Kirpparitavaran ylisuuret hinnat

Pettynyt....

Mitä mieltä olette: onko kirpputori paikka, jossa voi "rikastua" myymällä mahdollisimman kalliilla vanhat tavaransa vai ekologinen mahdollisuus siirtää tavaransa kaatopaikan sijaan uudelle omistajalle?

Minusta joidenkin kohdalla kirpputorin periaate on vääristynyt täysin. Keräilijänä kierrän paljon kirppareita ja en voi kuin kauhistella ylisuuria hintoja. Ymmärrän, jos keräilyharvinaisuudesta tai antiikista pyydetään kalliimpi hinta, mutta että ihan tavallinen vanha pusero maksaa 20 euroa! Samalla hinnalla voi saada kaupasta aivan uuden.

Vauva-aikana vaatteet käyvät nopeasti pieneksi, kirpputori onkin hyvä paikka löytää lapselle vaaatteita. Mutta taitaa itse kukin mieluummin suunnistaa kauppaan, jos uuden saa samalla hinnalla kuin mitä kirpputorilla pyydetään.

Lehtienkin hintoja olen vertaillut. Joku pyytää esimerkiksi vuoden vanhasta lehdestä 20 senttiä, mutta toinen 2-3 euroa, joka on euron halvempi kuin uusi.

Onpa sitä nähty myynnissä likaisia ja rikkinäisiäkin vaatteita ja tavaroita.

Pyytäisin jotain rajaa kirpputoritavaran hinnoitteluun!

17

2067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii niin

että kun joku maijameikäläinen vie vähäiset tavaransa pienellä hinnalla myyntiin niin heti paikalla sinne ryntää muutama ammattilainen valkkaan, möykkäämään ja tinkimään, sitten tunnin päästa samat tavarat on myynnissä toisissa pöydissä ja vähintään kolminkertaisella hinnalla alkuperäiseen. Näin kävi minulle enkä sen jälkeen ole kirpparille vienyt mitään enkä vie, Ekoroskille vaan ja sillä siisti !

• Tyypillistä

Kokkolalaista kommarin ajattelua.
        Jos joku vaan hyötyy siitä ostamastaan tavarasta taloudellisesti, niin mielummin rikot sen ja viet ekoroskiin:)

Mitä helvetin väliä sillä on, jos joku ostaa sen sinulta ja myy kalliimmalla eteenpäin?
        Oletko noin pirun kade, että mielummin tosiaan laitat roskikseen, ettet vaan myy vahingossa liian halvalla, ja joku tienaa vielä sillä.

Mene vaan tuulettaan sitä punalippuas ens vappua varten.

• Samaa mieltä
        Tyypillistä kirjoitti:

Kokkolalaista kommarin ajattelua.
        Jos joku vaan hyötyy siitä ostamastaan tavarasta taloudellisesti, niin mielummin rikot sen ja viet ekoroskiin:)

Mitä helvetin väliä sillä on, jos joku ostaa sen sinulta ja myy kalliimmalla eteenpäin?
        Oletko noin pirun kade, että mielummin tosiaan laitat roskikseen, ettet vaan myy vahingossa liian halvalla, ja joku tienaa vielä sillä.

Mene vaan tuulettaan sitä punalippuas ens vappua varten.

Just noin täällä kateellisten maalla. Jos joku tienaa niin heti ollaan kateellisia. Varmaan harmittaa kun huomannut itse pyytää enemmän..

• ja sitten

saa päivitellä, ettei mene kaupaksi. Samat huomiot kuin sinulla, että jotkut eivät ole sisäistäneet kirpputorin periaatetta.
      Aikoinaan luin jostain, että kirpputorihinta on yleensä jopa käyttämättömästä tuotteesta 2-20%.
      Esim käyttämättä jäänyt heräteostos voi olla kaupan.

Tarkoittaa vielä sitä, että hinta on siitä mistä itse on maksettu, ei esim alkuperäisestä hinnasta, jos itse ostanut tuotteen alennusmyynnistä.

Ja todella vanhaa ja rikkinäistä kaupataan, eikä mainita vioista. Monet kerrat ihmetellyt myös joitain astiahintoja, kun kyseessä on tavan astia, ei antiikki, niin hinta on kalliimpi kuin kaupan hyllyllä.

• yllättynyt

Kyllä pisti mielen iloiseksi, kun löysin lapsille pitkästä aikaa edullisia vaatteita kirpparilta. Housut oli 40 centtiä ja paita vaan 25 centtiä, pussillisen sain vaatteita oikeen halvalla. Olihan siel joukos 3euron housut mut ei sekään ollu paha hinta kun olivat melkein uudet.
      Mutta oikeassa olet, joissakin pöydissä on niin korkeat hinnat että tulee vaan kuljettua ohi.. Miks
      ostaa yhdet housut ja paidan samalla hinnalla ku toisesta pöydästä saa pussillisen??

• mutta jokainen

Mielestäni kirpputori on paikka jossa voi myydä tavaroitaan mihin hintaan haluaa. Jos joku kerää jotain niin aina kaikki voi tuntua kalliilta.. Ei kukaan viitsi nähdä vaivaa viedä huvikseen tavaraa myyntiin jollei ole mitään hyötyä. Paikkahinta on kuitankin 20-25 e viikko paikasta riippuen. Eihän olen pakko ostaa jos tuntuu kalliilta. Sinäkin varmaan ostat aina jos joku erehtyy myymään mitä tahansa melkein ilmaiseksi, mutta sitten valitetaan jos joku on kallis minkä välttämättä haluaisi. Että silleen..

• On niin

Että ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
      Pysy poissa jos ei miellytä.

• kaukaa

marketista uutta tavaraa on takuu ja palautusoikeus.

• kirpparipoika

Jos ei tyyli ja hinnat miellytä, niin ei pakko ole ostaa. Kirpputorit on tulleet jäädäkseen ja hyvä niin. Sieltä saa tyyliä muistoja, ja hyvää käypää tavaraa, ja ennenkaikkea on kivaa ja rentouttavaa nypistellä ja katsoa. hinnat ovat joskus kaaliita, ja syystäkin. Jos joku tykkää että se on tämän tavaran arvo niin se sitten on. Ei ole palkko ostaa, ja mitäs siinä valittelemaan. Kauppias on tietenkin siellä bisnestä tekemäs, ja miksi ei olisi, en minä ainakaan olisi. Toivottavasti kaikki tekevät kannattavaa kauppaa, ja kunnon tienistit, sillä siittähän ne veroäyrit tulevat. Onnea kunnon tienisteille.

• muinaisantik

Ei marketista nyt ihan kaikkea saa.. Sitä paitsi uudenveroinen tuote voi maksaakin jonkun verran. Jos uutena 20 e, niin kyllä siitä voi 10 e pyytää käyttämättömä tai vähän käytettynä. Ja ostaa siitä pöydästä missä on halpaa. Ei tarvi moittia koko järjestelmää. Ja antiikkia ei marketista saa, ainakaan aitoa.

• Loppis-Kirppis

... ja niin myöskin hintataso.
      Itse katselen pääsääntöisesti vaatteita ja kodintavaraa.
      Aivan poskettoman korkeita hintoja pyydetään kulahtaneista lastenvaatteistakin, mutta eihän se pyytäjä ole tyhmä - vaan maksaja..? Onneksi on myöskin pöytiä joista löytyy hyväkuntoisia ja melko laadukkaita vaatteita kohtuuhintaan. Mielestäni on täysin kohtuullista maksaa esim. lasten puserosta jopa 5€, jos se on tahraton, silitetty, ehjä ja muutenkin kuosissaan. Mutta joskus tulee vastaan lähinnä tiskirättiä muistuttavia (ja niiltä haisevia!) tekstiilejä ja niiden paikka ei ole kirppiksellä vaan hyötyjäteasemalla...
      Itse käyn satunnaisesti Kirpputorimarketissa, Agathassa ja Ykköskirppiksellä. Mielestäni paras hinta/laatu-suhde on Agathassa. Sieltä olen tehnyt muutaman kerran todella hyviä löytöjä, kuten myös Kallentorilta. Kallentorilla vaan täytyy käydä päivittäin jos sieltä meinaa löytää jotain koska hyvän hintaiset ja kuntoiset tavarat vaihtavat omistajaa alta aikayksikön (hyvä kun kauppa käy). Jotkin pöydät ovat vaan niin sekaisin em. paikassa ettei niitä viitsi edes katsella, joten käykäähän siivoilemassa pöytiänne ja palauttakaa "vaeltavat" tavarat takaisin omiin pöytiinsä =o).

• töppönenä

Äitiyspakkaushaalarista pyydetään 10 euroa. Huh huh.

• hah

Mitä huhhuh siinä on? Ainakaan siinä tapauksessa jos vaate on käyttämätön. Ei kai niitä ilmaiseksi tarvi pois antaa vaikka olis sen ilmaiseksi saanut?

• jo ruikkas

Ostin edullisesti kondoomeja.Nyt huomasin,,niissä on reikiä.

• appikukko

Jokaisessa kondomissa pitää olla vähintään yksi reikä.. Ja kun yksin käytät ei haittaa vaikka on useampikin..

• ovat mielestäni

hyviä löytöpaikkoja jos tarvitsee lapsille jotain mutta se mistä en minäkään tykkää on se että jotkut myy äitiyspakkauksen vaatteita kalliilla..Itse en edes vienyt myyntiin äitiyspakkausvaatteita kun pidin myyntipöytää,Nehän on ilmaisia vaatteita.Minä vein käytetyt vaatteet pietarin lasten kirppikselle ja ne taas vievät ne pietariin...

• fida

onko siellä mikä hinta-laatusuhde? Itse en ole käynyt koskaan siellä(kokkolassa en asu) mutta eräs tuttavan tuttava oli ostanut sieltä hurjat määrät mahtavaa vaatetta ja halvalla sanoi saaneensa.
      Onko miten siisti paikka, löytääkö helposti etsimänsä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe