Saksasta palanneet

eläkeläiset

Saksan eläkehän on normaalisti tällä hetkellä vielä verotonta tuloa.
Onkohan kenelläkään kokemuksesta tietoa verotetaanko sitä Suomessa yhdessä Suomen eläkkeen kanssa?

11

2700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saksan eläkkeestä

      Suomi perii vain sairasvakuutusmaksun. Näin tietää paluummuuttaja kertoo.

      • siinä taas näsäviisas

        Eikös olis parasta olla vaiti jos ei mittään mistään tiiä.


      • edes käynyt
        siinä taas näsäviisas kirjoitti:

        Eikös olis parasta olla vaiti jos ei mittään mistään tiiä.

        Saksassa. Voi sitä tyhmyyden määrää tällä palstalla. Ystäväiseni, mistä voisin lukea, että Saksan eläkkeestä peritään vero Suomessa? Saksassa kun eläke tulo on veroton siellä asuvillekin.


    • ja pankkitili Saksassa.
      Pankkikortillahan saat rahat nostettua,
      olit sitten missä tahansa.
      Ei kannata näyttää kaikkia kortteja
      jos meinaa pokeria pelata.

      • pokerin peluu

        EU maissa tekevät viranoamiset yhtesityötä, toisin sanoen he saavat toisiltaan tiedot, halusipa ne kertoa tai ei. Planketitkin ovat samat eu-maissa. Planketeissa lukee poikkeuskset kussakin eu-maassa. Joten ei onnistu pokerin peluu.


      • pokerin peluu kirjoitti:

        EU maissa tekevät viranoamiset yhtesityötä, toisin sanoen he saavat toisiltaan tiedot, halusipa ne kertoa tai ei. Planketitkin ovat samat eu-maissa. Planketeissa lukee poikkeuskset kussakin eu-maassa. Joten ei onnistu pokerin peluu.

        ken tahtoo. Saahan sitä olla kirjoilla useammassakin maassa.
        Ei muutenkaan taida olla mitään järkeä muuttaa ainoaksi asuinpaikaksi Suomea ja menettää saksalainen sairaskassasysteemi. Hoitovakuutuksen suomista eduista puhumattakaan.


    • laskemalla yhteen eläkkeet

      No ei kait ne eri sääntöjä sovella Ruotsiin ja toisia muiden maiden kanssa.
      Tottakait ne verottaa ja kovimman kautta.
      Suomessa on täys raivohullu verottja.

      • kaivattais

        Saksan eläkettä ei veroteta Suomessa PISTE!!!!Saksassa ei veroteta eläkkeistä!!!Jos toista väität lähetä faktaa, linkki tms.


      • kaivattais kirjoitti:

        Saksan eläkettä ei veroteta Suomessa PISTE!!!!Saksassa ei veroteta eläkkeistä!!!Jos toista väität lähetä faktaa, linkki tms.

        ...Saksaan eläkeläisenä, kuinkahan silloin käy?


      • vaikka pakolla.
        kaivattais kirjoitti:

        Saksan eläkettä ei veroteta Suomessa PISTE!!!!Saksassa ei veroteta eläkkeistä!!!Jos toista väität lähetä faktaa, linkki tms.

        No Saksasta en tiedä, mutta sen tiedän ihan omista sukulaisistani, että Ruotsi perii jotain heidän rahoistaan ja niin perii myös Suomi. Jos haluat jotain tietoa varmemmaksi vakuudeksi, niin käypäs tällä sivulla. Näyttää nimittäin siltä, että vuosikausia jatkunut suomalaisen verottajan "hiostus" tässä eläkeverotuksessa alkaa tuottamaan tulosta ja se on vielä sanottava, että tässä maassa on kyllä EU:n kovakalloisimmat virkamiehet.

        http://personal.inet.fi/yhdistys/pohjanmaan.paluumuuttajat/

        Kannattaa lukea myös tiedotteet:
        http://personal.inet.fi/yhdistys/pohjanmaan.paluumuuttajat/tiedote.htm
        http://personal.inet.fi/yhdistys/pohjanmaan.paluumuuttajat/tiedote2.htm


      • anja
        kaivattais kirjoitti:

        Saksan eläkettä ei veroteta Suomessa PISTE!!!!Saksassa ei veroteta eläkkeistä!!!Jos toista väität lähetä faktaa, linkki tms.

        ei suomi verota saksan tuloja, mutta saksa on nyt alkanut verottamaan eläkeläisiään
        ja takautuvasti tulee maksukehoitukset nyt kertaheitolla 5 viime vuodelta siis meille paluumuuttajille jotka olemme jotain pientä eläkettä saaneet saksasta. suomella ja saksalla on kuulemma yhteisverotus systeemi ja ne lasketaan saksassa yhteen
        ei suomessa. tämä on siis titoa pari kuukautta sitten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      629
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      52
      519
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe