Elämän halu

BilMan

Jokainen päivä tuo uutta, jokaisesta päivästä oppii jotain uutta. Kuukaudet vuosien saatossa kuluvat yhä nopeammin. Aika joutuu pikajuoksun lailla. Maapallon päällä taapertaessamme, samalla sen pyöriessä yli 1600 km/h. Huimaa siis on menomme.

Vaikka sieluni tuntuu olevan vielä rippikoulu iässä, niin motoriikka yskii monin eri tavoin.
Kuluvan kesän kuluessa tehtiin pari isompaa leikkausta, ja pienempiä määräaikaishuoltoja.
Elämänhalu ja uuden aamun koitto saavat kuitenkin aina minut syttymään uusiin haasteisiin ja nauttimaan tästä päivästä. Tuntuu etten vanhene ollenkaan; vaan huomaan kyllä ikääntyväni. En ole ketterä, en jolakka. En keveä en komea.
Olen vaan kanttura ja polakka, leveä ja kolea.

Mutta sisältä sielustani olen se ihana ja mukava.
Elämän iloa ja riemua täynnä.

Kirjoittelemisiin

21

2607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

Elämän halu on merkillinen sisäinen voima, joka esiintyy kaikessa elollisessa. Suotuisassa ympäristössä se puhkeaa kukkaan ja menestyy tuottaen vielä vanhuudessakin tyydytystä.

Tähän ikään päästyämme meidät on keitetty monessa liemessä. Monet ikätoverit ovat siirtyneet ikuisuuteen. Toisia elämä on kolhinut kovin ottein. Kuitenkin - niin pähkäilen, me täällä kirjoittelevat olemme selviytyjiä.

Katsellaan elämänhaluisesti ainakin tähän päivään ja miks´ei huomistakin kohti!

• sinulle ja elämänhalua .
        Kyllä sitä helpommin selviää ja toipuu pahemmastakin ,kun on "asennetta" sellaista eteenpäin vievää ja
        "tässäiässä" jo tiedämme että, selvitty on joskus pahemmistakin vastoinkäymisistä.
        Omasta kokemuksesta vaan tiedän sen.

• BilMan sinusta, ja kiva että olet säilyttänyt uskon huomiseen, Elämänhalua pitää olla, niin elämän asenne korjaa itse myös itseään.

Kyllä meistä suurella osin on terveyden kanssa tekemistä, toisilla enemmän ja toiset pääsee vähemmällä.

Mutta kyllä olet ansainnut kiitoksen, että jaksat leikkauksien jälkeenkin olla iloisella ja reippaalla mielellä, ja jaksat uskoa uuteen, aina parempaan huomiseen.

Toivottavasti se kierre on nyt loppuun käyty kohdallasi, ja pika pikaa olet terveiden kirjoissa, terveisin Monica

• Ymmärrän täysin;mitä enemmän "vaikeuksia" ja niistä yli pääsemme,sitä vahvempina taas nousemme.Mitä enemmän haasteita,sitä paremmin pysymme elämässä kiinni.
      Ja siitä lahjasta voimme olla kiitollisia ja tyytyväisiä.
      Hyvää syksyn alkua Sinulle!

• Kalle-Aaretti

Elämisen riemu näkyy ymmärtäväisemmässä suhtautumisessa kirjoitusten ja kirjoittajien kirjoon.

• etsivivä-amadeus

Kuinka koskeekaan,kun viestini poistat.
        Kamppailen Alzheimerintautia sairastavan rakkaan puolisoni kanssa.Ostetaanko uusi vai lisätäänkö vanhaan TV:hen boksia.Kumpaakaan Hän ei osaa käytää.
        Näin meillä.Toivon Sinulle ja meille auvvoisenpaa huomenta.
        Parenpienpäivien toivossa amateus

• mummeli-36

Olipas tuo kiva kuulla Bilman. Oikein hyvää jatkoa sinulle ja on tosi kiva kun olet saanut elämän halun takaisin. Tuolla mielellä jaksatkin olla katselemassa meidän muidenkin toilauksia. Ja ei ihmisen mieli ole ulkonaisesta olemuksesta kiinni vaan siitä joka sissällämme sykkii. Siis täysillä eteenpäin on elävän mieli.

• pappa37

tämä hetki elettävänä. Eläkäämme se niin, ettei tarvitse jälkeenpäin pyydellä anteeksi, eikä maksaa laskuja. "päivä kerrallaan"

• tyttö -40 luvulta

kiitos kivasta viestistä ....samoilla sanoilla pitää sanoa,,,kauneus tulee sisältä...
      voimia sinulle

• sualas

Voi kokea suurta elämänriemua kun toteaa olevansa terve ja muutkin asiat ovat järjestyksessä, silloin ei aina edes 'huono' sää pysty pilaamaan hyvää mieltä. No, toisinaan sitten......, mutta sehän ei kuulu tähän juttuun.
        Mukavaa viikonloppua kaikille!

• Kun on terve, ei osaa antaa sille arvoa, vaan sitä pitää itsestäänselvyytenä.
      Vasta kun itse tai läheinen on miltei kätellyt kuolemaa, osaa arvostaa elämää.
      Jokainen päivä on elämisen arvoinen, elämänilon arvoinen!

• samaa mieltä

Vain pienehkö leikkaus minulla, samoin pieniä muita kremppoja kesän aikana, mutta mieli on kanssasi samanmoinen. Hyvä kuulla. Hiukan on askel hidastunut...
      Elämäniloa ja antoisia aikoja edelleen meille kaikille!

• Fanni

Kovia kestettyäsi mukavasti sanottu.
      Yhdellä yhtä, toisella toista pientä näyttää meillä muilla olevan.
      Sain kesän aikana jotain pientä, ensin kuukauden kestäneen virustaudin. Lievää lämpöä, yskitti, väsytti kovasti jne. Helpottavia lääkkeitä hain omatoimisesti apteekista.
      Sitten iski punkki, johon lääkäri kirjoitti vahvan 2 viikon borrelioosikuurin. Pahinta on yhä sietämätön kutina. Ainakin kolme viikkoa kului ja uskaltauduin taas samaa kukkapenkkiä kunnostamaan. Tiiviisti vaatetettuna. Kutina ilmaisi punkin iskeneen uudelleen. Siis pihdit ja kortisonipitoinen voide käyttöön. Kehää ei nyt tullut. Muusta syystä olen jälleen antibioottikuurilla.
      Huomenna on täysikuu ja kuunsilta. Hyvää täysikuutamoa Sinulle Bilman ja muillekin. Toivoo punkkikammoinen Fanni

• sairauksistasi ja leikkauksistasi, on mukava kuulla, että olet onnekkaasti selviytynyt.

Joka päivä elämä jatkuu ja jos mieli on hyvä kaikki vaivatkin on helpompi voittaa.
      Nuori sielu vanhassa kuoressa, se on voiman lähde sitä yllä pidämme itse kukin.
      Kehomme rapistuu, mieli pysyy vireänä, siihen yksi keino on tänne palstalle kirjoittelu, kiitänkin Sinua, kun olet saanut aikaan kirjoitus rauhan.

Tuokoon elämä paljon mukavia hetkiä, ja niistä toivon Sinun nauttivan.
      Vanhetaan, mutta ei unohdeta hymyä, eikä huumorimieltä.

• BilMan

Ei minulla ollut tarkoisus tuoda omia remppojani kaiken kansan pyöritettäväksi. Tiedän, että meillä jokaisella on oma reppu täynnä sitä taakkana olevaa elämän tuomaa kokemusta kaikkine variaatioineen.
      Minun tarkoitukseni oli antaa ilon sanomaa, vaikkakin hetkellisesti, saada katse nousemaan siintä suosta jota kukin joskus joudumme tallaamaan pitkiäkin aikoja.
      Ne ajat eivät unohdu, mutta aika voi niitä kullata ja kääriä silkkiseen verhoonsa jättäen ne pikkuhiljaa vähemmälle huomiolle.

Tuo otsikkokirjoitus sai minut huutamaan elämän halua kun yli kolmekymmentä vuotta pahoin vaivannut alaraajojen voimattomuus ja tunnottomuus kipujen kera loppui Jorvin leikkaupöydälle.
      Nykyinen tietotaito ja pätevät kirurgit saavat ihmeitä aikaan. Minä joka olin jo valmistautunut loppuelämäni istumaan pyörätuolissa nousin leikkausta seuraavana päivänä tolpilleni.Operaatio kesti yli 6h. Siintä lähtien olen kulkenut kivutta ja tunto palautuneena vaivatta.

Siintä syttyi "Elämän halu" otsikoksi.

Paria kuukautta aiemmin olin samassa paikassa saamassa jatkoa tähän vaellukseeni.

Näistä asioista sain sen halun joka näyttää vain voimistuvan päivien saatossa.
      Iloa ja valoa riittäköön meille kaikille tähän syksyiseen tunnelmaan.

Kirjoittelemisiin.

• Aina vaan

Nykykirurgia on ihmeitä tekevä, onnittelen ja ymmärrän kiitollisuutesi.
        Ja kiitos kertomisistasi, ilo ja valo jatkukoon meillä kaikilla.

• on selvästi palautunut sefun mieleen, oman kuntonsa ja sairauden parantuessa.
        Täällä mummelit ja pappulit omia remppojaan valittavat, kun ei ole monellakaan reppanalla kuulijaa, eikä vastaajaa, mieltä polttaviin asioihinsa.
        Sinulle, parempaa mieltä ja elämää, saatuasi terveytesi kuntoon.

Ihminen on kuin ruoho,
        kun tuuli käy hänen ylitseen,
        ei häntä enää ole..

• sitten
        wiiwidear kirjoitti:

on selvästi palautunut sefun mieleen, oman kuntonsa ja sairauden parantuessa.
        Täällä mummelit ja pappulit omia remppojaan valittavat, kun ei ole monellakaan reppanalla kuulijaa, eikä vastaajaa, mieltä polttaviin asioihinsa.
        Sinulle, parempaa mieltä ja elämää, saatuasi terveytesi kuntoon.

Ihminen on kuin ruoho,
        kun tuuli käy hänen ylitseen,
        ei häntä enää ole..

enään on inhimillisyys mielessä, kun alkaa iso luuta heilumaan.
        Ei paljon muista teidän kauniita sanojanne!

• sitten kirjoitti:

enään on inhimillisyys mielessä, kun alkaa iso luuta heilumaan.
        Ei paljon muista teidän kauniita sanojanne!

minun kirjoituksiani tarvinnut poistaa, siis isolla eikä pienellä luudalla.
        Häpeä, sintti siellä... herätät karhun unesta...

• on hän
        wiiwidear kirjoitti:

minun kirjoituksiani tarvinnut poistaa, siis isolla eikä pienellä luudalla.
        Häpeä, sintti siellä... herätät karhun unesta...

postoissaan, joku saa kirjoittaa mitä törkyä tahansa, nimitellä ja haukkua ja ne saavat jäädä...Toinen ei saa kirjoittaa edes omia mielipiteitäänkään...missä on oikeudenmukaisuus?

• nyt ymmärtäisit

sairaita ihmisiä paremmin, etkä olisi niistä pilkkaajien puolella...

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6319
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      379
      6125
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5900
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2355
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      118
      1395
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1231
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      183
      1064
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe