kirsti luukkonen

tosi sairas

kipa lundberg



voi olla hänen omasta elämästään mutta ei muiden romaneiten ja hänen sukulaisistaan, en ole ikinä kuulut että muissa romaneissa olisi noin sairaita ihmisiä valitettavasti joten älkää kodistako kaikkiin tuota hullua juttua kiitos


NYT täytyy sanoa että, kipa ei ole edes mustalainen, niin mistä se voisi tietää mustalaisen kulttuurista mitään vaan hän juttelee niitä mitä on sattunut kuulemaan joltakin joka ei oli ollut tietoinen mustalais kulttuurista kipa on oikeasti valkolaisia hänen nimikin on esimerkiksi kirsti luukkonen, että se siittä tiedoksi vaan kaikille tunnen oikein hyvin kipan.

JOS KIBA ON AIEMMIN JULKISESTI ITSE PUHUNUT HIRVEÄN MÄDÄNTYNEESTÄ PERHEESTÄÄN JA LAPSUUDESTAAN, PELKOINEEN, TURVATTOMUUDEN TUNTEINEEN JA TASAPAINOTTOMUUKSINEEN, NIIN MIKSI YHTÄKKIÄ MIRANDAN SANAT JOTKA TUOVAT VAIN NÄMÄ SAMAT ASIAT ILMI JOITA KIBA ITSE ON TUONUT LOUKKAAVAT HÄNEN KUNNIAANSA. tOISTAMALLA KIBAN SANOJA MIRANDA VAIN PERUSTELI SYYTÄ SILLE MIKSI KIBA ON IKÄVÄN LAPSUUTENSA JA HUONOJEN KOKEMUSTENSA PERUSTEELLA JÄÄVI PUHUMAAN KOKO KANSAN PUOLESTA JA VASTAAN.

JOS TOISTETAAN KIBAN OMIA MIELIPITEITÄ PERHETAUSTOISTAAN JA PERUSTELLAAN TÄLLÄ MIKSI HÄNEN KÄSITYKSENSÄ ROMANIKULTTUURISTA OVAT KIELTEISEN VOITTOISIA JA POHDITAAN TÄMÄN VAIKUTUKSIA NEGATIIVISIIN JULKILAUSUMIIN MEDIASSA... ONKO SE RIKOS? VUOLASRANTA ITSE EI LEVITTÄNYT KIRJETTÄ JOUKKOTIEDOTUSVÄLINEILLE VAAN OSOITTI SEN KOMMENTTINA JUNGERILLE YLELLE JATKUVASTA VAIN NEGATIIVISTEN KOMMENTTIEN ULOSPÄÄSTÄMISESTÄ KOSKIEN ROMANEITA TV1:N OHJELMISTOSSA. YLE ITSE LEVITTI MM. HESARIIN TÄMÄN KIRJEEN SISÄLLÖN. "

VERRATTAEN AJANKOHTAISEN KAKKOSEN 10.7. OHJELMAAN KIBAN LAUSUMAT LOUKKAUKSET JA HERJAAVAT SANAT KOKO ROMANIKANSAN INFATIILIUDESTA JA KESKIAIKAISUUDESTA LOUKKASIVAT MYÖS MONEN TAVALLISEN ILMAN KATKERUUTTA KASVANEEN ROMANIN KUNNIAA

Kiba Lumbergin luoman romaanihahmon kirjassa "Musta perhonen" voi kirjan lukija tulkita myös heteroseksuaaliseksi transpojaksi. Pari vuotta sitten televisiossa Punaisessa langassa haastateltu Kiba Lumberg kertoi romaaninsa Simpalla olleen oikeassa elämässä todellinen esikuva.

Läpi kirjan kuitenkin korostetaan, kuinka Simppa on teininäkin poikamainen miesten vaatteineen ja kulmikkaine silmälaseineen. Lisäksi tummien puheissa korostetaan, kuinka tuo poikamaisuus on outoa ja häpeällistä.

Kirjan päähenkilö lesbotyttö Memesa pakeni virallisen järjestelmän avulla lastenkotiin kuten kirjan kirjoittanut Kiba Lumberg.

10

2625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljastuu

      aina.Joskus se vie aikaa,mutta sieltä se eteen tulee.Kiitos rehellisyydestänne,ja tiedosta jota en tiennyt ja varmaan oli muitakin jotka eivät tieneet?!

      Oikea romani ei julki/eikä muutenkaan puhu pahaa omasta heimostaan.Kyllä meistä jotkut valtaväetöön kuuluvat siitä huolen pitää.He voivat puhua mitä suuhuun tule.

      Kiitos tiedosta!

    • ööööööööööö

      höpö sun jutuilles, eikö sulla ole muuta tekemistä ku pölöttää täällä paskaa. Kiba on hieno ihminen, puhuu asiaa ja sua vaan v...ttaa ku totuus tulee julki!!
      Ei mustalaiset yleensä puhukaan vaikka haluaisivat, KOSTON pelossa ...ovat niin hieno rotu!

    • luukkonen*

      eikö se oo lumberg

    • ............

      Voi olla, että nyt on Kirsti Luukkonen. Mutta aiemmalta nimeltään ainakin Lumberg, lieneekö sitten Kiba - Luulisin että Kirsti on se oikea nimi ja Kiba ikään kuin lempinimi. Luukkonen on sittemmin tullut sukunimi...

      Ja eikö Lumbergin nimi ole ihan hänen oma asiansa? Sitä paitsi...
      Oletko sinä kyvykäs arvioimaan jonkun mielenterveyttä? Etkö ymmärrä, että puheesi ovat tulkittavissa kunnianloukkaukseksi(kin)... Haluatko siitä syytteet? Lumberg on sen verran fiksu nainen että ymmärtää varmaan kaltaistesi ajattelemattomien ihmisten kirjoituksen "hulluudesta" ja "sairaudesta" ja siitä että hän on "tosi sairas." Ihan vain lainatakseni sinun äskeisiä sanomisia... Joten hän ei varmaan korvaansa noille lotkauta. Mutta, oikein olisi jos lotkauttaisi. Katsoisit sinäkin vähän mitä kirjoittaisit.

      Ja Kiba Lumberg on todellakin mustalainen.

      Voisit hiukan tarkistaa, mistä itse asiassa puhut. Tiedätkös, että romanien keskuudessa on muutenkin todella paljon ihmisiä, joilla on periaatteessa valtaväestön nimi, mutta täysiä romaneita ovat? Samoin valtaväestössä on ihmisiä, joilla on joku "perinteinen" romaninimi...

      • 9999999

        Jos niin luulette että kipa olisi jostakin kautta mustalainen niin asia ei valitettavasti ole niin. kipa on täysin valkolainen. mutta kyllä se varmaan haluaisi olla mustalainen mutta kun ei ole niin ei. suurin osa valkolaisista haluaisi olla mustalainen. mutta ovat vain valkolaisia. jos kirsi muuta väittää niin valehtelee.


      • Voi mitä touhua
        9999999 kirjoitti:

        Jos niin luulette että kipa olisi jostakin kautta mustalainen niin asia ei valitettavasti ole niin. kipa on täysin valkolainen. mutta kyllä se varmaan haluaisi olla mustalainen mutta kun ei ole niin ei. suurin osa valkolaisista haluaisi olla mustalainen. mutta ovat vain valkolaisia. jos kirsi muuta väittää niin valehtelee.

        Kaalona minun täytyy kysyy sulta, ootko tehny kenties jonku gallupin valtaväestön keskuudessa, että voit sanoa että "Suurin osa valkolaisista haluaisi olla mustalaisia." Ja minun on pakko myös ihmetellä, että miksi ihmeessä oletat niin. Luulen että suurin osa valtaväestöstä on elämäänsä erittäin tyytyväisiä ja ovat myös ylpeitä siitä mitä ovat. Niinhän suurin osa meistä kaaleistakin, eikö? Suurin osa IHMISISTÄ haluaa olla vain oma itsensä. Sun kannattais tehdä jotain asenteillesi, kuulostaa nimittäin siltä että vähättelet valtaväestöä. Minusta se ei ole hyvä. Millaisen kuvan sinä annat kaaleista? Ethän sinä kaikkia täällä edusta, omaa mielipidettäsi ja anonyymisti itseäsi. Mieti silti. Olisiko miellyttävä kuulla samanlaista tuomarointia valtaväestöltä? Että olemme "vain" mustalaisia.

        En tiedä Kiban mustalaisuudesta, ja luulen ettet tiedä sen paremmin sinäkään. Kumpikaan meistä ei ole tainnut olla paikalla... tiedät kyllä milloin. Kiballa ei varmaankaan ole mitään syytä valehdella romanitaustastaan. Miksi hän niin tekisi? Miksi Kiban mustalaisuudesta edes täytyy lähteä kommentoimaan millään tavoin? Sinähän suorastaan väität Kibaa valehtelijaksi. Mitäköhän hän siitä itse sanoisi? Eikö ole pääasia, että hän on itse perillä omasta olemisestaan.

        Olen itse ylpeä siitä, mitä olen. Mutta jos nyt luulet, että mustalaisuus on jotain niin erikoisen hyvää, että sitä kannattaa teeskennellä... Ohhoh, luulenpa että erehdyt. Tietty harvassa on sellaista sakkia valtaväestöstä, että väittävät olevansa romaneja vaikka eivät ole. Samalla tavalla on romaneissa porukkaa, joka kieltää romanitaustansa. Mutta enpä ole julkisuudessa kohdannut heistä ainuttakaan.

        Kirjoittamasi perusteella tuli mieleen, mahdatko olla joku keskenkasvuinen...? Ei millään pahalla, mutta vaikutat kyllä varsin nuorelta henkilöltä, jolla on vieläpä erittäin kapea-alainen näkemys asioista. No, pidä näkemyksesi ja minä pidän omani. Näin lienee parempi.


      • Väite
        9999999 kirjoitti:

        Jos niin luulette että kipa olisi jostakin kautta mustalainen niin asia ei valitettavasti ole niin. kipa on täysin valkolainen. mutta kyllä se varmaan haluaisi olla mustalainen mutta kun ei ole niin ei. suurin osa valkolaisista haluaisi olla mustalainen. mutta ovat vain valkolaisia. jos kirsi muuta väittää niin valehtelee.

        "suurin osa valkolaisista haluaisi olla mustalainen.",


      • Anonyymi
        9999999 kirjoitti:

        Jos niin luulette että kipa olisi jostakin kautta mustalainen niin asia ei valitettavasti ole niin. kipa on täysin valkolainen. mutta kyllä se varmaan haluaisi olla mustalainen mutta kun ei ole niin ei. suurin osa valkolaisista haluaisi olla mustalainen. mutta ovat vain valkolaisia. jos kirsi muuta väittää niin valehtelee.

        Voi siuta raukkaa.


    • Anonyymi

      Kiballe nostan hattua. Upea nainen.

    • Anonyymi

      Onko hää Lunperin ukon sakeista?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      992
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      705
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe