Ongelma tämä: paljon hyviä leffoja kaikki lapsuuteni videokamerafilmit ovat vhs-kasetteja, joiden kunto on aikamoisesti heikentynyt kulumisen myötä. Nyt tarttis saada nämä videot uudempaan muotoon, dvd:lle.
Onnistuuko tämä ihan kotivehkeillä, samoin kun aikoinaan kasetilta kasetille nauhoittaminen? Eli voiko scartilla kytkeä videonauhurin ja tallentavan dvd-soittimen tv:seen, ja sitten laittaa nauhurilta kuvaa ruutuun ja tallentaa samalla dvd:lle.
Onko sellaisia dvd:laitteita edes olemassa, joilla voi kuvaa tallentaa kuten nauhurilla?
Varsinkin lapsuuden kuvaukset olisi hienoa saada säilyvämpään muotoon.
Kiitos vastauksista!
Vanhat vhs-kasetit dvd:lle?
5
1595
Vastaukset
- samatuo
Sama ongelma, tämä digihomma on ihan hanurista, jos kaikki vanhat videokasetit nyt jäävät katsottaviksi vanhoilla nauhureilla. Mistään en ole löytänyt tietoa minäkään, mutta varmaan nuo tietyt yritykset suorittavat siirron. Kotikonstit kyllä tulisivat halvemmiksi. Toivottavasti joku asiantuntija antaa täällä valistusta.
- Taata3
Kyllä niitä löytyy ainakin LG:ltä
http://nordic.lge.com/fi/proddivergent.do?actType=search&categoryId=0309&modelCategoryId=&parentId=03 - Muistot talteen
Heippa,
Minulla on sama ongelma, mutta en haluaisi/en ehdi kikkailla itse, että saisin muutaman vanhan VHS:n dvd:lle. Tietääkö joku onko pk-seudulla yrityksiä, jotka tarjoavat kyseistä palvelua ihan tavalliselle matti meikäläisellekin? Eli pistävät VHS-tallenteet DVD:lle? Kiitos vinkeistä!- Arkkitehti
Hei,
Käännän VHS-kasetteja digitaaliseen muotoon ja siitä DVD:lle.
Hinta 20€/VHS-tunti
Toimin Espoossa. Ota yhteyttä: [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865467- 1643622
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032126- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191683
- 191627