Minä uskon ihan oikeasti, että hyvällä järjestyksellä ja siisteydellä, tasapainoisella sisustuksella, sopivilla väreillä,ym. on merkitystä ihmisen hyvinvoinnille. Ja sitten tietysti on mukavuusarvoa asumiselle sillä, mihin ilmansuuntaan eri huoneet ovat. (Aamulla valoisa keittiö, illalla valoisa olohuone, makuuhuone hämärä ja viileä...) Valoisuus ja raikas ilma ovat luksusta. Ja kokemuksesta voin sanoa, että paremmin nukkuu, kun makuuhuoneen ovi on kiinni ja ikkuna auki - huone pysyy viileänä. Ja sitten vesi ja tuli ovat niitä elementtejä, joita voisi istua tuijottamassa tunnista toiseen. Näin maaseudulla asuvana maa ja puu ovat itsestäänselviä elementtejä asumisessa.
Mikähän tässä fengshuissa on sitten huuhaata?
Huuhaata
7
1963
Vastaukset
- ohjeista
katsotaan huuhaaksi. Itsekin vähän vierastan kovin pilkulleen meneviä ohjeita (ja uskonkysymyksiä yleensäkin).
Mutta olen kanssasi samaa mieltä, että tämä pohjoismainen Feng Shui -suuntaus on kyllä ihan järkeenkäyvää. Ne Feng Shuin perusideat ja "säännöt" helpottavat paljonkin hyvän kodin sisutuksen laatimista ja ylläpitoa. Ja ne paguan eri "huoneet" erilaisine painotuksineen (elämänura, parisuhde jne.) antavat psyykkistä vahvuutta ja työkaluja erilaisten elämäntilanteiden hallintaan. Alitajuntahan siinä työt tekee, kunhan sille tarjoillaan sopivat eväät.- Sisustus-suski
Uskonto ja muut järjestelmälliset uskomukset, myös feng shui, tarjoavat henkistä kainalosauvaa
niille, jotka eivät jaksa tai osaa elää itsenäistä tasapainoista elämää.
Suotakoon se heille, vaikka sivullista välillä ihmetyttää/huvittaa. - mistä on kyse?
Sisustus-suski kirjoitti:
Uskonto ja muut järjestelmälliset uskomukset, myös feng shui, tarjoavat henkistä kainalosauvaa
niille, jotka eivät jaksa tai osaa elää itsenäistä tasapainoista elämää.
Suotakoon se heille, vaikka sivullista välillä ihmetyttää/huvittaa.Minä en olekaan tutustunut koko fengshuihin niin tarkasti, että tuntisin sen perimmäisiä ideoita. lähinnä olen lueskellut näistä sisustusjutuista. Ja ne ovat mielestäni ihan järkeviäkin siinä mielessä, että onhan siistissä ja tasapainoisessa ympäristössä, jossa ei ole turhaa rojua nurkat täynnä, paljon mukavampi elää kuin alituisessa sekamelskassa ja tavaroiden kaaoksessa. Ainakin minun mielestäni. Mitähän ne uskonnolliset piirteet fengshuissa ovat? Kuka kertoisi minulle lyhyesti ja selkeästi (ja asiallisesti, vaikka kaikki eivät ehkä asiallisesti aiheeseen osaa des suhtautuakaan), en jaksaisi lähteä etsimään tietoa eri puolilta. Voihan asioihin perehtyä ja niitä tutkia, vaikka ei kaikkia henkimaailman juttuja uskoisikaan :-)
- Missukka
Fengshui-lipun alla on eri koulukuntia ja suuntauksia, joten aina löytyy jotain mihin ei usko vaikka kannattaisikin "fengshuita".
Kaikki on huuhaata -mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa.- turbofengshui
Ei kannata kiinnittää huomiota mielepiteisiin, joiden mukaan kaikki on huuhaata. Kannattaa kiinnittää huomiota mielipiteisiin, joiden mukaan feng shui on huuhaata.
- mikäänoppinut
turbofengshui kirjoitti:
Ei kannata kiinnittää huomiota mielepiteisiin, joiden mukaan kaikki on huuhaata. Kannattaa kiinnittää huomiota mielipiteisiin, joiden mukaan feng shui on huuhaata.
enkä fanaatikko, mutta käänsin sänkymme länteen ja unet ovat olleet paremmat ja makuuhuoneemme yleisilme avarampi ja mielenkiintoisempi. kokeeksi käänsin takaisin sängyn perinteselle paikalle ja ei tuntunut hyvältä, joten nyt nukumme taas huoneessa vinottain länteen. olemme molemmat länsi ihmisiä, opin mukaan.
- minukin sänkyni
mikäänoppinut kirjoitti:
enkä fanaatikko, mutta käänsin sänkymme länteen ja unet ovat olleet paremmat ja makuuhuoneemme yleisilme avarampi ja mielenkiintoisempi. kokeeksi käänsin takaisin sängyn perinteselle paikalle ja ei tuntunut hyvältä, joten nyt nukumme taas huoneessa vinottain länteen. olemme molemmat länsi ihmisiä, opin mukaan.
väärinpäin. Tuli sellainen muutospuuska viime viikon vaihteessa, sateisena päivänä, niinpä käänsin lähes kaiken. Nyt on selkeetä ja siistiä, tavarat kaapeissa nätisti.
Jostain olen lukenut, että ulko-ovi tulisi olla idän suunnalla ja aueta sisäänpäin. Aika mahdotonta, monessa talossa uloskäynti vaikka mihin suuntaan. Enkä tiedä kuin yhden talon jonka ulko-ovi aukeaa sisäänpäin ja on idän puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838