilla ajaminen/hälytysajo ei ole lippalakkipoikien tai -tyttöjen hommaa. Kunnon lanssikuski ei kaahaa järjettömästi vaan maltilla ja AMMATTITAIDOLLA. Terv. kyytimies.

        on juuri maltillinen ja rauhalline kuski, joka osaa vieläpä ajaa? Kuinka kauan kestää sellanen koulutus millä pääsee ambulanssiin töihin? Mitä kaikkia vaihtoehtoja on?


      • kirjavaa
        .-.-.-.-..-asd kirjoitti:

        on juuri maltillinen ja rauhalline kuski, joka osaa vieläpä ajaa? Kuinka kauan kestää sellanen koulutus millä pääsee ambulanssiin töihin? Mitä kaikkia vaihtoehtoja on?

        Suomessa ei ole sairaankuljettajan tutkintoa. Alalla on lahihoitajia(ensihoidon suuntautumisvaihto), pelastajatutkinnon suorittaneita palomiehiä, sairaanhoitajia, ja ensihoitajia(amk).

        En tiedä kauanko lähihoitajakoulutus kestää, mutta olisiko se ainakin 2 vuotta? Samoin pelastajakurssi on 1,5v(?), johon vaaditaan kovaa fyysistä kuntoa.


      • pääsyvaatimuksia
        kirjavaa kirjoitti:

        Suomessa ei ole sairaankuljettajan tutkintoa. Alalla on lahihoitajia(ensihoidon suuntautumisvaihto), pelastajatutkinnon suorittaneita palomiehiä, sairaanhoitajia, ja ensihoitajia(amk).

        En tiedä kauanko lähihoitajakoulutus kestää, mutta olisiko se ainakin 2 vuotta? Samoin pelastajakurssi on 1,5v(?), johon vaaditaan kovaa fyysistä kuntoa.

        on nuihin koulutuksiin? Millanen on ensihoitajien työllistyvyys? Entäs palkka?


      • sairaankuljettaja
        kirjavaa kirjoitti:

        Suomessa ei ole sairaankuljettajan tutkintoa. Alalla on lahihoitajia(ensihoidon suuntautumisvaihto), pelastajatutkinnon suorittaneita palomiehiä, sairaanhoitajia, ja ensihoitajia(amk).

        En tiedä kauanko lähihoitajakoulutus kestää, mutta olisiko se ainakin 2 vuotta? Samoin pelastajakurssi on 1,5v(?), johon vaaditaan kovaa fyysistä kuntoa.

        Miksi haluat vain ajaa ambulanssia??? voin kokemuksesta kertoa, että ei ne sinivilkut tee siitä ajamisesta ainakaan mukavampaa. kovin on stressaavaa touhua. ihmiset reagoivat hälyytysajoon niin erilaisin tavoin. kun ajat, joudut huomioimaan mitä takana potilaan kanssa tapahtuu jne. Kuljettajana joudut osallistumaan potilaan hoitoon kohteessa -> vaatii ammattitaidon. matkalla tarvittaessa pysähdytään jatkamaan hoitoa jos tilanne niin vaatii. Ambulanssissa on 2 ammattitutkinnon ja ammattitaidon omaavaa henkilöä. hoitotasolla 2 ensihoitaja amk / sairaanhoitaja / pätevyyden jatkokoulutuksella saanutta lähihoitajaa, perustasolla vähintään lähihoitaja/lvmsk/palomies-sk. Molemmat hoitavat potilasta, molemmat ajavat vuorotellen. Ei ole vain kuljettajia ja hoitajia, sairaankuljettajan on osattava molemmat. Oikea tutkinto tällä hetkellä on ensihoitaja amk. ainakin hus-alueella ei enää lähihoitajia saisi palkata. tietyissä tapauksissa vielä perustason yksikköön saa lähihoitajan ottaa. lähärikoulu on 3v. ensihoitaja amk 4v. jos pelastajaksi luet, älä ihmeessä ambulanssiin jää. koulutus suunnattu enemmän palopuolelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1308
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe