ei siellä ollut halpaa

ja nimikin turhan pramea

ihmettelen mistä kultahietikkoa halvaksi sanovat ostavat tavaransa suomessa.
namit ja limppari suomessa halvempaa. mäkissä oli halvempaa... juustohampurilainen noin 20 senttiä.. joten ei kummoista eroa. yks kerta syötiin leivät aamupalaksi ja otettiin kolmeen pekkaan pieni limppari ja maksovat 22 levaa. suomessa saa varmasti kolme leipää samalla rahalla.
varnassa ostoskadun liikkeissä tosi kovat hinnat verrattuna saman merkkisiin tuotteisiin esim. prismassa.
kojuissa aika öö-luokan piraatteja törkyhintaan.. yks aikuisen huppari halvimmillaankin yli 20 euroa. lasten vaatteet ihan törkyhintaisia verrattuna siihen mitä olen tottunut suomessa maksamaan.
vähäinen tarjonta lasten huvituksissa maksoi paljon, siis ihan rosvous meininki.
onneks oli tuo all inclusive.. oispa muuten hävinnyt tukku rahaa ravintoloihin.
hirveesti täällä on hehkutettu miten halpaa siellä on, mutta muuta halpaa en sieltä löytänyt kun taksit.. tosin nekin kärkkyivät kyytiin vaikka kertoi että haluaa kävellä.
alue sen verran pieni ettei siellä liikkumiseen kyytejä tarvinnut.. paitsi tietysti varnassa käyntiin.
ranta oli niin täynnä tumppeja että haisikin ihan tuhkakupille.. oli häiritsevää, vaikka tupakoin itsekin.
muutenkin paikkana tylsä ja parissa päivässä nähty ja koettu.
ainoa uusi elämys lomassa oli iso koti-ikävä.
suosittelen kohdetta kaikille jotka eivät sitä vielä koskaan ole tunteneneet.

22

6293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain

      Hih, äskeinen viesti oli kuin kopio omista mietteistäni ko. paikasta. Koskaan aikaisemmin ei ulkomaanreissulla ole tullut sellaista koti-ikävää kuin viime reissulla Kultahietikolle vai pitäisö sanoa tuhkakuppihietikolle:D Itsekin vaikka poltamme tupakkaa ihmettelimme suuresti, että miksi rannalle ei oltu vaivauduttu hankkimaan edes tuhkakuppeja muista roskiksista puhumattakaan.

      En todellakaan käsitä ihmisten ylistystä Bulgariasta, voisikohan olla että ylistäjät eivät tiedä paremmasta:D

      • santtu

        Itse taas tykkäsin paikasta tosi kovasti! Ja tämä ei ollu todellakaan ainut paikka, jossa on tullut lomailtua! Oisin viihtyny pidempääkin! Ilmat oli mahtavat,ostokset kuten laukut, kengät, viinit ym. edullisia, ruoka hyvää(ja edullista!!!),hotelli erittäin siisti ja paikassa tekemistä riitti. Rantakin oli mielestäni siisti ja mukava. Taitaa olla vähän itsestä ja odotuksista kiinni millainen mieli lomasta jää... Suosittelen Varman kultahietikkoa erittäin lämpimästi =)


      • merininni

        Moi!
        Ihmettelin vaan sun negatiivisia kokemuksia Bg:sta.Olen itse käynyt montaa kertaa ja todenut, että maa on edelleenkin Euroopan halvin, tosin turistikohteissa kaikki tuplahintaista.Siksi KAIKKI ostokset olen tehnyt Varnassa(Vaatteet, kengät, tuliaiset jne.)
        Huom taksi Varnasta Kh:lle maksaa 10-15 lv mutta turisteille tuplahinta eli on osattava neuvotella hyvin!
        Esim tänä kesänä (tulimme 26.7 takaisin)ostin tosi halvalla erinomaista viinia hintaan 2-2,50e, laadukkaat farkut D&G hintaan 19e, Suomessa n.100e, lasten vaatteet paljon kauniimpia ja edullisimpia Kuin Helsingissä kuten kaikki muut.
        Pitäisi vaan tiettää hyvät ja halvat liikkeet...
        SUOSITTELEN!


      • .....
        merininni kirjoitti:

        Moi!
        Ihmettelin vaan sun negatiivisia kokemuksia Bg:sta.Olen itse käynyt montaa kertaa ja todenut, että maa on edelleenkin Euroopan halvin, tosin turistikohteissa kaikki tuplahintaista.Siksi KAIKKI ostokset olen tehnyt Varnassa(Vaatteet, kengät, tuliaiset jne.)
        Huom taksi Varnasta Kh:lle maksaa 10-15 lv mutta turisteille tuplahinta eli on osattava neuvotella hyvin!
        Esim tänä kesänä (tulimme 26.7 takaisin)ostin tosi halvalla erinomaista viinia hintaan 2-2,50e, laadukkaat farkut D&G hintaan 19e, Suomessa n.100e, lasten vaatteet paljon kauniimpia ja edullisimpia Kuin Helsingissä kuten kaikki muut.
        Pitäisi vaan tiettää hyvät ja halvat liikkeet...
        SUOSITTELEN!

        Mun mielestä on eri asia maksaa feikistä D&G farkuista 19e kuin aidoista Suomessa n.100e, koska aito on aina aito. No jokainen taablaa tavallaan. Paljon reissanneena, Kultahietikko ei todellakaan uponnut, pikkunen tylsä kaupunki jossa esim. yöelämän olivat valloittaneet 16-vuotiaat pissikset. Ja pippuripihviä lisukkeineen saan melkein samaan hintaa kyllä Suomessakin varsinkin kun en koskaan ole saanut yhtä huonoa pihviä missään muualla kuin Kultahietikolla.


      • reissuli44
        ..... kirjoitti:

        Mun mielestä on eri asia maksaa feikistä D&G farkuista 19e kuin aidoista Suomessa n.100e, koska aito on aina aito. No jokainen taablaa tavallaan. Paljon reissanneena, Kultahietikko ei todellakaan uponnut, pikkunen tylsä kaupunki jossa esim. yöelämän olivat valloittaneet 16-vuotiaat pissikset. Ja pippuripihviä lisukkeineen saan melkein samaan hintaa kyllä Suomessakin varsinkin kun en koskaan ole saanut yhtä huonoa pihviä missään muualla kuin Kultahietikolla.

        Ei farkkujen vertailu mene yksi yhteen,kyllä ne
        ovat piraatteja kaikki tyyni siellä Varnassakin,
        mutta laatu maksaa ja on siellä merkkitavaraakin,
        joskin hinta silloin melko Suomen hinnoissa.
        Ei paljon sytyttänyt koko paikka siis Kultahietikko.


      • jo otsikossa
        merininni kirjoitti:

        Moi!
        Ihmettelin vaan sun negatiivisia kokemuksia Bg:sta.Olen itse käynyt montaa kertaa ja todenut, että maa on edelleenkin Euroopan halvin, tosin turistikohteissa kaikki tuplahintaista.Siksi KAIKKI ostokset olen tehnyt Varnassa(Vaatteet, kengät, tuliaiset jne.)
        Huom taksi Varnasta Kh:lle maksaa 10-15 lv mutta turisteille tuplahinta eli on osattava neuvotella hyvin!
        Esim tänä kesänä (tulimme 26.7 takaisin)ostin tosi halvalla erinomaista viinia hintaan 2-2,50e, laadukkaat farkut D&G hintaan 19e, Suomessa n.100e, lasten vaatteet paljon kauniimpia ja edullisimpia Kuin Helsingissä kuten kaikki muut.
        Pitäisi vaan tiettää hyvät ja halvat liikkeet...
        SUOSITTELEN!

        että mistä ostatte suomessa vaatteenne jos pidätte varnaa halpana. itelläni on aika merkki tietoisia teinejä ja kyllä vaan suomesta heille halvemmalla löydän aidot, kun tuolla oli kopiot.
        kävin läpi jokaisen kojun ja jokaisen kaupan niin hietikolla kuin varnassakin.. että varmasti sain oikean käsityksen paikasta ja sen hinnoista. epäilen että jos et helsingistä löydä aitoja merkkifarkkuja satasta halvemmalla niin et ole koskaan keksinyt että ale aikaan tekee oikeita löytöjä.. yhdet farkut ovh.100 euroo olen jopa saanut viiteen euroon. koitapa saada hietikolta siihen hintaan.
        meilläkin oli onneks hyvä hotelli, enkä mitään luksusta odottanutkaan paikalta, mutta eikö kuitenkin ole epänormaalia rakastua paikkaan, jonka kadun varret on roskattu eikä kukaan viitsi siivota. ranta oli saastainen ja tiet ränsistyneet.
        luulisi paikallisten huolehtivan rahasammostaan, kun alkaa olla jo aika loppuun käytetty.


      • n.15 krt käynyt1
        ..... kirjoitti:

        Mun mielestä on eri asia maksaa feikistä D&G farkuista 19e kuin aidoista Suomessa n.100e, koska aito on aina aito. No jokainen taablaa tavallaan. Paljon reissanneena, Kultahietikko ei todellakaan uponnut, pikkunen tylsä kaupunki jossa esim. yöelämän olivat valloittaneet 16-vuotiaat pissikset. Ja pippuripihviä lisukkeineen saan melkein samaan hintaa kyllä Suomessakin varsinkin kun en koskaan ole saanut yhtä huonoa pihviä missään muualla kuin Kultahietikolla.

        Pippuripihvistä samaa mieltä , minkä takia Bulgariassa ollessani pysyttelenkin paikallisessa ruuassa jonka osaavat takuuvarmasti valmistaa ja kertaakaan ei ole pettymystä tullut .


    • Matkuli

      Joo saa siellä sadettakin ihailla. Kahdesti käyneenä molemmilla reissuilla heinä-elokuussa, 2-3 päivänä viikossa. Myynnissä oleva tavara on kyllä suomalaiselle ihan rihkamaa/romua. Hinnat ylihinnoiteltu. Seuraava matka ei kyllä ole enää Bulgaariaan.

      • meri12

        Mä taas tykkäsin Bulgariasta tosi paljon, olin St.constantinissa viikon hotelli Koral, hlökunta ystävällistä, rannat ok, ruoka erinomaista ja Varnaan oli vain 7km matka, sain hyviä tuliaisia kavereille jne.
        suosittelen kaikille


    • kannattaa mennä

      Minä ja meikäläiset taas tykkäs kovasti. Oikea lepoloma jossa palvellaan ihan viimisen päälle. Kaikki mahdollinen löytyy turistille helposti ja vaikeuksitta. Ainoa maa Euroopassa joka on suomalaisten tulotasolle vielä edullinen. Ostin paljon sekä meille että muutenkin tuliaisia, feikkilaukkuja, farkkuja, huppareita, T-urheilupaitoja, bikinejä, toppeja, kenkiä ja sandaaleja, kaikki maksoi basaarissa 1/3 osan Suomen hintatasosta. Lisäksi laatu on hyvää eli materiaali kestää käytössä, ei haalistu eikä kutistu pesussa. Myöskään kengät ja sandaalit eivät hierrä eikä hankaa vaan kummasti sopii juuri meikäläisen jalkaan. Feikkituotteet, urheilumerkit ja muut muotimerkit hyvää laatua. Eli todella edullinen ja kiva paikka. Ruoka- ja juomapuoli ravintoloissa 1/3 Suomeen verrattuna jne.Ainoa mitä ei ole on kulttuuria, mutta tämä onkin uupuneille ihan verraton lökölomahemmotteluaurinkobeachlorvailun kohdepaikka.

      • immeiset

        suunnitelko loma budjettianne näiden hehkuttajien juttujen pohjalta.
        itekin kuulin kaikkee,että ruoka on sika halpaa ja ettei vaatteet maksa juuri mitään.
        kuitenkin suomen ravintoloissa ihan samat hinnat.
        viina on saattanut olla halpaa, sitä en tiedä, mutta esim. limu kaksi kertaa kalliimpaa kun suomessa.
        sekä ravintoloissa, että kaupoissa.
        ja mitä noihin vaatteisiin tulee, niin ehkä jostain on sika siistiä maksaa 20-30 euroo hupparista.. suomestahan ei siihen hintaan, tai halvemmalla hupparia löydä vissiin muut kuin minä... vai?


      • aivan_
        immeiset kirjoitti:

        suunnitelko loma budjettianne näiden hehkuttajien juttujen pohjalta.
        itekin kuulin kaikkee,että ruoka on sika halpaa ja ettei vaatteet maksa juuri mitään.
        kuitenkin suomen ravintoloissa ihan samat hinnat.
        viina on saattanut olla halpaa, sitä en tiedä, mutta esim. limu kaksi kertaa kalliimpaa kun suomessa.
        sekä ravintoloissa, että kaupoissa.
        ja mitä noihin vaatteisiin tulee, niin ehkä jostain on sika siistiä maksaa 20-30 euroo hupparista.. suomestahan ei siihen hintaan, tai halvemmalla hupparia löydä vissiin muut kuin minä... vai?

        samaa mieltä. Minäkään en todellakaan pysty ymmärtämään hehkutusta, että kaikki on halpaa. Siellä ei todellakaan ole halpaa, ruoka ei todellakaan ole 1/3 suomen hinnoista, paitsi jos vedät döner kebabia koko viikon. Merkkivaatteet Varnassakin olivat aivan Suomen hinnoissa, jossain jopa kalliinpiakin, joten sen halpa hehkutuksen vois jo lopettaa. Ai niin ranta rolexin sai viidellä eurolla, joten on jotain mitä naapureille näyttää...


      • mesta On.
        aivan_ kirjoitti:

        samaa mieltä. Minäkään en todellakaan pysty ymmärtämään hehkutusta, että kaikki on halpaa. Siellä ei todellakaan ole halpaa, ruoka ei todellakaan ole 1/3 suomen hinnoista, paitsi jos vedät döner kebabia koko viikon. Merkkivaatteet Varnassakin olivat aivan Suomen hinnoissa, jossain jopa kalliinpiakin, joten sen halpa hehkutuksen vois jo lopettaa. Ai niin ranta rolexin sai viidellä eurolla, joten on jotain mitä naapureille näyttää...

        Pitää olla asenne vaan kohdallaan.Viime vuoona 2 viikko ja tänään lähetään jälleen 2 viikoksi.
        Ja arvatkaa mitä? Emme edes tiedä hotellia :)
        seikkailu mieltä, sekkailu mieltä ja asenne kohhdallaan t. tipe&pipe


      • Ei-laihialainen
        mesta On. kirjoitti:

        Pitää olla asenne vaan kohdallaan.Viime vuoona 2 viikko ja tänään lähetään jälleen 2 viikoksi.
        Ja arvatkaa mitä? Emme edes tiedä hotellia :)
        seikkailu mieltä, sekkailu mieltä ja asenne kohhdallaan t. tipe&pipe

        Kuka on väittänyt että Bulgarian turistipaikoissa olisi enää halpaa ?


      • tuota
        Ei-laihialainen kirjoitti:

        Kuka on väittänyt että Bulgarian turistipaikoissa olisi enää halpaa ?

        on hehkutettu ihan urakalla.. samoin tuota hienoutta.. noh kyllähän tuolla viikon jaksoi, mutta vaatii jo muutakin kuin seikkailu mieltä palata ko. paikkaan ja vieläpä pariks viikoks. makunsa kullakin..
        mut niin kuin kaikessa myös lomassa kultahietikolla oli myös oma hyvä puolensa..
        osaa arvostaa ihanan koto suomen siisteyttä.


      • miu

        Aina voi esittää kliseitä että halpaa ja hyvää eli anttilan hinta stokmannin laatu.....

        Ostoksilla kannattaa olla tarkkana! Kun on ostanut mielestään halvan ja hyvätasoisen piratti hömpötyksen, maksaessa tarkkana!! Myyjät ottaa mielellään rahan ensin vastaan ja ovat laittavinaan tavaraa pussiin. Pyörittelevät ja kääntelevät sitä käsissään ja pyrkivät näin asiakkaan unohtamaan vaihtorahan takaisin saannin. REHELLISTÄ MUTTA TOTTA!! Huwa maa!! kyllä!


      • tojuha
        miu kirjoitti:

        Aina voi esittää kliseitä että halpaa ja hyvää eli anttilan hinta stokmannin laatu.....

        Ostoksilla kannattaa olla tarkkana! Kun on ostanut mielestään halvan ja hyvätasoisen piratti hömpötyksen, maksaessa tarkkana!! Myyjät ottaa mielellään rahan ensin vastaan ja ovat laittavinaan tavaraa pussiin. Pyörittelevät ja kääntelevät sitä käsissään ja pyrkivät näin asiakkaan unohtamaan vaihtorahan takaisin saannin. REHELLISTÄ MUTTA TOTTA!! Huwa maa!! kyllä!

        Ensi lauantaina lähdetään albenaan,aikaisemmin olen käynyt kultahietikolla ja mulla ei ole ainakaan mitään valittamista paikasta,edullista on ollut ja siistiä,en ymmärrä porukkaa jotka valittavat esim.Rantojen likaisuudesta,ovat huomattavasti siistimpiä kuin esim.Ibitzan rannat.


      • Matkailija123
        immeiset kirjoitti:

        suunnitelko loma budjettianne näiden hehkuttajien juttujen pohjalta.
        itekin kuulin kaikkee,että ruoka on sika halpaa ja ettei vaatteet maksa juuri mitään.
        kuitenkin suomen ravintoloissa ihan samat hinnat.
        viina on saattanut olla halpaa, sitä en tiedä, mutta esim. limu kaksi kertaa kalliimpaa kun suomessa.
        sekä ravintoloissa, että kaupoissa.
        ja mitä noihin vaatteisiin tulee, niin ehkä jostain on sika siistiä maksaa 20-30 euroo hupparista.. suomestahan ei siihen hintaan, tai halvemmalla hupparia löydä vissiin muut kuin minä... vai?

        näitä kun lukee, ni ihmettelee puhutaanko samasta paikasta.. vai onko sitten lomakohteilla niiiiiin iso ero!! me oltiin primorskossa, JA HALPAA OLI!!!! ruoka, juoma, muu eläminen.. piraattivaatteita saatiin paljon mukaan!! =) ja kestävät vieläkin..
        Tykästyttiin kun halpaa oli! ja muutenkin kiva paikka.. Auringonpaiste saa myös tyytyväiseksi!!!


    • I've been there too

      Älkää jaksako tapella noista hinnoista. Kannattaa valita lomakohde sen mukaan, mitä siellä on, millainen loma tiedossa jne. kuin sen mukaan paljonko jokin huppari siellä maksaa! Varna oli kaunis kaupunki ja Kultahietikoilla oli ihanaa rentoutua ja ranta oli todella hyväkuntoinen ja merivesi ihanan lämmintä syyskuussa. Itse menen pian sinne uudelleen, ja aion shoppailla, koska siellä on upeat shoppailumahdollisuudet.

    • Lasse76

      Köyhälle on kaikki kallista.

    • mariox

      juuri palattiin Bulgariasta,kokemus ehdottomasti myönteinen,voi suositella.Ihmiset ystävällisiä,hintataso edullinen(lasten ja aikuisten vaatteet),siisteys rannalla ja kaduilla,palvelu pelasi hyvin niin hotellissa kuin sen ulkopuolellakin,hyvä ja edullinen ruoka.Mistä olet mahtanut limpparis ja tikkaris ostaa

    • Jepulis jee jee

      Itse en ole kultahietikolla ollut mutta sunny beachilla kahdesti ja siellä ainakin hinnat huomattavasti edullisemmat mitä suomessa toki joku saattaa olla kalliimpaakin mutta eihän sitä pakko ole ostaa...mutta kyllä ravintola ruoka on halpaa ja ostokset vaikka piraatti tavaraa onki mutta hyvä laatuisia/kestäviä ainakin minun mielestäni kyllä huppari saattaa maksaa sen 20€ mutta samanlainen suomessa 100€ vaikka suomesta saa aidon mutta ei meinaa et ois sen kestävämpi mitä piraattii...ja plää plää...se vain on monesti lomalla että sitä rahaa vaan tuppaa menemän helvetisti vaikka oliskin halpaa mutta kyllä sille saa ainakin sunny beachillä vastinettakin kun vähän miettii mitä kaikkea tekee ja ostaa ja paljonko se suomessa maksais...joo ens syksynä kultahietikolle pitää toivoa että hinnat ei oikeesti oo paljon kalliimmat mitä sunny beachilla :) Ja ainakin voin sanoa että puolet enemmän menee käyttörahaa kanarialla viikossa mitä bulgariassa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe