Onko kyseessä perus- vai ammattitutkinto? Onko oppisopimus opiskelu mahdollista alalle pyrkivälle? Missä alaa opiskelleet työskentelevät, työtehtävät, työllistyminen?
Kaikki tieto tervetullutta tilanteessa, jossa mietin, mikä minusta tulee isona...
mainosalan perustutkinto?
3
1294
Vastaukset
- mainosten tekijänä
Esimerkiksi lehteen, niinkuin minä tienaan ammattikoulupohjalla 1643 euroa -verot. Joten harkitse tarkkaan kannattaako opiskella pidemmälle tai kokonaan toista alaa.
- tools
Yliopistossaa pääaineena esim. suomen kieli. Tai Taideteollinen käyty. Tai yhteyshemmoilla Kauppakorkea.
- kiiiiittttiii
Itse käynyt ammattitutkinnon. On olemassa oppisopimuskoulutustakin ammattitutkintoon. Missä työskentelevät..monessakin duunissa, mihin nyt pääsevät/kykenevät. Itse aloitin mainossuunnittelijana ja etenin siitä tuotanto AD:si ja siitä AD:ksi. Palkka tällä hetkellä n. 2500 euroa/kuussa säännöllisillä työajoilla.
Mainosalalla ihan liikaa jengiä, työpaikat kiven alla. Ala on kovaa ja raakaa, pitkät työpäivät, asut useimmiten töissä. Mutta jos rakastaa alaa niin antaa myös paljon. MUTTA muista että tätä työtä ei tehdä eläkeikään. Neljäkymppisenä olet jo useimmissa paikoissa liian vanha ja et saa töitä (ellei nyt sitten ole omistajana jo siinä vaiheessa).
Itse alalla kymmenen vuotta olleena en suosittele. Lue itsellesi viisaampi ammatti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli144293"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn183105Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin
Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän652932Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella
👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h1362628Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi261846Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on111814Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.
Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.3681573En tiedä mitä olet mulle
Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa611516Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html721511- 241216