Postin kulkeminen Italiasta

Roomaan

Osaako kukaan sanoa kauanko postikortti kulkee Italiasta (tarkemmin Roomasta) Suomeen? Käsittääkseni joskus maailman aikaan siinä meni jopa viikkoja, mutta mahtaako systeemi olla kehittynyt...?

14

5819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katja

      Kesällä lähetin kortteja Roomasta pahimpaan turistiaikaan ja tulivat perille tosi nopeasti, eli 2-3 päivässä.

      • niin nopeaa

        Viime kesänä lähetin kortteja Comosta Suomeen. Kortit tulivat 2-8 viikkoa. Sain itse kortin Roomasta jonka tulo kesti 8 viikoa. Tuurista kiinni.


      • Katja
        niin nopeaa kirjoitti:

        Viime kesänä lähetin kortteja Comosta Suomeen. Kortit tulivat 2-8 viikkoa. Sain itse kortin Roomasta jonka tulo kesti 8 viikoa. Tuurista kiinni.

        Näe ja Koe -sarjan matkaopaskirja kertoo, että Vatikaanin posti toimii paremmin ja Rooman posti olisi epäluotettava, tosin parantanut mainettaan vuosien varrella. Mitähän lie sitten tarkoittaakaan. Kortteihin kannattaa laittaa priority-merkki, jonka pitäisi nopeuttaa toimitusta. Lisäksi kirjassa lukee, että toimitus nopeutuu, jos kortin laittaa kirjekuoreen, mutta siinä ei oikein ole järkeä.

        Vatikaanin postitoimistossa käytiin kesällä, mutta oli niin ruuhkaa, ettei jaksanut jäädä jonottamaan.


      • korttini
        Katja kirjoitti:

        Näe ja Koe -sarjan matkaopaskirja kertoo, että Vatikaanin posti toimii paremmin ja Rooman posti olisi epäluotettava, tosin parantanut mainettaan vuosien varrella. Mitähän lie sitten tarkoittaakaan. Kortteihin kannattaa laittaa priority-merkki, jonka pitäisi nopeuttaa toimitusta. Lisäksi kirjassa lukee, että toimitus nopeutuu, jos kortin laittaa kirjekuoreen, mutta siinä ei oikein ole järkeä.

        Vatikaanin postitoimistossa käytiin kesällä, mutta oli niin ruuhkaa, ettei jaksanut jäädä jonottamaan.

        Vatikaanin postista kesäkuun ensimmäisellä viikolla ja ne ehti perille ennen kuin minä. Muistaakseni se postimies laittoi niihin kortteihin sen priority merkin, itse liimasin kuitenkin psotimerkit.

        Silloin ei ollut mitään jonoja postiin ja ihmeen ihanan viileää siellä postissa.


    • xxx11232

      Laitoin kortin postiin torstaina, oli täällä perillä tiistaina.

    • Naxos- fani sempre

      Hei! Sisilian Naxosista laitoin kortteja tulemaan suomeen. Osa korteista tuli perille 3ssa päivässä! Ja osa jäi kiertämään 3 viikoksi. Ja suomesta kun laitoin paketin Sisiliaan tiistaina niin se oli perillä seuraavana maanantaina. Että joskus menee nopeasti joskus vähän hitaammin. Postissa sanottiin, että suomesta sisiliaan menee 1-3 päivää. Että näin. T. Naxos -fani sempre

    • rrrtgrtg

      Itsekin mietin tätä juuri Italian matkalla, selvitin Italian postin sivuilta että euroopan sisällä 85% kirjeistä perillä 8 työpäivän sisällä kun lähettää Italiasta muualle eurooppaan. Nyt 6. työpäivä oman kortin lähettämisestä eikä ainakaan vielä perillä.

      • rrrtgrtg

        9. arki/työpäivänä tuli lopulta perille postikortti Milanosta Suomeen. Jos joku miettii samaa.


    • J-armo

      Roomasta kortit tulleet noin 2viikossa. Lähetin Napolista 2v. sitten 13korttia. Kaksi on tullut
      perille.

      • Anonyymi

        Yksikään kortti ei tullut perille joita olen Italiasta Suomeen postittanut vuosien aikana. Älkää tuhlatko rahojanne kortteihin ja postimerkkeihin ne jää jonnekin välille ja rahat menee hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään kortti ei tullut perille joita olen Italiasta Suomeen postittanut vuosien aikana. Älkää tuhlatko rahojanne kortteihin ja postimerkkeihin ne jää jonnekin välille ja rahat menee hukkaan.

        Suomen Posti ne nykyään hukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään kortti ei tullut perille joita olen Italiasta Suomeen postittanut vuosien aikana. Älkää tuhlatko rahojanne kortteihin ja postimerkkeihin ne jää jonnekin välille ja rahat menee hukkaan.

        Lähetimme Italiasta 5 v sitten 30 kpl kortteja, jotka vein oikein postiin sisälle. Yksikään korteista ei ole tullut perille. Olisikohan pitänyt jättää kortit hotellin respaan. Malesiassa respa otti kortit ja rahat, kortteja ei koskaan kuulunut, taisi virkailija heittää ne roskiin ja piti rahat itsellään.


    • Tänä syksynä kesti Roomasta 3 viikkoa

      • Anonyymi

        Vatikaanin postitoimistosta kun lähettää kortin, se tulee Suomeen noin viikossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe