Ysmiina nimi

lapsukaiselle

Tällasia nimiä oon jäänyt pohdiskelemaan vielä syntymättömälle lapsellemme kun:

Työtölle: Pojalle:
Yasmine Emin
Nella
Jasmiina
Tuulia
Mariella

Pojalle on hankalampaa keksiä nimiä :) kun haluaisin nimen joka sopii ruotsiin ja suomeen, tosin jompikumpi nimi voisi olla ihan vain suomalainen. Oisko noi tytön nimet kivoja? tai jos niitä esim yhdistelee vaikka Yasmine tuulia, tai jasmiina tuuli.

18

2432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

Kaikki muut mainitsemasi tytönnimet ovat OK,
      mutta Yasmine-nimeä kyllä vierastan :(

Jasmine menettelee niin Ruotissa kuin Suomessakin,
      parempi vielä ihan vain Jasmin.

Nella Jasmin kuulostaa kauniilta :)

Pojalle mieluummin Emil/Eemil kuin Emin.

• lapsen

isä muslimi? Emin on musliminimi.

• arabialaisia kaikki
        lapsen kirjoitti:

isä muslimi? Emin on musliminimi.

No Jasmin/Yasmin kaikkine variaatioineen on arabinimi. Ja yleinen sellainen.

Huvittavaa, että suomalainen haluaa vaihtaa maailmalla harvinaisen nimen yleiseen arabinimeen yrityksessään olla erilainen :)

Kaikki suomalaiset nimethän ovat perin harvinaisia maalimanlaajuisesti ajateltuna. Just food for thought, gals.

• Kukkakimppu I

Jasmiinaa Yasminen tilalle. Yasmine on todella vaikea lausua eikä suomalaisittain lausuttuna edes kaunis. Jos haluat eksoottisemman kuin Jasmiina, niin sitten mieluummin vaikka Ismina/Ismine.

Mahdollisia yhdistelmiä:

Nella Jasmiina
      Tuuli Jasmiina
      Jasmiina Mariella
      Jasmiina Tuulia
      Nella Tuulia

Pojalle pari ruotsiin sopivaa ehdotusta:

Hampus
      Justus
      Pontus
      Rasmus
      Titus

• Pojalle nimeksi Hamppu ja koiralle Pontus! Molemmat voi mennä yhdessä Rasmuksen keikalle.

• huvittunut**
        Ambrelia kirjoitti:

Pojalle nimeksi Hamppu ja koiralle Pontus! Molemmat voi mennä yhdessä Rasmuksen keikalle.

Kukkahattutäti taisi heittäytyä aivan vallattomaksi ;))

• ...

• Pölöö

Viikkarin laiva :)

• tai Yasminellea

syömällä vois varmistaa, ettei synny pikku Yasmineita.

• Panacea

onkin toimia Beckhamin pariskunnan esimerkin mukaan ja antaa nimi, joka kertoo sikiämispaikasta?

• oleshia

Jasmiina on noista paras. On yks mun lemppareistani. Ysmiina ja Yasmine...voipas joutua selvittämään, miten kirjoitetaan.

Pojalle ehdotus ois Eemil...

• Yksi Jasmiinan äiti

Meidän kolmevuotiaan tyttäremme nimi on Jasmiina. Joskus neuvolan täti on puhutellut "Jasmin" mutta pääasiassa nimi jää heti ihmisille mieleen "suomalaisittain". Monet ovat kehuneet nimeä kauniiksi, ja olemme tyytyväisiä valintaamme!

• ....
        Yksi Jasmiinan äiti kirjoitti:

Meidän kolmevuotiaan tyttäremme nimi on Jasmiina. Joskus neuvolan täti on puhutellut "Jasmin" mutta pääasiassa nimi jää heti ihmisille mieleen "suomalaisittain". Monet ovat kehuneet nimeä kauniiksi, ja olemme tyytyväisiä valintaamme!

Harva kehtaa sanoa päin näköä, että "onpas hirveä mustalaisnimi". Sitä kun nimen kuulee, niin tulee enemmänkin kohteliaisuudesta sanottua "no sepäs on ihan kiva nimi", vaikka todellisuus on jotain muuta.

• Jasmiinan äiti
        .... kirjoitti:

Harva kehtaa sanoa päin näköä, että "onpas hirveä mustalaisnimi". Sitä kun nimen kuulee, niin tulee enemmänkin kohteliaisuudesta sanottua "no sepäs on ihan kiva nimi", vaikka todellisuus on jotain muuta.

;-) En todellakaan kalastele kehuja, minulle on ihan sama muiden mielipiteet. Ne jotka ovat nimeä kehuneet, ovat ihan aidosti ihastelleet nimeä (moni on sanonut, että haluaisi tytölleen saman nimen ensimmäiseksi tai toiseksi). ON niitäkin, jotka eivät ole nimeä kommentoineet millään lailla ja heidän mielipiteensä voi arvata. Minun tai lapseni itsetunto ei ole nimen kehumisesta kiinni, pääasia että itse pidämme antamastamme nimestä. Sitä paitsi itse en ainakaan kehu kenenkään lapsen nimeä teennäisesti, jos en siitä oikeasti pidä. Vai teetkö sinä niin?? ;-)

• ....
        Jasmiinan äiti kirjoitti:

;-) En todellakaan kalastele kehuja, minulle on ihan sama muiden mielipiteet. Ne jotka ovat nimeä kehuneet, ovat ihan aidosti ihastelleet nimeä (moni on sanonut, että haluaisi tytölleen saman nimen ensimmäiseksi tai toiseksi). ON niitäkin, jotka eivät ole nimeä kommentoineet millään lailla ja heidän mielipiteensä voi arvata. Minun tai lapseni itsetunto ei ole nimen kehumisesta kiinni, pääasia että itse pidämme antamastamme nimestä. Sitä paitsi itse en ainakaan kehu kenenkään lapsen nimeä teennäisesti, jos en siitä oikeasti pidä. Vai teetkö sinä niin?? ;-)

Tekisin kyllä näin, jos en pitäisi yhtään lapsen nimestä. Kuten sanoit, kyllä sen tietää mitä mieltä toinen on jos ei mitenkään kommentoi. Mielestäni se on parempi sitten kommentoida vaikka sillä "ihan kiva, miten tällaiseen nimeen päädyitte", kuin olla hiljaa tai ladata päin naamaa, miten hirveän nimen lapsi on saanut.

• älä viitsi
        .... kirjoitti:

Onko kaikki mustalaisnimet hirveitä?

Minulla on ihan tavallinen almanakka, eikä siellä ole erikseen eroteltu, mikä on mustalaisnimi ja mikä joku muu.

Onko olemassa oma nimikalenteri mustalaisnimistä??

Nyt eletään kansainvälistyvässä maailmassa.
        Jasmiina ei ole yhtään sen huonompi,
        kuin Jessica, Janette tai Veronicakaan!!

Minä muuten jätän sanomatta mitään,
        jos en jostakin nimestä pidä.
        Mitä sitä suotta valehtelemaan rupeaa,
        se on niin rumaakin!!

• ....
        älä viitsi kirjoitti:

Onko kaikki mustalaisnimet hirveitä?

Minulla on ihan tavallinen almanakka, eikä siellä ole erikseen eroteltu, mikä on mustalaisnimi ja mikä joku muu.

Onko olemassa oma nimikalenteri mustalaisnimistä??

Nyt eletään kansainvälistyvässä maailmassa.
        kuin Jessica, Janette tai Veronicakaan!!

Minä muuten jätän sanomatta mitään,
        se on niin rumaakin!!

"Onko kaikki mustalaisnimet hirveitä?"

Eivät ole, enkä niin ole väittänytkään.

"Onko olemassa oma nimikalenteri mustalaisnimistä??"

En tiedä, tuskin.

"Nyt eletään kansainvälistyvässä maailmassa.
        kuin Jessica, Janette tai Veronicakaan!!"

Se on oma mielipiteesi. En kyllä ole itsekään väittänyt mitään muuta. Mielestäni Jasmiina on mainitsemistasi nimistä ainoa hyvä nimi.

"Minä muuten jätän sanomatta mitään,
        se on niin rumaakin!!"

Kuten sanottu, jos et sano mitään, äkkiä se on tulkittavissa ettet pitänyt sinulle juuri kerrotusta nimestä. Miksi pahoittaa suotta kertojan (olettan, että kyseessä on vanhempi tai muu sukulainen) mieli jättämällä hänet siihen uskoon, ettei miellyttänyt. Omasta mielestäni valkoinen valhe tai neutraali kommentti on parempi.

• Ulkomaan elävä

Onnea vaan tulevalle perheenlisäykselle. Nimen Jasmiina kohdalla haluaisin kommentoida: Miksi suomalaisilla on niin kova hinku ulkomaistaa suomalainen kukannimi Jasmiini? On totta että nimi on ulkolaisperäinen ja kirjoitetaan eri maissa eri tavalla, mutta miksi ei Suomessa suomalaisella tavalla? Nimittäin muualla nimi kirjoitetaan kuten kukan nimi kyseisellä kielellä (esim. Jasmine englanniksi).

Oma, ulkomailla kasvanut, puoliksi suomalainen tyttäreni on ihan rehdisti Jasmiini kahdella iillä keskellä ja yhdellä lopussa. Nimi herättää ihastusta maailmalla, ei suomalaista versiota tarvitse karsastaa. Vielä vähemmän jos asuu Suomessa.

En ole Suomessa muuten törmännyt yhteenkään suomalaiseen versioon nimestä, vaan sitä on aina jotenkin ulkolaistettu (Jasmine, Jasmiina, Jasmin jne.)Eli jos haluaa olla omaperäinen, kannattaa kirjoittaa nimi suomeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      338
      11756
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7966
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      3083
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2258
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      156
      2219
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1656
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      55
      1103
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      793
    Aihe