Millaisella maalilla on mahdollista maalata ruusupuuta oleva kitara? Pinta on lakattu ja siksi epäilen maalien pysyvyyttä. Kokemuksia.
Kitaran maalaus
5
1406
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkkk
ensinnäkin jos maalaat kitarasi uudelleen se mitä ilmeisemmin vaikuttaa myös kitaran sointiin.
Ei paljon, mutta tarkkakorvainen huomaa.
Jos kuitenkin hommaan ryhdyt eikä kyseessä ole mikään "arvoesine", niin kyllä se vanha lakka ensin pitäisi vähintäänkin karheaksi hioa, mieluummin poistaa kokonaan.
Rautakaupasta saa spray-maaleja joissa on hienot sävyt ja loistavat kiillot ( saa myös ihan metallin näkoistä jälkeä) - niillä varmaankin lähtisin yrittämään.
Kuvioitahan saa kun ensin pohjamaalaa ja sitten tekee sabluunat (vaikka paksuuun kartonkiin tai piirtoheitinkalvoon leikattu kuvio) ja maalaa ne sitten toisella suihkeella. - Jimbo-boy
Ruusupuinen kitara ei ole ihan halpa.
Harkitse vielä, koska kitaran sointi huononee ja arvo laskee merkittävästi. - käsittely
hiot pinnan karheaksi ohuella paperilla tai karhunkielellä. sitten maalia pintaan. tän jälkeen lakkaa jos et omista ruiskua niin akryyli spraytä. hiot taas ohuella ja lakkaa hiot ja lakkaat.
lopuksi sitten vielä oikeinohuen hionnan jälkeen voit kiillottaa vaikka vahalla tai jätä hiomatta.
tietysti kerroksien jälkeen aina kunnon kuivumisaika jotta hionta onnistuu. - ..................
Kitaroiden otelaudat ovat usein ruusupuuta, kalliimmissa saattaa ruusupuuta olla myös sivut ja pohja. En menisi maalaamalla tuhoamaan. Jos kitara on parempi 'laatupeli' tippuu sen arvo mitättömäksi tuon operaation jälkeen. Sointikin heikkenee.
- Runontaja
ja hyvä tulee
http://www.ruokangas.fi/smith.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243