Kellään kokemuksia 1.9 diesel Lagunasta?Millaisia vikoja,kestääkö kone,ym?Farmari olisi tiedossa ajettu 370 tuhatta.Ajattelin vaan että entinen 2.auto oli -90 carina jolla ajettu 540tuhatta ja kone toimi moitteitta että onko Rellu carinan väärtti.
Diesel Laguna.
6
4330
Vastaukset
- maestro2
Laturin hihna menee jostain syystä jakohihnan väliin ja sekoittaa ajoitukset-> matka katkeaa,ja vähä kalliimpi "huolto".... Onneks renu ilmeisesti varautunu ja nokan hihnapyörässä pieni lukitus tappi joka katkeaa,eikä sillon vahingoita venttiilejä ym,joutuu vaa ostaa uuden pyörän ja jonkun verran työ-tunteja....
- Rellu tutuksi
Ei ole Rellu Carinan väärti, meinaan luotettavuudessa, jos ei halua itselleen harrasteautoa. Korjaamot on ollu aika nihkeitä ottamaan Relluja korjattavaksi. Munkin 1.9 dti:stä on kerran sujahtanu laturinremmi satasen vauhdissa jakopäänremmin väliin, tuli aika valmista... Molemmat remmit on kampiakselin päässä samassa tilassa, eristämättä toisistaan, joten laturinremmin hajotessa, se menee sieltä jakopäänremmille... Rellussani on ollu haasteellisia sähkövikoja, keulaan on joutunu joka katastuksen jälkeen vaihtaan koiranluita, palloniveliä, kääntölaakereita... Abs:in johdot on uusittu kokonaan, taka-akseli vaihdettu. Tosin mittarissakin on 420tkm:ä ja ihan vinkkinä, Rellussa nollautuu kilometrit, kun tulee 400 tuhatta täyteen. Mullakin on mittarissa 20000km. Rellulla on hyvä ajaa ja tosi tilava sisältä, mutta ei ois varaa ollu pitää autoa, jos ei itse pystys korjaamaan, kaverikin lopetti toviksi vastaamasta puhelimeen, kun olin koko ajan Rellukasta soittelemassa... 90-luvun alkupuoliskon Toyotat on kaikkein lujinpia ja varmatoimisempia autoja, pellit vaan tahtoo vähän ruostua.
- Laguna II 2.2dCi -04
Rellu tutuksi kirjoitti:
Ei ole Rellu Carinan väärti, meinaan luotettavuudessa, jos ei halua itselleen harrasteautoa. Korjaamot on ollu aika nihkeitä ottamaan Relluja korjattavaksi. Munkin 1.9 dti:stä on kerran sujahtanu laturinremmi satasen vauhdissa jakopäänremmin väliin, tuli aika valmista... Molemmat remmit on kampiakselin päässä samassa tilassa, eristämättä toisistaan, joten laturinremmin hajotessa, se menee sieltä jakopäänremmille... Rellussani on ollu haasteellisia sähkövikoja, keulaan on joutunu joka katastuksen jälkeen vaihtaan koiranluita, palloniveliä, kääntölaakereita... Abs:in johdot on uusittu kokonaan, taka-akseli vaihdettu. Tosin mittarissakin on 420tkm:ä ja ihan vinkkinä, Rellussa nollautuu kilometrit, kun tulee 400 tuhatta täyteen. Mullakin on mittarissa 20000km. Rellulla on hyvä ajaa ja tosi tilava sisältä, mutta ei ois varaa ollu pitää autoa, jos ei itse pystys korjaamaan, kaverikin lopetti toviksi vastaamasta puhelimeen, kun olin koko ajan Rellukasta soittelemassa... 90-luvun alkupuoliskon Toyotat on kaikkein lujinpia ja varmatoimisempia autoja, pellit vaan tahtoo vähän ruostua.
..jos se hajoaa huoltamattomuuttaan. Ne laturinhihnatkin on tarkoitettu vaihdettaviksi, samoin kuin muutkin hihnat ja ennen katkeamista.
Ajat varmaan öljytkin aina ensin loppuun ennen kuin laitat uutta tilalle....
Kahdella Laguna II:lla on ajeltu, 3.0-24V:llä ja nyt 2.2dCi:llä eikä kumpaakaan ole huoltojen välissä tarvinnut korjailla. Ja on markkinoiden turvallisin ja parhaiten ruostetta vastustava auto luokassaan.
Suosittelen, mutta varauksella eli jos ajat hihnat mieluiten katki-loppuun, aja mieluummin toyotalla, ei tule niin iso vahinko kun ei mene hyvä pilalle. - Rellu tutuksi
Laguna II 2.2dCi -04 kirjoitti:
..jos se hajoaa huoltamattomuuttaan. Ne laturinhihnatkin on tarkoitettu vaihdettaviksi, samoin kuin muutkin hihnat ja ennen katkeamista.
Ajat varmaan öljytkin aina ensin loppuun ennen kuin laitat uutta tilalle....
Kahdella Laguna II:lla on ajeltu, 3.0-24V:llä ja nyt 2.2dCi:llä eikä kumpaakaan ole huoltojen välissä tarvinnut korjailla. Ja on markkinoiden turvallisin ja parhaiten ruostetta vastustava auto luokassaan.
Suosittelen, mutta varauksella eli jos ajat hihnat mieluiten katki-loppuun, aja mieluummin toyotalla, ei tule niin iso vahinko kun ei mene hyvä pilalle.kyseessähän oli 1-mallin Laguna ja mitä siinä vois olla tulollaan. Laturinremmi on herkkä hajoamaan ja totta tosiaan, neljä kertaa olen vaihdattanu jakopäänremmin hiluineen ja joka kerta on myös laturinremmikin vaihtunu, mutta siltikin se hajos??? Laturinremmi pyörittää kaikkia apulaitteita ja on herkkä hyppimään pois uriltaan ja vielä lisäksi kiristäjä(320e) on se joka oikeesti ekana hajoaa varoittamatta. Pitäs varmaan tihentää vieläkin vaihtovälejä. Ei ole muuten vain dieseli koneiden ongelma ja kyseisiä Rellun tekemiä moottoreita on myös Volvoissa ja Citikoissa.... 1-Lagunalla ei ole arvoa sen enempää kuin vanhemmalla Toyotalla ja kun katsastustilastojen mukaan Laguna ehdoton ykkönen pomppausten listalla, niin paraneeko se sitten vaihtamalla?
- ex rellutin
Laguna II 2.2dCi -04 kirjoitti:
..jos se hajoaa huoltamattomuuttaan. Ne laturinhihnatkin on tarkoitettu vaihdettaviksi, samoin kuin muutkin hihnat ja ennen katkeamista.
Ajat varmaan öljytkin aina ensin loppuun ennen kuin laitat uutta tilalle....
Kahdella Laguna II:lla on ajeltu, 3.0-24V:llä ja nyt 2.2dCi:llä eikä kumpaakaan ole huoltojen välissä tarvinnut korjailla. Ja on markkinoiden turvallisin ja parhaiten ruostetta vastustava auto luokassaan.
Suosittelen, mutta varauksella eli jos ajat hihnat mieluiten katki-loppuun, aja mieluummin toyotalla, ei tule niin iso vahinko kun ei mene hyvä pilalle.Kyllä se valitettavasti on auton vika! Remmi menee, jos on mennäkseen. Toisilla kestää (ilmeisesti), toisilla taas ei. Vaihtoväli apulaiteremmille on 60000 km / 3 vuotta (muistaakseni). Ongelmana siis on apulaitehihnan hajoaminen ja remmistä lähtevät suikaleet pääsevät jakopäänhihnan väliin. Jakopää on sieltä alhaalta sen verran huonosti suojattu, että näin valitettavasti pääsee käymään! Tästä taas seuraa koneen jumiutuminen ja jako menee sekaisin. Rellun "puolustusmekanismi", eli se kiila siellä jakopäässä hajoaa ja sen pitäisi suojella konetta vaurioilta. Joskus tämä toimii, toisinaan taas ei. Minun tapauksessani tuo kiilan rikkoutuminen pelasti konerikon kaksi kertaa.
Ensimmäinen remmirikko rellussani tapahtui 6000 km/2kk merkkiliikkeessä tehdyn huollon jälkeen. Apulaitehihnan kiristin korkkasi tai niin ainakin väitettiin. Tällä saatiin sysättyä minut maksumieheksi - 800 euroa. Jako oli mennyt vain hampaan verran pieleen ja selvisin pelkällä säikähdyksellä ja 800 euron menetyksellä.
Seuraava tapahtui 11 kk myöhemmin. Remmi oli pyörinyt konehuoneessa noin 30000 km, eli puolet suositellusta vaihtovälistä! Nyt ei löydetty selitystä remmin hajoamiseen, joten hihnanvalmistajan takuu toimi tässä eikä minulle koitunut kustannuksia.
Auto laitettiin jälleen kuntoon ja tämän jälkeen en ruvennut enää kolmatta kertaa odottelemaan ja auto meni vaihtoon.
Muuten kyllä tykkäsin Lagunasta. Tilava, mieluinen ja pieniruokainen autohan se oli. Ruosteongelmatkaan eivät autoa pitäisi vaivata. Sähkövikoja omassani ei isommalti ollut, mitä nyt sillointällöin joku varoitusvalo syttyi palamaan ja sitten ihan itsekseen myös sammui. Ajovalon hehkut tuntuivat olevan heikkoa tekoa, mutta rupesivat kestämään kun aina starttauksen ajaksi väänsin parkit päälle. Alustaongelmia on jonkin verran, mutta niinhän niitä on lähes kaikissa autoissa. Tuon remmin rikkoutuminen on kiusallinen vaiva, mutta muuten mielestäni Lagunassa ei ollut mitään sen kummempia ongelmia muihinkaan merkkeihin verrattuna.
Voisin ehkä suositella hankintaa pienin varauksin... - sama vika!
ex rellutin kirjoitti:
Kyllä se valitettavasti on auton vika! Remmi menee, jos on mennäkseen. Toisilla kestää (ilmeisesti), toisilla taas ei. Vaihtoväli apulaiteremmille on 60000 km / 3 vuotta (muistaakseni). Ongelmana siis on apulaitehihnan hajoaminen ja remmistä lähtevät suikaleet pääsevät jakopäänhihnan väliin. Jakopää on sieltä alhaalta sen verran huonosti suojattu, että näin valitettavasti pääsee käymään! Tästä taas seuraa koneen jumiutuminen ja jako menee sekaisin. Rellun "puolustusmekanismi", eli se kiila siellä jakopäässä hajoaa ja sen pitäisi suojella konetta vaurioilta. Joskus tämä toimii, toisinaan taas ei. Minun tapauksessani tuo kiilan rikkoutuminen pelasti konerikon kaksi kertaa.
Ensimmäinen remmirikko rellussani tapahtui 6000 km/2kk merkkiliikkeessä tehdyn huollon jälkeen. Apulaitehihnan kiristin korkkasi tai niin ainakin väitettiin. Tällä saatiin sysättyä minut maksumieheksi - 800 euroa. Jako oli mennyt vain hampaan verran pieleen ja selvisin pelkällä säikähdyksellä ja 800 euron menetyksellä.
Seuraava tapahtui 11 kk myöhemmin. Remmi oli pyörinyt konehuoneessa noin 30000 km, eli puolet suositellusta vaihtovälistä! Nyt ei löydetty selitystä remmin hajoamiseen, joten hihnanvalmistajan takuu toimi tässä eikä minulle koitunut kustannuksia.
Auto laitettiin jälleen kuntoon ja tämän jälkeen en ruvennut enää kolmatta kertaa odottelemaan ja auto meni vaihtoon.
Muuten kyllä tykkäsin Lagunasta. Tilava, mieluinen ja pieniruokainen autohan se oli. Ruosteongelmatkaan eivät autoa pitäisi vaivata. Sähkövikoja omassani ei isommalti ollut, mitä nyt sillointällöin joku varoitusvalo syttyi palamaan ja sitten ihan itsekseen myös sammui. Ajovalon hehkut tuntuivat olevan heikkoa tekoa, mutta rupesivat kestämään kun aina starttauksen ajaksi väänsin parkit päälle. Alustaongelmia on jonkin verran, mutta niinhän niitä on lähes kaikissa autoissa. Tuon remmin rikkoutuminen on kiusallinen vaiva, mutta muuten mielestäni Lagunassa ei ollut mitään sen kummempia ongelmia muihinkaan merkkeihin verrattuna.
Voisin ehkä suositella hankintaa pienin varauksin...Itsellä jätti megane tielle kun remmi meni poikki. Ei ihme kyllä mennyt jakohihnan väliin. On tässä ongelmia muitakin ollut, joten itsellä on viimeinen rellu. Myös syöttöpumpusta meni joku palikka, ja ei meinannu lähteä oikein käymään tämän takia. tälläkin palikalla yli 300 hinta. En ole tottunut tällaisia summia laittamaan autonkorjaukseen, joten ottaa päähän koko vehje.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4138071Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1145618Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1154664Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos1994505Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli334468Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s523977Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603863Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan773747Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava423679SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha853481