Opastusta, kiitos!

-aloittelija-

Hei! Tarvitsisin kipeästi apuanne. Olisi tarkoitus hankkia digijärkkäri, mutta mitä tuoteselostuksessa kerrotaan on minulle täytttä hepreaa. Kameran pitäisi olla herkkyydeltään sellainen, ettei jalustaa välttämättä tarvitsisi, koska tykkään ottaa kuvia esim. joista ja silloin täytyy usein olla ihan mahallaan, onko tämä käytännössä mahdollista ja onko kuvan tarkkuus selkeä eikä zoomatessa mene rakeiseksi? En ole mikään himokuvaaja, mutta tykkään kuvailla ihan harrastuksen kannalta. Kiitoksia jo etukäteen vinkeistänne!

3

1010

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anteeksi että mitä!?

Hanki mikävään digijärkkäri mutta hanki kuvainvakaimella eli IS:llä varustettu esim. Canon EF 70-200mm f/2.8L USM IS. Niin kuin näet ensiksi ilmoitetaan merkki, sitten sopivuus, polttoväli, aukko, USM=ultrasonic moottori ja IS=kuvanvakain.

Mut joo toi nyt oli vaan havaintoesimerkki.. tään on nyt canonistin kanta :) mut kokeilepa vaikka canon digijärkkäriä (ihan mitä vaan) ja sitten näitä linssejä Canon EF 70–200 mm F 4L IS USM (lintubongaukseen etc.) ja Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Voi olla että arvioin nyt vähän puolueettomasti mutta noihin olen itse päätynyt kokeiltuani muita linssejä matkan varrella. :)

• Robin Hood

Vanhat tunnetut kameramerkit ovat kaikki hyviä myös digiaikana. Ja mahdollisuuksia löytyy lompakon mukaan. 500 saat jo käyttökelpoisen. 10.000 saat "työkalut".

• valonkuvaaja

Kohinaa tulee aina, jos kuvaat hämärässä käyttäen korkeita ISO-arvoja kun pelkäät tärähtämistä. Jalusta säästää tältä vaivalta ja mahdollistaa samalla hauskojen efektien syntymisen. Jos kerran kuvaat vesistöjä, eikö olisi hauska kokeilla pitkiäkin valotusaikoja?

Jalustamalleista löytyy sellaisia, että ne saa helposti maastoa myötäilemään, aivan maan tasaan saakka. Osta perusjärkkäri ja siihen kelvollinen optiikka (ei tarvitse olla välttämättä kalleimmastakaan päästä!). Satsaa kunnollisen ja tukevan jalustan hankintaan. Myös allekirjoittanut unohti aikoinaan laiskuutensa ja otti jalustan käyttöön. Nyt en mene mihinkään kuvaamaan ilman jalustaa, kojukuvausta ei voisi harkitakkaan ilman sitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      78
      2480
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      42
      2106
    3. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      28
      955
    4. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      32
      837
    5. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      154
      788
    6. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      58
      640
    7. Paikallinen autokorjaamo

Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi
      Kuhmo
      6
      528
    8. Kenen kanssa koet

Että sinulla on eniten kipinää
      Ikävä
      21
      505
    9. Vihdoinkin tarjolla sushia!

Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su
      Haapavesi
      78
      501
    10. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      33
      472
    Aihe