Onko mahdollista päästä ambulanssikuskiksi pelkästään ajamaan ambulanssia? Pitääkö silti käydä hoitoalan koulutuksia tai jotain muuta?
Ambulanssikuski
7
12126
Vastaukset
- että sen kuskinkin
pitäis pystyä tarvittaessa auttamaan, et silleen... Ei se varmaan oikeen passaa et kuski tönöttää vieres ja hätä on kova.
- samalla lailla
että voisko päästä vaan kuskiksi poliisiautoon mut ei tarvis olla poliisin koulutusta. Heh heh hee.
- pillikauhuiselle ja
ammattitaidottomalle työparille. Kunnon ensihoitoyksiköissä tulee olla asianmukaisen koulutuksen saaneet ihmiset, SPR:n ea II-kurssi tms. ei missään tapauksessa ole riittävä. Näitäkin kauhistuksia ikävä kyllä vielä on. Ambulanssilla ajaminen/hälytysajo ei ole lippalakkipoikien tai -tyttöjen hommaa. Kunnon lanssikuski ei kaahaa järjettömästi vaan maltilla ja AMMATTITAIDOLLA. Terv. kyytimies.
- .-.-.-.-..-asd
pillikauhuiselle ja kirjoitti:
ammattitaidottomalle työparille. Kunnon ensihoitoyksiköissä tulee olla asianmukaisen koulutuksen saaneet ihmiset, SPR:n ea II-kurssi tms. ei missään tapauksessa ole riittävä. Näitäkin kauhistuksia ikävä kyllä vielä on. Ambulanssilla ajaminen/hälytysajo ei ole lippalakkipoikien tai -tyttöjen hommaa. Kunnon lanssikuski ei kaahaa järjettömästi vaan maltilla ja AMMATTITAIDOLLA. Terv. kyytimies.
on juuri maltillinen ja rauhalline kuski, joka osaa vieläpä ajaa? Kuinka kauan kestää sellanen koulutus millä pääsee ambulanssiin töihin? Mitä kaikkia vaihtoehtoja on?
- kirjavaa
.-.-.-.-..-asd kirjoitti:
on juuri maltillinen ja rauhalline kuski, joka osaa vieläpä ajaa? Kuinka kauan kestää sellanen koulutus millä pääsee ambulanssiin töihin? Mitä kaikkia vaihtoehtoja on?
Suomessa ei ole sairaankuljettajan tutkintoa. Alalla on lahihoitajia(ensihoidon suuntautumisvaihto), pelastajatutkinnon suorittaneita palomiehiä, sairaanhoitajia, ja ensihoitajia(amk).
En tiedä kauanko lähihoitajakoulutus kestää, mutta olisiko se ainakin 2 vuotta? Samoin pelastajakurssi on 1,5v(?), johon vaaditaan kovaa fyysistä kuntoa. - pääsyvaatimuksia
kirjavaa kirjoitti:
Suomessa ei ole sairaankuljettajan tutkintoa. Alalla on lahihoitajia(ensihoidon suuntautumisvaihto), pelastajatutkinnon suorittaneita palomiehiä, sairaanhoitajia, ja ensihoitajia(amk).
En tiedä kauanko lähihoitajakoulutus kestää, mutta olisiko se ainakin 2 vuotta? Samoin pelastajakurssi on 1,5v(?), johon vaaditaan kovaa fyysistä kuntoa.on nuihin koulutuksiin? Millanen on ensihoitajien työllistyvyys? Entäs palkka?
- sairaankuljettaja
kirjavaa kirjoitti:
Suomessa ei ole sairaankuljettajan tutkintoa. Alalla on lahihoitajia(ensihoidon suuntautumisvaihto), pelastajatutkinnon suorittaneita palomiehiä, sairaanhoitajia, ja ensihoitajia(amk).
En tiedä kauanko lähihoitajakoulutus kestää, mutta olisiko se ainakin 2 vuotta? Samoin pelastajakurssi on 1,5v(?), johon vaaditaan kovaa fyysistä kuntoa.Miksi haluat vain ajaa ambulanssia??? voin kokemuksesta kertoa, että ei ne sinivilkut tee siitä ajamisesta ainakaan mukavampaa. kovin on stressaavaa touhua. ihmiset reagoivat hälyytysajoon niin erilaisin tavoin. kun ajat, joudut huomioimaan mitä takana potilaan kanssa tapahtuu jne. Kuljettajana joudut osallistumaan potilaan hoitoon kohteessa -> vaatii ammattitaidon. matkalla tarvittaessa pysähdytään jatkamaan hoitoa jos tilanne niin vaatii. Ambulanssissa on 2 ammattitutkinnon ja ammattitaidon omaavaa henkilöä. hoitotasolla 2 ensihoitaja amk / sairaanhoitaja / pätevyyden jatkokoulutuksella saanutta lähihoitajaa, perustasolla vähintään lähihoitaja/lvmsk/palomies-sk. Molemmat hoitavat potilasta, molemmat ajavat vuorotellen. Ei ole vain kuljettajia ja hoitajia, sairaankuljettajan on osattava molemmat. Oikea tutkinto tällä hetkellä on ensihoitaja amk. ainakin hus-alueella ei enää lähihoitajia saisi palkata. tietyissä tapauksissa vielä perustason yksikköön saa lähihoitajan ottaa. lähärikoulu on 3v. ensihoitaja amk 4v. jos pelastajaksi luet, älä ihmeessä ambulanssiin jää. koulutus suunnattu enemmän palopuolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251308
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289956- 43845
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145623- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501- 107488