Neuvoja tarvittaisiin seuraavassa..
Ostettiin uuteen kotiin sohva, joka saatiin huhtikuun tietämillä. Nyt noin kolmessa kuukaudessa sohvan istuintyynyt nukkaantuivat kauhean näköisiksi. Sohva ei ollut mikään halvimmasta päästä, eikä kankaan hintaryhmäkään ollut halvimpia.. Taisi peräti olla toiseksi tai kolmanneksi kalleimmasta ryhmästä ko. kangas.
Kävin näyttämässä tyynyä huonekaluketjun myymälässä ja sain vastauksen, että tehtaan edustaja ottaa yhteyttä.
Tehtaan edustaja soitti minulle ja sanoi, että homma hoituu nukanpoistajalla. Ja että kuulemma kankaasta tulee uudenveroinen.. Lisäksi hän sanoi, että kyseisellä kankaalla on ominaisuutena nukkaantua hieman.. (epäilen suuresti tuota uudenveroiseksi tulemista)
Ihmettelen että myyjä ei tuosta nukkaantumisesta mitään sanonut, kun kysyimme kankaan kestävyydestä oston yhteydessä.
Mitä teen? Olisiko vielä tässä vaiheessa oikeus purkaa kauppa? Tuo nukkaantumisongelma on varmasti edessä joka tyynyllä ja käsinojilla sitten myöhemmin... Mielestäni tuosta nukkaantumisesta, jos kerran oli tiedossa, olisi pitänyt informoida kaupanteon yhteydessä!!!
Kankaan martindale=hankauskesto 30000 (joku kestoindeksi joka kuvaa kankaan kestävyyttä, google kertoo lisää)
Huonekaluketjun ja tehtaan tietoja en ainakaan tässä vaiheessa vielä julkaise.. Katsotaan kuinka asian hoitavat.
Nukkaantunut 4 kk vanha sohva
10
10045
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkkk
mitä se sohvasi maksoi?
Muutamalla satasella ei kunnon sohvaa saa, ihan kelvollisen kyllä, mutta kankaat ja täytteet tuppaa aika äkkiä menettämään "uutuutensa"
olen ennenkin todennut " kun paskasta maksaa, niin paskaa saa" - kkkkkkkkkkkkkk
ai niin vielä, kunnollinen - ei erityisen hintava - verhoilukangas maksaa kaupoissa vähintään 100 e / metri.
Sohvaan menee noin 6-8 metriä eli siitä voi jo laske mitä hyvän sohvan pelkkä kansas maksaa lisäksi, puuosat, täytteet, jouset, ja tietysti väliliinat, tereet, irtotyynyt... ja työt- -Teukka
.. oli noin 950€. Kahden istuttava.
Kangaskaupan kankaan (eikä muidenkaan osien) hintoja on turha verrata siihen, mitä sohva maksaa. Kun iso huonekalutehdas ostaa kangasta tai muita osia niin hinta on murto-osa siitä mitä tavallinen kadun tallaaja kankaastaan tai osistaan yksittäin ostettuna maksaa. - kkkkkkkkkkkkkk
-Teukka kirjoitti:
.. oli noin 950€. Kahden istuttava.
Kangaskaupan kankaan (eikä muidenkaan osien) hintoja on turha verrata siihen, mitä sohva maksaa. Kun iso huonekalutehdas ostaa kangasta tai muita osia niin hinta on murto-osa siitä mitä tavallinen kadun tallaaja kankaastaan tai osistaan yksittäin ostettuna maksaa.valitettavasti, ihan kuitenkin rehellisesti sanoen luulisi kankaan kestävän vähän paremmin eihän kyseessä kuitenkaan ollut 200 euron osta ja heitä vex soffa.
Mikäli kyseessä on pehmeähkö keinokuitukangas tai paksu villa, ne nyppääntyy liiankin helposti.
Kunnon huonekalukankaan ei pitäisi nyppääntyä edes useamman vuoden käytössä.
Mulla on soffa joka on yli 70 vuotta vanha ja siinä on vasta toiset päällykankaat ja ne on uudenveroiset ( itse laitettu joskus 20 vuotta sitten).
- aika vaikea
tosiaan faktoja tietämättä neuvoa. Aika on sinänsä lyhyt, mutta se riippuu niin siitä kankaasta, ja todella mitä valmistaja/maahantuoja siitä sanoo.
Eu tasolla kuulema virittelevät lakia tms jossa tehdas tulee välttymään kokonaan tuolta nyppy asialta.
Sille ei aina voi mitään!
JA tuohon "uhkailuun" että ketjun nimeä en julkaise vielä tässä viaheessa.. Mitä väliä mikä ketju?? Kaikilla vastaavia kankaita kuitenkin.
Eli mars kauppaan ja osta uusi. TAi surruuta nypyn poistajaa..- -Teukka
..ainankaan itse. Saa tulla ketjun tai tehtaan edustaja poistamaan nukan. Itse tehden siitä olet vastuussa itse..
Ja ei tämä mikään "voi voi" -asia vielä ole. Enkä minä mitään uhkaile ketjun/tehtaan julkistamisella.
Pyydän, jos ei asiat ala muuten järjestymään, kuluttaja-asiamiehen ottamaan myyjään yhteyttä. - pantter
-Teukka kirjoitti:
..ainankaan itse. Saa tulla ketjun tai tehtaan edustaja poistamaan nukan. Itse tehden siitä olet vastuussa itse..
Ja ei tämä mikään "voi voi" -asia vielä ole. Enkä minä mitään uhkaile ketjun/tehtaan julkistamisella.
Pyydän, jos ei asiat ala muuten järjestymään, kuluttaja-asiamiehen ottamaan myyjään yhteyttä.ovat näköjään soffa-alallakin saaneen viasta ominaisuuden. eikun palauttamaan kalu kauppaan. Ellei sitten oikeesti ole nyppyyntyvää kangaslaatua (kukahan sellaisen tieten tahtoen ostaisi) niin on myyjän moka jos ei sitä kerrottu.
- sopia
koeta sopia myyjän kanssa, kankaassa taitaa olla viskoosia kun se noin nopeasti menee nypyille.
Ei kuulosta normi tapaukselta, eli jonkin laista hyvitystä voisit sopia joko rahassa tai tavarassa, yleensä saat enemmän jos huolit tavaraa.
Kuluttajasuoja lain mukaan myymälällä on oikeus korjata virhe mikäli sellainen todetaan, viimeisenä mahdollisuutena on kaupanpurku.
En oikein usko että saat tukea kaupanpurulle, mutta hyvitys voi olla isokin jos todetaan selvä esim valmistus tai muu vika sohvassa (tai kankaassa)tällöin hyvityksen pohjana on yleensä tuotteelle laskettu käyttöaika ja kuinka paljon siitä on käytetty.
Lemmikit on sitten asia erikseen mikäi niitä sinulla on niin voi olla että ne (koirat/kissat) laittaa aika nopeasti uudetkin sohvat vaihtokuntoon..
laita mahdollinen kankaan nimi tai ainakin koostumus ja kuvaus kankaasta (ristiin kudottu, mikrokuitu jne. niin kommentoidaan lisää..- mimmimmim
kankaan martindale tuo 30 000 ei ole kovinkaan hyvä,se on pienimmästä päästä. kannattaa valita kangas missä on ainakin 50000 martindale. Mutta ihmeessä valita sinne kauppaan vielä!
- Alalla 10 vuotta
mimmimmim kirjoitti:
kankaan martindale tuo 30 000 ei ole kovinkaan hyvä,se on pienimmästä päästä. kannattaa valita kangas missä on ainakin 50000 martindale. Mutta ihmeessä valita sinne kauppaan vielä!
Tuo Martindale lukema kankaissa on korkeintaan suuntaa antava arvio kankaan kestävyydestä. Esim. maailman tunnetuimmassa ja yhdessä kestävimmistä kankaista eli aidossa Alcantarassa martindale lukema on vain 30000, vaikka kangas oikein hoidettuna on lähes ikuinen.
Ero piilee siinä, että jotkut testit mittaa sen hankauskertalukeman jolloin kankaaseen alkaa tulemaan pysyvä jälki(esim Alcantara) ja jotkin halvat kankaat ilmoittaa sen koska kangas on puhki. Eli kaksi aivan eri asiaa samalla testinimikkeellä.
Lisäksi kannattaa huomioida, että myös kalliit kankaat saattaa nyppyyntyä eikä se varsinaisesti ole mikään vika. Esim. Alcantaraa markkinoitiin vuosia sitten tyyliin huoltovapaa ja ikuinen kangas, mutta niin vain on, että tuokin kangas vaatii ohjeiden mukaista huoltoa pysyäkseen hyvänä. Joillakin on jopa Alcantara sohvat nyppyytyneet kun ovat jääneet ilman hoitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2172890Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1702539Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061182Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1321072- 681038
Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831035Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait274978Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka327960Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20919Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22778