Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jotain ihan kaameeta

Vastavihityt

Mentiin sitten naimisiin ja lahjoja tuli.
Muuten ihan kivoja ja hienoja mutta....
Morsion Siskon ja hänen Taidemaalari/poikaystävänsä lahja oli uskomaton.
2.5x2.5 metrinen maalaus ja kuvasta tehdyt pöytäliina ja servetit 12 hlö:lle.
Ja kuva on hirveä, aivan kuin maalari, koira, kissä, vauva ja krokotiili olisivat käyneet oksentamassa kankaalle ja sen olisi annettu kuivua.
Minä ja vaimo ollaan katseltu sitä muutaman kerran ja joka kerralla olemme lopulta voineet fyysisesti pahoin.
Kuvitelkaa vaan miltä pöytäliina ja servetit näyttäisivät levitettynä.
Mitä tehdä?
Kun lahjan antajat olivat ihan haltioissaan tekeleestä.
Kun se on niin hirveän isokin ettei sitä saa mahtumaan edes varastoon.
Kodissakin se mahtuu tasan yhteen paikkaan.
Ei haluaisi loukata.

20

3560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin toivoa

      että taiteilijasta tulee kuuluisa ja voit löydä sillä vielä jonain päivänä rahoiksi.

      toinen vaihtoehto on, että morsiammen sisko ja taitelija eroavat niin voit sillä verukkeilla heittää taulun menemään. tietysti jos itse eroat, niin voit jättää taulun vaimolle.

      • ajjsjjjjs

        Ei muuta kuin heti avioeropaperit vetämään, niin sillä tuostakin ongelmasta pääsee:D


    • toisen onni

      Olen itse taiteen harrastaja, joten saattaa olla, että ymmärtäisin hyvinkin tuon krokotiilinoksennuksen päälle;)

      Taiteen lahjoittaminen on aina vaikeaa ja noin suuren työn antaminen on todella ajattelematonta. Ei teidän voi olettaa pilaavan kotinne työllä, jota ette kestä silmissänne. Koittakaa etsiä sille joku varastopaikka ja jos tekijät kysyvät työn perään, sanokaa että te ette löytäneet sille paikkaa sisustuksessanne, joten pistitte sen odottamaan aikoja jolloin taiteiljasta olisi tullut todella kuuluisa. Ei tuollaisesta voi loukkaantua. Pöytäliinan ja servetit voisitte joskus kattaa, kun ko. pariskunta tulee joskus kylään.

      P.s. Varokaa puhumasta pahaa noista taidepläjäyksistä mahdollisten lastenne kuulleen, muuten ihmettelevät väärässä seurassa suureen ääneen: "Miksi äiti laitot tämän liinan, jota inhoat?"...

      • Vastavihityt

        Pahinta on kyllä se että tama taiteilija on tehnyt myös ihan kauniita teoksia.
        Meilläkin on 2 seinällä, mutta pieniä ja niissä kauniit värit.
        Tämä työ on suoraan sanottuna ruma.
        Pitääkö maalaus irroittaa kehyksestä jollain ammattivehkeellä vai voiko niitit vaan repiä irti?
        En minäkään sitä leikkaamaan rupeaisi.


      • parasta...
        Vastavihityt kirjoitti:

        Pahinta on kyllä se että tama taiteilija on tehnyt myös ihan kauniita teoksia.
        Meilläkin on 2 seinällä, mutta pieniä ja niissä kauniit värit.
        Tämä työ on suoraan sanottuna ruma.
        Pitääkö maalaus irroittaa kehyksestä jollain ammattivehkeellä vai voiko niitit vaan repiä irti?
        En minäkään sitä leikkaamaan rupeaisi.

        että kysytte lahjan antajalta neuvoa, miten teidän olisi hyvä tämä teos varastoida ja samalla kertoa, että teillä ei todellakaan ole tällä hetkellä sille paikkaa, näi ei tulisi tehtyä mitään virhettä jospa vielä joskus tulee päivä kun voitte ajatella sen seinälle laittamista...


      • Toisen onni
        parasta... kirjoitti:

        että kysytte lahjan antajalta neuvoa, miten teidän olisi hyvä tämä teos varastoida ja samalla kertoa, että teillä ei todellakaan ole tällä hetkellä sille paikkaa, näi ei tulisi tehtyä mitään virhettä jospa vielä joskus tulee päivä kun voitte ajatella sen seinälle laittamista...

        Tämä on hyvä idea! Tiedä vaikka pariskunta jopa ottaisi työn takaisin (semminkin kun olivat itse siihen niin ihastuneita) tai tarjoaisi tilalle jotain pienempää. Ja jäähän telle joka tapauksessa pöytäliina ja servetit. Ei tässä kyllä ole mitään loukkaantumisen aihetta, varsinkaan jos teillä on ennestään ko. taiteilijan töitä seinillä. Ikäviä nuo taiteilijoiden uudet tyylikokeilut;)

        Jos itse alatte poistaa kangasta kiilapuista, siinä vain irrotetaan varovasti nupit tai niitit, kummilla nyt sattuu olemaan kiinni. Kangas kuuluu rullata kuvapuoli ulospäin, niin maali ei lohkeile niin helposti ja teräviä taitoksia kannattaa tietysti varoa, joten älkää taittako keskeltä.


    • aika hauska

      jos tämä on totta, se on kyllä karuudessaan aika hauska tapahtuma :)

      • ???

        Kyllä kyse on nyt jostain muusta kuin taideteoksen kauneudesta/kamaluudesta. Itse en ikipäivänä laittaisi nettiin moista typerää kirjoitusta ja loukkaisi ystäviäni/sukulaisiani, jotka ovat juhliini tulleet ja lahjan antaneet. Oksennus tulee tässä ennemminkin kun miettii, että jotkut oikeesti joutuvat olemaan tuollaisten moukkien sukulaisia ja ystäviä??? jotka toisten tunteista ja kohteliaisuudesta eivät piittaa pätkääkään. Onneksi en kuulu moisiin piireihin. Minulle voitte lähettää järkyttävät lahjanne, kiitos.Keksin hienotuneiden tavan hyödyntää lahjaa, jos ei itseäni miellytä. Ystävieäni ja sukulaisiani en loukkaa.


      • vaihtoehtoja?
        ??? kirjoitti:

        Kyllä kyse on nyt jostain muusta kuin taideteoksen kauneudesta/kamaluudesta. Itse en ikipäivänä laittaisi nettiin moista typerää kirjoitusta ja loukkaisi ystäviäni/sukulaisiani, jotka ovat juhliini tulleet ja lahjan antaneet. Oksennus tulee tässä ennemminkin kun miettii, että jotkut oikeesti joutuvat olemaan tuollaisten moukkien sukulaisia ja ystäviä??? jotka toisten tunteista ja kohteliaisuudesta eivät piittaa pätkääkään. Onneksi en kuulu moisiin piireihin. Minulle voitte lähettää järkyttävät lahjanne, kiitos.Keksin hienotuneiden tavan hyödyntää lahjaa, jos ei itseäni miellytä. Ystävieäni ja sukulaisiani en loukkaa.

        "Minulle voitte lähettää järkyttävät lahjanne, kiitos.Keksin hienotuneiden tavan hyödyntää lahjaa,"

        Miten kukaan voi ladonseinän (2,5 m x 2,5 m) kokoisesta amatöörimaalauksesta löytää mitään hienotunteista?

        Taustaksi hirvenkuvalle ampumaradalle? Pihagrillin lattiaksi? Helikopterin varalaskupaikka? Ponttoonisilta?


      • Vastavihityt
        vaihtoehtoja? kirjoitti:

        "Minulle voitte lähettää järkyttävät lahjanne, kiitos.Keksin hienotuneiden tavan hyödyntää lahjaa,"

        Miten kukaan voi ladonseinän (2,5 m x 2,5 m) kokoisesta amatöörimaalauksesta löytää mitään hienotunteista?

        Taustaksi hirvenkuvalle ampumaradalle? Pihagrillin lattiaksi? Helikopterin varalaskupaikka? Ponttoonisilta?

        Palasimme eilen häämatkalta ja kiitokset kaikille vastanneille.
        Päätettiin matkalla ottaa härkää sarv....ei kun oksennuksesta ja esittää asia suoraan.
        Tänään maalari itse tuli ja vei maalauksen pois.
        Pöytäliinat ja servetit myös.
        Oli ihan asiallinen. Mutta ei kyllä jäänyt kahville.
        Katsotaan mikä on lopputulos.


      • täältä jostain
        Vastavihityt kirjoitti:

        Palasimme eilen häämatkalta ja kiitokset kaikille vastanneille.
        Päätettiin matkalla ottaa härkää sarv....ei kun oksennuksesta ja esittää asia suoraan.
        Tänään maalari itse tuli ja vei maalauksen pois.
        Pöytäliinat ja servetit myös.
        Oli ihan asiallinen. Mutta ei kyllä jäänyt kahville.
        Katsotaan mikä on lopputulos.

        Ettekö kuitenkin olisi voineet sen pöytäliinan ja servetit pitää? Se olisi ollut ikään kuin kompromissi. Vai menittekö suoraan sanomaan, että nimenomaan kuva ei miellytä taulun hankalan koon lisäksi? Olette kyllä reippaita ihmisiä, jos sen teitte:D


      • taiteen maisteri
        Vastavihityt kirjoitti:

        Palasimme eilen häämatkalta ja kiitokset kaikille vastanneille.
        Päätettiin matkalla ottaa härkää sarv....ei kun oksennuksesta ja esittää asia suoraan.
        Tänään maalari itse tuli ja vei maalauksen pois.
        Pöytäliinat ja servetit myös.
        Oli ihan asiallinen. Mutta ei kyllä jäänyt kahville.
        Katsotaan mikä on lopputulos.

        EI VOI OLLA TOTTA. Pyysitte lahjanantajan hakemaan työt pois??????????????????
        Ei voi olla totta. Niin epäkohteliasta että oksettaa.
        Ehkä taidemaalari on ajatellut teitä valitessaan värejä kankaalle. Yök.


      • yöööööök
        Vastavihityt kirjoitti:

        Palasimme eilen häämatkalta ja kiitokset kaikille vastanneille.
        Päätettiin matkalla ottaa härkää sarv....ei kun oksennuksesta ja esittää asia suoraan.
        Tänään maalari itse tuli ja vei maalauksen pois.
        Pöytäliinat ja servetit myös.
        Oli ihan asiallinen. Mutta ei kyllä jäänyt kahville.
        Katsotaan mikä on lopputulos.

        Voi miten rahvaanomaista. yöööök.
        Ette taida ola oikein henkisien arvojen edustajia.
        Samassa meilissä tuodaan terveisiä että kyllä meillä mällätään ja sitten kerrotaan kuinka palautetaan siskon häälahja.
        en olis teidän kaveri.


      • Vastavihityt
        yöööööök kirjoitti:

        Voi miten rahvaanomaista. yöööök.
        Ette taida ola oikein henkisien arvojen edustajia.
        Samassa meilissä tuodaan terveisiä että kyllä meillä mällätään ja sitten kerrotaan kuinka palautetaan siskon häälahja.
        en olis teidän kaveri.

        A-Se kirottu taulu oli oikeasti niin ruma.
        B-Tyynessä Valtameressä, varsinkin auringon laskiessa on enemmän henkistä kuin koko Sibeliuksen tuotannossa.
        C-Noin monen Kielioppivirheen kanssa sinusta ei olisi meidän ystäväksemme.


      • virheidentekijä
        Vastavihityt kirjoitti:

        A-Se kirottu taulu oli oikeasti niin ruma.
        B-Tyynessä Valtameressä, varsinkin auringon laskiessa on enemmän henkistä kuin koko Sibeliuksen tuotannossa.
        C-Noin monen Kielioppivirheen kanssa sinusta ei olisi meidän ystäväksemme.

        Heh.
        No niin,just noin käyttäytyy pikkusieluiset.
        Haloo, vaikka se taulu olisi ollut Teidän mielestänne ruma se oli kuitenkin taiteilijan käsityö ja teille lahjaksi annettu.Ei sellaista PALUTETA.

        Edelleen olen sitä mieltä, että toooosi rumasti tehty. Ja tooooosi epäkohteliaasti.

        Ja mitä tulee auringonlaskuun verrattuna Sibeliukseen....en viitsi edes kommentoida.(Tainnut jäädä Teiltä tuo kulttuuri vähän vähemmälle...pliis, alkää sanoko, että olette laaaaajasti matkustellet esim. myös Kanarian saarilla.

        Hohhoijjaa...
        Teinpä muutaman kirjoitusvirheen kun olin niin äimistynyt teostanne...juuri tuollaiset pikkusieluiset niuhot huomauttelevat niistäkin kun eivät muuhun pysty.

        Ja tekevät itsekin virheitä. Hih hih.
        Vai oletteko saksalaisia?


      • Vastavihityt
        virheidentekijä kirjoitti:

        Heh.
        No niin,just noin käyttäytyy pikkusieluiset.
        Haloo, vaikka se taulu olisi ollut Teidän mielestänne ruma se oli kuitenkin taiteilijan käsityö ja teille lahjaksi annettu.Ei sellaista PALUTETA.

        Edelleen olen sitä mieltä, että toooosi rumasti tehty. Ja tooooosi epäkohteliaasti.

        Ja mitä tulee auringonlaskuun verrattuna Sibeliukseen....en viitsi edes kommentoida.(Tainnut jäädä Teiltä tuo kulttuuri vähän vähemmälle...pliis, alkää sanoko, että olette laaaaajasti matkustellet esim. myös Kanarian saarilla.

        Hohhoijjaa...
        Teinpä muutaman kirjoitusvirheen kun olin niin äimistynyt teostanne...juuri tuollaiset pikkusieluiset niuhot huomauttelevat niistäkin kun eivät muuhun pysty.

        Ja tekevät itsekin virheitä. Hih hih.
        Vai oletteko saksalaisia?

        Osoitan julkisen halveksuntani sinuun ja ajatuksiisi.
        En alennu enään vastaamaan ala-arvoisiin juttuihisi.


      • yööööök
        Vastavihityt kirjoitti:

        Osoitan julkisen halveksuntani sinuun ja ajatuksiisi.
        En alennu enään vastaamaan ala-arvoisiin juttuihisi.

        Enää - ei enään.

        Joka kuuseen kurkoittaa, se katajaan kapsahtaa.


      • AmmattiPiruilija
        yööööök kirjoitti:

        Enää - ei enään.

        Joka kuuseen kurkoittaa, se katajaan kapsahtaa.

        Taitaa olla nimim. yöök taiteilija itse.
        Huono maalari ja vielä huonompi itsetunto.


      • eikä uponnut.
        AmmattiPiruilija kirjoitti:

        Taitaa olla nimim. yöök taiteilija itse.
        Huono maalari ja vielä huonompi itsetunto.

        En ole "taiteilija itse".

        (Eikä noin mittavan työn lahjaksi antavalla taiteilijalla voi olla edes huono itsetunto.)

        Olenpahan vain taiteen ystävä.
        Mutta en nirppanokkien.
        Taulun olisi voinut "eliminoida" muutenkin kuin palauttamalla.Olisivat pitäneet edes ne lautasliinat...


    • SÄÄNTÖ

      Kertokaa jos joskus kehtaavat kysyä, ettei sovi meidän sisutukseen juuri nyt.

      Tuollaiset kutsuvieraat on niitä pahimpia. ostavat sisustuksellisia tavaroita (tai pahinta: tekevät ne!), vaikkeivät voi mitenkään olla varmoja toisten mausta. Moisten moukkien takia ei kannata yöuniaan menettää.

      Polttakaa taulu...tai säästäkää sermit jotain muuta tarkoitusta varten. Jos ne joskus toisin sisällöin seinällenne laitette, voitte kyseisille tolloille vastata ihmettelyyn, että taulu itsessään vahingoittui niin pahoin kun räiskähti kahvit päälle tai vain ronskisti kertoa totuus, että taulu on käärössään vintin perällä muistoarkussa -sermit otimme kiitos vaan mielellämme käyttöön.

      Velvollisuudesta ei ole tarve pitää mitään lahjoja esillä saatikka ripustaa niitä lähelle itseään. Muistan kun itse sain häälahjaksi tädiltäni karsean lasilintu-sarjan, vaikka täti tiesi vallan hyvin, etten voi sietää lasitaidetta. Päädyin häiden jälkeen myymään sen eteenpäin. Täti kysyi joskus mitä lahjalle on käynyt ja vastasin rehellisesti että luovutin sen rahaa vastaan sitä arvostavalle..ja että kiitos vaan risteilystä (jonka rahoilla varasin).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe