heippa! Ostin tuossa join aika sitten taskukameran kaveriksi E-400:n. Valokuvauksesta en juurikaan paljon vielä tiedä, mutta kova halu olisi oppia ottamaan "hyviä kuvia". Kuvia otan lähinnä luonnossa; linnuista, kasveista ja maisemista.
Kameran mukana ollu objektiivi (ZUIKO DIGITAL ED 14-42 mm, 1:3.5-5.6) ei vaan "zoomaa" kovin kauas, lähinnä lintujen kuvausta ajatellen, joten millainen objektiivi olisi hyvä tuohon tarkoitukseen?
Kiitos jo etukäteen tiedoista!
aloittelijan ongelmia...
3
878
Vastaukset
- SteveThePirate
Tuo kyseine objektiivi onki laajakulmakuvaukseen enemmän sopiva. Sinult jäi teleobjektiivi kokonaa hankkimatta. Kannattaa siis sellaine hommata. Olympuksella olis ollu tuo 2 kittiobjektiivin paketti tarjolla(14-42mm, 40-150mm).
- olis askell lähemmäs
Ei tuo ZUIKO DIGITAL ED 14-42 mm, 1:3.5-5.6 ole aivan lintujen kuvaamiseen tarkoitettu. Ellet sitten kuvaa esim jossain lintupuistossa jossa linnut tulevat miltei kädestä syömään.
Mutta ZUIKO DIGITAL ED 50-200mm 1:2.8-3.5 jo hiukan auttaa asiaan. Vaikka ei nyt autuaaksi teekään. Ja taitaa naksaa noin 1000 euroa. Mutta hyvä se on ; )
http://www.olympus.fi/consumer/dslr_ZUIKO_DIGITAL_ED_50-200mm_1_2_8-3_5.htm
- (°.°)
Lintujen kuvaamiseen tarvitset vähintään 300 millisen. Muistaakseni E-400 on korjauskerroin 2.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1997024- 1592076
- 1131708
- 511400
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551268Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢551150Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001084Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71026Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan256981- 41959