marraskuussa Prahaan

vinkkejä?

Olemmen miehen kanssa menossa marraskuun alussa viikonloppulomalle (to-su) Prahaan. Onko matkan pituus mielestänne sopiva? Itse haluaisin tietysti pitemmäksi aikaa, mutta työt eivät anna kauheasti periksi.

Entäpä millaista säätä on odotettavissa marraskuussa? Ei taida toppatakkia tarvita mukana?

Muutenkin kiinnostaa, mitä Prahassa voi talvella tehdä? Onko nähtävyydet avoinna?

Ja rahasta vielä.. Paljonko teillä on ollut varattuna päivää kohti? Meinaan, koska ajattelin jo täällä Suomessa vaihtaa rahaa. Missä kannattaa raha vaihtaa täällä kotimaassa?

Kaikki vinkit ja kokemukset koskien Prahaa ovat tervetulleita! :)

7

2330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli ainakin kivaa

      prahan keskustan ehditte kyllä hyvin koluta tuossa ajassa. itse olin jokunen vuosi sitten vastaavalla reissulla, mutta joulukuussa. kaikki paikat oli auki, minne haluttiinkin. kun ei liian suuria tavoittele, ehtii pitkässä viikonlopussakin kokea kaikenlaista kivaa! ja varsinkin, jos ei aio lähteä seikkailemaan kaupungin ulkopuolelle. julkiset liikennevälineet toimii, mutta me päästiin kävellenkin kiertämään ihan tarpeeksi laajalla säteellä. sää oli sellaista nollakeliä, välillä satoi vettä, ehkä räntääkin. koleahan sää voi olla, eli kannattaa seurata ennusteita vaikka netistä. rahanvaihdosta en osaa sanoa. l

      yhyessä reissussa on se hyvä puoli, että jää ehkä suurempi halu palata joskus:)

    • Namesti

      Prahan syyssää on hyvin samanlainen kuin Suomessa. Päivällä voi olla miellyttävän lämmin pari tuntia, illalla jo kaipaa enemmän vaatetta päälle. Sateenvarjoa voi tarvita, tai sitten ei. Praha elää kaikkina vuodenaikoina, sinne voi mennä milloin vaan. Vanhankaupungin, linnavuoren, Kaarlen sillan, Petrinin kukkulan ja Vysehradin ehtii ihan hyvin nähdä viikonlopun aikana.

    • Namesti

      Vuonna 1997 viikon reissulla Prahassa kului kahdelta ihmiseltä yhteensä 700 mk eli 350 mk/pää. Vuodenvaihteessa (uusivuosi Prahassa!) 2004/2005 viikon reissu kulutti pariskunnalta 200 euroa eli 100 euroa(600 mk)/pää. Kymmenessä vuodessa on siis hintataso noussut ellei peräti tuplaantunut. Halpaa on silti edelleen. Puolikas ankkaa runsaine lisukkeineen maksoi ravintolassa n. 8 euroa 1.1.2005. Ei sellaista Suomesta saa. Ja Forexissa on vaihdettu eurot korunoihin. Siellä ostetaan myös käyttämättömät korunat takaisin jos jotain jää. Ja meiltähän jäi. Kätevä systeemi.

    • Mutsi52

      Olimme mieheni kanssa ensimmäistä kertaa Prahassa itsenäisyyspäivän tienoilla muutama vuosi sitten. Tosi kaunista oli silloinkin, kun kaikki rakennukset oli valaistu. Pakkasta oli ehkä pari astetta, mutta meillä oli kylmä! Joesta nouseva kosteus ilm. sai asteet tuntumaan ihan erilaisilta kuin kotosalla. Onneksi olin ottanut ulsterin välivuorin mukaani, koska sitä tarvittiin. Mieheni kävi ostamassa pitkähihaisen aluspaidan ja pitkät kalsarit, joita kotimaassa ei käytä koskaan. Parempi siis pakata jotain ylimääräistä kaiken varalle mukaan. Esim. linna-alueella on tosi vetoista ja seinät hohkaavat kylmyyttä.
      Muut reissut olemme tehneet huhtikuussa, jolloin kevät on heräämässä.
      Ihana kaupunki, paljon nähtävää ja helppo liikkua.
      Hyvää matkaa!

    • Prahaan hurahtanut

      Ota ilman muuta toppatakki mukaan ja hyvät kengät(gore tex). Hyvä ostaa laukkuun kertakäyttösadetakit jos sade yllättää.Prahassa tuulee hyvin usein. Itse käyn siellä muutaman kerran vuodessa. Hyvä aika mennä Prahaan koska turisteja vähän. Rahaa kannattaa ottaa sen verran että pärjäätte kunnes löydätte automaatin josta voitte ottaa luottokortilla rahaa.
      Hinnat ovat nousseet muutamana vuonna mutta yhä edulista suomeen verrattuna. Lounas maksaa n.4 euroa.
      Keskustassa kalliimpaa kuin viihtyisissä alueissa esim Vinohrady.
      Itse pidän että pitkä viikonloppu on aivan liian lyhyt aika, mutta pääseehän sinne uudestaan.
      Yksi hyvä vinkki on että menette tv torniin jonka näette kaukaa ja joka on Zizkovin kaupunginosassa (kävelymatka tai metrolla). Sieltä on aivan upeat näkymät ja saatte hyvän kuvan Prahasta.
      Mikäli pidätte esim baletista,oopperasta, varatkaa Bohemian Ticketin kautta liput jo suomesta. Palvelu toimii ja lippujen ostaminen on helppoa.Esitysten taso on loistava sekä esim Kansallis teatteri itsessään on nähtävyys
      Mukavaa matkaa

    • lakaparta

      praha kyselysi ihan viehättävä kaupunki,lue esitteistä tai netistä tee suunnitelma mitä haluat nähdä kokea.
      vaihda rahaa noi 30-40 E päivä per henkilö riippuu millainen majoitus ja miten törsäätte..
      kävellen näkee eniten metro ja ratikka ok osta turistilippu ko. ajaksi.suosittelen ajelua vaikka ratikalla päästä päähän.
      hyvää lomaaa ai sää sen ennusteeen näet prahan sää ei vielä silloin ehkä toppatakkia mutta sateeen/tuulen pitävä takki ok.

      • Post question

        Kysely meni jo 6 v sitten... ja aika pihisti saa olla 30€ budjetilla...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe