Taskuvarkaus netissä

huolimaton surffaaja

Eli tämmöinen nappasi multa käsityksen mukaan 20 €, jos ymmärsin oikein. Satuin painamaa kerran mainoksesta ja tulin alla olevalle sivulle: http://fi.funmobile.com/registration!input.do;jsessionid=CC0DDB43DE288ACB7CB25DA4576BED62
(ennen sivu oli nykyistä epäselvempi). Sitten ilmaisen soittoäänen toivossa ja ajatuksissani laitoin numeroni ja pin-koodin joka tuli viestillä lukematta tarkkaan kaikkea mitä sivulle luki. Kohta tuli viesti ja luin tarkemmin alla olevaa pientä tekstiä ja selvisi että minulta oli peritty maksua jo 20 €. Oppipahan että pitää aina lukea tarkkaan sivujen sisältö. On varmaan sivun tekijä haalinut jo isoja rahasummia tällä keinoin.

177

38419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan jokapäiväistä

      Jatkuvastihan on näitä ota ilmaiseksi sitä-ja-tätä ja kun kerran aloitat niin saat kuukausittain vaikkapa 10e arvosta soittoääniä muuta krääsää ellet itse peruuta tilaustasi.
      Aika vanha keino ja lopulta melko läpinäkyvä kunhan hieman miettii, onko kännykkämaailmassa lopulta sellaista asiaa kuin ilmainen. Miksi joku haluaisi antaa sinulle soittoäänen ilman mitään vastiketta?

    • Tuo on selvästi laitonta. Ilmaisen tuotteen saamiseksi ei saa edellyttää mitään vastiketta missään muodossa.

      Minusta pitäisi ylipäätään kieltää tällaiset pitkäaikaiset sopimukset matkapuhelinlaskussa. Jos tällaisia sopimuksia halutaan tehdä laskutettakoon ne erikseen, jolloin puhelinlaskun ankarat vastuuperiaatteet eivät päde.

      http://www.kuluttajavirasto.fi/USER_NF/default.asp?site=34&tmf=6476&lmf=6535&id=18639&mode=readdoc

      Kiistä lasku sekä reklamoi ko firmalle ja puhelinoperaattorille. Jos ei auta niin vie kuluttaja-viranomaisille.

      Mainitulla sivulla sanotaan:

      "Ilmaiseksi-sana tarkoittaa juuri sitä mitä se lupaa: kuluttajalta ei saa edellyttää mitään maksua ilmaistuotteen saamiseksi. Maksu on esimerkiksi se, että ilmaistuotteen saadakseen kuluttajan on ... liityttävä maksulliseen palveluun."

      • Lukee ehdot

        Sivulla kyllä lukee ehdot ja maksut ja käyttäjän pitää vielä laittaa ruksi, että on lukenut nuo ehdot ja hyväksyy ne.
        Ei siinä auta muuta kuin maksaa. Täysin laillista ihmisten höynäyttämistä.


      • Lukee ehdot kirjoitti:

        Sivulla kyllä lukee ehdot ja maksut ja käyttäjän pitää vielä laittaa ruksi, että on lukenut nuo ehdot ja hyväksyy ne.
        Ei siinä auta muuta kuin maksaa. Täysin laillista ihmisten höynäyttämistä.

        En tiedä mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että on laitonta mainostaa tuollaista maksullista palvelua ilmaisena.


      • fjodsi
        Lukee ehdot kirjoitti:

        Sivulla kyllä lukee ehdot ja maksut ja käyttäjän pitää vielä laittaa ruksi, että on lukenut nuo ehdot ja hyväksyy ne.
        Ei siinä auta muuta kuin maksaa. Täysin laillista ihmisten höynäyttämistä.

        Vierailin eräällä sivulla kun törmäsin tuohon funmobileen mainokseen. Mitään "hyväksyn käyttöehdot"-boksia ei ollut, joka piti ruksia. Puhelinnumeroa vain kysyttiin ja siihen lähetetty pin-koodi piti vain syöttää takaisin. Todella epäilyttävää ja väärää toimintaa, sillä yhteystietoja ei kyselty sen enempää ja informaatiotakaan ei ollut näkyvillä. Periaatteessa häiriköijät voisivat helposti tuosta noin vain syöttää jonkun tuttunsa numeron ja naputella puhelimeen tullut pin-koodi funmobilen sivulle. Aiheutuu kivat laskut sitten puhelimen omistajalle.


      • huolimaton surffaaja
        okaro kirjoitti:

        En tiedä mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että on laitonta mainostaa tuollaista maksullista palvelua ilmaisena.

        Mainoksessa mainostettiin juuri termillä "ilmainen". Ja sivulle mentäessä oli ruksi jo valmiina kohdassa olen lukenut käyttöehdot ja pieni teksti oli näkymättömissä jollei sivua rullannut alas.
        Tekisi kyllä viedä asiaa eteenpäin, mutta ei ole aikaa ja kokemusta tarpeeksi. Toivottavasti joku pätevämpi tekisi sivun riistolle jotain.


      • huolimaton surffaaja kirjoitti:

        Mainoksessa mainostettiin juuri termillä "ilmainen". Ja sivulle mentäessä oli ruksi jo valmiina kohdassa olen lukenut käyttöehdot ja pieni teksti oli näkymättömissä jollei sivua rullannut alas.
        Tekisi kyllä viedä asiaa eteenpäin, mutta ei ole aikaa ja kokemusta tarpeeksi. Toivottavasti joku pätevämpi tekisi sivun riistolle jotain.

        Tuo ruksin valmiina olo on kyllä sen verran rankka juttu, että rikosoikeudellisen petoksen täyttyminen olisi lähellä.

        Minusta näillä on petetty liian monta kertaa ja pitäisi kertakaikkiaan viheltää pilliin ja estää sellainen laskutus, joka ei johdu asiakaan siinä kuukaudessa lähettämistä viesteistä tai soittamista puheluista. Tässä pitäisi nimenomaan operaattorin olla vastuussa.


      • fjodsi kirjoitti:

        Vierailin eräällä sivulla kun törmäsin tuohon funmobileen mainokseen. Mitään "hyväksyn käyttöehdot"-boksia ei ollut, joka piti ruksia. Puhelinnumeroa vain kysyttiin ja siihen lähetetty pin-koodi piti vain syöttää takaisin. Todella epäilyttävää ja väärää toimintaa, sillä yhteystietoja ei kyselty sen enempää ja informaatiotakaan ei ollut näkyvillä. Periaatteessa häiriköijät voisivat helposti tuosta noin vain syöttää jonkun tuttunsa numeron ja naputella puhelimeen tullut pin-koodi funmobilen sivulle. Aiheutuu kivat laskut sitten puhelimen omistajalle.

        Nämä saa loppumaan, kun tekee robotin, joka tunkee tuonne säännöllisesti kansanedustajien ym. päättäjien puhelinnumeroita. Olisi paljon parempi, jos palvelu pitäisi alunperinkin aktivoida kännykällä.


      • hjanne
        Lukee ehdot kirjoitti:

        Sivulla kyllä lukee ehdot ja maksut ja käyttäjän pitää vielä laittaa ruksi, että on lukenut nuo ehdot ja hyväksyy ne.
        Ei siinä auta muuta kuin maksaa. Täysin laillista ihmisten höynäyttämistä.

        itse en kyllä mitään ehtoja ruksinut..


      • Make
        huolimaton surffaaja kirjoitti:

        Mainoksessa mainostettiin juuri termillä "ilmainen". Ja sivulle mentäessä oli ruksi jo valmiina kohdassa olen lukenut käyttöehdot ja pieni teksti oli näkymättömissä jollei sivua rullannut alas.
        Tekisi kyllä viedä asiaa eteenpäin, mutta ei ole aikaa ja kokemusta tarpeeksi. Toivottavasti joku pätevämpi tekisi sivun riistolle jotain.

        Ne ehdot olivat todellakin siellä sivun lopussa, joka ei näkynyt, jos ei vierittänyt sitä sivua. Siinä vaiheessa sitä vain keskittyi tilaamaan sitä "ilmaista" soittoääntä. Kun klikkas 'jatka', se sivu vaihtui toiseksi silmän räpäyksessä. Multa jäi sitä paitsi se äänikin saamatta, mutta peruutin onnistuneesti palvelun tekstiviestillä. Sieltä kerkisi jo pari mainostakin tulla, jossa tarjottiin härskejä Tytsyt-kuvia tilattavaksi. Meikeläinen painuu heti maanantai-aamuna kuluttaja virastoon asioille!


      • huijattu 87
        Lukee ehdot kirjoitti:

        Sivulla kyllä lukee ehdot ja maksut ja käyttäjän pitää vielä laittaa ruksi, että on lukenut nuo ehdot ja hyväksyy ne.
        Ei siinä auta muuta kuin maksaa. Täysin laillista ihmisten höynäyttämistä.

        Kun minulta "hävisi" saldostani noin 20euroa ehdin hädintuskin kirjoittaa omaa puhelinnumeroani!! En saanut palvelulta minkäänlaista soittoääntä tai kuvaa korvaukseksi maksusta. Sivustolla johon tyhmyyksissäni laitoin numeroni ei lukenut mitään muuta kuin että:
        "laita puhelinnumerosi tähän_________________ ja saat ilmaisen soittoäänen".
        Ei ollut minkäänlaista "rasti ruutuun jos olet lukenut käyttöehdot" kohtaa!!!


      • ärsyntynyt
        Lukee ehdot kirjoitti:

        Sivulla kyllä lukee ehdot ja maksut ja käyttäjän pitää vielä laittaa ruksi, että on lukenut nuo ehdot ja hyväksyy ne.
        Ei siinä auta muuta kuin maksaa. Täysin laillista ihmisten höynäyttämistä.

        vai että pitää lukea säännöt kyllä tein sen ja siellä oli että saan soittoääniä ilmaiseksi eka kerta mutta hitto menin saunalahden omalle sivulle tunti sen jälkeen.. otin 2 soittoääniä ja ne maksoi 7 euro kkp eli 14 euro se on jo kiskonta eli sellainen sivu pitää saada bannattu


      • Snoze--

        Joo siis meen henkilökohtaisesti vetään turpaan ton funmobilen pomoa. Mielelläni otan vaikka pienen pahoinpitelysyytteen. Eikä toi tosiaankaan oo edes laillista.. S*atanan kusettajat!!


      • Jasonitti

        kesti 2kk, mutta palauttivat tilille veloittamansa summan.


      • " paha ihminen"
        ärsyntynyt kirjoitti:

        vai että pitää lukea säännöt kyllä tein sen ja siellä oli että saan soittoääniä ilmaiseksi eka kerta mutta hitto menin saunalahden omalle sivulle tunti sen jälkeen.. otin 2 soittoääniä ja ne maksoi 7 euro kkp eli 14 euro se on jo kiskonta eli sellainen sivu pitää saada bannattu

        Moi, sinä sentää menit ja tilasit soitto äänen, mutta minä sain laskuja ja en edes tilannut ja en tiennyt näistä sivuista! Nyt taistelen että saan rahani huijaus kohteesta pois. On kuulemma Belgialainen yritys ja numero 17277 VAROKAA!


      • Hölöömö
        fjodsi kirjoitti:

        Vierailin eräällä sivulla kun törmäsin tuohon funmobileen mainokseen. Mitään "hyväksyn käyttöehdot"-boksia ei ollut, joka piti ruksia. Puhelinnumeroa vain kysyttiin ja siihen lähetetty pin-koodi piti vain syöttää takaisin. Todella epäilyttävää ja väärää toimintaa, sillä yhteystietoja ei kyselty sen enempää ja informaatiotakaan ei ollut näkyvillä. Periaatteessa häiriköijät voisivat helposti tuosta noin vain syöttää jonkun tuttunsa numeron ja naputella puhelimeen tullut pin-koodi funmobilen sivulle. Aiheutuu kivat laskut sitten puhelimen omistajalle.

        I am subscribing to the Truetones Club service-offered only to AT&T, Centennial, Sprint PCS and T-Mobile users to receive credits for 6 True Tone Ringtones monthly; a $9.99 monthly fee will automatically be billed to, or deducted from, the mobile account or the prepaid balance I identified until I send ''STOP'' to 99621 to cancel subscription at anytime; and I have the account holder's permission to use this service and incur this fee or authorize all purchases. By clicking ''Register'' I confirm that: I read and agree to the Terms and Conditions, Privacy Policy and Bonus Ringtone Offer Terms; Messaging and Data Rates May Apply. For help send ''HELP'' to 99621

        Tommonen teksti on siellä sivun laidassa. Ittellä oli siitä 30 lasku ja sapettaa että tosiaa olin niin tyhmä. Ikinä ennen en ole tämmösestä mitään tilannut enkä tule tilaamaankaan! monet kertoi halunneensa sitä ilmaista soittoääntä, minä taas lankesin typerään testiin Liraman kautta, kun mainos oli siinä vieressä... kannattaa tosiaan olla varovainen, mihinkään ei voi enää nykyään luottaa.


    • ...

      Hei, mulle sattui sama juttu tänään eli vahingossa rekisteröidyin funmobileen.Missään vaiheessa ei tullu mitää tietoja että rekisteröidyn nyt johonki palveluun,kun vaan kysyttii puh.nro (tosin nyt täytyy myöntää,että tyhmä olin kun numeroni tuollai annan, en enää IKINÄ). Vielä ei ole mulle selvää tuleeko siitä jotain laskua, jos ei tilaa mitään?yritin tosiaa soittaa tonne mut ei numero käytössä ja sähköpostia myös laittanu, ei mitää vastausta.Pitääkö mun nyt vaihtaa puhelin nro vai mikä tässä nyt auttaa ettei tuu laskuja?onko sulle selvinny jo mitään?

      • fjodsi

        No kyllä siitä varmasti laskua tulee. Tuskin puhelinnumeroa tarvitsee vaihtaa, mutta kannattaa lähettää sähköpostia ja ilmoittaa että haluat irtisanoa jäsenyytesi. Ainakin mä tein niin. Onko muuten kyseessä suomalainen yritys? Voisin pistää valituksen kuluttajavirastoon, mutta en tiedä koskeeko valitusoikeus ollenkaan ulkomaisia yrityksiä.


    • Ilmainen_soittoääni?

      Minulla kävi samalla tavalla. Näpyttelin vaan puhelinumeron ja sen jälkeen tuli tämmöinen viesti:

      Kiitos tilauksesta!
      Ok-palvelu on aktivoitu. Hinta on enintään 7.00e/vast.otettu viesti. Voit sulkea palvelun viestillä: OK SULJE nroon 17277.

      Sitten heti sen jälkeen suljin sen ok-palvelun niin siinä viestissä luki näin:

      Kaikki palvelusi on lakkautettu.

      Kun haluat saada kännykkääsi jotain tuhmaa
      nappaile TYPYT nroon 17277

      Pistää kyllä vihaksi tuo juttu vaikka kyseessä on 7euroa kuitenkin siinä oli sana
      ILMAINEN SOITTOÄÄNI!

      siis laitoin vaan siihen pyhelinumeron niin ne laskuttaa 7e? Eikös tuo mene melko laittomasti jos pelkällä numerolla voi laskuttaa 7e!

      • mokasin kans

        Grrrr - vihaksi pistää


      • Minäkinkö blondi
        mokasin kans kirjoitti:

        Grrrr - vihaksi pistää

        Meitä on varmaan monta samaan ansaan mennyttä - GRRRR!!!!


      • Siis voiko tuossa laskuttaa mitä tahansa numeroa seitsemällä eurolla? Eihän tuo pitäisi olla mitenkään mahdollista. Sehän mahdollistaisi ilkivallan tai väärissä näppäilyissä viattomat joutuisivat kärsimään. Mikä estäisi palelun ylläpitäjiä laskuttamasta satunnaisia puhelinnumeroita? Ei tuollainen kertakaikkiaan saisi olla mahdollista.

        Luulisi, että asiakakkaan pitäisi jotain tehdä puhelimellaan, jotta laskua syntyisi.


      • fjodsi
        okaro kirjoitti:

        Siis voiko tuossa laskuttaa mitä tahansa numeroa seitsemällä eurolla? Eihän tuo pitäisi olla mitenkään mahdollista. Sehän mahdollistaisi ilkivallan tai väärissä näppäilyissä viattomat joutuisivat kärsimään. Mikä estäisi palelun ylläpitäjiä laskuttamasta satunnaisia puhelinnumeroita? Ei tuollainen kertakaikkiaan saisi olla mahdollista.

        Luulisi, että asiakakkaan pitäisi jotain tehdä puhelimellaan, jotta laskua syntyisi.

        Siis paljonko ne sitten laskuttaa teiltä? Itse lähetin vain yhen viestin ja siitä tuli semmmoset kivat 14€.


      • uuou

        Joo liityin kerhoon. Menin typeränä tekemään samoin kun te kaikki muutkin. Mut laitoitteko vielä sen ok tekstiviestin mitä ne pyys. Mä kerkesin laittaa oman numeron ja sinne nettiin sen pin koodin mikä mulle lähetettiin mutten lähettäny ok:ta. Tuleekohan laskua?

        Kannattaakohan alkaa heti selvitellä vai sitten kun lasku tulee joskus kuukauden päästä? Uskaltaakohan tota sulkemisviestiä lähettää? Kuitenkin laskuttavat vain lisää. Onko kukaan vielä vienyt asiaa tätä nettikeskustelua pidemmälle???


      • Hyväksikäytetty
        uuou kirjoitti:

        Joo liityin kerhoon. Menin typeränä tekemään samoin kun te kaikki muutkin. Mut laitoitteko vielä sen ok tekstiviestin mitä ne pyys. Mä kerkesin laittaa oman numeron ja sinne nettiin sen pin koodin mikä mulle lähetettiin mutten lähettäny ok:ta. Tuleekohan laskua?

        Kannattaakohan alkaa heti selvitellä vai sitten kun lasku tulee joskus kuukauden päästä? Uskaltaakohan tota sulkemisviestiä lähettää? Kuitenkin laskuttavat vain lisää. Onko kukaan vielä vienyt asiaa tätä nettikeskustelua pidemmälle???

        Tein ilmoituksen kuluttajavirastoon. Lupasivat tutkia asian laillisuutta. Tehkää ihmeessä jokainen ilmoitus, tuo on selvää harhaanjohtamista ja hyväksikäyttöä. Pitää saada loppumaan ettei muita mee lankaan. Itse odottelen laskua ja kuluttajatoimiston lausuntoa :(


      • Järkyttynyt
        Hyväksikäytetty kirjoitti:

        Tein ilmoituksen kuluttajavirastoon. Lupasivat tutkia asian laillisuutta. Tehkää ihmeessä jokainen ilmoitus, tuo on selvää harhaanjohtamista ja hyväksikäyttöä. Pitää saada loppumaan ettei muita mee lankaan. Itse odottelen laskua ja kuluttajatoimiston lausuntoa :(

        Samaan aikaan kuin sinulle samoin kävi pojalleni. Olen tehnyt asiasta ilmoituksen kuluttajavirastoon. Tuskin rahoja saa takaisin (14 e), mutta olishan hyvä, jos rikollinen toiminta saatais loppumaan. Olipa hyvä opetus!


      • MOBILEFOOL
        Järkyttynyt kirjoitti:

        Samaan aikaan kuin sinulle samoin kävi pojalleni. Olen tehnyt asiasta ilmoituksen kuluttajavirastoon. Tuskin rahoja saa takaisin (14 e), mutta olishan hyvä, jos rikollinen toiminta saatais loppumaan. Olipa hyvä opetus!

        Tämä on uskomattomin juttu aikakausiin. En ole itse törmännyt mihinkään vastaavaan aikaisemmin.

        Linkissä lukee, että 100% ilmaista!!!!
        Puhelinnumeron antamisen yhteydessä ei ole mitään tekstiä ''palvelunkäyttöehdoista''! Ei voida olettaa, että sivuille ''harhautunut'' rullaisi ruudulla eteenpäin lukemaan ''palvelun'' käyttöehtoja!

        Kertokaapa minulle, mikä on tilanne tapauksessa, jossa numeronsa antanut on alaikäinen???? Alle 18 vuotias kun tarvitsee vanhemman luvan liittyäkseen ''clubiin''! Eli voiko operaattori kumota laskun, jos se on suunnattu alle 18 v. henkilölle?

        Mielestäni tämä on poliisitutkinnan arvoinen asia ja kaikkien saman kokeneiden kannattaisi ajaa asiaa eteenpäin. Tämä ei voisi olla mahdollista ainakaan Suomessa! Yhteystiedoissa lukee, että asuinpaikka on Hong Kong ja yhteydenotoista voi aiheutua lisäkustannuksia!

        Peruutin itse liittymiseni sähköpostilla ja sain siihen vastauksen ilman ''ä-pilkkuja''! Jos minulle tulee lisämaksuja, niin niitä en kyllä ole maksamassa, vaan annan asian viranomaisen käsiteltäväksi. Yritin ensin soittaa, mutta numero EI VARMASTI OLE KÄYTÖSSÄ! Onko laillista???

        VAROKAA SIIS KAIKKI JA YRITETÄÄN TEHDÄ ASIALLE JOTAIN, JOTTEI REHELLISET JA HYVÄUSKOISET SUOMALAISET MENISI HALPAAN!

        OIKEUTTA KAIKILLE!


      • MOBILEFOOL
        MOBILEFOOL kirjoitti:

        Tämä on uskomattomin juttu aikakausiin. En ole itse törmännyt mihinkään vastaavaan aikaisemmin.

        Linkissä lukee, että 100% ilmaista!!!!
        Puhelinnumeron antamisen yhteydessä ei ole mitään tekstiä ''palvelunkäyttöehdoista''! Ei voida olettaa, että sivuille ''harhautunut'' rullaisi ruudulla eteenpäin lukemaan ''palvelun'' käyttöehtoja!

        Kertokaapa minulle, mikä on tilanne tapauksessa, jossa numeronsa antanut on alaikäinen???? Alle 18 vuotias kun tarvitsee vanhemman luvan liittyäkseen ''clubiin''! Eli voiko operaattori kumota laskun, jos se on suunnattu alle 18 v. henkilölle?

        Mielestäni tämä on poliisitutkinnan arvoinen asia ja kaikkien saman kokeneiden kannattaisi ajaa asiaa eteenpäin. Tämä ei voisi olla mahdollista ainakaan Suomessa! Yhteystiedoissa lukee, että asuinpaikka on Hong Kong ja yhteydenotoista voi aiheutua lisäkustannuksia!

        Peruutin itse liittymiseni sähköpostilla ja sain siihen vastauksen ilman ''ä-pilkkuja''! Jos minulle tulee lisämaksuja, niin niitä en kyllä ole maksamassa, vaan annan asian viranomaisen käsiteltäväksi. Yritin ensin soittaa, mutta numero EI VARMASTI OLE KÄYTÖSSÄ! Onko laillista???

        VAROKAA SIIS KAIKKI JA YRITETÄÄN TEHDÄ ASIALLE JOTAIN, JOTTEI REHELLISET JA HYVÄUSKOISET SUOMALAISET MENISI HALPAAN!

        OIKEUTTA KAIKILLE!

        Melko outo päivämäärä tuli tuohon viestiini! Ihan pe 14.9 kirjoittelen ja olen ihan ****** näreissäni tästä toiminnasta!

        Kyllä tämä varmasti saadaan loppumaan, koska on TÄMÄ VAAN NIIN RÄIKEETÄ, ETTÄ...

        Miettikää teinejä, jotka näin liittyvät clubiin. Pääkohderyhmänä kuitenkin! Jos vanhempikin voi haksahtaa, niin kuinkas sitten nuoremman kohdalla?

        Ja pappa betalar? Hmmm hmm h mmm!!!!


      • ACTIONIST
        uuou kirjoitti:

        Joo liityin kerhoon. Menin typeränä tekemään samoin kun te kaikki muutkin. Mut laitoitteko vielä sen ok tekstiviestin mitä ne pyys. Mä kerkesin laittaa oman numeron ja sinne nettiin sen pin koodin mikä mulle lähetettiin mutten lähettäny ok:ta. Tuleekohan laskua?

        Kannattaakohan alkaa heti selvitellä vai sitten kun lasku tulee joskus kuukauden päästä? Uskaltaakohan tota sulkemisviestiä lähettää? Kuitenkin laskuttavat vain lisää. Onko kukaan vielä vienyt asiaa tätä nettikeskustelua pidemmälle???

        ATTENTION PEOPLE!!!!!!!!!!

        Nyt ilmoitusta kuluttajavirastoon!!!
        Suurempi ilmoitussuma ilmeisesti parantaisi asian saamaa huomioarvoa.

        Älkää maksako laskua, vaan odottakaa kuluttajaviranomaisen lausuntoa ilmoituksen tehtyänne!!!!!

        Funmobilen aktiivisuus tällä hetkellä melko laajaa! KATSOKAA ESIM. YOUTUBE JA http://soitto.info/klf/historia/
        !!!!!VANHEMMAT SIIS TARKKANA!!!!!

        Seurataan mielenkiinnolla tilanteen kehitystä, mutta olkaa nyt ihmeessä muutkin aktiivisia!! Ruotsissa muuten sama tilanne päällä!
        http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=65862

        ??????????????LAILLISTAKO??????????????????? Ehkä ei kuitenkaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • ACTIONIST
        uuou kirjoitti:

        Joo liityin kerhoon. Menin typeränä tekemään samoin kun te kaikki muutkin. Mut laitoitteko vielä sen ok tekstiviestin mitä ne pyys. Mä kerkesin laittaa oman numeron ja sinne nettiin sen pin koodin mikä mulle lähetettiin mutten lähettäny ok:ta. Tuleekohan laskua?

        Kannattaakohan alkaa heti selvitellä vai sitten kun lasku tulee joskus kuukauden päästä? Uskaltaakohan tota sulkemisviestiä lähettää? Kuitenkin laskuttavat vain lisää. Onko kukaan vielä vienyt asiaa tätä nettikeskustelua pidemmälle???

        ATTENTION PEOPLE!!!!!!!!!!

        Nyt ilmoitusta kuluttajavirastoon!!!
        Suurempi ilmoitussuma ilmeisesti parantaisi asian saamaa huomioarvoa.

        Älkää maksako laskua, vaan odottakaa kuluttajaviranomaisen lausuntoa ilmoituksen tehtyänne!!!!!

        Funmobilen aktiivisuus tällä hetkellä melko laajaa! KATSOKAA ESIM. YOUTUBE JA http://soitto.info/klf/historia/
        !!!!!VANHEMMAT SIIS TARKKANA!!!!!

        Seurataan mielenkiinnolla tilanteen kehitystä, mutta olkaa nyt ihmeessä muutkin aktiivisia!! Ruotsissa muuten sama tilanne päällä!
        http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=658 62

        ??????????????LAILLISTAKO??????????????????? Ehkä ei kuitenkaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikk

        Ihanaa kiitos, että joku pelasti minut tästä törkeästä petoksesta....Ei pitäisi olla liian "sinisilmäinen" ja näpytellä tietojaan joka paikkaan... no opin tästä ainakin sen että ensin on selkeästi käytävä ilmi kuinka palveluista laskutetaan ja mitä . enkä lankea enään ilmaisten soittarien perään. Tosi huonosti funmobilen sivuilla oli myös tiedoitettu kuinka palvelut lopetetaan.!!!! Kuriin tämmöiset törkyfirmat!


      • zealotte

        Allekirjoittanut haksahti myös...Kieltää tuollainen pitäisi!


      • "ilmainen soittoääni...
        Hyväksikäytetty kirjoitti:

        Tein ilmoituksen kuluttajavirastoon. Lupasivat tutkia asian laillisuutta. Tehkää ihmeessä jokainen ilmoitus, tuo on selvää harhaanjohtamista ja hyväksikäyttöä. Pitää saada loppumaan ettei muita mee lankaan. Itse odottelen laskua ja kuluttajatoimiston lausuntoa :(

        jumaleisson, ilmainen soittoääni... avasin puhelinlaskun...laskua tuli 66 euroa, vähän väliä tuli vaan palveluviesti vastaanotettu, eikä mitään tietoa viesteissä millä saa lopetettua. Eikä mun puhelimella ees saanu noita ääniä auki, ekaa kokeilin mikä tuli... 66 euroo for nothing, Huijaústa! Onneks tuurilla löysin tämän keskustelun ja neuvon miten saa estettyä nuo viestit.


      • EDELLEENKIN
        "ilmainen soittoääni... kirjoitti:

        jumaleisson, ilmainen soittoääni... avasin puhelinlaskun...laskua tuli 66 euroa, vähän väliä tuli vaan palveluviesti vastaanotettu, eikä mitään tietoa viesteissä millä saa lopetettua. Eikä mun puhelimella ees saanu noita ääniä auki, ekaa kokeilin mikä tuli... 66 euroo for nothing, Huijaústa! Onneks tuurilla löysin tämän keskustelun ja neuvon miten saa estettyä nuo viestit.

        ja uusi puhelinlasku edessä. en yhtään soittoääntä ole tilannut, niitä on vaan puhelimeeni tullut jatkuvalla syötöllä- ja yhdessäkään ei ollut neuvoa miten lopettaa tämä ns. palvelu... yleensä ihmiset varmaan itse tilaa haluamansa kappaleet, näitä tuli pyytämättäkin. täältä onneksi sain ohjeet ja suljin "palvelun"- lue:rahastuksen... katsotaan jokohan tämän kerran loppuu noiden tilaamattomien soittoäänien tulo... mut laskua nyt 66 euroa, tuli tänään. ja tänään "toivottavasti# sain lopetettua tilaamattomien viestien tulon...


      • Pecks!
        EDELLEENKIN kirjoitti:

        ja uusi puhelinlasku edessä. en yhtään soittoääntä ole tilannut, niitä on vaan puhelimeeni tullut jatkuvalla syötöllä- ja yhdessäkään ei ollut neuvoa miten lopettaa tämä ns. palvelu... yleensä ihmiset varmaan itse tilaa haluamansa kappaleet, näitä tuli pyytämättäkin. täältä onneksi sain ohjeet ja suljin "palvelun"- lue:rahastuksen... katsotaan jokohan tämän kerran loppuu noiden tilaamattomien soittoäänien tulo... mut laskua nyt 66 euroa, tuli tänään. ja tänään "toivottavasti# sain lopetettua tilaamattomien viestien tulon...

        Oletko maksanut vielä mitään Funmobilen laskua?

        Älä maksa! Laita Funmobileen sähköpostia, ettet maksa laskuja, koska ne ovat perusteettomia. Kuluttajaviranomainen ja MAPELin edustaja ovat todenneet asian! Operaattorillesi sinun pitää myös ilmoittaa asiasta.

        Muista vaan pysyä lujana! Sano, että vaihdat operaattoria, jos ei muu auta. Tele Finland tuntuisi olevan napakka tässä asiassa! Olivat kuulemma ottaneet yhteyttä Funmobileen ja hoitaneet tilanteen.

        Annoitko siis netissä puhelinnumerosi? Ja lähetit sitten pin-koodin vai? Yrititkö peruuttaa liittymistäsi? Kuluttajalla on 14 päivää aikaa peruuttaa liittyminen.

        Tuo sinun lasku kuulostaa vaan järjettömältä! Älä ihmeessä maksa sitä! Sinun ei ole pakko.


      • ei lopu...
        Pecks! kirjoitti:

        Oletko maksanut vielä mitään Funmobilen laskua?

        Älä maksa! Laita Funmobileen sähköpostia, ettet maksa laskuja, koska ne ovat perusteettomia. Kuluttajaviranomainen ja MAPELin edustaja ovat todenneet asian! Operaattorillesi sinun pitää myös ilmoittaa asiasta.

        Muista vaan pysyä lujana! Sano, että vaihdat operaattoria, jos ei muu auta. Tele Finland tuntuisi olevan napakka tässä asiassa! Olivat kuulemma ottaneet yhteyttä Funmobileen ja hoitaneet tilanteen.

        Annoitko siis netissä puhelinnumerosi? Ja lähetit sitten pin-koodin vai? Yrititkö peruuttaa liittymistäsi? Kuluttajalla on 14 päivää aikaa peruuttaa liittyminen.

        Tuo sinun lasku kuulostaa vaan järjettömältä! Älä ihmeessä maksa sitä! Sinun ei ole pakko.

        joo, tuli koneelle, "ilmainen soittoääni" noh annoin numeron ja pin koodin... ja loppua ei näy. yhtään ääntä en oo tilannu, sieltä tulee vaan jatkuvalla syötöllä ääniä, mitä edes mun puhelin ei avaa(kokeilin yhtä). olen laittanut sinne stop ym viestejä, viimeksi eilen kun täältä ohjeita sain. sieltä tuli paluuviesti et peruttu on... noh, just äsken puhelin piipasi jälleen ,,, ja eiköhän "uusi palveluviesti vastaanotettu" voi vitti, eikö tää oo jo rikollista touhua. uusi lasku tulee parin viikon kuluttua, katotaan paljon sieltä tulee lisää...


      • Pecks!
        ei lopu... kirjoitti:

        joo, tuli koneelle, "ilmainen soittoääni" noh annoin numeron ja pin koodin... ja loppua ei näy. yhtään ääntä en oo tilannu, sieltä tulee vaan jatkuvalla syötöllä ääniä, mitä edes mun puhelin ei avaa(kokeilin yhtä). olen laittanut sinne stop ym viestejä, viimeksi eilen kun täältä ohjeita sain. sieltä tuli paluuviesti et peruttu on... noh, just äsken puhelin piipasi jälleen ,,, ja eiköhän "uusi palveluviesti vastaanotettu" voi vitti, eikö tää oo jo rikollista touhua. uusi lasku tulee parin viikon kuluttua, katotaan paljon sieltä tulee lisää...

        Ootko soittanut hei Mapeliin? Ota ihmeessä yhteyttä, kun toi sun lasku alkaa näyttää jo aika tautisen isolta! Numba netistä.

        Ootko laittanu sähköpostii Funmobileen? Vastaa kyl siihen. Ainakin mulle nopeesti.

        Älä hei ihmees maksa noit laskuja!!!
        Yrititkö peruuttaa liittymises 14 päivän sisällä? Kuluttajalla kun on tuo 14 päivää aikaa peruuttaa liittyminen. Katso kuluttajansuojalaki ja pykälä etämyynnistä. Oliko se nyt 6. luku.

        Laskullesi saat maksuaikaa, kun sanot, että lasku on riitautettu ja selvityksessä.

        Mut soita tonne Mapeliin ja kysy neuvoo, jos kurimukses ei lopu! OLE KOVA NYT TÄSSÄ ASIASSA! Itse selvitin asian operaattorini kanssa ja ammuin alas tuon Funmobilen osuuden perusteettomana.


      • YKS HUIJATTU.
        fjodsi kirjoitti:

        Siis paljonko ne sitten laskuttaa teiltä? Itse lähetin vain yhen viestin ja siitä tuli semmmoset kivat 14€.

        Sain SAUNALAHDELTA kännykkälaskuni ja ihmettelin mikä on palvelutekstiviestit 14 euroa. samaan aikaan tuli tekstiviesti että minulle oli ladattu 15 krediitiä ja saan niin ja niin monta bikinityttöä kännykkääni. Samaan aikaan tuli samasta numerosta toinen tekstiviesti 14E/2pl/kk.
        Molemmat tuli numerosta 17277. Selvitin asiaa ja sain tietää lähettäjän,funmobile. En ole saanut mitään vastiketta tuolle 14 euron summalle. Olen käynyt s-posti keskustelua k.o "firman" kanssa, ilman tulosta. Viimeksi kysyivät minun ip-osoitetta. Kaivoin sen koneelta esille, jolloin ilmoittivat ettei se pidä paikkaansa. Sen jälkeen menin sivulle ip-adress.com ja siellä heidän ilmoittama, mukamas minun, sijaitsee kartan mukaan toisella puolella asuinkaupunkia, väli on n. 6 km. TÄLLAINEN HUIJAUS PITÄÄ EHDOTTOMASTI SAADA LOPPUMAAN. KUKA OSAA SANOA MITEN?


      • niinis
        YKS HUIJATTU. kirjoitti:

        Sain SAUNALAHDELTA kännykkälaskuni ja ihmettelin mikä on palvelutekstiviestit 14 euroa. samaan aikaan tuli tekstiviesti että minulle oli ladattu 15 krediitiä ja saan niin ja niin monta bikinityttöä kännykkääni. Samaan aikaan tuli samasta numerosta toinen tekstiviesti 14E/2pl/kk.
        Molemmat tuli numerosta 17277. Selvitin asiaa ja sain tietää lähettäjän,funmobile. En ole saanut mitään vastiketta tuolle 14 euron summalle. Olen käynyt s-posti keskustelua k.o "firman" kanssa, ilman tulosta. Viimeksi kysyivät minun ip-osoitetta. Kaivoin sen koneelta esille, jolloin ilmoittivat ettei se pidä paikkaansa. Sen jälkeen menin sivulle ip-adress.com ja siellä heidän ilmoittama, mukamas minun, sijaitsee kartan mukaan toisella puolella asuinkaupunkia, väli on n. 6 km. TÄLLAINEN HUIJAUS PITÄÄ EHDOTTOMASTI SAADA LOPPUMAAN. KUKA OSAA SANOA MITEN?

        mulle tuli myös samanlaiset viestit jokunen aika sitten ja nyt sais maksaa 14euroa tyhjästä soittoääntäkään en saanut. Mielestäni funmobile vois pyytää vahvistuksen tilaukseen tekstiviestillä mulla asia valkeni vasta kun jäsenyyteni oli uusittu kyllä vitsittä!


      • Euroopan kuluttajakeskus
        Hyväksikäytetty kirjoitti:

        Tein ilmoituksen kuluttajavirastoon. Lupasivat tutkia asian laillisuutta. Tehkää ihmeessä jokainen ilmoitus, tuo on selvää harhaanjohtamista ja hyväksikäyttöä. Pitää saada loppumaan ettei muita mee lankaan. Itse odottelen laskua ja kuluttajatoimiston lausuntoa :(

        Euroopan kuluttajakeskukseen olemme saaneet satakunta mobiilipalveluja koskevaa valitusta,monet niistä ovat koskeneet funmobilea.
        Kannattaa tehdä kirjallinen valitus ja maksunpalautusvaatimus sekä operaattorille että ulkomaiselle palveluntarjoajalle,odottaa vastausta muutama viikko ja jos vastausta ei tule tai se ei tyydytä, voi asian saattaa Kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Kunnan kuluttajaneuvoja auttaa, jos reklamaation laatimisen kanssa on ongelmia. Lisätietoa lautakuntakäsittelystä osoitteessa www.kuluttajariita.fi. Ja lautakuntaan asiaa saatettaessa on vastapuoleksi mielekästä merkitä sekä suomalainen operaattori että ulkomainen palveluntarjoaja.Lisätietoa rajat ylittävän kaupan ongelmatilanteisiin osoitteessa www.ecc.fi

        Euroopan kuluttajakeskus/Kuluttajavirasto/Lindström


      • Hyväksi käytetty
        okaro kirjoitti:

        Siis voiko tuossa laskuttaa mitä tahansa numeroa seitsemällä eurolla? Eihän tuo pitäisi olla mitenkään mahdollista. Sehän mahdollistaisi ilkivallan tai väärissä näppäilyissä viattomat joutuisivat kärsimään. Mikä estäisi palelun ylläpitäjiä laskuttamasta satunnaisia puhelinnumeroita? Ei tuollainen kertakaikkiaan saisi olla mahdollista.

        Luulisi, että asiakakkaan pitäisi jotain tehdä puhelimellaan, jotta laskua syntyisi.

        Hei, usko pois! Itse en ole edes rekistöröinnyt tai aktivoinnut tai saatika tiedä pin-koodia ja laskua pukkaa!!! Älytöntä eli varokaa 17277


      • Ärsyyntynnyt
        YKS HUIJATTU. kirjoitti:

        Sain SAUNALAHDELTA kännykkälaskuni ja ihmettelin mikä on palvelutekstiviestit 14 euroa. samaan aikaan tuli tekstiviesti että minulle oli ladattu 15 krediitiä ja saan niin ja niin monta bikinityttöä kännykkääni. Samaan aikaan tuli samasta numerosta toinen tekstiviesti 14E/2pl/kk.
        Molemmat tuli numerosta 17277. Selvitin asiaa ja sain tietää lähettäjän,funmobile. En ole saanut mitään vastiketta tuolle 14 euron summalle. Olen käynyt s-posti keskustelua k.o "firman" kanssa, ilman tulosta. Viimeksi kysyivät minun ip-osoitetta. Kaivoin sen koneelta esille, jolloin ilmoittivat ettei se pidä paikkaansa. Sen jälkeen menin sivulle ip-adress.com ja siellä heidän ilmoittama, mukamas minun, sijaitsee kartan mukaan toisella puolella asuinkaupunkia, väli on n. 6 km. TÄLLAINEN HUIJAUS PITÄÄ EHDOTTOMASTI SAADA LOPPUMAAN. KUKA OSAA SANOA MITEN?

        Hei, minulle kävi ihan samanlailla. Olen dna- puhelinliittymässä ja ( ilona) Ihmettelin vain puhelinlaskua!!!! Selvisi, että olin mukama liittynnyt 13.11-07 funmobile 17277 ja itse asun Kotkassa ja olen mukama ollut Kouvolassa. Kylläkin olin töissä Kotkassa ja minulla kun ei ole edes mitään asiaa Kouvolaa!!!!! Hirveä tappelu ja nyt käyn sotaa, että saan rahani takaisin! En ole edes käynnyt missään soittoääni sivustollakaan koskaan ja mitä hitto minä äitinä edes tekisin bikinityttöjem kuvilla. En ole LESBO! Vaan kiukkuinen, teen kohta rikos ilmoituksen!!!!!


    • hätäänen

      No voi itku! Samaan ansaan menin minäkin, kun en asiaa ajatellut, klikkasin vaan enkä missään nähnyt mitään pientä pränttiä! Paljonkohan tästä nyt sitten kärsii? Ja kiitos lopetus-viestin laittaneelle! toivottavasti se myös lopettaa palvelun...

    • jossu -77

      joo,näinpä kävi myös miehelleni joka tilasi "ilmaisen" taustakuvan puhelimeen funmobile.fi:stä ja kun ostin puheaikaa eilen niin kappas 20e menikin tähän "ilmaiseen" palveluun!!!!!soneralle soitin ja he neuvoivat ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen,siis oikeesti toi on rikollista meininkiä että varokaa!!!

    • apa123

      Mulle kävi sama juttu, samalla sivustolla!
      Kun olin laittanu numeroni ym. tiedot siihen, liityin pakosti siihen "clubiin"... ja sitte mul oli siel sivustol oma profiili jne.
      ja luin sielt jostai et se maksaa jotai 14€/kk.
      Jos tiedät, niin kertoisitko miten pääsen pois siitä koko "clubi" jutusta eroon...???

      • hyväksikäytetty

        sivustoilta löytyi nettiosoite johon lähetin irtisanomisen, seuraavana päivänä tuli vastaus, tosin 14e tulee maksuun vaikka en mitään tilannutkaan. Lisäksi lähetin sms: STOP numeroon 17277, vastaus tekstiviestinä tuli heti - Kaikki palvelusi on nyt lakkautettu...


      • En maksa
        hyväksikäytetty kirjoitti:

        sivustoilta löytyi nettiosoite johon lähetin irtisanomisen, seuraavana päivänä tuli vastaus, tosin 14e tulee maksuun vaikka en mitään tilannutkaan. Lisäksi lähetin sms: STOP numeroon 17277, vastaus tekstiviestinä tuli heti - Kaikki palvelusi on nyt lakkautettu...

        En aio maksaa laitonta perintää. Olen ilmoittanut asiasta kuluttajavirastoon ja odotan, mitä sieltä vastataan.


      • Pahalta tuntuu

        Itse eilen menin ilmaisen soittoäänen toivossa lankaan ja ottaa päähän totisesti. Nyt puhelin laskussani komeilee 14€ lisämaksua. Olen peruuttanut ko. palvelun, saa nähdä loppuuko laskutus. Ilmoitelkaahan tällä palstalla kuluttaja-asiamiehen mielipide. Taidanpa tehdä rikosilmoituksen!!!!


      • Tehdäänpä yhdessä ilmoitus
        Pahalta tuntuu kirjoitti:

        Itse eilen menin ilmaisen soittoäänen toivossa lankaan ja ottaa päähän totisesti. Nyt puhelin laskussani komeilee 14€ lisämaksua. Olen peruuttanut ko. palvelun, saa nähdä loppuuko laskutus. Ilmoitelkaahan tällä palstalla kuluttaja-asiamiehen mielipide. Taidanpa tehdä rikosilmoituksen!!!!

        Mitä pikemmin sen parempi.


      • huolimaton surffaaja
        En maksa kirjoitti:

        En aio maksaa laitonta perintää. Olen ilmoittanut asiasta kuluttajavirastoon ja odotan, mitä sieltä vastataan.

        Niille, jotka jaksavat alkaa toimimaan funmobilen riistoa vastaan


      • ,,,
        En maksa kirjoitti:

        En aio maksaa laitonta perintää. Olen ilmoittanut asiasta kuluttajavirastoon ja odotan, mitä sieltä vastataan.

        miten siihen kuluttajavirastoon voi ilmottaa...?!?!!?


      • yksi monista huijatuista
        hyväksikäytetty kirjoitti:

        sivustoilta löytyi nettiosoite johon lähetin irtisanomisen, seuraavana päivänä tuli vastaus, tosin 14e tulee maksuun vaikka en mitään tilannutkaan. Lisäksi lähetin sms: STOP numeroon 17277, vastaus tekstiviestinä tuli heti - Kaikki palvelusi on nyt lakkautettu...

        Yritin lähettää stop-viestin tuohon numeroon. Puhelin ilmoitti vain: Viestiä ei lähetetty.
        En maksa puhelinlaskustani sitä osuutta, mitä noista rikollisista viesteistä kertyy. Operaattorille (Elisa) olen itkenyt tilannetta, mutta ne sanoo vain, että asia ei kuulu heille. Saa nähdä, koska on ulosottomies oven takana.


      • yx huijattu vm55
        yksi monista huijatuista kirjoitti:

        Yritin lähettää stop-viestin tuohon numeroon. Puhelin ilmoitti vain: Viestiä ei lähetetty.
        En maksa puhelinlaskustani sitä osuutta, mitä noista rikollisista viesteistä kertyy. Operaattorille (Elisa) olen itkenyt tilannetta, mutta ne sanoo vain, että asia ei kuulu heille. Saa nähdä, koska on ulosottomies oven takana.

        Lähetä sähköpostia [email protected]. Sanoudu irti kaikista palveluista. Sain n.puolen tunnin kuluttua viestin puhelimeen että kaikki palvelusi on nyt lakkautettu. Viestissä kerrotaan taas kyllä mistä saa bikinityttöjä tilatuksi!
        Neuvon myös tilaamaan maksullisiin palveluihin eston. Lisäksi olen kyllä sitä mieltä että Elisalla ainakin omalla kohdallani on osa vastuu rahastuksesta. Sain vasta nyt laskun lokakuulta mistä oma piinani on alkanut. Olisin puuttunut asiaan jo aiemmin jos olisin nähnyt laskun. Olen saanut 5 kuukauden ajan laskua. Tekstiviestejä jotka funmobile lähetteli en edes lukenut, vaan poistin välittömästi. En voinut ymmärtää niiden maksavan maltaita. RAHAT ON TÄNÄÄN LUVATTU LÄHETTÄÄ PANKKITILILLENI 4 VKON sisällä. En tiedä uskaltaako laittaa tilinumeroa!?


      • susanna"
        yksi monista huijatuista kirjoitti:

        Yritin lähettää stop-viestin tuohon numeroon. Puhelin ilmoitti vain: Viestiä ei lähetetty.
        En maksa puhelinlaskustani sitä osuutta, mitä noista rikollisista viesteistä kertyy. Operaattorille (Elisa) olen itkenyt tilannetta, mutta ne sanoo vain, että asia ei kuulu heille. Saa nähdä, koska on ulosottomies oven takana.

        minulle elisa lupasi korvata 14 euroa puhelinlaskusta minäkään en saa viestiä lähtemään siihen numeroon otin yhteyttä kuluttajaasiamieheen ei ole kuulemma kuullutkaan etteikö menisi perille :( sanoivat vaan että pitää yrittää vielä.. sähköpöstiä olen laittanut vaikka kuin eroon en pääse millään..pitäisköhän mennä japanin kielen kursseille että osais puhua sen kanssa joka hongkongissa vastaa siihen asiakaspalvelunumeroon heh!soitan elisalle uudestaan ja käsken sulkemaan koko liittymän..millainenkohan lasku tulee ku pakettiliittymästä kyse ja jälkellä 2-3 kk sopimusta.


      • Itekin vähä daiju
        yx huijattu vm55 kirjoitti:

        Lähetä sähköpostia [email protected]. Sanoudu irti kaikista palveluista. Sain n.puolen tunnin kuluttua viestin puhelimeen että kaikki palvelusi on nyt lakkautettu. Viestissä kerrotaan taas kyllä mistä saa bikinityttöjä tilatuksi!
        Neuvon myös tilaamaan maksullisiin palveluihin eston. Lisäksi olen kyllä sitä mieltä että Elisalla ainakin omalla kohdallani on osa vastuu rahastuksesta. Sain vasta nyt laskun lokakuulta mistä oma piinani on alkanut. Olisin puuttunut asiaan jo aiemmin jos olisin nähnyt laskun. Olen saanut 5 kuukauden ajan laskua. Tekstiviestejä jotka funmobile lähetteli en edes lukenut, vaan poistin välittömästi. En voinut ymmärtää niiden maksavan maltaita. RAHAT ON TÄNÄÄN LUVATTU LÄHETTÄÄ PANKKITILILLENI 4 VKON sisällä. En tiedä uskaltaako laittaa tilinumeroa!?

        Ootko vähän tyhmä vai mikä oli? Vm-55 ja pitää tilailla jotain perkeleen soittoääniä ja kirjoitella x:llä niinku teinitytöt. Ja kun jokainen teinikin tietää tänä päivänä, että mitään ei saa ilmaiseksi vaan jokaisessa soittaritilauksessa liityt johonkin kerhoon joka sitten lähettää säännöllisesti maksullista tavaraa.

        Jumalauta miten aikuisia pystyykin huijaamaan tällä tavalla kun jokainen yläasteikäinen tietää homman luontee.


    • MOBILEFOOL

      Ottakaa ihmeessä yhteyttä kuntanne kuluttajaviranomaiseen!

      Älkää maksako kyseistä laskua, jos teillä ei ole prepaidliittymää. Olen ollut asiasta yhteydessä poliisiin ja siellä neuvottiin ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaiseen ja lähettämään viranomaiselle kopion aiheutuneesta laskusta.

      Toimikaa siis ihmiset! Emme voi antaa kyseisenlaisten huijariyritysten laskuttaa tyhjästä!

      Katsokaapas muuten esim. Youtubesta, kuinka funmobilen mainos on oikein hyvin näkyvillä!
      Asia koskettaa ilmeisesti hyvinkin huomattavan kokoista ihmisryhmää ja joukko on vaarassa kasvaa jatkuvasti, jos emme yhdessä lopeta kyseisiä ''palveluita'', joita löytyy hyvinkin monia.

      Eli YHTEYS KULUTTAJAVIRANOMAISEEN JA LAKIALOITE KEHIIN NÄIDEN PALVELUIDEN SÄÄNTÖJEN TARKISTAMISEKSI!

      Ps. Besserwissereille, jotka väittävät vastuun olevan ''palveluun höynähtäneillä''...Jos markkinoi jotain 100% ilmaisella, niin silloin ei TODELLAKAAN voi aiheutua 14€:n laskua seuraavasta toimeenpiteestä, jos ''käyttöehdot'' eivät avaudu näkyviin ainakaan 17 tuuman näytöllä! Eli miettikääpä te asiaa vielä uudelleen!

      • Halpaan menin

        Itse äsken googlella selailin nettiä ja näin sit ton
        funmobilen mainoksen ja ajattelin sit et mikäs siinä
        kerta on 100% ILMAINEN soittoääni ni kyllä voisi ottaa. Seuraavaksi sain ne pin koodit ja laitoin ne kohtaan ja tuli sit viesti että veloitettu 7euroa, onneksi saldo ei ollut itsellä niin paljoa et se olisi ottanut toisen 7euroa. Alkaa niin paljon keittää et ei kun asia esille vaan.


      • ACTIONIST
        Halpaan menin kirjoitti:

        Itse äsken googlella selailin nettiä ja näin sit ton
        funmobilen mainoksen ja ajattelin sit et mikäs siinä
        kerta on 100% ILMAINEN soittoääni ni kyllä voisi ottaa. Seuraavaksi sain ne pin koodit ja laitoin ne kohtaan ja tuli sit viesti että veloitettu 7euroa, onneksi saldo ei ollut itsellä niin paljoa et se olisi ottanut toisen 7euroa. Alkaa niin paljon keittää et ei kun asia esille vaan.

        Ongelma on maailmanlaajuinen!

        Miettikääpä minkälaiset rahasummat Funmobile käärii päivittäin huijaamalla ihmisiä 75 maassa!!!!

        Mietin itse, että mikä olisi se taho, joka voisi lopettaa tällaisen liiketoiminnan tai ainakin muuttaa radikaalisti heidän virheellisiä markkinointitoimiaan.

        Mielenkiinnolla odottelen kuluttajaviraston lausuntoa.

        Miettikääpä vielä, jos liiketoiminta on näin helppoa, niin miksi enää tekisi päivääkään laillista työtä.

        Funmobilen toimitusjohtaja on nuori korealainen kaveri. Valitussuma Funmobilesta on melkoinen. Jenkeissä ihmisiä on laskutettu jopa 80 dollarin edestä.


      • ---
        ACTIONIST kirjoitti:

        Ongelma on maailmanlaajuinen!

        Miettikääpä minkälaiset rahasummat Funmobile käärii päivittäin huijaamalla ihmisiä 75 maassa!!!!

        Mietin itse, että mikä olisi se taho, joka voisi lopettaa tällaisen liiketoiminnan tai ainakin muuttaa radikaalisti heidän virheellisiä markkinointitoimiaan.

        Mielenkiinnolla odottelen kuluttajaviraston lausuntoa.

        Miettikääpä vielä, jos liiketoiminta on näin helppoa, niin miksi enää tekisi päivääkään laillista työtä.

        Funmobilen toimitusjohtaja on nuori korealainen kaveri. Valitussuma Funmobilesta on melkoinen. Jenkeissä ihmisiä on laskutettu jopa 80 dollarin edestä.

        siis mä en tiiä mitä mä teen mul velotettiin jo 14 euroo mut lähetin sen stop viestin pitääks mun viel peruuttaa joku toinen jäsenyysjuttu vai mistä noi yhet puhu...????!!!!


      • Snoze--

        Joo otan tosiaan kuluttja-asiamieheen yhteyttä, mutta tosiaan käyn ensin henkilökohtaisesti vetääs turpaan tota funmobilen pomoa :D


      • vittuuntunut
        Snoze-- kirjoitti:

        Joo otan tosiaan kuluttja-asiamieheen yhteyttä, mutta tosiaan käyn ensin henkilökohtaisesti vetääs turpaan tota funmobilen pomoa :D

        veä minunkin puolesta sitä jätkää kuonoon. Nimittäin sorruin kans siihen ilmasieen soittoääneen, josta funmobile laskutti 14e latausmaksu 5e sekin oli funmobilen laskuttama. Panin heti stop viestin meneen ja meni kk, ennenkuin funmobile lähetti vastausviestin, että olemme pahoillamme,mutta et ole funmobilen tilaaja, ilmaisen soittoäänen jälkeen en ole tilannu mitään mutta joka kk on veloitettu 14e. Olen mapeliin ollu yhteydessä meilin kautta, mutta ei vastausta, en meinaa laskua maksaaa, mut jokko olet turpaan käyny vetään sitä pomoa, ei haittaa veikka istunki linnassa sen takia mutta 14e on mulle paljon rahaa kk


    • hjanne

      eilen itekin näin linkin, jossa luki "100% ilmainen soittoääni", klikkasin sitä, annoin puhelinnumeroni ja sain PIN-koodin, jolla luulin saavani se ilmaisen
      soittoäänen.
      Sitten tulikin tekstiviesti funmobilelta, että "14 pistettä laskutettu". Mitä helv..?

      Peruin tilauksen saman tien ja lähetin mailia supportille. Nyt tuli vastaus että jos on kirjautunut, niin laskutus on tehty saman tien ja sitä on mahdoton peruuttaa..

      Pitäis kyllä tietää ettei mitään saa elämässä ilmatteeks, mut tää harmittaa tosi paljon..

      Osittain omaa tyhmyyttä.

    • hjanne

      Nyt olen tehnyt valituksen kuluttajavirastoon.
      Vastausta odotellessa..

    • TYHJÄSTÄKIN SAA MAKSAA

      Hei, menin samaan vipuun ja tilasin "maksuttoman"-soittoäänen n. kuukausi sitten ja sain viikottaiset ilmoitukset että: "Viikottainen jäsenyytesi on uusittu jne..."
      Eilen sain tiedon miten katkaista mokoma palvelu.
      Nyt saan tyhmyydestäni maksaa 24€.
      Ajattelin että tekisin ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle, etsin nettisivun ja hip heijaa, samalla sivulla on kyseisen yrityksen ilmoitus. Tuntuu aika koomiselta....

      • Tucco

        Mitä siinä sähköposti viestissä tulee kertoa, jotta saa jäsenyyden irtisanottua? Oon yrittäny nyt kaikkea mut mikää ei toimi..


      • Young Jan
        Tucco kirjoitti:

        Mitä siinä sähköposti viestissä tulee kertoa, jotta saa jäsenyyden irtisanottua? Oon yrittäny nyt kaikkea mut mikää ei toimi..

        Eli mulla sama homma, että sokaistuin ilmaisuudesta. Mutta, olen alaikäinen (17) enkä huomannut kelata käyttäjäehtoja. Olenko siis velvollinen maksamaan? Tuccon kanssa samalla linjalla, että miten tulisi ilmoittaa sähköpostissa, että haluaa irtisanoa sopimuksen? Entä kun haluaisi ilmoittaa kuluttajavirastolle huijauksesta, mitä tulisi kyseisessä sähköpostissa ilmoittaa kuluttajavirastolle? Ettei aio maksaa laskua ennenkuin asia menee eteenpäin? Ottaa päähän tämä koko homma aivan vietävästi! Yleensä olen tarkka mihin tietojani latelen, mutta miksi juuri nyt pitää olla näin hölmö... Kiitos jos joku osaa auttaa tyhmempää! Olisin erittäin kiitollinen!


      • Young Jan
        Young Jan kirjoitti:

        Eli mulla sama homma, että sokaistuin ilmaisuudesta. Mutta, olen alaikäinen (17) enkä huomannut kelata käyttäjäehtoja. Olenko siis velvollinen maksamaan? Tuccon kanssa samalla linjalla, että miten tulisi ilmoittaa sähköpostissa, että haluaa irtisanoa sopimuksen? Entä kun haluaisi ilmoittaa kuluttajavirastolle huijauksesta, mitä tulisi kyseisessä sähköpostissa ilmoittaa kuluttajavirastolle? Ettei aio maksaa laskua ennenkuin asia menee eteenpäin? Ottaa päähän tämä koko homma aivan vietävästi! Yleensä olen tarkka mihin tietojani latelen, mutta miksi juuri nyt pitää olla näin hölmö... Kiitos jos joku osaa auttaa tyhmempää! Olisin erittäin kiitollinen!

        Miten tulisi toimia tuon käyttäjätunnuksen kanssa tuolla funmobilen kotisivuilla? Saako sitä esimerkiksi poistettua mitenkään? Hehän voivat laskuttaa vaikka kuinka paljon kun olen rekisteröityneenä siellä.. En osannut tehdä nimimerkilleni mitään. Laitoin vain sen "stop" viestiin siihen numeroon ja se ilmoitti, jotakin lopettamisesta.. En silti ole aivan varma etteivätkö he enää laskuta... Haluaisin äkillistä apua ongelmaani!


      • Ilmainen soittoääni?
        Tucco kirjoitti:

        Mitä siinä sähköposti viestissä tulee kertoa, jotta saa jäsenyyden irtisanottua? Oon yrittäny nyt kaikkea mut mikää ei toimi..

        Voit sulkea palvelun viestillä: OK SULJE nroon 17277.

        Jos vieläkin laskuttavat niin kannattaa käydä liikkeessä josta on saatu puhelimen liittymä.
        Siellä ne pystyy sulkemaan sen jos ei tuo viesti
        saa niitä maksuja loppumaan.


      • ilmainen soittoääni?
        Tucco kirjoitti:

        Mitä siinä sähköposti viestissä tulee kertoa, jotta saa jäsenyyden irtisanottua? Oon yrittäny nyt kaikkea mut mikää ei toimi..

        Hyvä että jotkut ovat ottaneet kuluttajasuojeluun yhteyttä. Mielenkiinnolla voidaan odotella mitä siellä tehdään tämän asian eteen. Voisi vielä lisätä tämän aiheen, että moniako täälläkin on saatu huijattua niin jospa siitä olisi apua tämän asian hoitamiseen.


      • ACTIONIST
        Young Jan kirjoitti:

        Eli mulla sama homma, että sokaistuin ilmaisuudesta. Mutta, olen alaikäinen (17) enkä huomannut kelata käyttäjäehtoja. Olenko siis velvollinen maksamaan? Tuccon kanssa samalla linjalla, että miten tulisi ilmoittaa sähköpostissa, että haluaa irtisanoa sopimuksen? Entä kun haluaisi ilmoittaa kuluttajavirastolle huijauksesta, mitä tulisi kyseisessä sähköpostissa ilmoittaa kuluttajavirastolle? Ettei aio maksaa laskua ennenkuin asia menee eteenpäin? Ottaa päähän tämä koko homma aivan vietävästi! Yleensä olen tarkka mihin tietojani latelen, mutta miksi juuri nyt pitää olla näin hölmö... Kiitos jos joku osaa auttaa tyhmempää! Olisin erittäin kiitollinen!

        Koittakaa lähettää sähköpostiviesti annettuun osoitteeseen ja kirjoittakaa, että haluatte peruuttaa jäsenyytenne clubissa. Itse sain nopeasti vastauksen, että jäsenyyteni on peruutettu, mutta valitettavasti olen velvoitettu maksamaan tuon 14€:n kuukausimaksun, koska kaikki liittymisehdot on ollut luettavissa ennen puhelinnumeron antamista.

        En maksa laskua ennen kuluttajaviraston lausuntoa! Pyytäkää tekin lisää maksuaikaa laskuihinne!

        Asia on kyllä ilmoitettu kuluttajavirastoon moneen otteeseen jo omaa ilmoitustani ennen.

        Nyt seurataan tilannetta ja katsotaan, voiko kuluttajavirasto puuttua mitenkään asiaan.Lukekaapa vaan kaikki Funmobilesta tehdyt valitukset, niin huomaatte, ettei ole pelkästään Suomessa ongelmana!Jenkeissä kovat taksat! Jopa 80 dollarii tyhjästä!

        Näin Funmobilen malliin!


      • ACTIONIST
        ilmainen soittoääni? kirjoitti:

        Hyvä että jotkut ovat ottaneet kuluttajasuojeluun yhteyttä. Mielenkiinnolla voidaan odotella mitä siellä tehdään tämän asian eteen. Voisi vielä lisätä tämän aiheen, että moniako täälläkin on saatu huijattua niin jospa siitä olisi apua tämän asian hoitamiseen.

        Sen vaan sanon, että PERSEESTÄ on kyllä meininki, jos tällaista huijausta ei saada loppumaan!

        Vaikea tietää noiden ulkomailla toimivien yritysten säännöistä toisessa maassa toimimisesta.

        Sanoisin kyllä, että kuluttajavirastolla olisi täysi vastuu tässä asiassa ja heidän olisi pakosti saatava asiaan muutos.

        Koska muuten maailma on kyllä kumma paikka ja nettimarkkinointi ja kaupankäynti netissä tulee olemaan tulevaisuuden huijareiden temmellyskenttä!


      • TYHJÄSTÄKIN SAA MAKSAA
        ACTIONIST kirjoitti:

        Koittakaa lähettää sähköpostiviesti annettuun osoitteeseen ja kirjoittakaa, että haluatte peruuttaa jäsenyytenne clubissa. Itse sain nopeasti vastauksen, että jäsenyyteni on peruutettu, mutta valitettavasti olen velvoitettu maksamaan tuon 14€:n kuukausimaksun, koska kaikki liittymisehdot on ollut luettavissa ennen puhelinnumeron antamista.

        En maksa laskua ennen kuluttajaviraston lausuntoa! Pyytäkää tekin lisää maksuaikaa laskuihinne!

        Asia on kyllä ilmoitettu kuluttajavirastoon moneen otteeseen jo omaa ilmoitustani ennen.

        Nyt seurataan tilannetta ja katsotaan, voiko kuluttajavirasto puuttua mitenkään asiaan.Lukekaapa vaan kaikki Funmobilesta tehdyt valitukset, niin huomaatte, ettei ole pelkästään Suomessa ongelmana!Jenkeissä kovat taksat! Jopa 80 dollarii tyhjästä!

        Näin Funmobilen malliin!

        Hei, mikä on se nettiosoite ja kohta johon voi tehdä ilmoituksen?
        itse laitoin hakusanaksi "kuluttajansuoja" joka vei laki24-sivuille. löysin myös kuluttajaviraston, mutta minä otsikon alta löytyy keskustelupalsta kyseestä olevasta asiasta?


      • sama sama
        Ilmainen soittoääni? kirjoitti:

        Voit sulkea palvelun viestillä: OK SULJE nroon 17277.

        Jos vieläkin laskuttavat niin kannattaa käydä liikkeessä josta on saatu puhelimen liittymä.
        Siellä ne pystyy sulkemaan sen jos ei tuo viesti
        saa niitä maksuja loppumaan.

        Minäkin yritin heti perua tekemäni kun huomasin mitä tein. Lähetin noita tekstiviestejä,joita neuvottiin ja sähköpostiakin vielä.Sähköpostiin tuli tällainen viesti:"

        Arvoisa ***** *******,



        Kiitos yhteydenotostasi FUNMOBILE:iin!



        Olemme tarkistaneet tilauksen yksityiskohtaiset tiedot numerolle 040********* ja järjestelmämme osoittaa että pyyntö palvelujen peruuttamiseksi vastaanotettiin 29.8.2007 klo 11.15. Täten, ette ole enää palvelujemme tilaaja ja mitään laskuja ei koitunut teille tästä prosessista.



        Mikäli teillä on muita kysymyksiä tai ajatuksia asiaan liittyen, älkää epäröikö ottaa yhteyttä minuun sähköpostitse osoitteeseen [email protected]



        Arvostamme ja kiitämme teitä Funmobilen valitsemisesta.



        Ystävällisin terveisin,



        **** ********

        Funmobile Asiakaspalvelu"

        Eli tuon mukaan kaikki pitäs olla ok! mutta minkä takia edelleen pääsen kirjautumaan tunnuksillani sivuille. Tänää sit päätin tuota kysyä sieltä.Saa nähä mitä vastaavat!


      • MOBILERMO
        sama sama kirjoitti:

        Minäkin yritin heti perua tekemäni kun huomasin mitä tein. Lähetin noita tekstiviestejä,joita neuvottiin ja sähköpostiakin vielä.Sähköpostiin tuli tällainen viesti:"

        Arvoisa ***** *******,



        Kiitos yhteydenotostasi FUNMOBILE:iin!



        Olemme tarkistaneet tilauksen yksityiskohtaiset tiedot numerolle 040********* ja järjestelmämme osoittaa että pyyntö palvelujen peruuttamiseksi vastaanotettiin 29.8.2007 klo 11.15. Täten, ette ole enää palvelujemme tilaaja ja mitään laskuja ei koitunut teille tästä prosessista.



        Mikäli teillä on muita kysymyksiä tai ajatuksia asiaan liittyen, älkää epäröikö ottaa yhteyttä minuun sähköpostitse osoitteeseen [email protected]



        Arvostamme ja kiitämme teitä Funmobilen valitsemisesta.



        Ystävällisin terveisin,



        **** ********

        Funmobile Asiakaspalvelu"

        Eli tuon mukaan kaikki pitäs olla ok! mutta minkä takia edelleen pääsen kirjautumaan tunnuksillani sivuille. Tänää sit päätin tuota kysyä sieltä.Saa nähä mitä vastaavat!

        Onko sulle hei tullu laskuu?

        Ihme juttu et ei muka aiheutunu mitään kustannuksii!

        Toisille on tullu vähä eri viestii.

        En oo kyl ite maksamas. Keinot on olla maksamatta!


      • v...t...aaaa
        Ilmainen soittoääni? kirjoitti:

        Voit sulkea palvelun viestillä: OK SULJE nroon 17277.

        Jos vieläkin laskuttavat niin kannattaa käydä liikkeessä josta on saatu puhelimen liittymä.
        Siellä ne pystyy sulkemaan sen jos ei tuo viesti
        saa niitä maksuja loppumaan.

        jostain luin että kyseinen firma toimii thaimaassa asti. onverkottanut lonkeronsa pohjolaan asti. älkää ihmiset maksako laskujanne jos ette ole saanutko. firmalta mitään heidän lupaamia palveluja.ilmoitus oman puhelimen operaattorille. ja kunnan tai kaupungin kuluttaja asimiehelle.


      • ,,,
        Ilmainen soittoääni? kirjoitti:

        Voit sulkea palvelun viestillä: OK SULJE nroon 17277.

        Jos vieläkin laskuttavat niin kannattaa käydä liikkeessä josta on saatu puhelimen liittymä.
        Siellä ne pystyy sulkemaan sen jos ei tuo viesti
        saa niitä maksuja loppumaan.

        nii mut maksoitko ne laskut jotka piti esim ne 14 euroo


      • huijattu
        Ilmainen soittoääni? kirjoitti:

        Voit sulkea palvelun viestillä: OK SULJE nroon 17277.

        Jos vieläkin laskuttavat niin kannattaa käydä liikkeessä josta on saatu puhelimen liittymä.
        Siellä ne pystyy sulkemaan sen jos ei tuo viesti
        saa niitä maksuja loppumaan.

        Vaan kun ei viesti lähde, niin lirissä ollaan.
        Sähköpostia olen laittanut, ja vastausta pyytänyt, mutta ei tule. Mutta laskuttaa kyllä osataan.


    • hjanne

      Kuluttajaneuvojan kirjoitti näin:

      "Kuukausimaksusta siis kerrotaan yrityksen sivuilla kohtuullisen selkeästi.
      Valitettavasti vain sivuilla on valmiiksi pantu ruksi kohtaan "Kyllä, olen
      lukenut käyttöehdot".

      Internetin kautta tapahtuvaan myyntiin tulisi Suomessa kuitenkin soveltaa
      kuluttajansuojalain 6 luvun etämyyntisäännöksiä eli kuluttajalla tulisi olla
      oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän ajan.

      Tässä tapauksessa voisi yrittää saada laskutuksen peruutetuksi siten, että teet
      pikaisesti reklamaation operaattorillesi ja pyydät, ettei tuota 14 euroa
      tilitetä eteenpäin, koska pidät laskutusta aiheettomana. Laita samalla uusi
      sähköposti Funmobilelle ja vetoa etämyyntisäännöksiin."

      Kun kysyin harhaanjohtavasta mainonnasta, vastattiin seuraavasti:

      "Markkinointia valvova viranomainen on Kuluttaja-asiamies. Virasto on
      valtakunnallinen ja toimii Helsingissä. Koska markkinoinnin määrä on valtava ja
      viraston reusrssit rajalliset, se ei ehdi puuttua kaikkeen lain vastaiseen
      markkinoitiin.

      Yleensä virasto toimii siten, että kun jollain alalla on havaittu ongelmia,
      alan edustajat kutsutaan neuvotteluihin viraston kanssa. Jos lainvastaista
      markkinointia ei saada neuvotteluteitse loppumaan, virasto voi ääritapauksissa
      hakea Markkinaoikeudesta markkinointitavalle uhkasakolla tehostettua kieltoa.
      Jos markkinointi jatkuu siitä huolimatta, uhkasakko voidaan määrätä maksuun.
      Koska järjestelmä on näin raskas, ovat seuraamukset markkinointirikkeistä aika
      harvinaisia."

      Että näin..

      • sama sama

        Voisikohan 45min alkaa tutkia tällaisia tapauksia...mietin vaan...


      • hjanne

        Oon nyt jankannut supportin kanssa ärsytykseen
        asti mailin välityksellä.

        Ensin he tarjosivat, että saan lisäveloituksetta
        maksamallani summalla soittoääniä.

        Sitten kerroin kuluttajaneuvojan kannan asiaan
        ja kysyin mihin voisin tehdä virallisen reklamaation
        asiasta, kun operaattorinikaan ei pysty summaa poistamaan.

        Nyt sain mailin jossa pyydettiin pankkiyhteystietojani ulkomaan rahansiirtoa varten :)

        Toivon nyt, että rahat todella palautuvat tililleni.

        Tästä kahden päivän taistelusta en maksanut muuta kuin vaivaa. Kaikki neuvonpito tapahtui netin ja ilmaisen palvelunumeron kautta.

        Halleluja! ;)

        Sitkeyttä siis kohtalotoverit!

        Varsinkin jos summa on suurempi, itsellä tuo oli 14,90.


      • ACTIONIST
        hjanne kirjoitti:

        Oon nyt jankannut supportin kanssa ärsytykseen
        asti mailin välityksellä.

        Ensin he tarjosivat, että saan lisäveloituksetta
        maksamallani summalla soittoääniä.

        Sitten kerroin kuluttajaneuvojan kannan asiaan
        ja kysyin mihin voisin tehdä virallisen reklamaation
        asiasta, kun operaattorinikaan ei pysty summaa poistamaan.

        Nyt sain mailin jossa pyydettiin pankkiyhteystietojani ulkomaan rahansiirtoa varten :)

        Toivon nyt, että rahat todella palautuvat tililleni.

        Tästä kahden päivän taistelusta en maksanut muuta kuin vaivaa. Kaikki neuvonpito tapahtui netin ja ilmaisen palvelunumeron kautta.

        Halleluja! ;)

        Sitkeyttä siis kohtalotoverit!

        Varsinkin jos summa on suurempi, itsellä tuo oli 14,90.

        Kerrotko hjanne sit meille, kuinka asiassa käy? On kyllä uskomaton tapaus, mutta ehkä tuo kuluttajaviraston lausunto auttaa asiassa.

        En kyllä oikein olisi luovuttamassa pankkitetojani varsinkaan, jos en vielä ole maksanut mitään. Laskun pitäisi olla mitätöitävissä.

        Mut laita tietoo asiasta. Monia varmaan kiinnostaa.


      • Hyväksikäytetty
        hjanne kirjoitti:

        Oon nyt jankannut supportin kanssa ärsytykseen
        asti mailin välityksellä.

        Ensin he tarjosivat, että saan lisäveloituksetta
        maksamallani summalla soittoääniä.

        Sitten kerroin kuluttajaneuvojan kannan asiaan
        ja kysyin mihin voisin tehdä virallisen reklamaation
        asiasta, kun operaattorinikaan ei pysty summaa poistamaan.

        Nyt sain mailin jossa pyydettiin pankkiyhteystietojani ulkomaan rahansiirtoa varten :)

        Toivon nyt, että rahat todella palautuvat tililleni.

        Tästä kahden päivän taistelusta en maksanut muuta kuin vaivaa. Kaikki neuvonpito tapahtui netin ja ilmaisen palvelunumeron kautta.

        Halleluja! ;)

        Sitkeyttä siis kohtalotoverit!

        Varsinkin jos summa on suurempi, itsellä tuo oli 14,90.

        Varovaisuutta ja tarkkaa harkinta!! Itse en enää antaisi mitään tietojani huijari-yritykselle, myös kielsin heitä käyttämästä puh.numeroani millään tavalla, lähettämästä yhtään viestiä, tms.

        Moni tässä asiassa huijatuksi tullut syyttää itseään tyhmäksi?? Funmobile toimii lain vastaisesti, valehtelee ja varastaa!! Sehän on sitä tyhmää!!!


      • huolimaton surffaaja

        Eli luin kuluttajaviraston sivuilta http://web.kuluttajavirasto.hosted-by.axel-group.com/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6475&lmf=6515&id=16544&mode=readdoc
        "Kuluttajaviraston mukaan palvelun tarjoava yritys tai teleyhtiö voi
        laskuttaa palvelusta vain siinä tapauksessa, että kuluttaja on voinut
        ymmärtää tekevänsä sopimuksen maksullisesta palvelusta ja saanut
        sopimusehdot tietoonsa ennen sopimuksen tekemistä."

        "Alaikäinen ei voi ostaa palveluita velaksi. Jos lasku perustuu alaikäisen
        soittamaan puheluun, huoltajien on syytä ottaa yhteyttä palvelun
        tarjoajaan ja kertoa soittajan
        alaikäisyydestä. Riski soittajan alaikäisyydestä on palvelun tarjoajalla."

        Olen itsekin vasta muutaman kuukauden päästä täysi-ikäinen.
        Eli käsittääkseni kaikki alaikäisten tekemät palvelun tilaukset ovat
        mitättömiä jos palvelun tarjoaja ei pysty todistamaan huoltajan hyväksyntää kaupassa.


      • huolimaton surffaaja

      • Hyväksikäytetty
        huolimaton surffaaja kirjoitti:

        Miten olisi ryhmävalitus asiasta?
        http://www.kuluttajariita.fi/kuluttaja-asiat/ryhmavalitus/?language=fi&linkID=1&subLinkID=4

        VALITUS MAPEL:iin
        Näin vastaa saunalahti:

        Valitettavasti Saunalahti ei
        voi hyvittää toiselta yritykseltä tilaamienne palveluiden veloituksia ilman,
        että kyseinen palveluntarjoaja ilmoittaa kirjallisesti Saunalahdelle
        veloitusten hyvittämisestä.

        Mikäli ette löydy palveluntarjoajan tarvittavia yhteystietoja, voitte olla ja
        kertomanne mukaan olettekin jo ollut yhteydessä MAPELiin (Maksullisten
        puhelinpalveluiden eettinen lautakunta), joka käsittelee maksullisten puhelin-
        ja tekstiviestipalveluiden sisältöön, markkinointiin ja laskutukseen liittyviä
        valituksia. Puhelinpalvelu päivystää arkisin klo 10-14 numerossa 09-666 332 ja
        internetissä MAPEL löytyy osoitteesta www.mapel.fi.

        Lasku on maksettava Saunalahti Groupille siinäkin tapauksessa, että joku muu kuin asiakas on käyttänyt palvelua, ellei asiakas osoita, että palvelua on käytetty
        oikeudettomasti.


      • Vastaus heiltä?

        Jos joku on jo ollut yhteydessä saunalahteen, niin mitä sieltä on vastattu ? Itse laitoin juuri sähköpostikyselyn operaattorilleni, eli saunalahdelle, mutta jos joku on jo saanut vastauksen, odotan innolla, mitä on vastattu ?


      • Niina******
        hjanne kirjoitti:

        Oon nyt jankannut supportin kanssa ärsytykseen
        asti mailin välityksellä.

        Ensin he tarjosivat, että saan lisäveloituksetta
        maksamallani summalla soittoääniä.

        Sitten kerroin kuluttajaneuvojan kannan asiaan
        ja kysyin mihin voisin tehdä virallisen reklamaation
        asiasta, kun operaattorinikaan ei pysty summaa poistamaan.

        Nyt sain mailin jossa pyydettiin pankkiyhteystietojani ulkomaan rahansiirtoa varten :)

        Toivon nyt, että rahat todella palautuvat tililleni.

        Tästä kahden päivän taistelusta en maksanut muuta kuin vaivaa. Kaikki neuvonpito tapahtui netin ja ilmaisen palvelunumeron kautta.

        Halleluja! ;)

        Sitkeyttä siis kohtalotoverit!

        Varsinkin jos summa on suurempi, itsellä tuo oli 14,90.

        Itse sain kans asiasta ilmoituksen että pitää ilmoittaa tilinumero ja ulkomaantunnukset, jotta rahan siirto onnistuu. Onko kukaan saanut rahoja takaisin tilille tätä kautta? Ja kuinka kauan siihen menee? Itse en vielä uskaltanut antaa ja maanantaina ajattelin ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon ja kysyä mitä mieltä siellä ollaan asiasta.


      • Herukka88
        Niina****** kirjoitti:

        Itse sain kans asiasta ilmoituksen että pitää ilmoittaa tilinumero ja ulkomaantunnukset, jotta rahan siirto onnistuu. Onko kukaan saanut rahoja takaisin tilille tätä kautta? Ja kuinka kauan siihen menee? Itse en vielä uskaltanut antaa ja maanantaina ajattelin ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon ja kysyä mitä mieltä siellä ollaan asiasta.

        Itse en ole vielä antanut tilinumeroa, mutta mietin että ehkä voisin. Saunalahti ilmotti minulle että tämä ei kuulu heille, ja minun pitää itse hoitaa tämä funmobilen kanssa.. eli minun on pakko maksaa puhelin lasku ja toivoa hyvitystä =/
        Kerrothan jos saat mitään selville?


      • PECKS!
        Herukka88 kirjoitti:

        Itse en ole vielä antanut tilinumeroa, mutta mietin että ehkä voisin. Saunalahti ilmotti minulle että tämä ei kuulu heille, ja minun pitää itse hoitaa tämä funmobilen kanssa.. eli minun on pakko maksaa puhelin lasku ja toivoa hyvitystä =/
        Kerrothan jos saat mitään selville?

        Funmobilelle kannattaa laittaa sähköpostia ja kertoa ,että kuluttajaneuvoja sekä Mapelin (puhelinpalveluiden eettinen lautakunta)ovat todenneet laskun perusteettomaksi. Kirjoita, että et hyväksy muuta ratkaisua kuin täyden hyvityksen.

        Älä maksa Funmobilen osuutta laskusta!!! Ilmoita se operaattorillesi (maksat siis vain operaattorin osuuden!)Voit pyytää lisää maksuaikaa! Teekin niin! Lähetä sähköpostit sekä Funmobilelle että operaattorillesi.

        Säilytä sähköposti, jos saat vastauksen, että Funmobile suostuu hyvittämään aiheutuneen laskun.

        Asiaa ollaan muuten selvittämässä pian Mapelin, operaattoreiden ja muiden tahojen kesken. Toiminta on tällä hetkellä niin kirjavaa, että selvät pelisäännöt helpottaisivat kaikkien asemaa.

        Soita myös Mapeliin ja pyydä neuvoja, jos siltä tuntuu. Numero on 09 666 332. Normaali puhelinlasku!


      • Niina******
        Niina****** kirjoitti:

        Itse sain kans asiasta ilmoituksen että pitää ilmoittaa tilinumero ja ulkomaantunnukset, jotta rahan siirto onnistuu. Onko kukaan saanut rahoja takaisin tilille tätä kautta? Ja kuinka kauan siihen menee? Itse en vielä uskaltanut antaa ja maanantaina ajattelin ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon ja kysyä mitä mieltä siellä ollaan asiasta.

        Juu, elikkäs laitoin varmaan 5 sähköpostia funmobilelle ennen, kuin suostuivat maksamaan rahat takaisin. (Vetosin 14 päivän kaupan purkamisaikaan) Rahat pitäisi tulla kuukauden sisällä tilille. Soitin pankkiin tästä asiasta uskaltaako tilinumeroa antaa, niin heidän mielestä siinä ei pitäisi olla riskiä, koska eivät tiedä henkilötunnusta...Ilmoittelen tällä palstalla jos ja kun rahat on tullut takaisin...


      • ryöstölle stopp
        sama sama kirjoitti:

        Voisikohan 45min alkaa tutkia tällaisia tapauksia...mietin vaan...

        rehellinen peli se olla pitää, tai sitten rikolliselle pitää puhua sitä kieltä mitä se ymmärtää! esim hyökkäys sivustoille??


      • Niina*****
        Niina****** kirjoitti:

        Juu, elikkäs laitoin varmaan 5 sähköpostia funmobilelle ennen, kuin suostuivat maksamaan rahat takaisin. (Vetosin 14 päivän kaupan purkamisaikaan) Rahat pitäisi tulla kuukauden sisällä tilille. Soitin pankkiin tästä asiasta uskaltaako tilinumeroa antaa, niin heidän mielestä siinä ei pitäisi olla riskiä, koska eivät tiedä henkilötunnusta...Ilmoittelen tällä palstalla jos ja kun rahat on tullut takaisin...

        No nyt (19.11.2007) oli kirjautunut funmobilelta 14 euroa tilelleni.

        Eli kaikkien kannattaa vedota kuluttajasuojalakiin (14. päivän kaupan perumisoikeus) ja kun pyytävät tilinumero antaa se, niin kaikkien pitäisi olla ihan ok.


      • hjanne
        Herukka88 kirjoitti:

        Itse en ole vielä antanut tilinumeroa, mutta mietin että ehkä voisin. Saunalahti ilmotti minulle että tämä ei kuulu heille, ja minun pitää itse hoitaa tämä funmobilen kanssa.. eli minun on pakko maksaa puhelin lasku ja toivoa hyvitystä =/
        Kerrothan jos saat mitään selville?

        taitaa tulla viesti vähän myöhässä, mut eniveis. sain rahat takasin kun ilmoitin funmobilelle heidän kysymänsä pankkitunnukset :) aikaa kului n.1,5kk.


    • narahdus

      Auttaako puhelinnumeron vaihtaminen mitään?
      itse narahdin ihan samaan kuin muutkin ja nyt ketuttaa...
      pistin sähköpostia ja stop viestiä myöskin.

    • OOOOO

      Erehdyin samaan hommaan hakiessani ylimääräistä soittoääntä. Huomasin myös saman laittaessani saadun pinin internetiin. Saadessani puhelulaskun otin yhteyttä puheluoperaattoriin joka ei osannut sanoa mistä lasku tuli, ei hyvä homma puhelinoperaattoriltakaan. Niin se vaan noin 20 eur lähtisi tililtä ilman mitään vastapainoa. Voisikohan tuon jotenkin olla maksamatta...taitavat vielä laittaa joka kuukausi uusiakin viestejä samaan numeroon. Mainos oli vielä googlen hakusivuilla, eli ihan hyvin sijoitettu.

    • Jake12

      Tänään saapui lasku ilmaisesta soitto-äänestä. 14 euroa! Tana. Homma ei jää tähän! Toivottavasti saavat stopin aikaiseksi!

      • AZIZKEBAB

        Noille besserwissereille sanoisin vaan et eipä voi teille paljon hyvää toivoo. Jos nyt meette kattoo Funmobilen mainosta niin ehkä on vähän helpompi löytää nuo käyttöehdot.

        Tässä asiassa on maailmanlaajuisesti varmasti tuhansia tuhansien perään huijattuja ja lisää tulee päivittäin.

        Ette voi olla niin pässejä, että mielestänne tämä noudattaa rehellisiä markkinointiperiaatteita!

        Kuluttajaneuvoja on antanut asiassa jo vastauksen! Googlatkaapas kuluttajansuojalaki ja sieltä 6 luku etämyynnistä! Et pieleen menee Funmobilen kohdalla!

        Kuluttajalla on ainakin 14 päivän peruutusoikeus tekemäänsä sopimukseen ja hänen tulee tietää myös selkeästi ja hyvissä ajoin sopimuksen ehdot.
        FUNMOBILELLAhan ehdot on siis piilotettu katseilta. 100% ilmaisen jälkeen ei vaan voi lykätä 14€:n laskua.

        Itse en aio maksaa laskua, koska se on perusteeton. Ulosotossakin täytyy katsokaas olla perusteet. Funmobilella perusteita ei ole!
        Pyysivät muuten pankkitilinnumeroani ''MAHDOLLISTA'' korvausta varten. Arvatkaas olenko antamassa, kun mitään en ole maksanutkaan.

        JÄRKI KÄTEEN JA MENKÄÄ TE BESSERWISSERIT MUUALLE AUKOO!


    • Jasonitti

      "soittoääni ilmaiseksi"

      • samma

        mulle alko tulla viestejä et viikoittainen jäsenyys uusittu 3 euroa 2 kertaa viikossa ja lataa rajattomasti pelejä!

        No yhtään peliä ei tullut tilattua ja nyt laitoin sen lopetus viestin.Nyt oottelen puhelin laskua ku muutaman viikon oli auki tuo perhanan palvelu.

        Laitoin jo aikoja sitten sähköpostia et sulkekaa tää mutta ei viestit siihen loppuneet.

        Kerätään adressi jotka joutui huijauksen kohteeksi ja laitetaan joka operaattorille niin niitten on pakko uskoa että eivät päästä läpi viestejä 17277 numerosta!!!

        kyllä Ilmanen lukee kissankokoisin kirjaimin mutta on kaikkea muuta!


    • perheenisä

      Minulle kävi samoin, mainostettiin 1000 soittoääntä ilmaiseksi, painoin eteenpäin ohjeita noudattaen kunnes tuli 2 tekstiviestiä joiden hinta yhteensä 14 euroa. Palasin funmobile-sivulle, ja huomasin nyt vierityspalkin ja alaosassa sivua pienellä printatut ehdot... Aion ottaa selvää viranomaisilta missä menee laillisen markkinoinnin raja!

    • kkka

      SHIT. meitsi teki saman :D

    • Herukka88

      Noniin, minä taas menin sivulle koska näin jossain sellasen mainoksen jossa luki

      Text Sms
      Tuhansia 100% Maksuton Text Sms!
      FI.Funmobile.com/Text Sms

      (mainos löytyi täältä: http://textforfree.net)

      Onhan aika normaalia että voi saada ilmaisia teksti viestejä, joten menin sivulle, näin vain laatikon johon laitoin numeroni, sitten vahvistin PIN koodilla, ja oho, olinkin liittynyt johonkin polyfoniset soittoääni klubiin josta veloitetaan 14e/kk
      Miten siinä nyt näin kävi?

      Puhelimellani ei voi vastaanottaa kyseisiä soittoääniä, menin sivulle luullen että saisin ilmaisia tekstiviestejä.

      Peruin heti kaikki palvelut, mutta numeroni on niiden sivuilla edelleen. Epäilyttävää. Mitenköhän sen saisi poistettua?

      Lähetin asiasta sähköpostin heille, ja ilmoitin asiasta kuluttaja virastoon (sivulta: http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/34967487-45c0-4cfe-9d1a-b3c5f73889f4.aspx mutta onkohan oikea paikka ilmoitukseen vai onko jokin muukin sivu mistä voisi asian tehdä paremmin?)

      En halua maksaa tästä mitään, mutta en halua ongelmia operaattorini kanssa myöskään.

      Ja onhan se mahdollista antaa pankkitilin numero eikö ole? Eihän sieltä voi varastaa mitään ilman pankkitunnuksia jne.

      Kauanko kestää saada vastauksia funmobilesta niille jotka sinne kirjoitteli?

      Ihmetyttää että rahaa voi näin helposti varastaa.. taidan pysyä kaukana kaikista kännykkään liittyvistä asioista...

      • AZIZKEBAB

        Älkää nyt ihmeessä lähtekö antamaan mitään pankkitilinumeroita, jos ette ees oo maksanu mistään palvelusta!!!!!!!

        Saunalahti ainakin on lukemani perusteella ilmoittanut, että kyseistä laskua ei tarvitse maksaa!

        Itse odottelen vastausta DNA:lta, mutta Funmobilelle en ole maksamassa yhtään mitään!

        Älkää siis tekää, koska ulosotossakin täytyy olla perusteet ja Funmobilella ei ole minkään laista perustetta, jos olette peruuttaneet liittymisenne 14 päivän kuluessa!!!

        Katsokaa kuluttajansuojalaki ja 6 luku liittyen etämyyntisäännöksiin!

        Funmobile on täysi paska ja huijareille ei makseta yhtään mitään!

        Ottakaa nyt neuvosta vaarin! Älkää antako tilinumeroita mihinkään! Ette varmasti saa minkäänlaisia korvauksia takaisin!!

        Kannattaa varmasti pommittaa omaa operaattoria asiaan liittyen ja uhata operaattorin vaihdolla. Saunalahti tuntuisi jämäkältä tässä asiassa!

        TILANNETTA SEURATAAN JA FUNMOBILE JUST WATCH OUT!


      • 000
        AZIZKEBAB kirjoitti:

        Älkää nyt ihmeessä lähtekö antamaan mitään pankkitilinumeroita, jos ette ees oo maksanu mistään palvelusta!!!!!!!

        Saunalahti ainakin on lukemani perusteella ilmoittanut, että kyseistä laskua ei tarvitse maksaa!

        Itse odottelen vastausta DNA:lta, mutta Funmobilelle en ole maksamassa yhtään mitään!

        Älkää siis tekää, koska ulosotossakin täytyy olla perusteet ja Funmobilella ei ole minkään laista perustetta, jos olette peruuttaneet liittymisenne 14 päivän kuluessa!!!

        Katsokaa kuluttajansuojalaki ja 6 luku liittyen etämyyntisäännöksiin!

        Funmobile on täysi paska ja huijareille ei makseta yhtään mitään!

        Ottakaa nyt neuvosta vaarin! Älkää antako tilinumeroita mihinkään! Ette varmasti saa minkäänlaisia korvauksia takaisin!!

        Kannattaa varmasti pommittaa omaa operaattoria asiaan liittyen ja uhata operaattorin vaihdolla. Saunalahti tuntuisi jämäkältä tässä asiassa!

        TILANNETTA SEURATAAN JA FUNMOBILE JUST WATCH OUT!

        Hei, menin lankaan itsekkin elokuussa, tein samantien ilmoituksen kuluttajavirastoon. He tutkivat aihetta, siihen saatta mennä vuosikin hyvässä lykyssä. Mutta kannattaa pitää puolensa. Minä tein niin ja voitin..


      • Herukka88

        Arvoisa asiakas

        Kuten meidän käyttöehdoissa on mainittu jokainen uusi asiakas vastaanottaa ilmaisen soittoäänen jäsenyytensä alussa joten ilmainen soittoääni on näin ollen ehtona että aloitatte jäsenyyden joka maksaa 14€ kuukaudessa. Kayttoehdot ovat luettavissa myos sivulla josta lahettitte linkin.



        Kaikki jäsenmaksut ovat automaattisesti lisätty puhelinlaskuunne tai ne ovat veloitettu prepaid- kortiltanne (Funmobilen nimellä) välittömästi kun olette vastaanottaneet tekstiviestit jotka olemme teille lähettäneet. Koska viestit ovat jo lähetetty, on meille mahdotonta peruuttaa laskutus.

        Jos te haluatte, voimme lähettää teille soittoääniä joihin olette oikeutettu. Voitte lähettää meille listan soittoäänistä jotka haluaisitte (kappale ja esittäjä). Tulemme lähettämään ne teille matkapuhelimeenne niin pian kuin mahdollista.

        Ystavallisin terveisin

        Asiakaspalvelu

        Funmobile BVBA




        _______


        Tämä ei jää kesken!


      • !HULABALOO!
        Herukka88 kirjoitti:

        Arvoisa asiakas

        Kuten meidän käyttöehdoissa on mainittu jokainen uusi asiakas vastaanottaa ilmaisen soittoäänen jäsenyytensä alussa joten ilmainen soittoääni on näin ollen ehtona että aloitatte jäsenyyden joka maksaa 14€ kuukaudessa. Kayttoehdot ovat luettavissa myos sivulla josta lahettitte linkin.



        Kaikki jäsenmaksut ovat automaattisesti lisätty puhelinlaskuunne tai ne ovat veloitettu prepaid- kortiltanne (Funmobilen nimellä) välittömästi kun olette vastaanottaneet tekstiviestit jotka olemme teille lähettäneet. Koska viestit ovat jo lähetetty, on meille mahdotonta peruuttaa laskutus.

        Jos te haluatte, voimme lähettää teille soittoääniä joihin olette oikeutettu. Voitte lähettää meille listan soittoäänistä jotka haluaisitte (kappale ja esittäjä). Tulemme lähettämään ne teille matkapuhelimeenne niin pian kuin mahdollista.

        Ystavallisin terveisin

        Asiakaspalvelu

        Funmobile BVBA




        _______


        Tämä ei jää kesken!

        Oletko Herukka antanut Funmobilelle pankkitietosi?

        Oletko edes maksanut vielä tuota 14€:n laskua?

        Itse en varmasti anna pankkitietojani kyseiselle yritykselle. Hyvä ettei itselläni ole prepaid-liittymää. En tule hyväksymään mitään laskuja Funmobilelta.

        Odottelen DNA:n vastausta asiaan.
        Saunalahti on ilmoittanut ettei kyseistä laskua tarvitse maksaa!!!

        Lukekaa kaikki KULUTTAJANSUOJALAISTA 6. LUKU KOSKIEN ETÄMYYNTIÄ!!!
        Kuluttajalla on 14 päivän peruutusoikeus tässäkin tapauksessa! Kuluttajaviranomaisen neuvoja!

        Järki käteen!


      • Herukka88
        !HULABALOO! kirjoitti:

        Oletko Herukka antanut Funmobilelle pankkitietosi?

        Oletko edes maksanut vielä tuota 14€:n laskua?

        Itse en varmasti anna pankkitietojani kyseiselle yritykselle. Hyvä ettei itselläni ole prepaid-liittymää. En tule hyväksymään mitään laskuja Funmobilelta.

        Odottelen DNA:n vastausta asiaan.
        Saunalahti on ilmoittanut ettei kyseistä laskua tarvitse maksaa!!!

        Lukekaa kaikki KULUTTAJANSUOJALAISTA 6. LUKU KOSKIEN ETÄMYYNTIÄ!!!
        Kuluttajalla on 14 päivän peruutusoikeus tässäkin tapauksessa! Kuluttajaviranomaisen neuvoja!

        Järki käteen!

        En ole maksanut enkä maksa myöskään.

        Minulla on saunalahden liittymä, tietääkö kukaan miten olisis paras toimia jos sitä ei tarvitse maksaa?


        Tuli taas tällainen viest funmobilelta:



        Arvoisa asiakas

        Sopimuksen ehdot ovat olleet luettavissa hyvissa ajoin. Koska kaikki toiminta on tapahtunut Suomen lakien mukaan, oikeudellista perustetta rahojen palautukselle ei ole. Tarjoamme kuitenkin puolta tuosta maksamastanne summasta eli 7 euroa takaisin.

        Tarvitsisimme seuraavat tiedot;

        Pankkinne nimi, osoite, ja tilin omistaja seka IBAN ja SWIFT koodit.

        Mainitkaa myos puhelinnumeronne viela tietojen yhteydessa.

        Ystavallisin terveisin

        Asiakaspalvelu

        Funmobile BVBA

        ______________


        En maksa mitään eli turhaan he edes kysyvät -_-

        Sanoin niille että saisi palauttaa sen 14euroa hyvityslaskuna samalla tavalla kuin he laskutti alunperin...


        Mutta jos saunlahdelle ei tarvitse maksaa, niin miten otan heihin yhteyden?


      • Hyväksikäytetty
        000 kirjoitti:

        Hei, menin lankaan itsekkin elokuussa, tein samantien ilmoituksen kuluttajavirastoon. He tutkivat aihetta, siihen saatta mennä vuosikin hyvässä lykyssä. Mutta kannattaa pitää puolensa. Minä tein niin ja voitin..

        Kerkesikö funmobile veloittamaan "toiminnastaan"? saitko maksamasi summan takaisin? Miten?

        Juu mullekin lupaavat maksaa, mutta pyytävät tili no. - todella arvelluttavaa??


      • HMMMH!
        Herukka88 kirjoitti:

        En ole maksanut enkä maksa myöskään.

        Minulla on saunalahden liittymä, tietääkö kukaan miten olisis paras toimia jos sitä ei tarvitse maksaa?


        Tuli taas tällainen viest funmobilelta:



        Arvoisa asiakas

        Sopimuksen ehdot ovat olleet luettavissa hyvissa ajoin. Koska kaikki toiminta on tapahtunut Suomen lakien mukaan, oikeudellista perustetta rahojen palautukselle ei ole. Tarjoamme kuitenkin puolta tuosta maksamastanne summasta eli 7 euroa takaisin.

        Tarvitsisimme seuraavat tiedot;

        Pankkinne nimi, osoite, ja tilin omistaja seka IBAN ja SWIFT koodit.

        Mainitkaa myos puhelinnumeronne viela tietojen yhteydessa.

        Ystavallisin terveisin

        Asiakaspalvelu

        Funmobile BVBA

        ______________


        En maksa mitään eli turhaan he edes kysyvät -_-

        Sanoin niille että saisi palauttaa sen 14euroa hyvityslaskuna samalla tavalla kuin he laskutti alunperin...


        Mutta jos saunlahdelle ei tarvitse maksaa, niin miten otan heihin yhteyden?

        Nyt joku kirjotti et Saunalahti veloittaa maksun. Aikaisemmin joku toinen kirjotti et laskua ei tarvi maksaa.
        Paha sanoo sit enempää asiasta.

        Hyvä jos sanoo et toimii muka Suomen lakien mukaan!
        Musta ei kyl toimi jos vaan lukee KULUTTAJANSUOJALAKI 6. LUKU! ETÄMYYNTI! Ei oo kyl sopimusehtoi kerrottu niin ku pitäs!! Hyvissä ajoin ja ilman erehtymisen riskiä.

        Oottelen DNA:lta vastausta mut laskuni Funmobilen osuutta en oo maksamassa koska kuluttajaneuvoja on jo sanonut et tässä on perusteeton lasku kyseessä.
        Mikäs noil ois sit perusteena ulosotos? EI MITÄÄN!
        Peruin liittymiseni heti! 14 päivää on kuluttajalla aikaa!

        Sanon vaan täs vaihees et Funmobile haisee ja tosi pitkälle! Toi puolet hyvityksenä tuntuu siltä et sult halutaan kalastaa vaan tilinumeros!
        En tiie voisko ne sillä sit mitään tehä!
        Mut tuntuis hurjalta luovuttaa kyseiselle yritykselle tollasii tietoi!

        HARKINTAA SIIS


      • Fun Mobilen Uhri
        Herukka88 kirjoitti:

        En ole maksanut enkä maksa myöskään.

        Minulla on saunalahden liittymä, tietääkö kukaan miten olisis paras toimia jos sitä ei tarvitse maksaa?


        Tuli taas tällainen viest funmobilelta:



        Arvoisa asiakas

        Sopimuksen ehdot ovat olleet luettavissa hyvissa ajoin. Koska kaikki toiminta on tapahtunut Suomen lakien mukaan, oikeudellista perustetta rahojen palautukselle ei ole. Tarjoamme kuitenkin puolta tuosta maksamastanne summasta eli 7 euroa takaisin.

        Tarvitsisimme seuraavat tiedot;

        Pankkinne nimi, osoite, ja tilin omistaja seka IBAN ja SWIFT koodit.

        Mainitkaa myos puhelinnumeronne viela tietojen yhteydessa.

        Ystavallisin terveisin

        Asiakaspalvelu

        Funmobile BVBA

        ______________


        En maksa mitään eli turhaan he edes kysyvät -_-

        Sanoin niille että saisi palauttaa sen 14euroa hyvityslaskuna samalla tavalla kuin he laskutti alunperin...


        Mutta jos saunlahdelle ei tarvitse maksaa, niin miten otan heihin yhteyden?

        Uskomatonta. Taistelen myös kolmen kuukauden "jäsenyysmaksun" palauttamisesta. Funmobile tarjoutui nyt maksamaan 14 euroa (mitkä ei tietenkään riitä).

        Huvittavaa asiassa on se, että mailissa oli täsmälleen sama sanamuoto kuin Herukka88:n mailissa!! Eli tämä on niitten joku valmis vakioviesti! Tämä on copy paste mun saamasta mailista, verratkaapa sitä Herukan mailiin:

        Arvoisa asiakas



        Jälkikäteen tapahtuvaa hyvitystä varten tarvitsisimme teiltä seuraavat tiedot;

        Pankkinne nimi, tilin omistaja ja osoitteenne sekä IBAN ja SWIFT koodit eli ulkomaantunnukset tilinumerollenne, saatte tunnukset pankista tai näette ne omista tiedoista nettipankkinne sivuilta.

        Mainitkaa myös puhelinnumeronne uudelleen tietojen yhteydessä.

        Kun vastaanotamme tiedot, kestää prosessi n.4 viikkoa.


    • sokea

      Rekisteröidyin palveluun, mutten tilannut mitään. Erosin heti luettuani tätä palstaa.
      Laitoin eroviestin clubista, johon tuli paluuviesti, jossa ilmoitettiin palvelun loppumisesta.
      Voiko yritys muka rahastaa minua, vaikken tilannut yhtäkään tuotetta? Täytyykö vaan odotella seuraavaa laskua....?

      • AZIZKEBAB

        Ilmoittakaa operaattorillenne asiasta.

        Kertokaa, että ette suostu maksamaan Funmobilelta tulleita laskuja. Mikäli olette peruneet liittymisenne 14 päivän kuluessa, on teillä kuluttajansuojalain mukaan oikeus välttyä maksuilta.

        KATSOKAA KULUTTAJANSUOJALAKI JA 6 LUKU KOSKIEN ETÄMYYNTISÄÄNNÖKISÄ. Lasku on siis perusteeton!
        Sopimuksen ehdot tulee kertoa hyvissä ajoin ja selkeästi! Ei siis Funmobilen tavalla!

        Olkaa aktiivisia ja älkää nyt ihmeessä hyväksykö Funmobilen laskuja tai ainakaan anna tilinumeroitanne! Rahoja ette siten kyllä takaisin saa. Toisin päin voi käydä!


    • kirta1

      saitko palvelun poikki , ja jos niin millä konstilla.

      • AZIZKEBAB

        Itse lähetin sähköpostia Funmobileen. Sain sieltä nopeasti vastauksen, että liittymiseni on peruutettu. Lähetin myös tuon stop viestin, mutta en sitten ollutkaan enää palvelun tilaaja.

        Mutta ottakaa yhteys operaattoriinne ja sanokaa, että ette maksa kyseistä laskua, koska se on perusteeton. KULUTTAJANSUOJALAKI 6. LUKU!!!!

        Odottelen vastausta DNA:lta, mutta Funmobilen laskua en tule missään tapauksessa maksamaan. Saunalahti on ilmeisesti ilmoittanut, ettei sitä tarvitse maksaa.


      • Miimu-
        AZIZKEBAB kirjoitti:

        Itse lähetin sähköpostia Funmobileen. Sain sieltä nopeasti vastauksen, että liittymiseni on peruutettu. Lähetin myös tuon stop viestin, mutta en sitten ollutkaan enää palvelun tilaaja.

        Mutta ottakaa yhteys operaattoriinne ja sanokaa, että ette maksa kyseistä laskua, koska se on perusteeton. KULUTTAJANSUOJALAKI 6. LUKU!!!!

        Odottelen vastausta DNA:lta, mutta Funmobilen laskua en tule missään tapauksessa maksamaan. Saunalahti on ilmeisesti ilmoittanut, ettei sitä tarvitse maksaa.

        Mä tyhmänä maksoin jo sen Saunalahdelta tulleen laskun. Lähetin nyt jälkikäteen asiakaspalveluun kyselyä toimintatavoista.

        Mitenkäs siihen ryhmävalitukseen voisi liittyä?

        Mua suoraan sanoen niin paljon v*tuttaa tää meininki, kun mäkään en todella millään ruksilla hyväksynyt mitään käyttöehtoja, vaan numeroni syötin ja tsädäm 14 euron lasku!


      • Miimu-
        Miimu- kirjoitti:

        Mä tyhmänä maksoin jo sen Saunalahdelta tulleen laskun. Lähetin nyt jälkikäteen asiakaspalveluun kyselyä toimintatavoista.

        Mitenkäs siihen ryhmävalitukseen voisi liittyä?

        Mua suoraan sanoen niin paljon v*tuttaa tää meininki, kun mäkään en todella millään ruksilla hyväksynyt mitään käyttöehtoja, vaan numeroni syötin ja tsädäm 14 euron lasku!

        Eli siis www.mapel.fi sivuilla voi tehdä valituksen epäeettisestä matkapuhelinlaskutustoiminnasta! Kaikki joukolla pistämään toimia funmobile.fi:tä vastaan!!!


      • WAZAAH
        Miimu- kirjoitti:

        Eli siis www.mapel.fi sivuilla voi tehdä valituksen epäeettisestä matkapuhelinlaskutustoiminnasta! Kaikki joukolla pistämään toimia funmobile.fi:tä vastaan!!!

        Hyvä Miimu!

        Oikea paikka varmaan tuo!
        Itsekin laitoin palautetta tuohon suuntaan.

        Pakkohan tähän asiaan on joku tolkku saada!

        Mutta älkää suostuko maksamaan noita laskuja. Ainakaan, jos olette peruuttaneet liittymisenne 14 päivän sisällä! Esittäkää, että lasku on perusteeton!

        Lukekaa nuo kuluttajansuojapykälät. 6. LUKU ETÄMYYNTI!


      • un_coco
        AZIZKEBAB kirjoitti:

        Itse lähetin sähköpostia Funmobileen. Sain sieltä nopeasti vastauksen, että liittymiseni on peruutettu. Lähetin myös tuon stop viestin, mutta en sitten ollutkaan enää palvelun tilaaja.

        Mutta ottakaa yhteys operaattoriinne ja sanokaa, että ette maksa kyseistä laskua, koska se on perusteeton. KULUTTAJANSUOJALAKI 6. LUKU!!!!

        Odottelen vastausta DNA:lta, mutta Funmobilen laskua en tule missään tapauksessa maksamaan. Saunalahti on ilmeisesti ilmoittanut, ettei sitä tarvitse maksaa.

        miten toi lasku sit tulee?? tuleeks se kannykkälaskun mukaan vai onx se joku lasku erikseen?


      • HULWATON
        un_coco kirjoitti:

        miten toi lasku sit tulee?? tuleeks se kannykkälaskun mukaan vai onx se joku lasku erikseen?

        Lasku liitetään puhelinlaskuun.

        Prepaid-liittymä on vähä paskempi juttu.

        Älä niele kuitenkaan tuota laskua!
        Esitä operaattorillesi, että se on PERUSTEETON!
        Lue kommentteja kuluttajaneuvojalta. KULUTTAJANSUOJALAKI 6. LUKU!

        Ja laitetaan nyt sitä ilmoitusta tonne Mapelin suuntaan! MAPEL.FI

        TOIMIKAA IHMEESSÄ!
        Jos kukaan ei tee mitään, niin sitten varmaan tällaiset huijaukset saavatkin jatkua!


      • jats
        HULWATON kirjoitti:

        Lasku liitetään puhelinlaskuun.

        Prepaid-liittymä on vähä paskempi juttu.

        Älä niele kuitenkaan tuota laskua!
        Esitä operaattorillesi, että se on PERUSTEETON!
        Lue kommentteja kuluttajaneuvojalta. KULUTTAJANSUOJALAKI 6. LUKU!

        Ja laitetaan nyt sitä ilmoitusta tonne Mapelin suuntaan! MAPEL.FI

        TOIMIKAA IHMEESSÄ!
        Jos kukaan ei tee mitään, niin sitten varmaan tällaiset huijaukset saavatkin jatkua!

        Nythän on mahdollista lokakuun alusta lähtien nostaa tyhmäkanne, sillä meitä huijattuja on varmaankin jo niin monta.


      • PEX!
        jats kirjoitti:

        Nythän on mahdollista lokakuun alusta lähtien nostaa tyhmäkanne, sillä meitä huijattuja on varmaankin jo niin monta.

        Olen mukana!

        Mut mites toi käytännössä lähtee liikkeelle?

        Pannaan ihmees homma pyörii! Toimitko jats projektipäällikkönä?

        Palaillaan astioille!


    • OHOS

      Minullepa tuli kaden viikon päästä kaksi tekstiviestiä: Kiitos palveluidemme käyttämisestä ja: Viikottainen jäsenyytenne uudistettu, 7 euroa per viesti. Saapa nähdä tuleeko lisää.

    • smirf

      Mulla kans toi sama yritys just ryösti 10 euroa jostain palvelusta. menin sillon joskus vissiin antamaan siihen mainokseen numeroni mutten edes saanut ikinä mitään soittoääntä. nyt sieltä sitten alkaa pamahtaa laskuja ilman mitään tiedotusta. helvetti tämmöstä. onko edes laillista? nyt tarttis saada se jostain loppumaan!!! ottaa NIIN paljon päähän!

      • ^^siiri

        njooh, eli omaan prepaid liittymän ja en tiedä mistä johtuu mut välillä kun puheaikaa on jäljellä apaut 1 ni tulee hulluna viestiä et "liittymäsi saldo ei ole riittävä palvelun tilaamiseen" enkä kyllä todellakaan ole mitään tilannut. Noh, nyt sit äsken latasin 10eurolla puheaikaa jolloin sain sitä 11,50 eurolla. ja äsken tuli viesti et "nauti palveluistamme. kun haluat saada kännykkääsi jotain tuhmaa,näppäile TYPYT numeroon 17277. 3e/viesti,2viestiä/vko." MITÄ VITTUA! ja nyt sit jälel saldosta 4,51e..enkä ole soittanut puhelun puhelua tai laittanu viestiä. VITTU!


      • smirf
        ^^siiri kirjoitti:

        njooh, eli omaan prepaid liittymän ja en tiedä mistä johtuu mut välillä kun puheaikaa on jäljellä apaut 1 ni tulee hulluna viestiä et "liittymäsi saldo ei ole riittävä palvelun tilaamiseen" enkä kyllä todellakaan ole mitään tilannut. Noh, nyt sit äsken latasin 10eurolla puheaikaa jolloin sain sitä 11,50 eurolla. ja äsken tuli viesti et "nauti palveluistamme. kun haluat saada kännykkääsi jotain tuhmaa,näppäile TYPYT numeroon 17277. 3e/viesti,2viestiä/vko." MITÄ VITTUA! ja nyt sit jälel saldosta 4,51e..enkä ole soittanut puhelun puhelua tai laittanu viestiä. VITTU!

        joo mulla myös prepaid-liittymä ja ihan samaa tekee. "saldo ei ole riittävä palvelun tilaamiseen" ja tosiaan tänään meni melkein nollille saldo kun tuli se "lasku". en uskalla ottaa vielä puheaikaa ettei mene sekin raha hukkaan. Mites hemmetissä ton sais loppumaan? koitin laittaa se "ok sulje"-jutun minkä joku neuvo mutta ei tainnu tehota kun ei tullu mitään vastausta. Todella hemmetin törkeetä tollanen huijaus. Ei keltään voi velottaa rahaa jos ei ole mitään tilannut, ei mainosviestien pitäs sen vastaanottajalle mitään kustantaa. Pitäs vissiin koittaa ettiä jostain sen "firman" numero ja tehdä kiukkunen puhelu!!!


      • smirf
        ^^siiri kirjoitti:

        njooh, eli omaan prepaid liittymän ja en tiedä mistä johtuu mut välillä kun puheaikaa on jäljellä apaut 1 ni tulee hulluna viestiä et "liittymäsi saldo ei ole riittävä palvelun tilaamiseen" enkä kyllä todellakaan ole mitään tilannut. Noh, nyt sit äsken latasin 10eurolla puheaikaa jolloin sain sitä 11,50 eurolla. ja äsken tuli viesti et "nauti palveluistamme. kun haluat saada kännykkääsi jotain tuhmaa,näppäile TYPYT numeroon 17277. 3e/viesti,2viestiä/vko." MITÄ VITTUA! ja nyt sit jälel saldosta 4,51e..enkä ole soittanut puhelun puhelua tai laittanu viestiä. VITTU!

        Löysin sieltä sivuilta että palvelun saa loppumaan lähettämällä PL STOP numeroon 17277. Mulla ei kyllä tainnu sekään tehota...


      • Jake12
        smirf kirjoitti:

        Löysin sieltä sivuilta että palvelun saa loppumaan lähettämällä PL STOP numeroon 17277. Mulla ei kyllä tainnu sekään tehota...

        vaikka kuinka laittaa viestiä niiden mainontatavoista. Nyt on laitettu viestiä kuluttajaneuvojalle, operaattorille ja sille FUCKMOBILELLE. Niin ja sinne mapel.fi:lle. Fuckmobile kiertää kuin kissa kuumaa puuroa ja pelaa aikaa. Lasku erääntyy maksuun ja maksettava on koska operaattori (DNA) pesee kädet sanomalla ettei se ole palvelun tarjoaja tässä tapauksessa. Vien asiaa lakimiehelle ja saavat tutkia lisää. Aikaa vaan kuluu!!
        Ja mikä koomisinta-tän vitun fuckmobilen mainos istuu keskustelupalstan alareunassa!!!!!!!!!!


      • *Pecks*
        Jake12 kirjoitti:

        vaikka kuinka laittaa viestiä niiden mainontatavoista. Nyt on laitettu viestiä kuluttajaneuvojalle, operaattorille ja sille FUCKMOBILELLE. Niin ja sinne mapel.fi:lle. Fuckmobile kiertää kuin kissa kuumaa puuroa ja pelaa aikaa. Lasku erääntyy maksuun ja maksettava on koska operaattori (DNA) pesee kädet sanomalla ettei se ole palvelun tarjoaja tässä tapauksessa. Vien asiaa lakimiehelle ja saavat tutkia lisää. Aikaa vaan kuluu!!
        Ja mikä koomisinta-tän vitun fuckmobilen mainos istuu keskustelupalstan alareunassa!!!!!!!!!!

        Jake ja kumppanit!

        Ilmoittakaa operaattorillenne, että ette ole maksamassa Funmobilen laskua, koska se on perusteeton! (kuluttajaneuvojan sanomaa!)
        Ja puhelinlaskuunne voitte pyytää kuukauden lisämaksuajan!!!!

        Oletteko kaikki peruneet jäsenyytenne 14 päivän kuluessa????
        Lukekaa KULUTTAJANSUOJALAKI JA 6. LUKU!!!! Etämyyntisäännökset!
        Itse en maksa mitään Funmobilen laskuja, koska heillä ei ole mitään perusteita, miksi minun tulisi maksaa yhtään mitään.

        Funmobile ei toimi ainakaan Suomen lakien mukaan! Tuo prepaid-liittymä on vaan vähän paha juttu!! Sieltä saldot lähtee aika nopee! Muuttakaa systeemii, jos ette saa hommaa loppumaan!


      • *Pecks*
        smirf kirjoitti:

        joo mulla myös prepaid-liittymä ja ihan samaa tekee. "saldo ei ole riittävä palvelun tilaamiseen" ja tosiaan tänään meni melkein nollille saldo kun tuli se "lasku". en uskalla ottaa vielä puheaikaa ettei mene sekin raha hukkaan. Mites hemmetissä ton sais loppumaan? koitin laittaa se "ok sulje"-jutun minkä joku neuvo mutta ei tainnu tehota kun ei tullu mitään vastausta. Todella hemmetin törkeetä tollanen huijaus. Ei keltään voi velottaa rahaa jos ei ole mitään tilannut, ei mainosviestien pitäs sen vastaanottajalle mitään kustantaa. Pitäs vissiin koittaa ettiä jostain sen "firman" numero ja tehdä kiukkunen puhelu!!!

        Lähetä ihmees sähköpostii Funmobileen ja sano, että haluut peruuttaa liittymisesi.

        Puhelinyhteyttä heihin et kyllä saa!

        En tiedä onko Suomessa minkäänlaista toimipistettä!

        ''Asuinpaikka'' kun näkyy lukevan Hong Kong!
        Aika jännä vaan noi sähköpostiviestit ku ää pisteet näyttää puuttuvan mut yhes viestis oli kyl pisteet paikoillaan.

        Paskaa koko touhu! Jonkun tahon ois kyl pakko saada vähintään muutosta tähän todelliseen kusetukseen.

        Kyllä hyvät tienestit vaan tulee päivittäin! Oikea rahasampo tuo Fuckmobile! KELATKAA VAAN!


      • *Pecks*
        *Pecks* kirjoitti:

        Jake ja kumppanit!

        Ilmoittakaa operaattorillenne, että ette ole maksamassa Funmobilen laskua, koska se on perusteeton! (kuluttajaneuvojan sanomaa!)
        Ja puhelinlaskuunne voitte pyytää kuukauden lisämaksuajan!!!!

        Oletteko kaikki peruneet jäsenyytenne 14 päivän kuluessa????
        Lukekaa KULUTTAJANSUOJALAKI JA 6. LUKU!!!! Etämyyntisäännökset!
        Itse en maksa mitään Funmobilen laskuja, koska heillä ei ole mitään perusteita, miksi minun tulisi maksaa yhtään mitään.

        Funmobile ei toimi ainakaan Suomen lakien mukaan! Tuo prepaid-liittymä on vaan vähän paha juttu!! Sieltä saldot lähtee aika nopee! Muuttakaa systeemii, jos ette saa hommaa loppumaan!

        Nyt pamahti Ruotsissa! Lukekaapas!
        http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=671&a=365373

        Nyt vaan pitää Suomes saada samaan pisteeseen asiat!

        Ehkäpä saatte vielä rahanne takaisin! Ja tällä perusteella itse en kyllä mitään maksa!

        TSEMII FELLOWS!


      • ...
        *Pecks* kirjoitti:

        Jake ja kumppanit!

        Ilmoittakaa operaattorillenne, että ette ole maksamassa Funmobilen laskua, koska se on perusteeton! (kuluttajaneuvojan sanomaa!)
        Ja puhelinlaskuunne voitte pyytää kuukauden lisämaksuajan!!!!

        Oletteko kaikki peruneet jäsenyytenne 14 päivän kuluessa????
        Lukekaa KULUTTAJANSUOJALAKI JA 6. LUKU!!!! Etämyyntisäännökset!
        Itse en maksa mitään Funmobilen laskuja, koska heillä ei ole mitään perusteita, miksi minun tulisi maksaa yhtään mitään.

        Funmobile ei toimi ainakaan Suomen lakien mukaan! Tuo prepaid-liittymä on vaan vähän paha juttu!! Sieltä saldot lähtee aika nopee! Muuttakaa systeemii, jos ette saa hommaa loppumaan!

        miten voi olla maksamatta niit laskuja ku sithän ku se lasku tulee esim.elisalta nii jos ei maksa nii tulee korotukset ja miten voi ilmottaa niille et ei maksa sitä laskua....????


    • ..ja heidän vastauksensa..

      Arvoisa asiakas

      Koska kaikki toiminta on tapahtunut käyttöehtojen mukaan, ei oikeudellista perustetta summan palautukselle tai hyvitykselle ole.


      SIIS TODELLA TÖRKEÄÄ TOIMINTAA! Onko kellään kokemusta siitä, että olisi jättänyt maksamatta ja ottanut yhteyttä omaan matkapuhelinoperaattoriin ? Itse olen ollut yhteydessä Funmobilen asiakaspalveluun ja he laittoi tosiaa noin kun laitoin että pitänee varmistaa asia kuluttajaneuvojalta. He tyrkytti myös minulle tämän rahan edestä että voi tilata soittoääniä niin paljon! Mitä ihmettä teen niin monella soittoäänellä, ja tämä on silkkaa huijausta koko firma! ottaa niin paljon aivoon tuollanen!

      • *Pecks*

        Lauantain hesarissa Mapelin puhelinpalveluesimies kirjoittaa mielipidesivuilla, että perusteetonta puhelinlaskua ei pidä maksaa!

        '' Perusteettomia laskuja ei ole syytä maksaa. Kännykkälaskustakin voi jättää riidanalaisen osuuden maksamatta.''

        Lukekaa artikkeli, jos saatte la 6. päivän hesarin käsiinne! Älkää maksako laskuja ja esittäkää ne perusteettomiksi operaattoreillenne.


      • vastasi näin
        *Pecks* kirjoitti:

        Lauantain hesarissa Mapelin puhelinpalveluesimies kirjoittaa mielipidesivuilla, että perusteetonta puhelinlaskua ei pidä maksaa!

        '' Perusteettomia laskuja ei ole syytä maksaa. Kännykkälaskustakin voi jättää riidanalaisen osuuden maksamatta.''

        Lukekaa artikkeli, jos saatte la 6. päivän hesarin käsiinne! Älkää maksako laskuja ja esittäkää ne perusteettomiksi operaattoreillenne.

        Lähetin kyselyn operaattrilleni, eli saunalahdelle ja Vastasi että he ei voi jättää sitä maksua perimättä! Mitä muut aiotte tehdä ? Jos jättää maksamatta, ihan varmaan se menee lopulta perittäväksi ja siitä tulee vain itselle ongelmia?


      • Minuaonkusetettu
        vastasi näin kirjoitti:

        Lähetin kyselyn operaattrilleni, eli saunalahdelle ja Vastasi että he ei voi jättää sitä maksua perimättä! Mitä muut aiotte tehdä ? Jos jättää maksamatta, ihan varmaan se menee lopulta perittäväksi ja siitä tulee vain itselle ongelmia?

        No joo, toi sama funmobile palvelu väitti olevansa ilmaista minulle, myöhemmin perittiin 14€/1kk!!! Kännykkäni sisältää kaupan lisäksi palvelueston, en voi lähettää perumista... Saan eston maanantaiksi pois. Huh. Toivottavasti sivusta ei tule olemaan enempää harmeja minulle, tai kenellekkään!!!


      • Herukka88
        vastasi näin kirjoitti:

        Lähetin kyselyn operaattrilleni, eli saunalahdelle ja Vastasi että he ei voi jättää sitä maksua perimättä! Mitä muut aiotte tehdä ? Jos jättää maksamatta, ihan varmaan se menee lopulta perittäväksi ja siitä tulee vain itselle ongelmia?

        Sain itse ihan saman vastauksen Saunalahdelta, että se on maksettava eikä he voi asialle mitään...


      • lollu
        Herukka88 kirjoitti:

        Sain itse ihan saman vastauksen Saunalahdelta, että se on maksettava eikä he voi asialle mitään...

        siis miten muka voi olla maksamatta sitä laskuu ku se tulee puhelinlaskuna vai pitääks niinku alkaa soittaa tai lähettää jotain viestejä niinku omalle operaattorille et ei maksa ku olin niin tyhmä menin ansaan ei ne sitä hyäksy sitä vai hyväksyykö se varmaan riippuu myös liittymästä


    • sitä saa mitä tilaa...

      Et sitten ole kokeillut ottaa yhteyttä asiakaspalveluun??? BUUAHAHAH!!! OMA MOKA! Katsos huvikses sen firman osoite! Paras ois ilmottaa viranomaisille, niin mä teen.

    • Nimetön

      minäkin tilasin vahingossa ja nyt iso puhelin lasku ;ss

      • ongelmasta selvinnyt

        Kannattaa lähettää tonne funmobileen sähköpostia, vastaavat jos pysyy asiallisena, ainakin mulle vastasivat. Ja kolmen viestittelyn jälkeen lupasivat maksaa takas sen 14 euroa. Kattokaapa kuluttajansuojalaki 9 tai 15 pykälä.. kuluttajalla on oikeus perua tilauksensa 14 vrk:den kuluessa. Tällä keinolla jos ei muuten niin pitäs saada rahat takas. Eli antavat periks kun jaksaa painaa päälle ja vedota lakiin.


      • mamma45
        ongelmasta selvinnyt kirjoitti:

        Kannattaa lähettää tonne funmobileen sähköpostia, vastaavat jos pysyy asiallisena, ainakin mulle vastasivat. Ja kolmen viestittelyn jälkeen lupasivat maksaa takas sen 14 euroa. Kattokaapa kuluttajansuojalaki 9 tai 15 pykälä.. kuluttajalla on oikeus perua tilauksensa 14 vrk:den kuluessa. Tällä keinolla jos ei muuten niin pitäs saada rahat takas. Eli antavat periks kun jaksaa painaa päälle ja vedota lakiin.

        Sitkeys palkittiin. Neljä kertaan vaadin sähköpostitse rahojani takaisin funmobilelta ja nyt tuli myöntävä päätös. Rahat tulee tililleni 3-4 viikon kuluttua (toivottavasti).
        Sain dna:lta 30 päivää lisämaksuaikaa laskulleni.
        Älkää antako periksi.


      • Nintsu

        Voi venäjänreikä sentäs!!!
        Tänään tuli puhelinlasku,ja tähän vitun paskamobileen menee 14 euroo.
        AAARGH!!!
        Ja tietysti "tilauksesta" on jo 18 päivää aikaa.
        Hevonpaska.


      • Nintsu
        Nintsu kirjoitti:

        Voi venäjänreikä sentäs!!!
        Tänään tuli puhelinlasku,ja tähän vitun paskamobileen menee 14 euroo.
        AAARGH!!!
        Ja tietysti "tilauksesta" on jo 18 päivää aikaa.
        Hevonpaska.

        Arvoisa asiakas

        Ilmainen soittoääni on kaupanpäällinen jäsenyydelle, tämä lukee
        käyttöehdoissa jotka ovat luettavissa ennen puhelinnumeron antamista.
        Kaikki jäsenmaksut ovat automaattisesti lisätty puhelinlaskuunne tai ne ovat
        veloitettu prepaid- kortiltanne (Funmobilen nimellä) välittömästi kun olette
        vastaanottaneet tekstiviestit jotka olemme teille lähettäneet. Koska viestit
        ovat jo lähetetty, on meille mahdotonta peruuttaa laskutus. Emme
        valitettavasti voi vastata myöntävästi pyyntöönne hyvityksestä koskien
        veloitettua summaa koska kaikki toiminta on tapahtunut käyttöehtojen
        mukaisesti ja Suomen lain mukaan.

        Ystävällisin terveisin
        Asiakaspalvelu
        Funmobile BVBA




        Olen tilannut teiltä ILMAISEN soittoäänen,josta tuli 14 euron lasku.
        Kysynkin nyt aivan asiallisesti,
        Korvaatteko kyseisen summan,
        vai laitanko asiaa eteenpäin?

        Käyttöehdoissa on ollut ruksi jo valmiina,itse en ole sitä laittanut,ja
        mielestäni mainontanne on ollut harhaan johtavaa.

        Toivon saavani teiltä vastauksen mahdollisimman pian.
        Kiitos!


      • illuusio81
        Nintsu kirjoitti:

        Arvoisa asiakas

        Ilmainen soittoääni on kaupanpäällinen jäsenyydelle, tämä lukee
        käyttöehdoissa jotka ovat luettavissa ennen puhelinnumeron antamista.
        Kaikki jäsenmaksut ovat automaattisesti lisätty puhelinlaskuunne tai ne ovat
        veloitettu prepaid- kortiltanne (Funmobilen nimellä) välittömästi kun olette
        vastaanottaneet tekstiviestit jotka olemme teille lähettäneet. Koska viestit
        ovat jo lähetetty, on meille mahdotonta peruuttaa laskutus. Emme
        valitettavasti voi vastata myöntävästi pyyntöönne hyvityksestä koskien
        veloitettua summaa koska kaikki toiminta on tapahtunut käyttöehtojen
        mukaisesti ja Suomen lain mukaan.

        Ystävällisin terveisin
        Asiakaspalvelu
        Funmobile BVBA




        Olen tilannut teiltä ILMAISEN soittoäänen,josta tuli 14 euron lasku.
        Kysynkin nyt aivan asiallisesti,
        Korvaatteko kyseisen summan,
        vai laitanko asiaa eteenpäin?

        Käyttöehdoissa on ollut ruksi jo valmiina,itse en ole sitä laittanut,ja
        mielestäni mainontanne on ollut harhaan johtavaa.

        Toivon saavani teiltä vastauksen mahdollisimman pian.
        Kiitos!

        Funmobile-taisteluni johti hyväksyttävään lopputulokseen, mutta kyllä se paljon vaatikin. Lähetin varmaan 15-20 viestiä sähköpostitse sinne, ja kun vaan tarpeeksi kauan jaksoin inttää hyvityksen saamiseksi, niin lopulta siihen suostuivat. Luulen, että tässä nimenomaan kannattaa ehdottomasti olla SINNIKÄS. Todennäköisesti on aika sama, miten hyvitystä sieltä tivaa ja miten perustelee - ensimmäiset kymmenkunta vastausviestiä heiltä ovat kielteisiä ja hyvitystä heru... Mutta sain kuin sainkin rahani takaisin, koska en antanut periksi.

        En siis ollut maksanut Funmobile-osuuksia puhelinlaskussani (olin sopinut asiasta operaattorin kanssa, antoivat lisää maksuaikaa), joten mulla oli kai ns. yliote. Loppupeleissä oltuani yhteydessä niin Funmobileen kuin operaattoriinkin ja saatuani hyvityksestä tietoa mustaa valkoisella, maksoin Funmobile-osuudet operaattorille ja Funmobile hyvitti rahan tililleni.

        Sinnikkyys palkitaan! Tsemppiä kaikille!


    • Ryöstön uhri

      Samanlaisen ryöstön uhriksi jouduin itsekin. Kun huomasin homman nimen, niin alle 5 min. peruutin kaiken - en siis ladannut ainuttakaan soittoääntä saati saanut ilmaista. Olin yhteydessä Kuluttaja-asiamieheen ja Mapeliin, josta viimemainitusta sain apua. Erityisesti kehoittivat tekemään kirjallisen reklamaation ja mainitsemaan Kuluttajasuojalain pykälät 9 ja/tai 15. Oma operaattorini Tele-Finland tuli heti suosiollisesti vastaan kuultuaan "huijauksesta" ja lupasi korvata summan seuraavassa laskussa. Siitä ruusut heille:). Varmuuden vuoksi (vaikka olinkin jo useasti tehnyt stopin kyseiselle yritykselle) operaattorini lupasi vielä ottaa yhteyttä Funmobileen ja laittavan pisteen i:n päälle.

    • Petetty

      Tälläkin sivulla Funmobile ilmoittelee ilmaisesta soittoäänestä, johon retkuun itsekin haksahdin. Usean soiton jälkeen eri viranomaisille selvisin operaattorini "turhasta veloituksesta". ÄLKÄÄ MAKSAKO puhelinlaskusta kuin se osuus, joka mielestänne on oikeutettu. Reklamaatio heti Funmobilelle ja operaattorille kirjallisesti. Funmobile kun ei edes suostu antamaan oikeaa puhelinnumeroaan, saati vastaamaan sähköpostiviesteihin. Itselleni kävi hyvin. Kiitos operaattorini Tele Finlandin!. Mielestäni olisi aihetta uutisointiin, 45 min. ohhjelmaan tms. Kommentteja?.

      • toni .

        Samaan vipuun menin minäkin. Peruin teksiviestillä heti. Toimiiko peruutus? Tuli ainakin vahvistus viesti peruutuksesta. Luutavasti 14e köyhempi.


      • huijatuksi?
        toni . kirjoitti:

        Samaan vipuun menin minäkin. Peruin teksiviestillä heti. Toimiiko peruutus? Tuli ainakin vahvistus viesti peruutuksesta. Luutavasti 14e köyhempi.

        peruutus toimii, mutta 14 euroa tulee silti lisää laskuun... mutta lähetä funmobileen mailia ja ilmota että sulla on oikeus perua tilaus ja saada rahat takasin 14vrk:n aikana.


    • susaamariaa

      mullekkin kävi just noin,laitoin vaan numeron siihen etusivulle, kun halusin kattoo jotain soittoääniä mitä saa tilattua ja vittu sitte olinki jossain jäsenenä ja alkas laskuttaan 14 euroa kuukaudessa..

    • sulkea nämä laittomat sivut
      • saunalahden asiakas

        Jälleen lisää samaan paskaan joutuneita. Tuo on todellakin niin pahaa kusetusta mitä voi, että kyllähän siihen syystäkin erehtyy kun ilmaista ollaan mainostamassa. Nyt porukalla viedään asia eteenpäin kun meitä tuntuu olevan näin paljon jotka samaan paskaan joutuneet. Ensinnäkään mä en tilannut tuolta yhtään mitään, kalliiksi tuli..

        Laitoin heti sähköpostia tonne [email protected] kun olin tämän tajunnut. Katsotaan mitä ne vastaa.

        Mitä tässä tapauksessa operaattori sanoo, olette varmasti jo soitelleet asiakaspalveluun.. ite olen saunalahden asiakas. Jos se siitä on kiinni niin vaihdetaan vaikka operaattoria, mutta tuota turhaa en aio maksaa, se on ihan varma. Toivottavasti muilla löytyy samaa asennetta?


      • ongelmasta selvinnyt
        saunalahden asiakas kirjoitti:

        Jälleen lisää samaan paskaan joutuneita. Tuo on todellakin niin pahaa kusetusta mitä voi, että kyllähän siihen syystäkin erehtyy kun ilmaista ollaan mainostamassa. Nyt porukalla viedään asia eteenpäin kun meitä tuntuu olevan näin paljon jotka samaan paskaan joutuneet. Ensinnäkään mä en tilannut tuolta yhtään mitään, kalliiksi tuli..

        Laitoin heti sähköpostia tonne [email protected] kun olin tämän tajunnut. Katsotaan mitä ne vastaa.

        Mitä tässä tapauksessa operaattori sanoo, olette varmasti jo soitelleet asiakaspalveluun.. ite olen saunalahden asiakas. Jos se siitä on kiinni niin vaihdetaan vaikka operaattoria, mutta tuota turhaa en aio maksaa, se on ihan varma. Toivottavasti muilla löytyy samaa asennetta?

        Vetoa sähköpostiviesteissä kuluttajansuojalain 9 ja 15 pykäliin, eli kuluttajalla oikeus perua kauppa 14 vrk:den kuluessa. Silloin ainakin pitäisi saada rahat takaisin.. itse odottelen rahoja. Toisaalta jos funmobile sinä aikana lopettaa toiminnan pakon edessä, kun tuntuu että meitä on paljon...taitaa olla turhaa odottaa rahoja takaisin. Operaattorini, kolumbus sanoo että pitää itse hoitaa asia..


    • Paha 2

      Kaikki yhteen, rahat taksa henkisetä ryöstöstä tekiä
      rosikseen ja sassii, Etsitään henkilö vaikka kiven kolosta perkele

    • ei lopu...

      sain täältä ohjeet miten lopettaa soittoäänien tulon, noh, eilen lähetin viestin ja tuli vastausviesti että peruttu on... noh, nyt just tuli taas uusi soittoääni puhelimeen, tätäkään en tilannu, kuten en muitakaan.

    • tympääntynyt

      Tosiaan, tuo suomi24:lta lähtevä linkki oli tyyliin "maksuton- soittoääni", eli minkälaisen kuvan tämä antaa ihmisille??? Ihmettelen myös suuresti sitä, että miten SUOMI24 antaa tuollaisten huijarifirmojen mainostaa sivuillaan!!!
      Itse funmobilen sivuilla sama "ilmainen" teema jatkuu, todella halpamaista!
      Minäkin siis 14e köyhempi mutta rahat aion saada takaisin tai rahoilleni vastineen tilaamalla ko. sivuilta jotain.
      Tavalla tai toisella..

      • Pecks!

        En välttämät suosittele et meet tilaa mitään!

        Soitapa Mapeliin ja tiedustele mitä sun kannattas tehdä. Kato numero netistä. (Maksullisten puhelinpalveluiden eettinen lautakunta).

        Laita sähköposti Funmobileen, ja sano ettet suostu maksamaan laskua, koska se on kuluttajasuojalain mukaan perusteeton. Peruutitko liittymisesi 14 päivän kuluessa? Ilmoitat asiasta tietysti myös operaattorillesi. Itse jouduin vähän taistelemaan, mutta lopulta sain laskun peruutettua.
        !KOVANA VAAN PITÄÄ OLLA ASIASSA! EI PAKKO MAKSAA!
        Kysy vaikka...


    • Firman puhelin

      Minullekkin kävi myös juuri näin: Satuin painamaa kerran mainoksesta ILMAINEN SOITTOÄÄNI kuvaa ja tulin alla olevalle sivulle http://fi.funmobile.com/ sivulle, joka oli nykyistä epäselvempi. Sivulla pyydettiin valitsemaan ilmaisen soittoääni ja antamaan puhelinumero ja malli. Kohta tuli viestejä joissa kehoitettiin noutamaan tilaamistani 14€ palveluista.

      Laitoin nettisivulta heti peruutuksen.

      Kuukauden päästä tuli 2 viestiä:
      - 15 kreditia myonnetty, mene fi.funmobile.com:iin lataamaan ne nyt!Kuukausittainen jasennyytesi on uusittu.Help:94259781514E/2viestia/kkPL stop

      - Nauti palveluistamme.Nappaile BABE nro:on 17277 ladataksesi rajattoman maaran bikinityttoja puhelimeesi!7E/viesti,2viestia/kk.

      Kuukausi sitten soitin vihaisena FunMobileen, jossa naisääni vastasi ja lupasi lopettaa palvelun heti.

      Tänään (25.10) tuli taas kaksi viestiä
      - 15 kreditia myonnetty, mene fi.funmobile.com:iin lataamaan ne nyt!Kuukausittainen jasennyytesi on uusittu.Help:94259781514E/2viestia/kkPL stop

      - Nauti palveluistamme.Nappaile BABE nro:on 17277 ladataksesi rajattoman maaran bikinityttoja puhelimeesi!7E/viesti,2viestia/kk.

      Lähetin viestin: stop nroon 17277.

      Vastaus: Kaikki palvelusi on nyt lakkautettu. Nappaile BABE nro:on 17277 ladataksesi rajattoman maaran bikinityttoja puhelimeesi.Help:94259781514E/2viestia/kk

      Varuilta lähetin vielä viestin: OK SULJE nroon 17277

      Vataus: Kaikki palvelusi on nyt lakkautettu. Nappaile BABE nro:on 17277 ladataksesi rajattoman maaran bikinityttoja puhelimeesi.Help:94259781514E/2viestia/kk

      *************************************************
      Kyseessä on TYÖPUHELIN, joten pyysin taloussiheteeriä tarkistamaan onko puhelinlaskussani maksettu ko. palvelua.

      ... ja olihan siellä:
      ajalta 3.9.-2.10.2007
      Palveluviestit 2 kpl 11.48€ alv 22% = 14€

      Selvitämme nyt onko myös muissa laskuissa ollut ko. veloitus ja onko firmassamme muitakin huijattuja ; eivät ehkä tiedä tulleensa huijatuksi kun 'Firma maksaa' !!!

      • Firman puhelin

        Täsmennystä: Näpyttelin siis puhelinumeron ja mallin (en pin koodia), jonka jälkeen tuli tämmöinen viesti:

        Kiitos tilauksesta!
        Ok-palvelu on aktivoitu. Hinta on enintään 7.00e/vast.otettu viesti. Voit sulkea palvelun viestillä: OK SULJE nroon 17277.

        Säikähdin hintaa, koska sen piti olla ilmainen ja lähetin heti peruutusviestin siinä tietokoneen ääressä.
        Sain vastauksen:
        "Kaikki palvelusi on lakkautettu.

        Kun haluat saada kännykkääsi jotain tuhmaa
        nappaile TYPYT nroon 17277"

        ***********************************************

        Minulle tämä ILMAINEN SOITTOÄÄNI kolahti joskus elokuussa ja olin siinä uskossa, että peruutus toimi (koska en nähnyt ole itse nähnyt (firman)laskuja.


      • nainen23jkl

        Sain eilen 29.1.08 Saunalahdelta joulukuun laskuni.
        Ihmettelin kanssa palvelutekstiviestin summaa 21.80euroa, joka on paljon, koska yleensä palvelutekstiviestieni laskutussumma on n. 6e (joka kertyy Find 16400-numerotiedustelusta).

        No, kirjauduin Oma.Saunalahti-palveluun ja tarkistin puheluerittelyn, ja sieltähän löytyi 2 kpl 7 euron palv.tekstareita. Laitoin Saunalahdelle viestiä aiheesta ja tiedustelin mitä ne mahtavat olla.

        Tänään sain aamupäivällä kaksi viestiä, numerosta 17277:

        "15 kreditia myonnetty, mene fi.funmobile.comiin lataamaan ne nyt! (sit pari tyhjää riviä) Kuukausittainen jäsenyytesi on uusittu. Help 023114225 14E/2 viestia/kk. PL STOP"

        "Nauti palveluistamme. Nappaile BABA nro:oon 17277 ladataksesi rajattoman maaran bikinityttoja puhelimeesi! (monta tyhjää riviä) 7E/viesti, 2viestia/kk"

        Tässä vaiheessa palo hihat ja soitin Saunalahteen kysyäkseni mistä on kyse. He etsivät koneelta kenelle tuo numero 17277 kuuluu ja sain Funmobilen tiedot ja asiakaspalv.numeron 09-425 97815. Saunalahden setä tarkasti koneeltani ja kyllä vaan, tämän aamun viesteistä oli velotettu taas 2x7 euroa. Ja kyllä, minun pitää maksaa ne yht. 28 euroa Saunalahdelle, mutta voin pyytää Funmobilea lähettämään oikaisupyynnön Saunalahdelle, mikäli koen tulleeni huijatuksi.

        Seuraavaksi soitin tuonne Funmobilen numeroon ja pitkän hälyttämisen jälkeen sieltä vastasi nainen, jolle kerroin saamistani viesteistä ja siitä, etten ole tietoisesti liittynyt mihinkään ”klubiin” ja saamani maksut ovat siten huijausta. Linja oli puhelun aikana kovin huono, ja kävipä mielessäni jo että liekö puhelu yhdistynyt jonnekin ulkomaille kun pätki niin kovasti. Nainen tarkasti koneeltaan sen tietokoneen ip-osoitteen, josta ”klubiin liittyminen” oli lähetetty 30.12.2007. ip-osoite oli minun koneeni, ja silloin tajusin, että tuona päivänä tilasin ”ilmaisen soittoäänen” Facebookissa olleesta mainoksesta. Siinä oli kenttä puhelinnumerolle, ja viestissä tuli se hemmetin PIN. Mikä naurettavinta: a) mitään soittoääntä ei tullut, vaan sivu ns. ”kaatui” b) ikkunassa ei ollut näkyvissä mitään ”ehtoja” joten en tiedostanut liittyneeni mihinkään hemmetin klubiin.

        No, Funmobilen soiton aikana pyysin naista sulkemaan ”jäsenyyteni” välittömästi, ja jo puhelun aikana sainkin viestin nrosta 1722:

        ”Kaikki palvelusi on nyt lakkautettu. Nappaile BABE nro:on 17277 ladataksesi rajattoman maaran bikinityttoja puhelimeesi! (monta tyhjää riviä) 7E/viesti, 2viestia/kk”

        Aion säästää nyt nuo tekstiviestit puhelimessani, ja jos vielä helmikuussa saan vastaavia kredittiviestejä tahi spämmiä tuosta numerosta, pitänee tehdä rikosilmoitus. Tällä hetkellä olen aika hukassa mitä tehdä eilen saamani puhelinlaskun kanssa, jossa oli siis tuo 14 euroa ”palvelutekstiviestejä” turhasta.

        T. nimim. ”-28 euroa, tällä hetkellä”


    • Snoze--

      Joo siis uskomatonta kusetusta.. ihmittelin kans ite mihin puheajat hävis.. soitin sit operaattorille, niin tää on ihan vitun yleistä nykyään.. Luulis et joku taho kohta kaata noi p*asapää kusettajat.

    • Marchie

      Ongelmia FunMobilen mainosten kanssa ollut täälläkin. Kyllästyin jonottamaan operaattorin asiakaspalveluun, mutta onneksi kuluttajaviraston sivuilta löytyi tällainen linkki: http://www.ecc.fi/fi-FI/ Linkistä pääsee Euroopan Kuluttajakeskuksen sivuille. Sivun yläosassa on 29.10. julkaistu uutinen, jossa neuvotaan miten toimia, jos on tullut huijatuksi. Tässä vielä varmuuden vuoksi linkki suoraan itse uutiseen (muista kopsia koko linkki :D):
      http://www.ecc.fi/Page/3c864ad0-b6fa-4a5b-a803-c9
      b2adb43763.aspx?refererUrl=/fi-FI/&groupId=
      730b2050-76e0-4c86-8e3e-d50bf5ede062&announcement
      Id=39bf695b-6c31-424b-920a-98dbca4d4f93

      Ohjeet on hyvät, mutta varmaan asiaan puuttumista auttaisi, jos vielä tekisi ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle. Näin lukee kuluttajaviraston sivuilla (http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajanoikeudet/)

      "Voit tehdä kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen esimerkiksi seuraavista asioista:
      * hyvää tapaa rikkovasta mainonnasta
      * kohtuuttomista menettelyistä kaupanteossa
      ...."

      • Marchie

        Nyt pääsin Kolumbuksen asiakaspalvelussa läpi. Sieltä sanottiin, etteivät he voi puuttua kolmannen osapuolen laskutusasioihin, ja että minun kannattaisi ottaa yhteyttä suoraan palveluntarjoajaan. No sitä yritetään nyt seuraavaksi, etämyyntisäännöksiin vedoten. *fingers crossed*


    • turkulainen ihhminen

      kannattaa tehdä ihan perinteinen rikosilmoitus poliisille asiasta. Itse klikkasin myös tänään kyseiselle ilmais soittoääni sivulle, ja olennaisin yksityiskohta tässä huijauksessa kannattaa tiedostaa, että käyttäjäehdot eivät näkyneet ennen kuin viestit saapuivat, joiden mukana ilmoitettiin myös maksullisuudesta. joka tapauksessa suomessa on etäostoksilla 14 päivän peruutusoikeus, joten tässä on kaksinkertainen rikos.

      pahinta mitä voi tehdä on maksaa kiltisti ja unohtaa. Kuluttaja-assiamiehelle valitus vetämään ja poliisilaitokselle. tässä maassa on peruslait joita yrittäjät ei voi ohitella millään ruudule jälkeenpäin ilmestyvillä pikkupänteillä.

      lisäksi kannaaa lopettaa puhelinnumero välittömästi. näin välttyy siltä ettei tarvitse joka kuukausi nostaa juttua firmaa vastaan uudelleen koska ne kuulemma jatkavat maksuviestien lähettelyä jos numero vaan pidetään toimivana. eli, liittymä poikki, valitukset kuluttaja-asiamiehelle ja poliisille, sekä uusi numero eri puhelinoperaattorilta.

      • komisario reinikainen

    • harm

      Kyllä harmittaa!!
      näin kävi,kun halusin Tarja Turusen soittoääneksi.
      Eipä edes ollut listoilla.
      Laskua en vielä tiedä.Oli viimeinen kerta vierrailla
      kyseisen funmobilen sivuilla.Todella pettynyt

      • älkää tilatko mitään!

        minullekkin kävi niin, että tilasin muka ilmaisen soittoäänen ja sain 14 euron laskun. Valitin funmobilelle, eivät tietenkään meinaa mitään hyvittää. Tein kuluttajasuoja asiamiehelle valituksen (odottaa). ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET TILATKO SIITÄ FIRMASTA MITÄÄN, TÄYTTÄ HUIJAUSTA JA PAKKORAHASTUSTA!!!


    • Höynäytetty

      Miten saan tän fun mobile homman loppumaan.! kertokaa suoraan ratkasu ? mitä pitää tehdä.. oon ihan pihalla tän asian kanssa. mullekkin on jo tullu 35 euroa laskua tästä..

      • onsuu

        Huijatuksi tulin minäkin ja vielä alaikäisenä(13).
        Minulla on dna.prepaid liittymä,joten saldoa katsoessani huomasin,että sieltä on lähtenyt 28e!
        Olen ilmoittanut tästä asiasta dna:lle ja lähettänyt funmobileen peruutusviestejä jo ainakin 5,mutta jäsenyyteni uusiutuu aina! Olen päättänyt liittyä muidenkin valittavien joukkoon ja aion taistella siitä,että tämä huijari-firma saadaan lopetettua!!!
        Saldoa minulla ei enää ole kuin 50 senttiä joten laskutus on mehdoton lopetan numeroni ja vaihdan sen johonki muuhun! kaikki "huijatut" pitäkää yhtä !!


      • joukotoukohousu

        Kirjoita teksiviestillä isolla PL STOP numeroon: 17277 näin pitäis loppua minulla loppu ainakin


    • jusu

      Mä en oo ees käyny kyseisellä sivulla ja silti oon ties kuinka kauan maksanu 14€/kk maksuja. soittelin jo Elisan asiakaspalveluun että mistä moinen maksu tulee. No nehän selitti et on joku palvelun tarjoaja joka velottaa kyseistä summaa. Sit tänään tuli viestejä taas numerosta 17277 sit mulla valkeni kuka kusettaa. No lopetin palvelut sekä tekstiviestillä että sähköpostilla, saa nähä miten käy...

    • Sokea

      Sama juttu! Todella tyhmää. Toivottavasti en ole kirjautunut sinne...

    • susanna"

      onko joku saanut elisan matkapuhelinliittymästä lähetettyä sen lopettamisviestin?miten ja mihin numeroon?

      • lakimies

        Olemassa on vain yksi varma keino, joka pystyy autamaan: kieltäminen maksamasta puhelmella. Nettipankki riittää. Kaikki rahojen asiat täytyy tehdä pankissa. Helpommin maksaa - helpommikin varastaa!


      • Varastavatko he laps

        Lapseni on joutunut tuon saman varkaan uhriksi. Lapsen kännykkään on laitettu kaikkien ostopalvelujen esto. Tuo peruutusviesttin numero on maksullinen palvelu joten puhelimella peruuttaminen ei onnistu. Lähetin sähköpostia Elisalle ja noiden varkaiden sähköpostiliittymään.

        En tiedä miten jatkaa. Tritän soittaa varkaiden "palvelunumeroon". Pitäisikö mennä poliisin puheille vai lähettäisinkö lapsen tekemään rikosilmoitusta?


      • Harmitta lapsen puol
        Varastavatko he laps kirjoitti:

        Lapseni on joutunut tuon saman varkaan uhriksi. Lapsen kännykkään on laitettu kaikkien ostopalvelujen esto. Tuo peruutusviesttin numero on maksullinen palvelu joten puhelimella peruuttaminen ei onnistu. Lähetin sähköpostia Elisalle ja noiden varkaiden sähköpostiliittymään.

        En tiedä miten jatkaa. Tritän soittaa varkaiden "palvelunumeroon". Pitäisikö mennä poliisin puheille vai lähettäisinkö lapsen tekemään rikosilmoitusta?

        Funmobile löytyy yritysrekisteristä. Yhteystiedot:
        [email protected] puh. 0407674758 Osoite; Sumeliuksenkatu 11
        33100 TAMPERE

        Yritin soittaa mikele mutta numero ei vastaa


      • Vihdoin vapaa
        Harmitta lapsen puol kirjoitti:

        Funmobile löytyy yritysrekisteristä. Yhteystiedot:
        [email protected] puh. 0407674758 Osoite; Sumeliuksenkatu 11
        33100 TAMPERE

        Yritin soittaa mikele mutta numero ei vastaa

        Löytyihän sieltä ihminenkin kaiken takaa:
        HOKKANEN PER MICHAEL
        HAMNVÄGEN 64-66 A 4, 10820 LAPPOHJA
        Mob: 040 021 9788
        Soittele mikelle jos et saa varastamista lopppumaan.


    • jettatuitui

      ..Näin kävi mullekki! En vaan ikinä oo sinne rekisteröityny, ja multa menee saldoa joka kuukausi 21€, enkä saa lopetettua tilausta, vaikka oon lähettäny viestin "STOP" nroon 99621 !

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe