Älä matkusta Kap Verdelle

Käynyt

Olen ollut 5 viikkoa kiertelemässä Kap Verdellä. Kap verde on kehittymätön maa, jossa peruspalvelutkaan eivät vielä toimi kunnolla. Jos et ole kiinnostunut surffauksesta, luonnosta, linnuista tai tulivuorista, ei sinulla ole saarilla juuri mitään tekemistä. Kulttuurikohteita ei juuri ole, saarelta toiselle on vaikea päästä ilman kuukausia ennen varattuja lentoja, laivojen aikataulut ovat korkeammassa kädessä ja kaikessa näkyy hälläväliä asenne. Sal on turistille helvetti. Pelkkiä hotelleja yksi pikkukaupungillinen, hiekkaa ja ehkä 15 km ajokelopoisia teitä ja siinä se :(

En kertakaikkiaan ymmärrä miksi matkatoimistot kehtaavat järjestää matkoja tuonne! Vain luontoharrastajat voivat käytännössä olla tyytyväisiä ja hekin vain jos järkkäävät ohjelman kokonaan itse. Sivuilla koti.mbnet.fi/caligata on matkat osiossa ihan hyvä kuvaus siitä millaista saarilla on luontoihmisen näkökulmasta.

86

86463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmjoo

      Sehän on Afrikkaa.

      • Piikki_teeskentelijöille

        Kävin Kap Verdessä purjehtimalla sinne ja sieltä pois. Kap Verde on entinen kehitysmaa, ja tuloerot ovat edelleen suuret. Jos vietät lomasi mässäillen muiden rikkaiden länsimaalaisten kanssa all-inclusive-hotellialueella tuot maahan turismirahaa, etkä joudu kokemaan huonoa omaatuntoa parempiosaisuudestasi. Yksin et voi turvallisuutesi takia saarella liikkua, etenkään jos olet nainen. Aitoa paikallisten elämää köyhyysrajalla et halua kokea.

        Vastuullinen matkailija ei ylipäätään ratsasta muiden köyhyydellä. Mustavalkoinen silmien avaaja on tarkkailla kuinka suuri prosentti paikallisista on kanssasi nauttimassa luksusoloista; jos heitä ei näy lainkaan, toimintasi ei aidosti tue paikallisia, vaan päinvastoin riistää heitä voittojen mennessä monikansallisille yrityksille. Tämä pätee maailman ympäri. Parissa retriittikohteessa Intiassa paikallisille on oma hinnasto ja kiintiöpaikat. Kap Verdestä sinun on vaikeaa ellei mahdotonta löytää pieniä paikallistuottajia.

        Lähempääkin löytyy aurinkorantoja, joiden oloista voit oikeasti nauttia silmät auki ja avoimin sydämin, aurinkolasien kera ; )


      • Karibiankävijä

        Eipä siellä Sal-saarella mitään tekemistä eikä näkemistäkään juuri ole. On pelkkää hiekka-aavikkoa. Saimme joulukuussa kolibakteerin ja kambylobakteerin erään hotellin all inclusive sapuskoista kuten muutkin hotellissa asuneet. Ei koskaan enää tuollaisiin paikkoihin. Taitaa olla ns. köyhän miehen Karibia, vaikkakin hintataso on kalliimpi kuin Suomessa.


    • mainontaa

      Aika ovelasti toli tuo mainos suunniteltu.
      Päällepäin näyttäisi kuin kohdetta haukuttaisiin
      mutta itselle tuli pakkotarve päästä Kap Verdelle.
      Kuulostaa loistopaikalta.

      • luontoihminen2

        Luontoihmiselle paikka on ihan jees. Perus perhematkailijalle pahimmillaan kallis helvetti. Hintataso vastaa Suomea, laatu on vaan reilusti alempi. Siltä saarelta mihin kone laskeutuu pitää päästä mahdollisimman nopeasti pois. Turisteja saarilla on nykyään aivan liikaa ja paikalliset ovat tottuneet kärttämään rahaa turisteilta :(


      • ONKIN!!

        Aivan loisto paikka!!! Itse ollut kaksi kertaa jo kyseisessä paikassa, ja rakastuin siihen , että mikään ei ole kuin täällä suomessa. Jälleen on lennot ostettu ja osotan matkaa innolla... Nyt oleilen niin kauan kuin rahat riittää... :)


      • me kaksi
        ONKIN!! kirjoitti:

        Aivan loisto paikka!!! Itse ollut kaksi kertaa jo kyseisessä paikassa, ja rakastuin siihen , että mikään ei ole kuin täällä suomessa. Jälleen on lennot ostettu ja osotan matkaa innolla... Nyt oleilen niin kauan kuin rahat riittää... :)

        Olet ollut tän vuoden puolella siellä. Aistin viestistäsi, että olet rehellisesti kertova matkalainen. Me ollaan menossa marraskuun lopulla ja 2vko. Onko edelleen niin, että eurot kannattaa vaihtaa siellä paikalliseksi rahaksi? Kerrothan muitakin huomion arvoisia seikkoja,Kiitos. Ollaan menos sinne ekaa kertaa ja kovasti paikka kiehtoo.


      • koettu on

        Olen käynyt siellä.. Siellä on erittäin mukavaa ja kaunista.. Pitääkö joka paikassa olla jotain nähtävyyksiä tai muuta sellaista.. Niin kuin jo todettiin se on Afrikka. Minä suosittelen sinne menemistä, varsinkin Boa Vista saarelle. Olimme siellä ihan uudessa hotelissa Riu Karamboassa kaksi viikkoa ja se aika kului hurjan nopeasti. Ja niin kuin sanoit että kuulostaa loistipaikalta niin sitä se myös on.. Minä ainakin haluaisin mennä uudelleen samalle saarelle ja samaan hotelliin ja ehkä se myös joskus totetuu.. :)


      • tutkija4
        ONKIN!! kirjoitti:

        Aivan loisto paikka!!! Itse ollut kaksi kertaa jo kyseisessä paikassa, ja rakastuin siihen , että mikään ei ole kuin täällä suomessa. Jälleen on lennot ostettu ja osotan matkaa innolla... Nyt oleilen niin kauan kuin rahat riittää... :)

        Voiko sinne muuttaa eläkeläinen ja paljonko maksaa asuminen ruoka .Oletteko verrannut hintoja


      • rakastankapverdeä
        koettu on kirjoitti:

        Olen käynyt siellä.. Siellä on erittäin mukavaa ja kaunista.. Pitääkö joka paikassa olla jotain nähtävyyksiä tai muuta sellaista.. Niin kuin jo todettiin se on Afrikka. Minä suosittelen sinne menemistä, varsinkin Boa Vista saarelle. Olimme siellä ihan uudessa hotelissa Riu Karamboassa kaksi viikkoa ja se aika kului hurjan nopeasti. Ja niin kuin sanoit että kuulostaa loistipaikalta niin sitä se myös on.. Minä ainakin haluaisin mennä uudelleen samalle saarelle ja samaan hotelliin ja ehkä se myös joskus totetuu.. :)

        olen vähän myöhässä tässä, mutta olen ollut Boa Vista saarella Riu karamboassa neljä kertaa kaksi viikoa kerrallaan. ja mielestäni se on huippupaikka


    • tsh

      Onneksi haluankin matkalta meren, kuuman auringon ja hiekkaa!! Odotan innolla matkaani! Toisille se voi olla paratiisi, kun pääsee vaan rentoutumaan, makoilemaan auringossa ja uimaan... Meinaan jopa viihtyä siellä kaksi viikkoa :)

      • Käynyt

        Muista ottaa uimakengät mukaan älyttömän lasinsirumäärän takia, samoin uidessa pidettävä vyö, johon saat rahat jne. mukaan. Rannalla tai huoneessa säilyminen on erittäin epävarmaa.

        On mahdollista, että uimaanpääsy ei ole muutenkaan varmaa. Usein aallokko on aivan liian rajua ja meressä on haita välillä paljonkin. Itse pääsin uimaaan vaan kertaalleen ja silloinkin uimakelpoinen ranta oli parin tunnin kävelymatkan päässä :( Haita näkyi meressä päivittäin.

        Aurinko on kyllä kuuma ja rusketut varmasi. Varaa lukemista tai jotain tekemistä mukaan, jos tylsyys iskee.


      • tsh
        Käynyt kirjoitti:

        Muista ottaa uimakengät mukaan älyttömän lasinsirumäärän takia, samoin uidessa pidettävä vyö, johon saat rahat jne. mukaan. Rannalla tai huoneessa säilyminen on erittäin epävarmaa.

        On mahdollista, että uimaanpääsy ei ole muutenkaan varmaa. Usein aallokko on aivan liian rajua ja meressä on haita välillä paljonkin. Itse pääsin uimaaan vaan kertaalleen ja silloinkin uimakelpoinen ranta oli parin tunnin kävelymatkan päässä :( Haita näkyi meressä päivittäin.

        Aurinko on kyllä kuuma ja rusketut varmasi. Varaa lukemista tai jotain tekemistä mukaan, jos tylsyys iskee.

        Hauku vaikka kuinka paljon vaan, mutta et saa ainakaan minun innostustani laskemaan! Tykkään erittäin paljon myös uida uima-altaassa.Joten jos on kova allokko, niin allas kelpaa hyvin. Ja olen kuullut Että paikka on aivan mahtava ja hotellimme myös, sitä on suositeltu. Jokaisellahan on omat mielipiteensä ja jos menee omatoimimatkalle niin voihan se olla ettei kaikki onnistukaan...En ajatellut ottaa rannalle rahaa mukaan ollenkaan, koska en sitä siellä tarvitse.Ja hotelli on aivan rannalla.Olen aivan varma ettei tylsyys iske.Voi maata auringossa ja se riittää..Hotellillakin on kaikenlaista aktiviteettia.Ehkä olet itse ollut kaikkein havimmassa hotellissa ja väärällä saarella...

        Tsemppiä seuraavaan matkaasi, jos se onnistuisi paremmin!


      • kiertelemässä?
        tsh kirjoitti:

        Hauku vaikka kuinka paljon vaan, mutta et saa ainakaan minun innostustani laskemaan! Tykkään erittäin paljon myös uida uima-altaassa.Joten jos on kova allokko, niin allas kelpaa hyvin. Ja olen kuullut Että paikka on aivan mahtava ja hotellimme myös, sitä on suositeltu. Jokaisellahan on omat mielipiteensä ja jos menee omatoimimatkalle niin voihan se olla ettei kaikki onnistukaan...En ajatellut ottaa rannalle rahaa mukaan ollenkaan, koska en sitä siellä tarvitse.Ja hotelli on aivan rannalla.Olen aivan varma ettei tylsyys iske.Voi maata auringossa ja se riittää..Hotellillakin on kaikenlaista aktiviteettia.Ehkä olet itse ollut kaikkein havimmassa hotellissa ja väärällä saarella...

        Tsemppiä seuraavaan matkaasi, jos se onnistuisi paremmin!

        Hauska avaus sulla. 5 viikkoa kiertelemässä Kap Verden pikkusaarilla? En yhtään ihmettele, että tökkii noin pitkä jumittuminen minne tahansa:).
        Mullakin on matka on jo varattu ja melkein maksettu, ja innostuin vain lisää: Ajattelin rentoutua ja katsella merta ja kallioita, mutta jos se on luontomatkailijan paratiisi, haita, lintuja ja muuta kivaa, sekä meininki poikkeaa kunnolla eurooppalaisesta, niin olen minäkin vielä enemmän innoissani. Lasinsirutkin ovat suhteellinen käsiten, meillä Hietaniemen uimarannallakin niitä on, mutta enpä ole koskaan astunut, vaikka paljain jaloin dallaankin. Rahoja en ole koskaan pitänyt mukana missään päin maailmaa rannalla, jos joku haluaa uida vyölaukku (!) asusteenaan, niin aivan vapaasti. Mä en moisia edes käytä. Matkailu maksaa aina ja kaikkialla, joten tapoihini ei lomalla kuulu valittaa myöskään hinnoista.

        Eli kiitos innoituksesta, en löytänyt tekstistäsi yhtään huonoa puolta, vaikka kuinka hain!


      • Maunu Ladonlukko
        kiertelemässä? kirjoitti:

        Hauska avaus sulla. 5 viikkoa kiertelemässä Kap Verden pikkusaarilla? En yhtään ihmettele, että tökkii noin pitkä jumittuminen minne tahansa:).
        Mullakin on matka on jo varattu ja melkein maksettu, ja innostuin vain lisää: Ajattelin rentoutua ja katsella merta ja kallioita, mutta jos se on luontomatkailijan paratiisi, haita, lintuja ja muuta kivaa, sekä meininki poikkeaa kunnolla eurooppalaisesta, niin olen minäkin vielä enemmän innoissani. Lasinsirutkin ovat suhteellinen käsiten, meillä Hietaniemen uimarannallakin niitä on, mutta enpä ole koskaan astunut, vaikka paljain jaloin dallaankin. Rahoja en ole koskaan pitänyt mukana missään päin maailmaa rannalla, jos joku haluaa uida vyölaukku (!) asusteenaan, niin aivan vapaasti. Mä en moisia edes käytä. Matkailu maksaa aina ja kaikkialla, joten tapoihini ei lomalla kuulu valittaa myöskään hinnoista.

        Eli kiitos innoituksesta, en löytänyt tekstistäsi yhtään huonoa puolta, vaikka kuinka hain!

        Odotan myös innolla marraskuuta, kun pääsen Kapille. Ihanaa, jos siellä on lämmintä, saa vain löhötä. Hotelli Riu Funanassa täys hoito. Suomessa on tällöin räntäkelit. Voin siis hyvällä mielin paahtaa itseäni, niin kuin Robinson Cruseo.


      • koettu on

        Joo kyllä siellä viihty enemmänkin kuin vain kaksi viikkoa. Itse olin kaksi viikkoa siellä ja aika tuntui liian lyhyeltä.. Olisin voinut viettää siellä aikaani vaikka kuukauden tai pari. Aivan ihana paikka. haluan päästä sinne uudestaan.......


    • Matkalle lähtiä

      5 vko pikku saarilla ? Etkä edes seikkailija. Pitäisi hiukan ajatella ennen reissuun lähtöä. Me ehdittiin 5 vko:ssa reissata Thaimaa pohjoisesta etelään, Austraalian länsirannikko pohjoisesta etelään ja Fitzillä makoilla. Ja joka kohteessa reissattin rinkat selässä ja käytiin sukeltelemassa kaikissa mahtavissa kohteissa. Nyt ollaan lähdössä Kap Verdelle lasten kanssa ja järkikin sanoo, kauan siellä viihtyy ja mitkä on siellä olot ja palvelut.

      • Joulukuussa mennään

        Meillä myös matka edessä joulukuussa 2 viikkoa Kap Verdellä. Meitä kans innostaa paikka, jossa ei ole mitään niinkuin immeiset tuntuu kertovan.
        Ihana kaksi viikkoa vain olemista, syömistä, aurinkoa, olutta ja paikallista rommia jee jee.
        Italialaiset ovat matkanneet sinne jo vuosikausia, miksiköhän???????????


      • Kreolin kieli
        Joulukuussa mennään kirjoitti:

        Meillä myös matka edessä joulukuussa 2 viikkoa Kap Verdellä. Meitä kans innostaa paikka, jossa ei ole mitään niinkuin immeiset tuntuu kertovan.
        Ihana kaksi viikkoa vain olemista, syömistä, aurinkoa, olutta ja paikallista rommia jee jee.
        Italialaiset ovat matkanneet sinne jo vuosikausia, miksiköhän???????????

        Italiasta, Espanjasta ja Portugalista on reissattu Kap Verdelle pitkään, koska englannin kieltä taitamattomattomatkin pystyvät selviämään ko. saarilla. Kreolissa on sen verran paljon tuttua, että sitä voi noiden kielten puhuja ymmärtää auttavasti.

        Jos haluat maata auringossa loman ajan, niin silloin Kap Verde on oikea paikka!


      • Joulukuussa mennään
        Kreolin kieli kirjoitti:

        Italiasta, Espanjasta ja Portugalista on reissattu Kap Verdelle pitkään, koska englannin kieltä taitamattomattomatkin pystyvät selviämään ko. saarilla. Kreolissa on sen verran paljon tuttua, että sitä voi noiden kielten puhuja ymmärtää auttavasti.

        Jos haluat maata auringossa loman ajan, niin silloin Kap Verde on oikea paikka!

        Joo, kyllä meikäläisellä loma kuluu ilman sen kummempaa ohjelmaa!! Kunhan aurinko paistaa ja on lämmintä niin se riittää!!


      • lissu
        Joulukuussa mennään kirjoitti:

        Meillä myös matka edessä joulukuussa 2 viikkoa Kap Verdellä. Meitä kans innostaa paikka, jossa ei ole mitään niinkuin immeiset tuntuu kertovan.
        Ihana kaksi viikkoa vain olemista, syömistä, aurinkoa, olutta ja paikallista rommia jee jee.
        Italialaiset ovat matkanneet sinne jo vuosikausia, miksiköhän???????????

        Kap verden lomareissu
        Kap Verde
        Tervehdys kaikille!
        Lomalta on palattu ja hyvin tuli akut nollattua!
        Aurinko paistoi joka päivä kahden viikon ajan, välillä aamut oli pilvisempiä. Lämpötilat 26-31 päivällä varjossa kännykällä mitattuna ja yöt 18-19 astetta. Tuuli siellä oli kova joka päivä ja illat tuulen takia viileitä, pitkähihaista ja lahkeista sai olla päällä. Ranta ja meri tosi upea, vaaleaa hiekkaa kuin Karibialla ja vesi krsitallin kirkasta näki pohjaan asti joka paikassa.
        Eurot käy maksuvälineenä kaikissa paikoissa, mutta esim. kahden viikon matkalla tulee edullisemmaksi vaihtaa escudoja, 1 euro= 100 escudoa. Vaihtopalkkio 500 eurosta oli 250 escudoa eli tosi vähän. Me vaihdettiin valuuttaa pääkadun varrella olevassa valuuttavaihto pisteessä. Siinä istui nuori nainen ja hän oli tosi ystävällisen. Pankeissa kamalat jonot, niihin ei menty ollenkaan.
        Me saatiin 500 eurolla noin 53100 escudoa, me ei vahdettu ollenkaan Suomessa valuuttaa.
        Hinnat suomen hinnoissa ja kaupoissa tosi vähän ruokatavaraa. Olut maksoi 250-350 escudoa, paukut 450 escudoa.

        Hyvin meni kaksi viikkoa ja vaikka saari on pieni niin meille ei ainakaan tullut aika pitkäksi.
        Sitä hyvin sopeutuu heidän rytmiinsä, mihinkään ei ole kiire. Ruokapaikkoihin ei kannata mennä kamalan nälkäisinä, siellä joutuu odottamaan. Ja yleensä joka paikassa. ihmiset ystävällisiä ja tosi hyvin englantia osaavia. Kaupustelijat suurin riesa, ne käy kimppuun heti, kun menee keskustaan.
        Niille pitää vaan kohteliaasti sanoa ei kiitos, kyllä ne uskoo, kun on tarpeeksi tiukkana.
        Tässäpä tätä tulikin, jos teille sinne matkaajille tulee kysyttävää niin vastailen kyllä mielelläni.

        Hyvää alkavaa vuotta 2008!

        -lissu-


      • lähdössä
        lissu kirjoitti:

        Kap verden lomareissu
        Kap Verde
        Tervehdys kaikille!
        Lomalta on palattu ja hyvin tuli akut nollattua!
        Aurinko paistoi joka päivä kahden viikon ajan, välillä aamut oli pilvisempiä. Lämpötilat 26-31 päivällä varjossa kännykällä mitattuna ja yöt 18-19 astetta. Tuuli siellä oli kova joka päivä ja illat tuulen takia viileitä, pitkähihaista ja lahkeista sai olla päällä. Ranta ja meri tosi upea, vaaleaa hiekkaa kuin Karibialla ja vesi krsitallin kirkasta näki pohjaan asti joka paikassa.
        Eurot käy maksuvälineenä kaikissa paikoissa, mutta esim. kahden viikon matkalla tulee edullisemmaksi vaihtaa escudoja, 1 euro= 100 escudoa. Vaihtopalkkio 500 eurosta oli 250 escudoa eli tosi vähän. Me vaihdettiin valuuttaa pääkadun varrella olevassa valuuttavaihto pisteessä. Siinä istui nuori nainen ja hän oli tosi ystävällisen. Pankeissa kamalat jonot, niihin ei menty ollenkaan.
        Me saatiin 500 eurolla noin 53100 escudoa, me ei vahdettu ollenkaan Suomessa valuuttaa.
        Hinnat suomen hinnoissa ja kaupoissa tosi vähän ruokatavaraa. Olut maksoi 250-350 escudoa, paukut 450 escudoa.

        Hyvin meni kaksi viikkoa ja vaikka saari on pieni niin meille ei ainakaan tullut aika pitkäksi.
        Sitä hyvin sopeutuu heidän rytmiinsä, mihinkään ei ole kiire. Ruokapaikkoihin ei kannata mennä kamalan nälkäisinä, siellä joutuu odottamaan. Ja yleensä joka paikassa. ihmiset ystävällisiä ja tosi hyvin englantia osaavia. Kaupustelijat suurin riesa, ne käy kimppuun heti, kun menee keskustaan.
        Niille pitää vaan kohteliaasti sanoa ei kiitos, kyllä ne uskoo, kun on tarpeeksi tiukkana.
        Tässäpä tätä tulikin, jos teille sinne matkaajille tulee kysyttävää niin vastailen kyllä mielelläni.

        Hyvää alkavaa vuotta 2008!

        -lissu-

        Moi Lissu,

        Millähän saarella olit? Olisi helmikuussa
        suuntana Sal ihan omatoimireissun mrekeissä,
        odotuksena lähinnä makoilua, lukemista drinkkejä
        poolilla ja swellin sattuessa surffausta.

        Entäpä kannattaako läppäriä roudata mukana? Taitaa
        olla nettiyhteydet kalliita/olemattomia? Ilmeisesti
        Visa on ainoa kortti jossa on virtaa k.o. valtiossa?


      • mummula
        lähdössä kirjoitti:

        Moi Lissu,

        Millähän saarella olit? Olisi helmikuussa
        suuntana Sal ihan omatoimireissun mrekeissä,
        odotuksena lähinnä makoilua, lukemista drinkkejä
        poolilla ja swellin sattuessa surffausta.

        Entäpä kannattaako läppäriä roudata mukana? Taitaa
        olla nettiyhteydet kalliita/olemattomia? Ilmeisesti
        Visa on ainoa kortti jossa on virtaa k.o. valtiossa?

        luottokortit eivät käy, pankissa sillä voi nostaa rahaa. eurot ovat in


      • lissu
        lähdössä kirjoitti:

        Moi Lissu,

        Millähän saarella olit? Olisi helmikuussa
        suuntana Sal ihan omatoimireissun mrekeissä,
        odotuksena lähinnä makoilua, lukemista drinkkejä
        poolilla ja swellin sattuessa surffausta.

        Entäpä kannattaako läppäriä roudata mukana? Taitaa
        olla nettiyhteydet kalliita/olemattomia? Ilmeisesti
        Visa on ainoa kortti jossa on virtaa k.o. valtiossa?

        Me oltiin Sal saarella. Läppäriä meillä ei ollut mukana, mutta kännyköissä pelas parhaiten Elisa ja Sonera. Muut viestit ei edes tulleet perille. Sun kannattaa varmistaa operaattoriltas, toimiiko siellä yhteydet.
        Surfaamaan ainakin pääset, niitä siellä oli tosi paljon. Aallot tosi hienoja joka päivä ja meri oli niin upea. Drinkkejä varmasti löytyy joka baarista, Kaipirinha siellä oli kursissa ja maistoin ananas versiota oli tosi hyvää. Paukut siellä tehdään siihen niiden omaan rommiin joka on melkoista pontikkaa.
        Me ei käyty missään muualla, vedettiin vaan lonkkaa ja pörrättiin Santa Mariassa. Siitä keskustan yhdestä risteyksestä kulkee bussi joka vie porukka sinne pääkaupunkiin ( nimi ei tule mieleen). Afrikkalaisen mentaliteetin mukaan sille ei ole mitään kunnon kellonaikaa vaan se tulee jos on tullakseen. Se siellä kaikista hienointa minun mielestä olikin, kun ihmisillä ei ollut kiire mihinkään. Kahden viikon aikana oppi itsekkin semmoisen ja kaikki turha hötkyily jäi pois. Oppi, että syömään ei kannata mennä kamalan nälkäisenä, ruoan tulo saattaa kestää jopa yli tunnin. Ja sitten kun sieltä puuttuu ne kamalat esim. Kanarian rättikaupat. Kauppoja löytyy kyllä tosi hyvin, mutta varustus niissä on aika sekalaista. Yhdestä saa yhtä ja toisesta toista!
        Meillä oli tällä kertaa hotelli ja siitä en minä oikein tykännyt. Mun pitää verensokerini takia syödä melkein kolmen túnnin välein, niin sillon se apartomentos olis paljon parempi.
        Että ens kerralla, kun me sinne mennään niin se on sitten apartomentos.
        Visasta en tiedä, me kun reissataan käteisten turvin. Me vaihdettiin eurot escudoihin ja säästettiin kahdessa viikossa ihan mukavasti. Eurot siellä käy joka paikassa, mutta ne pyöristetään jonkin verran. Jos sun visa ei käy, sun kannattaa nostaa sillä valuuttaa siellä. Siinä Santa Marian ekalla kadulla baarista vähän eteenpäin on hyvä valuutanvaihto piste. Se ei ole pankki (pankissa aina kamalat jonot)siinä me vaihdettiin ja olikin tosi kiva ja ystävällinen virkailija neiti. Vaihtopalkkio tosi mitätön 500 euron vaihto maksoi 2.5 euroa.
        Noita ruokapaikkoja sun kannattaa surffailla näissä otikoissa, jokainen on laittanut jotakin.
        Oikein mukavaa ja rentouttavaa matkaa sulle ja nauti auringosta, lämmöstä ja varaudu siihen tuuleen se olikin ainoa negatiivinen puoli meidän reisussa!


    • jos naama on tylsä

      Ei ne saaret onneksi mitään Kanariansaarten kaltaisia turistihelvettejä ole. Upeaa ja erilaista.

    • marve

      uskomatonta, että joku juuttuu 5 viikoksi Kap Verdelle ja valittaa, ettei ole mitään tekemistä. Eihän ole paikan vika, jos oma arviointikyky ei pidä. Olen menossa kahdeksi viikoksi ja takaan etukäteen lukemani perusteella, että tulen nauttimaan jo pelkästään paikallisesta elämästä.

    • Miimu

      Kai sinä etukäteen luit netistä millaista Kap Verdellä on?
      Hullua lähteä 5 viikoksi "kiertelemään saarta" kun ihan selvästi joka puolella kirjoitetaan, että siellä ei ole muita aktiviteetteja kuin jotka luettelit.
      Olimme Salilla viikon ja meistä loma oli rentouttava ja ihana. Lämpöä riitti ja olimme todella tyytyväisiä. Emme harrastaneet mitään, olimme vaan ja nautimme.

    • Snorklaaja

      Olin itse 5 henkisen seurueen kanssa Salissa. Saimme parin päivän varoitusajalla lennot Sao Vicenteen. Jatkoimme matkaa lautalla Santa Antaolle (liput siis paikan päältä rannan lipputoimistosta), joka oli aikataulussa. Palasimme parin päivän päästä Sao Vicenteen. Lentomme olisi ollut vasta seuraavana päivänä. Halusimme kuitenkin palata vielä samana iltana Saliin. Soitimme lentokentällä olevaan lentoyhtiön toimistoon ja vaihdoimme liput. Lippujen vaihto onnistui 100 € vaihtokuluilla koko seurueelle. Lento lähti ja saapui aikataulussa. En voi valittaa.

    • kap verdellä käynyt

      kyllä, ehdottomasti samaa mieltä "käyneen" kanssa. ei tulisi tohon kohteeseen vielä järjestää mitään matkoja ellei nyt sit halua kurjuutta lähteä kokemaan. sitä on saanut nähdä jo 15vuotta sitten ensimmäisillä Aasian matkoilla...
      ihmiset eivät ole palvelualttiita eikä heitä kiinnosta turistien kanssa yht.työ (siis edes palvelualalla). aamiaisen saaminen on hankalaa ja illallista saa etsiä, jos ei satu olemaan Riussa tai Marina hotelleissa joissa on all-inclusive. ja lennot, välilaskuineen Salilla ja Köpiksessä, tekevät matkasta Piiiiiitkän....en suosittele kenellekkään!

      • seikkailumieltä

        olla kotona ja katsella kauniita ja rohkeita, niin ei tule aika pitkäksi. ja jos haluaa oikein repäistä isosti, niin voihan sitä tehdä etelänmatkan vaikka tallinnaan.


      • ope vaan
        seikkailumieltä kirjoitti:

        olla kotona ja katsella kauniita ja rohkeita, niin ei tule aika pitkäksi. ja jos haluaa oikein repäistä isosti, niin voihan sitä tehdä etelänmatkan vaikka tallinnaan.

        TODELLA SAMAA MIELTÄ, toinen vaihtoehto TUNTEITA JA TUOKSUJA....Mutta jos nämä yhdistäis
        matkalla....todella UPEE reissu.


    • Menossa

      HEI HALOO VIISI SIIS VIISI VIIKKOA... NO EI IHME, ETTÄ EI SYTYTÄ!!!!!!!!!!!!!!! :O oikeesti????

    • koettu on

      Olin itse nyt vuonna 2010 tammikuussa kap verdellä, Boa Vista saarella.. Olin vanhempieni kanssa siellä kakso viikoa ja aika tuntui liian lyhyeltä Joten minä olisin ainakin viihtynyt siellä sen 5 vk ellei vaikka 2kk.
      Sinä olet ehkä tottunut vaan niin hyvään ja että kaikkialla pitäisi olla kuin suomessa. Niinkö??? Ei niillä ihmisillä ole helppoa elää siellä.. Talotkian ovat mitä ovat mutta siltikin he tulevat toimeen siellä, ja minä voin vaan ihailla heitä... Ja kun he ovat käyneet peruskoulun siellä ja on Kap Verden kansalainen niin he eivät Pääse minnekkään opiskelemaan, ilman suositusta.. heillä ei monellakaan ole mitään ammattia mutta siinä meidänkin hotellissa oli paljon nuoria joilla ei ollut ammattia mutta he olivat siltikin saaneet töitä. Olimme hotelli RIU Karamboassa ja meillä oli siellä täysihoito ja kaikki palvelu ja kaikki olivat niin hyvää että voin vaan kiittää heitä onnistuneesta lomasta... =)

      Minä en ole luontoharrastaja ja viihdyin siellä. Sinulla oli vaan vääränlainen asenne sinne.. Et ehkä vain sovi seikkailemaan Afrikkaan.. Minä olen vasta tänä vuonna 17 vuotta, ja minulla on paljon elämässäni nähtävää jäljellä, Mutta sinne haluaisin vielä joskus päästä uudestaan.. =)

      • käynyt

        Ihana asenne nuorella ihmisellä, tuollaisia matkamiehiä lisää, niin johan valittaminen loppuisi.
        Hyviä uusia kokemusmatkoja vaan kaikille.


      • Asiallinen kirjoitus

        kyllä, mutta pelkkä käynti Kap Verdellä ei ikävä kyllä kerro Afrikasta paljon mitään eikä hotellialueilla vietetty aika ole "seikkailua". Viittaan siis lauseesesi "Et ehkä vain sovi seikkailemaan Afrikkaan".

        Attitudi sinulla on kohdallaan ja toivon, että sinulla on mahdollisuus päästä kiertämään ja näkemään maailmaa myös jatkossa. Ikä ei ainakaan ole esteenä.


      • fantasia maailma

        Siis olit vanhempiesi kanssa ja he maksoivat sinun matkasi,eikös niin?? Sinä oletkin varmasti oikea Työn Sankari, joka joutunut töitä rehkimään Suomessa nälkäpalkalla..ja maksamaan surkeasta luukusta kiskurivuokraa?? Tuollainen 16v Pappa Betalar pissis stoori ,ja jakelet täällä neuvoja muille!??


      • mansen sälli
        fantasia maailma kirjoitti:

        Siis olit vanhempiesi kanssa ja he maksoivat sinun matkasi,eikös niin?? Sinä oletkin varmasti oikea Työn Sankari, joka joutunut töitä rehkimään Suomessa nälkäpalkalla..ja maksamaan surkeasta luukusta kiskurivuokraa?? Tuollainen 16v Pappa Betalar pissis stoori ,ja jakelet täällä neuvoja muille!??

        Sulle Fantasia maailma!!
        Onko väärin maksaa alaikäisten lastensa matka??? Täh?
        Jos sulla on ollut kireetä lapsuudessa ja et ole päässyt matkoille
        ym. ym. vanhempiesi vähävaraisuuden tms. vuoksi, nin miks helvetissä näytät sen "perus suomalaisen kateutesi" täällä keskustelupalstalla jollekkin onnellisen perheen lapselle????
        Herää ihminen tarkastelemaan omaa elämääsi ja tarkoitusta äläkä puutu toisten ihmisten onnellisuuteen koska eivät hekään
        puutu sinun onnettomaan elämääsi!!


    • oompa nähnyt

      Cap Verden saarille koottiin Afrikasta Amerikkaan vietävät orjat, joten saarella on hirvittävän julma historia.
      Saaren asukkaat periytyvät orjakauppiaista ja orjista joten rosvous ja rikollisuus kukoistaa edelleen.
      Todella arveluttava paikka.

    • Pappa betalar

      No niin fantasia maailma pääsi oikein valittamaan keskellä yötä!!!!!

    • tosi on

      Kap Verde on kamala paikka!

      • totta tämäkin

        Niimpä niin!


      • byrssluambnb

        Lähden ensimmäistäni kertaa Kap Verdelle ensi torstaina 12.1. Ihan pelottaa teidän kommentti.En peru toisten kommenttien takia matkaani,jotkut kyllä kehuvatkin Kap Verdeä.En kyllä odotakkaan Dubain ylellisyyttä.Kiva,käydä erilaisissa paikoissa.
        Mutta,miksi se Teistä oli kamala paikka?? Hotelli minulla on Riu Karamboa.Eikös sieltäkin pääse pois ja tutustumaan saareen/saariin lähemmin? Kiitos vastauksesta!


    • Loma kuin loma

      Ketjun aloittajalle Kiitos hienoista kuvista (koti.mbnet.fi/caligata) harmi, että kohdallesi sattui viivästymisiä yms.
      Jotenkin rivien välistä oli luettavissa vastahakoisuutta ensimmäisestä kirjoituksesta lähtien. Ymmärrän ärtymyksen täysin.


      On avartavaa nähdä miten ihmiset keskellä kurjuutta ja köyhyyttä ovat asenteeltaan positiivisia, tyytyväisiä elämäänsä. Ei onnistuisi nykypäivän kulutusyhteiskunnan kasvatilta. Saarelta toiselle kiertely ja paikallisiin tutustuminen avaa kyllä silmiä.
      Rikollisuuttakin löytyy, joten varovainen saa olla, aivan kuten muissakin maissa...

      Tavalliselle turistille viikko tai kaksi AI hotellissa ei todellakaan kerro mitään Kap Verdestä.
      Mutta jos kaipaa pelkästään takuuvarmaa aurinkoa, eikä maan kulttuuri kiinnosta, niin mikäs siinä. Silloin on ihan sama, missä sitä auringossa löhöilee. Melkoisen monelle sellainen loma riittää lataaman akut ja hyvä niin.

      Eiköhän se ole aina niin, että yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta.

      Mahtavia elämyksiä niitä kaipaaville ja ihanaa löhöilyä auringonpalvojille.

    • Santa Maria

      Hei, ikävää että sinulla on ollut tuollainen kokemus Kap Verdestä. Itse rakastuin kapverdeläiseen elämän menoon, Salin saareen ja tekemisen monipuolisuuteen.. Käy vielä katsomassa...vuosia on kulunut ja kehitystä on tapahtunut, hotelleja noussut ja palvelu parantunut :D kaikkea hyvää sinulle...no stress :)

      • öplokiujy

        Hei, tunteeko kukaan Salin saarelta Carlosia, Omaria?


    • hbab

      Kap Verde on ihana paikka Olimme Salin saarella, Riu Funanassa. Ensimmäisellä kerralla ei odotuksia vaan läksimme ystävien kanssa positiivisella mielellä lämpöä hakemaan ja sitä saimme. Paikalliset ystävällisiä, huoneet siistit ja yleensä kaikki paikat. Nähtävää oli paljon. Taxilla pääsi tai kävellen lähi kylään. Ruoka oli hyvää ja riittävästi. Ihastuimme ja nyt Tammikuussa uudelleen.

    • Eka kerta

      LÄhdetään Finnmatkoilla Salin saarelle ja Riu Funana 27.12.12. Kerro lisää!!!!! Kaikki tieto tervetullutta... Matkakuume on jo nousussa!!! Vinkkejä??

    • Huippua1

      Aivan ihana paikka tuo funana:) ruoka todella hyvää, aurinkoa, uimarantaa ja hyvää palvelua. Mukavaa lomaa, sekä on juuri sitä mitä rentouttavalta lomalta voi kaivata. Olin siellä loka-marraskuun vaihteessa.

      • Eka kerta

        Kiva kuulla!! Täällä matkakuume nousee... ja matkalaukut haettiin esiin tänään!! Pikkuhiljaa pitäis alkaa pakkailla....
        Keskiviikkona hesaan, Hilltonista varattu huone ja torstai aamuna lähtö ...Pari viikkoa lämpöä siis odottaa!!
        JIhuuuuu......


      • hohoohoo
        Eka kerta kirjoitti:

        Kiva kuulla!! Täällä matkakuume nousee... ja matkalaukut haettiin esiin tänään!! Pikkuhiljaa pitäis alkaa pakkailla....
        Keskiviikkona hesaan, Hilltonista varattu huone ja torstai aamuna lähtö ...Pari viikkoa lämpöä siis odottaa!!
        JIhuuuuu......

        Hi hi hii... Hesaan... hahhaha bönde!


      • pyllypaa1
        hohoohoo kirjoitti:

        Hi hi hii... Hesaan... hahhaha bönde!

        Hi hi hii... Bönde.... Hahhahhaaa stadilainen!


      • hehe
        hohoohoo kirjoitti:

        Hi hi hii... Hesaan... hahhaha bönde!

        täs taas huomaa et tyhmyys tiivistyy kehä kolmosen sisäpuolella...


    • Sinne!

      Hienoa. Tästä kaikesta tuli mieleen että onhan tosiaan sellainenkin paikka kuin Kap Verde. Olen pitkään pähkäillyt ja tutkinut kaikkia matkasivuja että minne sitä lähtisi lomalle - loman kun saan ehkä vasta marraskuulla jolloin vilukissa tarvii lämmintä jas sitä ei ihan Euroopan nurkilla ole. Ja heureka, täällä haukutaan/kehutaan Kap Verdeä! Sinne! Vetämään lonkkaa, ottamaan aurinkoa, kävelemään, hidastamaan, loikoilemaan, katselemaan... Ainoa miinus voisi olla se tuuli. Inhoan tuulta. Ja kylmää.
      Ja matkailussa kuten muussakin toiminnassa: asenne ratkaisee - aina!

      • thailand better.

        Capo verde olisi loistava paikka mutta se tuuli,pilvet ja kylmä marras-joulukuussa :(


      • aurinkoinen20
        thailand better. kirjoitti:

        Capo verde olisi loistava paikka mutta se tuuli,pilvet ja kylmä marras-joulukuussa :(

        Kylmä? Päivälämpötila keskimäärin 25 ja yöllä 20. Olin marras-joulukuun vaihteessa enkä todellakaan palellut!


    • Käynyt!

      Olen käynyt kap verdellä 2010 ja se oli hyvä paikka koska ei tarvinnut lähteä kiertelemään nähtävyyksiä, vaan sai makoilla koko kaks viikkoa rannalla. joka päivä pääsi uimaan ja oli lämmintä. ihmiset olivat myös ystävällisiä ja purjeveneelle päästiin kanssa ilman mitään etukäteis varauksia ja sieltäkin pääsi avomerelle uimaan! Hiekkasafari kirpuilla oli myös upea, sekä siellä pääsi hiekkalautailemaan. :) suosittelen jos kaipaa vain aurinkoa ja rannalla makoilua. Hotelli sijaitsi ihan rannalla. ja jos halusi päästä tasokkaalle 5 tähden hotellin saarelle käveltiin 1,5km rantaviivaa pitkin ja rannalle sai mennä ihan rauhassa ja siellä oli uimavalvojat ja kaikki! Suosittelen!! :)

      • harmittaa n. 30'C

        Sinulle Käynyt! Kap Verde oli ensimmäisten kolmen lomamatkavaihtoehdon listallamme, mutta kirjoitukset, joita löytyi keskustelupalstoilta, niin ehkäisivät Kap Verden valinnan lomakohteeksemme. Kap Verdeä, kun on moitittu ainakin yhtä paljon kuin Thaimaata, niin paljon, etten ko. ketjua edes lue. Jos elämä jatkuu ja pääsen seuraavan reissumme jälkeenkin vielä ulkomaan lomamatkalle, niin tuolloin KYLLÄ lähdemme Kap Verdelle. :) Mukavaa seuravaa lomaa Sulle!


    • sapetti

      Lisää mainosta vaan Kap Verdelle mutta, ei se mitään hyvä paikka oli.
      Olimme 2vkoa ja lepäsimme kunnolla, ehkä joskus mennään uudelleen.
      Siihen lepoon ja nou stress tilanteeseen kun haluaa nollata paikka on erittäin hyvä, myös kaikille auringon palvojille kuten itse olen.
      Huomasi kyllä että suomalaisia on käyny siellä paljon koska, jotkut osasivat muutaman sanan suomea ja joillakin oli reinot jalassa!!

    • yäääää

      Ei kannata toisille syöttää tuota, jos et itse pidä paikasta, me muut pidämme sen rauhallisesta elämästä. Eli menen jo kolmatta kertaa, tiedän mitä siellä on, jos on bilettäjä mene kanarialle siellä on kaikki bilettäjät......

    • Musmili

      Verdellä on muslimeja kaikki. Kuinka voin mennä sinne?

      • Matkustanut

        Kuule ihan helposti. Älä usko sekopäisten rajakkien vaahtoamista, ei muslimeissa mitään vikaa ole. Se on sitten toinen juttu että on kusipäisiä ihmisiä maailmassa, jokaista uskontoa tunnustavia. Hitler oli kristitty, ei se mitään takaa tai pyhitä.


      • Musilimi
        Matkustanut kirjoitti:

        Kuule ihan helposti. Älä usko sekopäisten rajakkien vaahtoamista, ei muslimeissa mitään vikaa ole. Se on sitten toinen juttu että on kusipäisiä ihmisiä maailmassa, jokaista uskontoa tunnustavia. Hitler oli kristitty, ei se mitään takaa tai pyhitä.

        Niin meinaatko että muslimi on parempi kuin kristitty. Sen käsityksen kyllä saa tuosta tekstistä.
        Taidat kokea jotain ihme ylenmyyden tunnetta siitä asiasta että saat olla poliisien ja surkeiden muslimien ylväs auttaja. Oot kyllä todella tekopyhä ihminen.


    • Korsunorsu

      Onko savannilla norsuja?

    • Nueva

      Kap verdellä on katolilaisia. Mutta tosi kiva paikka. Olin Salin saarella. Paikkoja kunnostetaan koko ajan, mutta paikallisten elämää näkee vielä hyvin, ei ollut täysi turistihelvetti. Rannat siistejä ja hyvässä kunnossa, jos snorklaus kiinnostaa niin etenkin murdeirassa kannattaa käydä.

      Aallot voi haitata uimista, haita ei rannikolla ole, lukuunottamatta shark baytä jossa on sitruunahaita. Vesi oli lämmintä.

      • Sankaritatatar

        Onko hotelleissa torakoita?


    • körssittelijä

      Oltiin Kap Verdellä neljä viikkoa loka- marraskuussa. Eihän siellä paljoa tekemistä ole jollei osaa sitä itse etsiä. Kävimme vaimoni kanssa mm. paikallisten kalastajien kanssa ammuskelemassa haita veneestä jollain ikivanhoilla haulikoilla. Illat syötettiin saaren lukuisia kulkukissoja heidän kanssaan. Paikalliset muutenkin lunkia porukkaa. Vaikka he olivat töissä niin silti he pystyivät jäämään juopottelemaan meidän kanssamme aamuun asti. Tarjosivat auliisti paikallista pontikkaa meille. Ainoaksi miinukseski voisin mainita saarten omaleimaisen ja vahvan homoyhteisön, joka oli vallannut monet rannat omaan käyttöön. Onhan siellä paljon rantoja muillekkin, mutta nämä vallatut rannat kyllä kannattaa perheen pienimpien kiertää kaukaa, nimittäin semmoista showta en olisi itsekkään halunnut todistaa vaikka paljon kaikkea olen nähnytkin.

    • Oreteh

      Missä ne homorannat olivat, että tietää varoa.

    • Ehkäpäs

      Olen itsekin kuullut noista homorannoista. Ilmeisesti Boa Vistalla on näitä ja Praian rannoilla saattaa myös törmätä niihin. En ole siellä käynyt, mutta varoittelivat vain näistä paikoista. Tietääkseni ne eivät ole mitään virallisia "homorantoja" vaan ovat siellä missä sattuvat olemaan.

    • Kajduxdoskwjeudu

      Hohhoijaa!! Se onkin paikka minne mennään rentoutumaan ja nauttimaan auringosta, olis vaikka sunki kannattanu lukee jostain minkälaita siellä on! Oma vikas

    • nostress2018

      Viikko Kap Verdellä,Salin saarella.Kun ei ollut muuta mielessä ku lepo ja aurinko ni kumpikin natsas.Lisäksi saarikierros pick-up:n lavalla.Ens talvella uudestaan pariks viikoks ni voi sit käydä Afrikan puolellakin ja muilla saarilla.Tykkäsin kyl,voittaa Kanarian...

    • tyhmyri2018

      Homorannat nähty tänä talvena. Oli aika kovan näköistä meininkiä. Muuten on kyllä hieno paikka ja suosittelen kaikille.

    • Siikajoensissi

      Käyty. En nähnyt homorantoja vaikka niistä on joka paikassa varoitettukkin. Hieno paikka ja paikalliset varsinkin kovia juomaan.

    • sinappis

      Paikallisista en tiedä mitäään. Muuten oli kyllä mukavaa käydä. tekemistä oli ainakin minulle ihan liikaakin. Lämmintä ilmaa ja vettä piisasi ihan riittämiin ja paikallinen puhdas ruoka asntoi vilä loppusilauksen tuolle reissulle. Arvelimme mennnä ensi vuonna uudelleen, sillä minusta todellakin kannnattaa käydä.
      Homoja en nänyt missään. En ainakaan julkisia hellyyden osoituksia(onneksi)

    • Hyhhyh

      Hyhhyh minkälainen paikka. Missä niistä mahdollisista homorannoista olisi tarkempaa tietoa?
      Olimme ajatelleet menevämme tuonne, mutta jos siellä joutuu katselemaan jotain homoshowta niin jää kyllä haaveeksi.

      • Anonyymi

        Ihan mukava paikka oli kahden viikon ajan. Jouduin vain ryöstön kohteeksi, mutta onneksi en menettänyt kuin pienen määrän rahaa. Kyllä tuolla niitä homoja on. Ilmeisesti kesäisin pitävät monenlaisia tapahtumia joista kaikki eivät ole ollenkaan härskejä ainakaan päivisin. Maassa vallitsee muslimi kulttuuri joten julki homoilua ei taideta katsoa kovin hyvällä silmällä. Tosin iltaisin ne kovemmat menot yleensä näyttivät alkavan siellä täällä.
        Maa on kyllä kieltämättä aika tylsä paikka ja rannalla loikoilusta täytyy pitää jotta siellä viihtyy pidempään. Monenlaiset taudit ovat kiusana enkä oikein itse pystynyt kunnolla rentoutumaan.
        Kaikesta huolimatta suosittelen kuitenkin tutustumista ko. paikkaan ja siihen meininkiin mitä siellä tarjoavat.


    • Anonyymi

      Kertokaa tarkemmin. mitä siellä ns. homorannoilla tapahtuu? Ei kai nyt sentään sitä itseään? Onko siellä myös turisteja mukana (oletetuissa) orgioissa?

    • Anonyymi

      Olimme juuri 2 viikkoa Sal-saarella ja pitempäänkin olisimme viihtyneet. Rento meininki, joka päivä meressä uimassa, merivesi 25 astetta ja meri täynnä troppisia värikkäitä kaloja. Snorklauskamat ehdottomasti mukaan. Vähän tuulista, mikä oli ainoastaan hyvä, ettei 27-28 asteiset helteet tuntuneet liian tukalalta. Olen melko varma, että menemme uudestaankin.

    • Anonyymi

      Kap Verde on kyllä loistava maa

    • Anonyymi

      Löytyykö sieltä ilotyttöjä?

      Oon harkinnut matkaa sinne, mutta turhahan se on lähteä jos yöseuraa ei ole tarjolla.

      • Anonyymi

        En tiedä tytöistä, mutta poikia siellä ainakin on. Olemme mieheni kanssa käyneet kolme kertaa siellä ja aina olemme näitä poikia löytäneet. Olemme molemmat miehiä.
        Aika jännä ettei näistä homorannoista ole kirjoiteltu oikein missään mitään, mutta kyllähän tuo ihan tunnettu asia on, että sieltä niitä poikia saa.
        Rannoilla yleensä on ns. esileikit ja kovempi meno siirtyy sisätiloihin yön pimetessä tarpeeksi. Näin siis ainakin omalla kohdallamme, mutta tiedän kyllä että jotkut ottavat riskiä myös rannoilla ja olen myös nähnyt sellaista monesti. Se ei vain ole aivan hyväksyttävää paikallistenkaan mielestä ja aiheuttaa varmasti pahennusta. Näin siis me olemme asian nähneet.
        Kuuma siellä on ja mukavaa uida meressä kalojen kanssa. Muuten drinksujen kanssa istumme yleensä altaalla tai terasseilla.


    • Anonyymi

      Normaali ihminen kun lähtee kaukaisiin kohteisiin ottaa yleensä selville mitä matka tarjoaa.
      Jos haluaa juopotella, öristä, tuijotella ympäriinsä, niin kannattaa pysyä euroopassa.

    • Anonyymi

      Kannattaa lukea ennenkuin matkustaa Afrikkaan. Kaikki Afrikan maat ovat kehitysmaita ja siellä elintaso ja kehitys paljon jäljessä meihin verrattuna. Kun ei odota liikaa ei myöskään pety.

    • Anonyymi

      hyvä paikka ja pilvee hyvä polttaa ja huoria ja homoja ja transuja kans,aids rehottaa siis älä käytä kumia,kannattaa ottaa riibalääkkeet mukaan,hyvää matkaa ja täällä viihtyis vaikka vuoden

    • Anonyymi

      Hyvä paikka. Homorannat nähty ja ihan normaalit myös. Molemmissa voi heterona olla.

    • Anonyymi

      Hyvä paikka se on. Eikä ne homot nyt normaalilla järjellä varustettua nykyihmistä häiritse, ei ne toki piilossa siellä ole, mutta ei sitä nyt varsinaisesti tyrkytetäkkään. Voi olla että tekeminen loppuu jos tuolla viettää viikkoja aikaa, mutta kyllä pari viikkoa hujahtaa hetkessä ja voisin vaikka uudelleen mennä.

    • miltä nyt tuntuu, olet kokenut tän

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe