Papillon

perhonen

Paljon Papillonit maksavat?

Sopiiko Papillon 13v tytön seurakoiraksi?
(Tietty äiti olisi jutussa mukana)

Lähteekö Papillonista paljon karvaa?
(Kaverini äiti on allerginen karvoille, mutta marsustakaan ei ole tullut mitään ja ei hän olisi paljon tekemisissä koiran kanssa)

Voiko Papillon ja marsu tulla keskenään toimeen?

Kaverillani on vähän yli vuoden ikäinen marsu ja haluaisi Papillonin.
Kirjoitin tämän siis hänen puolestaan kun ei ole omaa konetta.


Vastailkaa nopeasti!! :)

9

3546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perhonen

      Tämä on aika kiireellinen asia!


      He haluavat tietää, että sopiiko kyseinen rotu heille.

      Jos sopii, niin se tulee taloon syys-marraskuussa.

    • kaikkiin :)

      Meiän tutun papillosta lähtee hirrrrveenä karvoja. En ehkä suosittele papilloa ekaks koiraks... se meiän tutun papillo räksyttää ja puree paljo vaikka se onki jo aik vanha. Marsun se söis ennen pitkää. Papilloilla on aika pieni pinna eikä ne siedä lapsia . Vaikka papillo on pieni se kaipaa paljon tekemstä. Karva on ongelmana mun kaverilla ku olin siel syömäs pannarii nii siin hillos oli karvoja ja sohva oli ihan karvanen myös vaatteet. Jos aijjotte hankkii koiran nii kannattaa hankkii semmonen joka sopii ekaks koiraks. Papillo on ehkä vähän liian vaativa koira. Onnea koiran hankintaan !!

      • kuu1

        Mulla on papillon ja sain sen kun olin 10 v. Koiraa olen kouluttanut aika paljon ja se on oppivainen ja hyväluonteinen. Pentuna totutimme koiramme lapsiin joten koira on lapsiystävällinen. Karvaa lähtee mielestäni aika vähän, mutta jos turkkia ei asiallisesti hoida alkaa karvaa irtoilla paaaljon enemmän! (En ole kylläkään kokeillut!) Mielestä hyväluonteinen papillon sopii hyvin ensimmäiseksi koiraksi!


    • koohotti

      Mun kaverilla on kaks papillonia, ja ne oli niitten ekat koira. : ) Hyvin on niillä menny! Aina kun meen käymään siellä, nii koirat tulee syykkiin ja nuolee kasvot ja korvat läpikotasin! Eli tosi lapsiystävällisiä ja ihmisystävällisiä on! Se mun kaveri on kanssa nyt 13 ja sillon kun ne sai papillonit, nii oli joku 11. Karvaa niistä kyllä lähtee, mutta ei nyt niin kamalasti musta. Ihan sopivasti. Niinkun tossa ylempänä sanotaan, että papilloni tarvii kuitenkin tekemistä. Mun mielestä riittää ihan jos leikkii sen kanssa paljon ja kouluttaa paljon! Mut sen kannattaa kysyä kasvattajilta tätä karva- ja luonneasiaa, sillä jos koirasta lähteekin liikaa karvoja, nii sun kamus joutuu antamaan koiran pois, ja se on kaikista kamalinta! Ottakaa yhteyttä kasvattajiin!! :D

    • mimmu

      Minulla itselläni on Paplari, ja tässä siis omakohtaiset kokemukset:

      Karva lähtee pari kertaa vuodessa, ja sanoohan sen nyt järkikin että jos koira on kissan kokoinen niin eihän se karvamäärä huushollissa nyt ihan valtava ole. Kyllä sen kestää ja harjauksella voi helpottaa tilannetta huomattavasti.

      Aivan eri luokkaa kuin seefferin tai pystykorvan tms. karvanlähtö

      Itselläni on lapset 15 ja 12 v. Koira on aina ollut kiltti ja lapsirakas. Riippuu tietenkin kasvatuksesta ja yksilöstä. Katso emän luonne ja isän luonne, karsi ärhenteleväiset vanhemmat pois. Katso kunnon kasvattaja, saat takuupennun.

      Rotu on mainio 8v. ja ylöspäin ikäiselle lapselle. Hän pystyy itsenäisesti huolehtimaan päivälenkit. Jaksaa lenkkeillä vaikka 2 h, mutta ei välttämättä vaadi kuin 15.min lenkin jos aika on tiukilla.Tilanteen mukaan. Ei tuhoa paikkoja ja jos tuhoaa niin, niin pieniä lattialle pudonneita esineitä saattaa nakerrella.

      Suosittelen rotua teille, mutta korostan että hankkikaa pentu rotuyhdistyksen kautta, laatukasvattajilta. He antavat tukensa myös kaupanteon jälkeen kaikkiin esim. kasvatuksellisiin kysymyksiin.

      Ai, niin. Uskon että ystävystyy marsun kanssa, ovathan "melkein" saman kokoisia.

    • kuu1

      Meiden papillon oli kennelliiton kasvattajalta ja maksoi 1000€.

      • Heehheeeee

        Itselläni on kaksi perhoskoiraa ja ihmettelen kommenttia miks ei sopisi ekaksi koiraksi? Itselläni oli ensimmäinen koira ja hyvin on mennyt. Ja vuoden jälkeen ensimmäisestä otin toisen. Ei mitään ongelmia ole ollut! Omat koirani eivät turhaan räksytä. Jos joku tulee kotiin taikka jossain muualla sattuu toinen koira haukkumaan. Mutta tietenkin vaikka on pieni koira niin nauttii suunnattomasti pitkistä lenkeistä, varsinkin jos saa vapaana juosta. Kannattaa opettaa pienestä pitäen olemaan vapaana metsissä. :) Karvaa tietenkin lähtee, mutta ei suunnattomasti. Mustat vaatteet kyllä on usein koirankarvoissa. No omat koirani koittivat syödä hamsterin, mutta voihan yrittää totuttaa pieneläimiin jo pienestä. :D Muista kuitenkin opettää kodin säännöt jo alusta saakka niin hyvin menee!!


      • Papillonkoiranmami
        Heehheeeee kirjoitti:

        Itselläni on kaksi perhoskoiraa ja ihmettelen kommenttia miks ei sopisi ekaksi koiraksi? Itselläni oli ensimmäinen koira ja hyvin on mennyt. Ja vuoden jälkeen ensimmäisestä otin toisen. Ei mitään ongelmia ole ollut! Omat koirani eivät turhaan räksytä. Jos joku tulee kotiin taikka jossain muualla sattuu toinen koira haukkumaan. Mutta tietenkin vaikka on pieni koira niin nauttii suunnattomasti pitkistä lenkeistä, varsinkin jos saa vapaana juosta. Kannattaa opettaa pienestä pitäen olemaan vapaana metsissä. :) Karvaa tietenkin lähtee, mutta ei suunnattomasti. Mustat vaatteet kyllä on usein koirankarvoissa. No omat koirani koittivat syödä hamsterin, mutta voihan yrittää totuttaa pieneläimiin jo pienestä. :D Muista kuitenkin opettää kodin säännöt jo alusta saakka niin hyvin menee!!

        Viimeisen kerran, allergiaa ei aiheuta koiran KARVAT vaan HILSE, SYLKI ja muut ERITTEET!!!!! Eli turhaa edes harkita koiraa, jos on näille aineille koirassa allerginen. Ja hilse leviää, ainakin omista papsuistani lähtee järkyttävästi karvaa ja niiden mukana hilse oikein leviää ympäri taloa. eli ei ikinä koiraa allergiselle, EI EI EI ja EI!!!


      • Anonyymi
        Papillonkoiranmami kirjoitti:

        Viimeisen kerran, allergiaa ei aiheuta koiran KARVAT vaan HILSE, SYLKI ja muut ERITTEET!!!!! Eli turhaa edes harkita koiraa, jos on näille aineille koirassa allerginen. Ja hilse leviää, ainakin omista papsuistani lähtee järkyttävästi karvaa ja niiden mukana hilse oikein leviää ympäri taloa. eli ei ikinä koiraa allergiselle, EI EI EI ja EI!!!

        Perhoskoiraa on aikoinaan mainostettu koiraksi jolta puuttuu välikarva eli se karva jonka pitäisi vaihtua.Itselläni on perhoskoira - puhdasrotuinen- josta ei lähde karvaa kuin todella vähän.Perhoskoirien jalostuksessa pitäisi kiinnittää huomio että jalostuksessa käytetään vain selllaisia yksilöitä joista ei lähde (vaihdu)turkki kesäturkiksi tai talviturkiksi.Näin saadaan perhoskoirat oikeaan "hypoallergeeniseen" koirarodun ruotuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe