Ettekö pääsisi muuten sisään?

..............

Ehkä kannattaisi miettiä uudestaan minne hakea jos ette pääse ilman valmennuskursseja sisään.

Ihan tosi.

10

1551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on totta,

      valmistautumisen tehokkuudella ja laadulla ei ole mitään tekemistä pääsykoemenestyksen kanssa, nehän mittaavat vain ja ainoastaan "älyä".

      Sallitakoon typerille oletettu kilpailuetu varsinkin suosituimmilla aloilla, joilla melkein kaikki sisäänpäässeet ovat kurssin käyneet. Onhan minulle kerrottu että en muuten paikkaani "ansaitse". Omasta elämästanihän tässä vaan on kyse. Kuuntelen siis mieluummin ihmisiä, jotka saavat mielihyvää kuvitellun erinomaisuutensa mainostamisesta kustannuksellani.

      • Hellanduudeli

        Tietysti valmistautumisella on vaikutusta pääsykoemenestykseen. Kyllä normaali ihminen osaa (ja tulisi) valmistautua pääsykokeeseen ilman kursseja.

        Jos ei osaa simppeliin pääsykokeeseen itsenäisesti valmistautua kunnolla niin miten sitten kun on päässyt yliopistoon sisään ja tulee ensimmäinen tentti? Samat tyypit varmaan tarvitsivat valmentautumiskurssin että pääsivät kirjoituksista läpi.


      • vailla kunnon
        Hellanduudeli kirjoitti:

        Tietysti valmistautumisella on vaikutusta pääsykoemenestykseen. Kyllä normaali ihminen osaa (ja tulisi) valmistautua pääsykokeeseen ilman kursseja.

        Jos ei osaa simppeliin pääsykokeeseen itsenäisesti valmistautua kunnolla niin miten sitten kun on päässyt yliopistoon sisään ja tulee ensimmäinen tentti? Samat tyypit varmaan tarvitsivat valmentautumiskurssin että pääsivät kirjoituksista läpi.

        tietopohjaa.

        Esimerkiksi lääkiksen pääsykoe on yleisen mielipiteen mukaan haastava, ja opiskelupaikoista kilpailee paljon fiksuja ihmisiä- monta tuhatta joutuu pettymään vuosittain. Uusimman nuori lääkäri-lehden mukaan valtaosa lääkäreistä ja lääketieteen opiskelijoista pitää sitä opiskeluaikansa vaativimpana "tenttinä". Konsensus vallitsee myös siitä että opiskelemaan valikoituu ihmisiä jotka poikkeuksetta selviävät opinnoistaan hyvin, ja keskeytysprosentti onkin äärimmäisen alhainen. Silti näistä hellanduudeleista on nykyisellään noin 70 prosenttia ottanut vauhtia valmennuskurssilta.

        Mutta jos tunnet itsesi auktoriteetiksi joka kykenee objektiivisiin arviohin toisten kyvyistä ja normaali-ihmisyydestä, eihän sitä kukaan kiellä.


    • minulle...................

      valmennuskurssista oli ennalta-arvaamatonta hyötyä: kärsin nimittäin koekammosta joka jo kahtena vuonna esti pääsyni sisään - ja olisi estänyt sisäänpääsyni alalla kuin alalla ilman loistavaa valmennuskurssia, jonka kävin. Mitä suurempi koe, sitä suurempi paniikki niin ennen koetta kuin kokeen aikanakin. Valmennuskurssilla koetilanteita harjoitellessa sain turvallisesti läpikäydä omaa paniikkiani, juttelin siitä myös valmennuskurssin opettajien kanssa, ja kummasti myös muissa kokeissa olen onnistunut sen jälkeen paremmin.

    • ...

      olin kurssilla, pääsin sisään. en tiiä, oisinko päässy ilman, mahollisesti, mutta ei huvittanu ottaa riskii. uskoisin, että ne jotka kursseja käy ja niiltä sisään pääsee, ei oo niitä ihan huonoimpia; kyllä ne kurssien porukat aika motivoituneita on ja valmiita tekemään lujasti duunii.
      ei kursseilla mitään ihmeitä tehä; ei kukaan kaada kirjojen tietoja päähän. suurin apu mulle varmaan oli se, että sai kirjalistan (oisin nimittäin lukenu ihan vääriä kirjoja), joku tarkasteli kirjotuksia ja niistä sai palautetta ja muukin materiaali ja tehtävät oli hauskoja. suurin osa kuitenkin oli varmaan henkistä apua; opettaja ja kaverit kannusti ja yhdessä oli kiva lukee.
      jos ihmiset on valmiita maksamaan niin mikäs siinä, ei ne oo tyhmiä, jotka pyytää, vaan ne jotka antaa;)

    • Julest2

      Pointti onki siinä, että ei ne kokeet ehkä ole niin vaikeita, ettei niitä selvittäisi ilman kurssia. Mut niiden kokeiden suoritustaso on noussu niin valtavan korkeaksi, koska suurin osa sen kurssin käy. Eli vaikka periaatteessa pääsisit kouluun ilmankin, niin nykyään sun eteen menee ne miljoona muuta, jotka on käyneet valmennuskurssin ja saaneet sieltä enempi tai vähempi apua.

      Ja ainakin lääkiksen pääsykoekirja on aika epäselvä ja huonosti selostettu mun mielestä. Ei siis välttämättä ole siitä, että pyrkijät on tyhmiä, vaan siitä, että taso ja vaatimukset saataa olla yli-inhimillisen korkeat.

      • .. mättää jos..

        ...käy valmennuskurssin? Eiköhän se ole jokaisen oma asia.
        Omat rahathan siinä menee ja saa itselleen (luultavasti) hyvän mielen ennen koetta.
        Itse ainakin aion käydä seuraavana vuonna valmennuskurssin, jotta oppisin erottamaan oleelliset asiat uudesta asiasta.


    • OmaMielipide

      Valmennuskurssi ei "kaada" tietoa sulle päähän valmiiksi. Kyllä siellä itse täytyy tehdä kaikki työ. Valmennuskurssi on vain väline. Se on oppimisen väline samalla tavalla, kuin esim muistiinpanojen kirjoittaminen. Tuskimpa kukaan, joka ei alalle ole sopiva pääsee sisään valmennuskurssin avulla. Kilpailu vain on niin kovaa, että tottakai jokainen haluaa kaiken mahdollisen avun ja kaikki mahdolliset välineet avukseen, jotta valmistautuminen olisi mahdollisimman tehokasta. Tällä tavallahan ne parhaat valikoituu kouluihin.

    • blaaab

      usko pääsymahdollisuuksiini psykaa lukemaan ilman valmennuskurssia. Tarkennan, tilastomatematiikan valmennuskurssia. Inhoan matikkaa, en osaa sitä eikä kiinnosta. Jopa minä päättelen tästä, että en sitä yksin tule pänttäämään vaikka miten niin nyt kuvittelisin.

    • Powwo

      Mahtaa olla viesti ketjun aloittaja kateellinen ihminen, ellei jopa pahansuopa.

      Pääsykokeissa mitataan kokeeseen valmistautumista ja kokelaan tietoa.

      Valmennuskurssin ottaneilla on nöyrä asenne opiskeluun. Miksi kieltäytyä avusta, ja luottaa turhamaisesti vain omaan paremmuuteen.

      Ei kysyvä tieltä eksy!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe