Sinna, Nessa vai Nella?!

Janetsky82

Jos toiset nimet ovat Oona Ilona,niin mikäs parhaiten sopisi etunimeksi,Sinna,Nessa vai Nella? Mielipiteitä... Kiitos!! :-)

44

4319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nätisti

      sopivat kolmelle KOIRAN-pennulle!

      • kompata

        edellista. Nessa ja Nella ovat yleisiä koirannimiä, Sinna on varmaan myös. Lisäksi se on ruma ja pilaa toiset nimet.


      • kompata kirjoitti:

        edellista. Nessa ja Nella ovat yleisiä koirannimiä, Sinna on varmaan myös. Lisäksi se on ruma ja pilaa toiset nimet.

        Nessa ja Sinna ovat minusta ainakin koirannimiä, Nella ehkä saattaa olla tytön nimi, mutta itse antaisin senkin koiralle...


      • vastalause!
        kompata kirjoitti:

        edellista. Nessa ja Nella ovat yleisiä koirannimiä, Sinna on varmaan myös. Lisäksi se on ruma ja pilaa toiset nimet.

        Sinna ei ole koiran nimi! terveisin Sinna


      • Anonyymi

        Nella on myös ihan oikea tytön/naisen nimi


      • Anonyymi
        vastalause! kirjoitti:

        Sinna ei ole koiran nimi! terveisin Sinna

        Niinpä Sinna ei ole koiran nimi t Sinna:)


    • Täti

      Nella!

    • Treenu

      Sinna ja Nessa ovat mielestäni suorastaan rumia nimiä, joten sanoisin että Nella sopii parhaiten. :)

      • ,,,,

        Samaa mieltä, vaikka ei Nellakaan kuulu lemppareihin. Miksi ei Tessa, Sanna, Sanni tai vaikka Salla? Paljon kauniimpia kuin yksikään noista.


      • Janetsky82
        ,,,, kirjoitti:

        Samaa mieltä, vaikka ei Nellakaan kuulu lemppareihin. Miksi ei Tessa, Sanna, Sanni tai vaikka Salla? Paljon kauniimpia kuin yksikään noista.

        Edelliset eivät taas miellytä,kun ovat liian "tavallisia"... Eivätkä oikein iske muutenkaan. Makuasioista ei tietty voi kiistellä. Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta... Noi kolme etunimeä isännän kanssa mietittiin alustavasi ehdokkaiks ku kumpikin tykästy niihin. Toiset nimet vielä hakusessa,mutta Oona Ilona olisi yksi vaihtoehto. Vaikka Sinna,Nella ja Nessa olisi joidenkin mielestä koirien nimiä,niin takuulla meidän työstä ei tule mitään imelää Amanda Unelmaa...


      • ....

        Hei! Haluaisin tietää sinun nimesi? Arvaan että sinulla on joku todella yleinen nimi! Sinna on erittäin kaunis nimi ja ainakin minä kannan sitä nimeä ylpeänä!


    • tsirputin

      Kannatan Nellaa.

    • Nimetön

      Sinna ja Nessa ei oikein kuulosta edes nimiltä.

    • oelkko

      Nella siihen parhaiten sopii. Sinna on noista silti paras nimi. Ei vaan sovi Oona Ilonan kanssa yhteen.

    • noista

      Miten olis pelkästään Oona Ilona. Kuulostaisi kauniille ja ei niin keksitylle.Ei aina ole "pakko" laittaa sitä kolmea nimeä, jos sitä ei vaan saa sopimaan kokonaisuuteen!!

      • samaa mieltä

        Oona Ilona on oikein kaunis ilman kolmatta pyörää.. Meidän neiti on Enna Ilona.


    • Hanna

      Kannatan Sinnaa.

      Minusta Sinna Ilona olisi napakampi kuin Sinna Oona Ilona.

      • Nessan äiti

        Olipa kiva lukea, että joidenkin mielestä meidän tytöllä on ruma koiran nimi eli Nessa. Huhhuh. Ei onneksi omasta mielestäni ole näin! Oona Ilonan kanssa rimmais ehkä parhaiten Nella, mutta ei kai toinen ja kolmas nimi määrää ensimmäistä vaan toisinpäin?


      • .....
        Nessan äiti kirjoitti:

        Olipa kiva lukea, että joidenkin mielestä meidän tytöllä on ruma koiran nimi eli Nessa. Huhhuh. Ei onneksi omasta mielestäni ole näin! Oona Ilonan kanssa rimmais ehkä parhaiten Nella, mutta ei kai toinen ja kolmas nimi määrää ensimmäistä vaan toisinpäin?

        Älä ota itseesi, vaikka joku ei tykkäisikään tyttäresi nimestä. Pääasia, että sinä tykkäät ja tyttäresi tykkää!

        Makuasioista ei kannata koskaan kiistellä, koska makuja on niin monia kuin on ihmisiä.


    • Hahahahaha...Viron kieltä taas opiskellaan ;)

      • Kukkakimppu I

        ei räägidä Eesti keelt...

        Kannatan Sinnaa.


      • puhutaan
        Kukkakimppu I kirjoitti:

        ei räägidä Eesti keelt...

        Kannatan Sinnaa.

        ja aina vaan enenevässä määrin.

        Kaikki nuo nimet ovat rumia.


      • Kukkakimppu I kirjoitti:

        ei räägidä Eesti keelt...

        Kannatan Sinnaa.

        Virolaisia on kuitenkin jo aika huomattava määrä Suomessa ja suomalaisia on myös Virossa turisteina tuhansittain. Eikös siis olisi syytä ajatella samanlaisia sanoja ja niiden tarkoituksia. Eihän lopuksi ole väliä, mitä nimesi tarkoittaa Afrikassa, mutta lähinaapurit olisi minusta syytä ottaa huomioon, varsinkin kun melko läheisissä väleissä ollaan...


      • Kukkakimppu I
        Ambrelia kirjoitti:

        Virolaisia on kuitenkin jo aika huomattava määrä Suomessa ja suomalaisia on myös Virossa turisteina tuhansittain. Eikös siis olisi syytä ajatella samanlaisia sanoja ja niiden tarkoituksia. Eihän lopuksi ole väliä, mitä nimesi tarkoittaa Afrikassa, mutta lähinaapurit olisi minusta syytä ottaa huomioon, varsinkin kun melko läheisissä väleissä ollaan...

        että virolaiset veljemme kokevat ongelmallisiksi vaikkapa nimet Kalju ja Raivo? Toivottavasti eivät. En oikeastaan sitä uskokaan, sillä heillä tuntuu olevan kansallinen itsetunto kohdallaan. Ehkä se kehittyy vielä joskus meille poroillekin.


      • Kukkakimppu I kirjoitti:

        että virolaiset veljemme kokevat ongelmallisiksi vaikkapa nimet Kalju ja Raivo? Toivottavasti eivät. En oikeastaan sitä uskokaan, sillä heillä tuntuu olevan kansallinen itsetunto kohdallaan. Ehkä se kehittyy vielä joskus meille poroillekin.

        Nimiä, joita on annettu 20-30 vuotta sitten ei voi vaihtaa (voi vaihtaa, mutta suurin osa ei niin tee), mutta voimme ottaa huomioon tulevien lasten nimet nyt kun kahden maan väliset suhteet lämpenee ja molemmat kansat toistensa kieltä oppivat paremmin tuntemaan. Kyllä nimimuoti vaihtuu Viron puolellakin, usko pois.


    • vastauksia..

      Itsekin ehdottelin tytölle Nessaa mutta mies sanoi heti ettei siitä mitään vessaa tehdä. Sen jälkeen se ei enää kuulostanut minustakaan hyvältä..

      Yhden Sinna-tytön tunnen en, itse ole ikinä koiralla kuullut eikä se tullut ensimmäisenä mieleenkään vaan juuri tämä tyttö jonka tunnen.

      Nellasta tulee ikävä kyllä minullakin enemmän lemmikin nimi mieleen.

      Kun näitä mielessä pyörittelee noiden toisten nimien kanssa niin Sinna Oona Ilona kuulostaa parhaalta, jotenkin "pirtsakalta" ;)

      • plah..

        Joo, pirtsakka nimi tytölle vaan. Mitä jos siitä tuleekin isona saatananpalvoja? Onko sitten kiva liikuskella niissä piireissä Sinna Oona Ilonana?? Häh? Häh?

        Vois vähän miettiä.


      • surkea
        plah.. kirjoitti:

        Joo, pirtsakka nimi tytölle vaan. Mitä jos siitä tuleekin isona saatananpalvoja? Onko sitten kiva liikuskella niissä piireissä Sinna Oona Ilonana?? Häh? Häh?

        Vois vähän miettiä.

        Trolli :)


      • plah...
        surkea kirjoitti:

        Trolli :)

        Olen kyllä omistanut sellaisen vihreätukkaisen trollin tuossa 90-luvulla.

        Kyllä lapsen nimeä tulee miettiä monelta kantilta, koska toinen joutuu kuitenkin kärsimään nimestään koko ikänsä. Harva vanhempi vaan ajattelee asiaa siltä kantilta, että jos lapsesta tosiaankin tulee saatananpalvoja. Kyllä hävettäis sellaisissa piireissä liikkua Unelma-Prinsessa Ilonana tai Nöpö-Tytti Marjukkana.


      • plah... kirjoitti:

        Olen kyllä omistanut sellaisen vihreätukkaisen trollin tuossa 90-luvulla.

        Kyllä lapsen nimeä tulee miettiä monelta kantilta, koska toinen joutuu kuitenkin kärsimään nimestään koko ikänsä. Harva vanhempi vaan ajattelee asiaa siltä kantilta, että jos lapsesta tosiaankin tulee saatananpalvoja. Kyllä hävettäis sellaisissa piireissä liikkua Unelma-Prinsessa Ilonana tai Nöpö-Tytti Marjukkana.

        Mutta katu-uskottavuus tosiaan laskee monta astetta kun on Unelma Ilona tai Tähti Kukka-Maaria

        "Jou mään, mää oon niinku Tähti Kukka-Maaria, sano vaan Kukkis tai Tähdenlento, jou!"


      • Kukkakimppu I
        plah... kirjoitti:

        Olen kyllä omistanut sellaisen vihreätukkaisen trollin tuossa 90-luvulla.

        Kyllä lapsen nimeä tulee miettiä monelta kantilta, koska toinen joutuu kuitenkin kärsimään nimestään koko ikänsä. Harva vanhempi vaan ajattelee asiaa siltä kantilta, että jos lapsesta tosiaankin tulee saatananpalvoja. Kyllä hävettäis sellaisissa piireissä liikkua Unelma-Prinsessa Ilonana tai Nöpö-Tytti Marjukkana.

        lapsi-kulta!
        Jos vanhemmat tosiaan uskoisivat, että jokin tuollainen nimi saattaisi haitata heidän lapsensa liikkumista saatananpalvojapiireissä, niin Unelma-Prinsessat yleistyisivät huimasti! Ilmeisesti vanhemmat eivät sitä usko, koska kukaan ei sellaista nimeä ole lapselleen antanut.
        Voisitko muuten kertoa, millainen nimi sinun mielestäsi sopisi saatananpalvojalle? Lucifer/a? Demon/a? Devil/a? Mutta eikö se olisi jotenkin tylsää?


      • tietää
        plah... kirjoitti:

        Olen kyllä omistanut sellaisen vihreätukkaisen trollin tuossa 90-luvulla.

        Kyllä lapsen nimeä tulee miettiä monelta kantilta, koska toinen joutuu kuitenkin kärsimään nimestään koko ikänsä. Harva vanhempi vaan ajattelee asiaa siltä kantilta, että jos lapsesta tosiaankin tulee saatananpalvoja. Kyllä hävettäis sellaisissa piireissä liikkua Unelma-Prinsessa Ilonana tai Nöpö-Tytti Marjukkana.

        kuinka moni esittelee itsensä koko nimellä?
        Itse ainakin sanon vain ensimmäisen nimen ja sukunimen.
        Olet aika kummallinen jos tosiaan ITSE teet näin (sen käsityksen jutuistasi saa).
        Mitä väliä sillä on mitä ensimmäisen nimen jälkeen tulee ja nimen voi tosiaan aikuisena muuttaa jos se alkaa niin kovin ahdistamaan.

        Mikään aloittajan ehdottamista nimistä ei minusta mene tuohon sinun "Unelma-Prinsessa" kategoriaan.

        Tuollaisten ihmisten jälkeläisistä tulee koulukiusaajia jotka kiusaavat muita nimen perusteella kun ovat jo kotona mallin kuulleet. Sinulla lapsi onkin varmaan joku varman päälle tavis-niminen: Laura, ilman toisia nimiä ettei vain koe syrjintää.


      • Nessan äiti
        tietää kirjoitti:

        kuinka moni esittelee itsensä koko nimellä?
        Itse ainakin sanon vain ensimmäisen nimen ja sukunimen.
        Olet aika kummallinen jos tosiaan ITSE teet näin (sen käsityksen jutuistasi saa).
        Mitä väliä sillä on mitä ensimmäisen nimen jälkeen tulee ja nimen voi tosiaan aikuisena muuttaa jos se alkaa niin kovin ahdistamaan.

        Mikään aloittajan ehdottamista nimistä ei minusta mene tuohon sinun "Unelma-Prinsessa" kategoriaan.

        Tuollaisten ihmisten jälkeläisistä tulee koulukiusaajia jotka kiusaavat muita nimen perusteella kun ovat jo kotona mallin kuulleet. Sinulla lapsi onkin varmaan joku varman päälle tavis-niminen: Laura, ilman toisia nimiä ettei vain koe syrjintää.

        Eipä ole ihan ensimmäisenä tullut mieleen nimiä miettiessä, että miltä nimi kuulostaa JOS lapsesta tulee saatananpalvoja... HALOO!!!

        Minä olen halunnut antaa molemmille tytöilleni persoonallisen nimen, en sellaista TOP 10 -listan nimeä, joita on samassa koulussa/päiväkodissa/työpaikassa tai vastaavissa useita. Nessa rimmaa tosiaan vessan kanssa mutta mitä sitten? Jos sen vuoksi häntä joskus kiusataan niin vika on kyllä kiusaajissa.

        En muuten ymmärrä miten Nella kuulostaa joidenkin mielestä lemmikkieläimen nimeltä, minusta se on ihan selkeä ihmisen nimi.


      • nyt vastannut
        Nessan äiti kirjoitti:

        Eipä ole ihan ensimmäisenä tullut mieleen nimiä miettiessä, että miltä nimi kuulostaa JOS lapsesta tulee saatananpalvoja... HALOO!!!

        Minä olen halunnut antaa molemmille tytöilleni persoonallisen nimen, en sellaista TOP 10 -listan nimeä, joita on samassa koulussa/päiväkodissa/työpaikassa tai vastaavissa useita. Nessa rimmaa tosiaan vessan kanssa mutta mitä sitten? Jos sen vuoksi häntä joskus kiusataan niin vika on kyllä kiusaajissa.

        En muuten ymmärrä miten Nella kuulostaa joidenkin mielestä lemmikkieläimen nimeltä, minusta se on ihan selkeä ihmisen nimi.

        oikeaan viestiin..
        Itse en ole mistään samaa mieltä tämän häirikön kanssa joka miettii saatananpalvojia lasta nimetessään.


      • Nessan äiti
        nyt vastannut kirjoitti:

        oikeaan viestiin..
        Itse en ole mistään samaa mieltä tämän häirikön kanssa joka miettii saatananpalvojia lasta nimetessään.

        Taisi tosiaan livahtaa väärään kohtaan!


      • Hanna
        plah... kirjoitti:

        Olen kyllä omistanut sellaisen vihreätukkaisen trollin tuossa 90-luvulla.

        Kyllä lapsen nimeä tulee miettiä monelta kantilta, koska toinen joutuu kuitenkin kärsimään nimestään koko ikänsä. Harva vanhempi vaan ajattelee asiaa siltä kantilta, että jos lapsesta tosiaankin tulee saatananpalvoja. Kyllä hävettäis sellaisissa piireissä liikkua Unelma-Prinsessa Ilonana tai Nöpö-Tytti Marjukkana.

        Saatananpalvoja? Siis joku kysy, antaisko hän lapselleen nimeks Sinna vai Nella, niin joku toinen tuo keskusteluun niinkin oleellisen pointin kuin saatananpalvonnan?!

        Saatananpalvontahan rasittaa kai psyykettä aika paljon... on sen verran pelottavaa touhua, että voi alkaa pää skragata.

        Taidan tietää erään, kenen ehkä ois kannattanut jättää palvomiset vähemmälle...


    • Sinna - 282 kpl
      Nella - 1375 kpl
      Nessa - 24 kpl

    • miimi

      Ainoa joka sopii on Nella.

    • rohm

      kuulostaa koiran nimiltä :DDDDDDDDDDDD

    • mimikuku

      Minusta Sinna on kiva :) Nessa mulle ihan uusi tuttavuus. Nellaa tulee jonkin verran vastaan.Tykkään enemmän Nelli nimestä. Oona olisi myös kaunis etunimi.Ilona ihana. Oona Ilona olisi myös ihan kahdestaankin kiva yhdistelmä :)

    • hehhehheeeee ssanni

      Mielestäni vain Nella kuulostaa koiran nimeltä, mutta siltikkään en tiedä yhtään koiraa minkä nimi olisi Sinna, Nessa tai Nella.


      Mikä vika Sinna nimessä??

    • ????

      Entä

      Nella Oosa Emilia
      Nella Oona Elissa
      Nella Lisa Ilona
      Nella Lila Madlena

    • uififdsj

      Nella on paras! Tiedän tosin kaksi koiraa, joiden nimi on nella(omamme esimerkiksi ;)) , mutta toisaalta myös kaksi 17v kaveriani ovat Nella-nimisiä.
      Sinnakin on ihan ok, mutta Nessasta en tykkää yhtään :)

    • Carolina-

      Nessa -nimeä en ole kuullutkaan..
      Mutta Nella ja Sinna ovat tuttuja.

      Tiedän monta Nella nimistä ihmistä ja joskus kuullut sen myös koiralla.

      Tuttavapiirissäni on ihmisiä, jotka omistavat kivat "erikoiset" nimet:

      Sina
      Siina
      Nella
      Mirka
      Kaire
      Roona
      Sivi
      Anki
      Veea
      Jamiila
      Tii
      Tiiu
      Cerli
      Essi
      Ia
      Iisa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe