astma ja koira

jatta

moi. koirakuume kova mutta astma vaivaa myös. Käyköhän bichon havanais astmaatkon elämään.Tai JOS TIETOA MIKÄ KÄY NIIN KERTOKAA.KIITOS

8

777

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....villakoira

Hei vaan.. mun suositus olisi, että hankkikaa villakoira. Se on tutkitusti tiedossa, että villakoira ei allergisoi läheskään niin paljon kuin muut koirarodut.

Meillä on villakoira (kääpiö) ja perheessäni on jopa astmapiipun omaavia jäseniä, mutta oireet ovat pysyneet kurissa ja jopa vähentyneet vuosien saatossa. Eli kun juttelin lääkärin kanssa tästä asiasta, niin hän sanoi, että villiksemme on toiminut huomaamattaan siedätyshoitona:)

Villakoira on siitä kiva koira, että siitä ei irtoa karvaa kuin saksien ja leikkurin avulla!

• tutkimus?

Kukahan sellaisen tutkimuksen on tehnyt, ettei villakoira allergisoi niin paljon, kuin jotkut muut rodut? Se taitaa olla ainosataan tutkittua, että kaikki koirat allergisoivat. Enemmän on allergisointi riippuvainen allergisen herkkyydestä, kuin koirarodusta. Itse olen nähnyt tilanteen, jossa allerginen ja astmainen henkilö sai tosi pahan kohtauksen toyvillakoirasta!

• kokemusta on

Meillä lapselle puhkesi koira-allergia vasta, kun olimme pennun hommanneet. (Aiemmissa testeissä ei ollut tullut esiin). Oireet sen verran pahat, että jouduimme luopumaan koirasta.
      Jos mahdollista, kannattaisi kokeilla esim. hoitaa tuttavan koiraa jonkun aikaa, että näkee oireet.
      Meillä on nyt bichon havanaispentu ollut jo pari kuukautta, eikä vielä oireita ole ilmaantunut.
      Tuttavalla on astma, ja hänelläkään ei oireita ko. rodusta.
      Vähemmällä itkulla ja luopumisen tuskalla pääsee, jos vain mahdollista kokeilla hetken hoitaa koiraa, ennenkuin tekee päätöksen koiran hankinnasta.
      Se on sekä omistajalle että koiralle aina kova pala kun joutuu luopumaan toisistaan.
      Onnea matkaan!!

• Jokunen...

ottaa kyseisen rodun edustaja kotiin hoidettavaksi, jos vaan suinkin mahdollista. Tuttavani halusi koiran, sai kolmeksi viikoksi hoitoon isovillakoiran (tätä rotua oli harkinnut, ei pidä kauheasti pienistä koirista =)) ja sai siitä allergisia oireita vasta viimeisellä viikolla.

• allerginen...

Itsellä vähän allergisoiva koira ja voin sanoa että pentuvaihe oli pahin koska pentukarva ja pissa allergisoi enemmän. Yhä nukun astmapiippu vieressä koska jos koira sattuu pissimään lattialle, herään siihen etten saa henkeä. Muuten ei tule oireita. Tuo pissajuttu on paha jos aikoo ottaa pennun :(

Bichon aiheuttaa mulle oireita enemmän kuin tanskandoggi! Ja kaikkein eniten saksanpaimenkoira ja noutajat spanielit. Villakoiria siedän ja monia muita trimmattavia rotuja kuten omaani.

• astma ja villakoira

nii eli, miulla on astma sekä allergia ja vuoden ikäinen kääpiövillakoira. suosittelen. muista vain pitää paikat siisteinä ja pese koiraa usein n viikon- kahden viikon välein :):) onnea!
      Monella muullakin tutullani on villakoira ja astma ja muita allergioita:)

• havahava

Heissan.!
      Mulla ittelläni on 2 havaa ja ei mitään ole tullut ja nyt sitten jää 3 hava kotiin sitten 2 kk päästä (syntyy pentuja) ;)

Mutta mikään (nyk kasvattajana) eläin ei ole astmaatikko ystävällinen.!

T.Hava ystävä.!

• dkgjf

minullakin on kääpiövillakoira ja todettu allergia. villakoirastani minulle ei tule mitään allergiaa, joistakin muista roduista tulee kyllä... villakoirat eivät hilseile samalla tavalla kun moni muu koirarotu. karvaa ei myöskään lähde. ja yleensähän ihmiset ovat allergisia nimenomaan koiran hilseelle, ei karvalle. jos koiraa pesee tarpeeksi usein, pysyy hilsekin paremmin kurissa. toki villakoiratkin hilseilevät, mutta niillä ei ole aluskarvaa. mitä useammin koiraa peset, sitä puhtaampana ja hilseettömämpänä se pysyy. toki liika peseminen shampoolla voi kuivattaa koiran ihoa ja lisää taas hilseilyä :/ vähän kakspiippunen juttu :D mutta uskon että astma ja villakoira sopivat hyvin yhteen. ja villakoira on aivan ihana ja seurallinen rotu. todella oppivainen ja kiltti, toki myös temperamenttinen ja omapäinen. kannattaa kyllä käydä katsomassa villakoria ja viettää niiden kanssa aikaa ennen kuin otat, tiedät sitten.. mutta toki allergiaoireet ym. voivat hävitä kun koiralle tulee ns. immuuniksi. minulle ainakin kävi niin. aluksi kun koirani oli pentu, se allergisoi ihan vähän, mutta enää ei ola jälkeäkään mistään allergiaoireista :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4586
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe