Voiko kyseessä olla umpisuolen tulehdus, kun alavatsaan oikealle puolelle, navan alapuolelle on sattunut ehkä nelisen tuntia? Aluksi kipu oli vaan pientä pistämistä, meni välillä ohi ja välillä tuli takasin... Sitten parin tunnin päästä meni kokonaan ohi, mutta palasi piakkoin, oikeastaan syömisen yhteydessä. Nyt sattuu pistäen jonkin verran, välillä ehkä vähäsen hellittää... On koko päivän pelottanut ja mietityttänyt että onko se umpisuoli :// Pikaista vastausta, olkaa kilttejä ja auttakaa!
Umppari? :/
14
4765
Vastaukset
- huolestunut_ysinelonen
ai niin ja sitten siihen sattuu nyt kans jos esim. yskii ://
- 266643
Hyvin mahdollista, minulla oli aikanaan ihan samanlaiset oireet. Älä odota kovin pitkään jos ei mene ohi... Koitapa painaa kädellä kevyesti umpparin kohdalta. Jos arka.... heti vastaanotolle..
- vielä huolestunut
joo eilen sitte lähettiin sairaalaan, siellä kauhee ruuhka mut onneks pääsin sitte ku kivut ylty niin makuupaikalle.. sitte otettii näytteitä jne ja siinä jonku tunnin makasin, sitte vihdoin lääkärille, joka paineli mahaa ja totesimme että vois olla umppari, ku maha oli kipee just siitä kohasta missä umppari on. noo sitten tuli ne testitulokset tai ne, ja tulehdusarvot ja kaikki ihan normit, eli kotiseurantaan lähetys ja mukaan varmuuden vuoks lähete sairaalaan uusin kokeisiin jos vielä seuraavana päivänä sama jatkuu..
ni nyt ei oikee enää ainakaa kauheesti tuntuis, yön nukuin ihan hyvin. mutta voiks se noin vaa mennä ohi? vieläki vähän pelottaa, eiks umppariin voi kuolla?
nii ja eile kuume nous siellä sairaalassa 37,8 mut sitte ku tulin kotiin ja mitattii uusiks ni enää 36,2, nyt aamulla 35,8, outoo.. :o :/ - fat-butterfly
vielä huolestunut kirjoitti:
joo eilen sitte lähettiin sairaalaan, siellä kauhee ruuhka mut onneks pääsin sitte ku kivut ylty niin makuupaikalle.. sitte otettii näytteitä jne ja siinä jonku tunnin makasin, sitte vihdoin lääkärille, joka paineli mahaa ja totesimme että vois olla umppari, ku maha oli kipee just siitä kohasta missä umppari on. noo sitten tuli ne testitulokset tai ne, ja tulehdusarvot ja kaikki ihan normit, eli kotiseurantaan lähetys ja mukaan varmuuden vuoks lähete sairaalaan uusin kokeisiin jos vielä seuraavana päivänä sama jatkuu..
ni nyt ei oikee enää ainakaa kauheesti tuntuis, yön nukuin ihan hyvin. mutta voiks se noin vaa mennä ohi? vieläki vähän pelottaa, eiks umppariin voi kuolla?
nii ja eile kuume nous siellä sairaalassa 37,8 mut sitte ku tulin kotiin ja mitattii uusiks ni enää 36,2, nyt aamulla 35,8, outoo.. :o :/Tere! Mulla puolitoista vuotta sitten oli just silleen, että alkoi koskee mahaan ( oli jo ollu pari päivää ) ennenkuin menin päivystykseen. Tk - lääkäri sanoi, että se on kiistatta umpparitulehdus ja lähetti kiireellisenä leikkaukseen sairaalan puolelle. No, päivystävä kirurgi ( ei suomalainen... ) tutki ja sanoi, että odotetaan huomiseen, ei umpilisäkkeen tulehdusoireita. Ja että vain kuvittelen kivut... Tulehdusarvot ei puolustaneet diagnoosia. Yö oli yhtä... ttiä ja oksensin. Onneks olin sairaalassa. Ja gyne tutki seur. aamuna. Kivut oli tähtitieteelliset ja oksennus jatkui. Ei syytä siellä puolen. Ja taas polilla tutki eri päivystävä kirurgi ( ei suomalainen... ) ja totesi, että ei umppari ole tulehtunut, kuvittelen vain kaiken... No, sitten tuli uusi lääkäri ( vanha kokenut suomalainen... ) ja totesi, että se on umppari ja kiireellisenä leikataan! Veriarvot vain laskivat ja lämpö samoin. Sitten tuli leikkaava lääkäri ( ei suomalainen... ) ja sanoi, että ei ole kiirettä, kivut ja tilanne on vain kuviteltuja... Olin ravinnotta ja nesteettä kauan, tippaan ei " kuvittelijaa " laitettu. No, mut sitten kuitenkin leikattiin.
Sitten huomattiinkin, että umppari oli pahasti tulehtunut - ja se lukee diagnoosissakin, hoitaja sanoi... No, sen jälkeen tapahtui joko leikkauksessa tai osastolla hoitovirhe, jonka vuoksi tein hoitovirheilmoituksen - ja se osaksi myönnettiin. Mutta papereissa luki ja lääkäri sanoi itsekin, että umpilisäke ei ollut tulehtunut! Eli leikkaus olisi muka ollut turha?
Nämä ristiriitaiset diagnoosit hämmentää samasta umpilisäkkeestä!
Mutta Sulle sanon, että mene ehdottomasti takaisin välittömästi, jos oksettaa tai koskee mahaan! Toivottavasti kivut helpottaa tai muuten saat avun! Jos suomalainen lääkäri ei olisi tehnyt leikkauspäätöstä... huh sentään!
Kaikkea hyvää! t. fat - butterfly - mietiskelee
fat-butterfly kirjoitti:
Tere! Mulla puolitoista vuotta sitten oli just silleen, että alkoi koskee mahaan ( oli jo ollu pari päivää ) ennenkuin menin päivystykseen. Tk - lääkäri sanoi, että se on kiistatta umpparitulehdus ja lähetti kiireellisenä leikkaukseen sairaalan puolelle. No, päivystävä kirurgi ( ei suomalainen... ) tutki ja sanoi, että odotetaan huomiseen, ei umpilisäkkeen tulehdusoireita. Ja että vain kuvittelen kivut... Tulehdusarvot ei puolustaneet diagnoosia. Yö oli yhtä... ttiä ja oksensin. Onneks olin sairaalassa. Ja gyne tutki seur. aamuna. Kivut oli tähtitieteelliset ja oksennus jatkui. Ei syytä siellä puolen. Ja taas polilla tutki eri päivystävä kirurgi ( ei suomalainen... ) ja totesi, että ei umppari ole tulehtunut, kuvittelen vain kaiken... No, sitten tuli uusi lääkäri ( vanha kokenut suomalainen... ) ja totesi, että se on umppari ja kiireellisenä leikataan! Veriarvot vain laskivat ja lämpö samoin. Sitten tuli leikkaava lääkäri ( ei suomalainen... ) ja sanoi, että ei ole kiirettä, kivut ja tilanne on vain kuviteltuja... Olin ravinnotta ja nesteettä kauan, tippaan ei " kuvittelijaa " laitettu. No, mut sitten kuitenkin leikattiin.
Sitten huomattiinkin, että umppari oli pahasti tulehtunut - ja se lukee diagnoosissakin, hoitaja sanoi... No, sen jälkeen tapahtui joko leikkauksessa tai osastolla hoitovirhe, jonka vuoksi tein hoitovirheilmoituksen - ja se osaksi myönnettiin. Mutta papereissa luki ja lääkäri sanoi itsekin, että umpilisäke ei ollut tulehtunut! Eli leikkaus olisi muka ollut turha?
Mutta Sulle sanon, että mene ehdottomasti takaisin välittömästi, jos oksettaa tai koskee mahaan! Toivottavasti kivut helpottaa tai muuten saat avun! Jos suomalainen lääkäri ei olisi tehnyt leikkauspäätöstä... huh sentään!
Kaikkea hyvää! t. fat - butterflyJoo kiitti :) Mut siis ihan kauheita noi (en mitenkää yleistä, mut tosi asia on, että suurin osa) ulkomaalaiset lääkärit, mullakin kokemusta siitä niitten välinpitämättömyydestä :/ Onneks mulla lähin sairaala on Porvoo, ja siellä ei kai oo kauheesti ulkomaalasii näkyny, korkeentaan ruottalaisii :D
Hmm, tossa just mietin että mitä tekis. Lämpö tällä hetkellä 36,3 ja mahaan ei oikeestaa satu ollenkaan, ehkä ihan hitusen verran jos nousee ylös tai jotain, senkin saatan kuvitella ku oon niin peloissani... Et pitää miettii ja kattoo, et jos lämpö nousee nii kyl sitte sinne porvooseen taas sännätään. Mut mitään pahoinvointia mulla ei oo ollut nyt, korkeintaa sellasta pientä ku heräsin aamulla viiden-kuuden aikaa, mut seki oli vaa pari sekkaa sellasta sekavuutta...
Mut onneks sä selvisit leikkauksesta sitte loppujen lopuks :) Ja kaikkee hyvää sullekki :) - fat-butterfly
mietiskelee kirjoitti:
Joo kiitti :) Mut siis ihan kauheita noi (en mitenkää yleistä, mut tosi asia on, että suurin osa) ulkomaalaiset lääkärit, mullakin kokemusta siitä niitten välinpitämättömyydestä :/ Onneks mulla lähin sairaala on Porvoo, ja siellä ei kai oo kauheesti ulkomaalasii näkyny, korkeentaan ruottalaisii :D
Hmm, tossa just mietin että mitä tekis. Lämpö tällä hetkellä 36,3 ja mahaan ei oikeestaa satu ollenkaan, ehkä ihan hitusen verran jos nousee ylös tai jotain, senkin saatan kuvitella ku oon niin peloissani... Et pitää miettii ja kattoo, et jos lämpö nousee nii kyl sitte sinne porvooseen taas sännätään. Mut mitään pahoinvointia mulla ei oo ollut nyt, korkeintaa sellasta pientä ku heräsin aamulla viiden-kuuden aikaa, mut seki oli vaa pari sekkaa sellasta sekavuutta...
Mut onneks sä selvisit leikkauksesta sitte loppujen lopuks :) Ja kaikkee hyvää sullekki :)Tere! Kiva kuulla... siis lukea, että on tilanne helpottunut / ei oo sellaset kivut kuin aiemmin.
Mutta tarkkaile ittees / vointias. Kyllä sellainen hätkähdyttää... ja sitä ei herkästi lähe lääkärin pakeille...
Mutta mulla kävi sen umpparin kans ohrasesti; oli toki leikkausessakin ( tähystys ) vaikeuksia mutta sitten kävi niin, että mulla vaurioittivat virtsarakon hermoja niin, että ainut vaihtoehto on enää katetroiminen, eli ohuella letkulla tyhjentäminen useita kertoja päivässä ja maha on turvoksissa vieläkin 20 cm normaalista ja nesteet keräytyy... Osastollakin tapahtui hoitovirhe.
Mutta kuitenkin oon vielä hengissä! :D
Ulkolaiset lääkärit... se on vaikeeta, kun tulee kielimuuri vastaan.
Pärjäilehän! Niin minäkin... yritän! :)
t. fat - butterfly - mietiskelee yhäkin
fat-butterfly kirjoitti:
Tere! Kiva kuulla... siis lukea, että on tilanne helpottunut / ei oo sellaset kivut kuin aiemmin.
Mutta tarkkaile ittees / vointias. Kyllä sellainen hätkähdyttää... ja sitä ei herkästi lähe lääkärin pakeille...
Mutta mulla kävi sen umpparin kans ohrasesti; oli toki leikkausessakin ( tähystys ) vaikeuksia mutta sitten kävi niin, että mulla vaurioittivat virtsarakon hermoja niin, että ainut vaihtoehto on enää katetroiminen, eli ohuella letkulla tyhjentäminen useita kertoja päivässä ja maha on turvoksissa vieläkin 20 cm normaalista ja nesteet keräytyy... Osastollakin tapahtui hoitovirhe.
Mutta kuitenkin oon vielä hengissä! :D
Ulkolaiset lääkärit... se on vaikeeta, kun tulee kielimuuri vastaan.
Pärjäilehän! Niin minäkin... yritän! :)
t. fat - butterflyOho, aika kauhee "hoito"virhe tai mikskä tota vois sanoo... kyllä ne lekurit ON joskus huolimattomia. Mut toivottavasti präjäät kuiteski :)
Niin siis nyt ei enää tunnu sellasta kipua, kuin eilen. Vaan nyt tuntuu, kuin ois joku lihas revähtänyt tai jotain... Eli aina kun kurottelee jotain, niin tuntuu kuin lihas ei kestäis tai joku niinku venyis tuolla mahassa tai jossain, ihan ku lihas, sanonpa vaan että niin arvelen, mutta siis... Ja sitte tulee aina kylmät väreet siitä, kun kurottelee ja sattuu :/ Mut ei se oikeen ooo voinu revähtääkään, koska oon ollu melkeinpä viikon pahassa flunssassa ja harkatki jättäny sen takii väliin... en oo oikee muuta liikkunu ku makaillu lattialla meitin uuen kissanpennun kans ja sen leluja keräilly sänkyjen alta yms. Huomenna tosin aattelin mennä jo kouluun, ja sitte pitkällä välkällä terkkarille, jospa se osais auttaa. ja keskiviikon liikkatunnilla tuskin kantsii osallistuu beach volleyhin, vaikka se kivaa varmasti oiskin. Enkä välttämättä aja huomen pyöräl pysäkille, koska se vois tehä tästä vaan pahemman :/
Mutta juu, täytyypä kattella. Ja suuuuuuuuuuri kiitos sulle, kun autat mua :) Mä arvostan sitä tosi paljon, oot auttanu mua. :)) Kiitos. - Miettii kanssa
mietiskelee yhäkin kirjoitti:
Oho, aika kauhee "hoito"virhe tai mikskä tota vois sanoo... kyllä ne lekurit ON joskus huolimattomia. Mut toivottavasti präjäät kuiteski :)
Niin siis nyt ei enää tunnu sellasta kipua, kuin eilen. Vaan nyt tuntuu, kuin ois joku lihas revähtänyt tai jotain... Eli aina kun kurottelee jotain, niin tuntuu kuin lihas ei kestäis tai joku niinku venyis tuolla mahassa tai jossain, ihan ku lihas, sanonpa vaan että niin arvelen, mutta siis... Ja sitte tulee aina kylmät väreet siitä, kun kurottelee ja sattuu :/ Mut ei se oikeen ooo voinu revähtääkään, koska oon ollu melkeinpä viikon pahassa flunssassa ja harkatki jättäny sen takii väliin... en oo oikee muuta liikkunu ku makaillu lattialla meitin uuen kissanpennun kans ja sen leluja keräilly sänkyjen alta yms. Huomenna tosin aattelin mennä jo kouluun, ja sitte pitkällä välkällä terkkarille, jospa se osais auttaa. ja keskiviikon liikkatunnilla tuskin kantsii osallistuu beach volleyhin, vaikka se kivaa varmasti oiskin. Enkä välttämättä aja huomen pyöräl pysäkille, koska se vois tehä tästä vaan pahemman :/
Mutta juu, täytyypä kattella. Ja suuuuuuuuuuri kiitos sulle, kun autat mua :) Mä arvostan sitä tosi paljon, oot auttanu mua. :)) Kiitos.Eli kauanko kestää toipua leikkauksesta?
Entä onko siinä jotain kieltoja, tyyliin "ei saa lentää seuraavaan viikkoon"? - fat-butterfly
Miettii kanssa kirjoitti:
Eli kauanko kestää toipua leikkauksesta?
Entä onko siinä jotain kieltoja, tyyliin "ei saa lentää seuraavaan viikkoon"?Tere! Riippuu siitä, millainen leikkaus on Sulle tehty, eli onko tehty perinteinen avoleikkaus, vai onko se tehty tähystämällä.
Kun minulle tehtiin tähystämällä umpparin poisto 21.2.2006, niin annettiin suositus että kahvipannua raskaampaa ei saa nostaa 2 viikkoon ja kevyesti on otettava, eli ei saa alkaa voimistelemaan; n. 1 kk oltava iisisti.
Eniten ratkaisee oma vointisi. Ota kipulääkkeitä ja tee vain kuin jaksat.
Sairaalasta tietysti antavat niitä tarkempia ohjeita.
Leikkauksesta toipuminen on yksilöllistä. Joillain esim. vatsan turvotus - sekin leikkaustavasta riippuen - menee lyhyemmässä ajassa ohi, mutta esimerkiksi minulla on ollut toipuminen erittäin hidasta.
Toivottavasti tästä oli apua... Toivotan hyviä vointeja vain ja kysy vain, jos tarvitset, niin siitä lisääkin.
Ystävällisin terveisin fat - butterfly.
Ps. kannattaa tarkkailla, onko tullut virtsaamisongelmia leikkauksen jälkeen. - fat-butterfly
mietiskelee yhäkin kirjoitti:
Oho, aika kauhee "hoito"virhe tai mikskä tota vois sanoo... kyllä ne lekurit ON joskus huolimattomia. Mut toivottavasti präjäät kuiteski :)
Mutta juu, täytyypä kattella. Ja suuuuuuuuuuri kiitos sulle, kun autat mua :) Mä arvostan sitä tosi paljon, oot auttanu mua. :)) Kiitos.Heippa! Miullakii silloin lääkäri kysyi, että olenko voimistellut, että onko lihas mahdollisesti venähtänyt tai jotain, koska sekin voi olla osa syynä umpparin tyylisiin kipuihin.
Olin silloin aloittanut juuri läskien häätökuurin eli yritin saada " outokumpua " trimmimpään kuntoon. Ja voimistelu oli hyvässä vauhdissa, kun alkoi tuntuu sitä vatsakipua.
Silloin olin myös pitänyt korsettia... ja hieman kyseenalaistin sitäkin, mutta miulla se oli umppari.
Kyllä mie jotenkii pärjäilen. Onhan se sitovaa, mutta oon 1.5 vuoden aikana, reilu, siihen kai alakanut tottumaan. En voi esim. lähtee matkalle ja kaupassakäyntikin on rajoitetumpaa, samoin nesteiden saanti.
Ai sentään, kissanpennun kans touhuaminen on varmasti kivaa!
Juttele terkkarille, kun tuntuu siltä. Ja tietty kai pitää muistaa venytellä - joskin varovasti.
On ilo, jos voin olla avuksi! :)
Vietä kivaa aikaa kissanpennun kanssa ja opiskelu iloa! :)
Syksyterveisin fat - butterfly - se sama ysinelonen
fat-butterfly kirjoitti:
Heippa! Miullakii silloin lääkäri kysyi, että olenko voimistellut, että onko lihas mahdollisesti venähtänyt tai jotain, koska sekin voi olla osa syynä umpparin tyylisiin kipuihin.
Olin silloin aloittanut juuri läskien häätökuurin eli yritin saada " outokumpua " trimmimpään kuntoon. Ja voimistelu oli hyvässä vauhdissa, kun alkoi tuntuu sitä vatsakipua.
Silloin olin myös pitänyt korsettia... ja hieman kyseenalaistin sitäkin, mutta miulla se oli umppari.
Kyllä mie jotenkii pärjäilen. Onhan se sitovaa, mutta oon 1.5 vuoden aikana, reilu, siihen kai alakanut tottumaan. En voi esim. lähtee matkalle ja kaupassakäyntikin on rajoitetumpaa, samoin nesteiden saanti.
Ai sentään, kissanpennun kans touhuaminen on varmasti kivaa!
Juttele terkkarille, kun tuntuu siltä. Ja tietty kai pitää muistaa venytellä - joskin varovasti.
On ilo, jos voin olla avuksi! :)
Vietä kivaa aikaa kissanpennun kanssa ja opiskelu iloa! :)
Syksyterveisin fat - butterflyjoo, eli kiitti taas tuhannesti! ja onhan kisun kanssa tooosi kiva puuhastella, mut isukin hermot vaan aika raunioina kun a) joka paikassa on meidän kisuvauvan leluja, b) joka paikassa on kissanhiekkaa :D, c) joka paikka on täynnä kynsien jälkiä, ja d) kissa ravaa ympäri taloo kaiket yöt. :D joo sry poikkesin hiukkasen aiheesta...
tänään kävin sillä terkkarilla. kauhistu aika lailla kun näki ne lekurin sunnuntaina antamat lausunnot yms. ja käski että heti jos kipu lisääntyy tai ei mee tää pienikään kipu ohitse, niin huomenna oman kotikunnan terveyskeskukseen vaan ja kaikki kokeet uusiks -.- nojoo.
mut nyt alko kyllä taas vähän pelottaa, kun terkkari sanoi, että yleensä jos umppari on jo _puhjennut_ niin se kipu menee joksku aikaa kokonaan ohi ja sitte tulee yhtäkkii kauheena takasi ja sillee :/ eli mulle voipi olla tuloillaan se vatsakalvontulehduskin... voi hitto, pelottaa ja stressaa.
vaik huomennahan se selvii, toivottavasti. - fat-butterfly
se sama ysinelonen kirjoitti:
joo, eli kiitti taas tuhannesti! ja onhan kisun kanssa tooosi kiva puuhastella, mut isukin hermot vaan aika raunioina kun a) joka paikassa on meidän kisuvauvan leluja, b) joka paikassa on kissanhiekkaa :D, c) joka paikka on täynnä kynsien jälkiä, ja d) kissa ravaa ympäri taloo kaiket yöt. :D joo sry poikkesin hiukkasen aiheesta...
tänään kävin sillä terkkarilla. kauhistu aika lailla kun näki ne lekurin sunnuntaina antamat lausunnot yms. ja käski että heti jos kipu lisääntyy tai ei mee tää pienikään kipu ohitse, niin huomenna oman kotikunnan terveyskeskukseen vaan ja kaikki kokeet uusiks -.- nojoo.
mut nyt alko kyllä taas vähän pelottaa, kun terkkari sanoi, että yleensä jos umppari on jo _puhjennut_ niin se kipu menee joksku aikaa kokonaan ohi ja sitte tulee yhtäkkii kauheena takasi ja sillee :/ eli mulle voipi olla tuloillaan se vatsakalvontulehduskin... voi hitto, pelottaa ja stressaa.
vaik huomennahan se selvii, toivottavasti.Tere! Mikä on "huolestuneen ysinelosen" vointi nyt?
Lääkärit tekee ihmeellisiä päätöksiä ja töppäilyistä sit kärsii potilas...
Mulla kun oli nukutuksen / leikkauksen kanssa ongelmia, niin poistivat anestesia ( eli nukutus ) raportin...
Ja nyt ois sitten joskus loka - marraskuulla hampaiden poistoa. 3 - 7 hammasta lähtee nukutuksessa, kävin tänään hammaslekurilla. Onhan siinä pieni riski, mutta kuitenkin.
Ja miulla ei oo vieläkään poistunu se mahan turvotus, mutta nyt ei oo enää kipuja, ellei yritä voimistella mahalle liiallisesti...
Tosiaan jos alkaa tuntua mahassa kipuja tai kuumeista oloa, tulee pahoinvointia, niin ehdottomasti mene lääkäriin - ja jos tarpeen, niin vaadi että ne tutkis Sut.
Oon kuullu kyllä sellaista, että umpilisäke kun on tulehtunu, niin vois koteloitua ja oireet loppua ja se leikattais sitten myöhemmin, mutta niitä oon kuullu vaan jotain 70 vuotiailta ihmisiltä, joskus sota - aikoina on sillain menetelty, että on leikattu koteloitumisvaiheen jälkeen, mutta...
Ja leikkaustyypistä vielä, että mitä täältä on lukenu, niin avoleikkaus ( eli se perinteinen ) ois parempi toipumisen kannalta kuin tähystys. Mutta siinäkii taitaa olla tapauskohtainen.
Mitenkäs pikku kisun kanssa arki sujuu? Oikein hyvää syksyn alkua ja hyvää vointia vain!
Fat - Butterfly. - ei suomalainen,
fat-butterfly kirjoitti:
Tere! Mulla puolitoista vuotta sitten oli just silleen, että alkoi koskee mahaan ( oli jo ollu pari päivää ) ennenkuin menin päivystykseen. Tk - lääkäri sanoi, että se on kiistatta umpparitulehdus ja lähetti kiireellisenä leikkaukseen sairaalan puolelle. No, päivystävä kirurgi ( ei suomalainen... ) tutki ja sanoi, että odotetaan huomiseen, ei umpilisäkkeen tulehdusoireita. Ja että vain kuvittelen kivut... Tulehdusarvot ei puolustaneet diagnoosia. Yö oli yhtä... ttiä ja oksensin. Onneks olin sairaalassa. Ja gyne tutki seur. aamuna. Kivut oli tähtitieteelliset ja oksennus jatkui. Ei syytä siellä puolen. Ja taas polilla tutki eri päivystävä kirurgi ( ei suomalainen... ) ja totesi, että ei umppari ole tulehtunut, kuvittelen vain kaiken... No, sitten tuli uusi lääkäri ( vanha kokenut suomalainen... ) ja totesi, että se on umppari ja kiireellisenä leikataan! Veriarvot vain laskivat ja lämpö samoin. Sitten tuli leikkaava lääkäri ( ei suomalainen... ) ja sanoi, että ei ole kiirettä, kivut ja tilanne on vain kuviteltuja... Olin ravinnotta ja nesteettä kauan, tippaan ei " kuvittelijaa " laitettu. No, mut sitten kuitenkin leikattiin.
Kaikkea hyvää! t. fat - butterflymutta herttaisin,viehettävin ja asiallisen rauhallinen lääkäri, jonka olen tavannut tähänmennessä. Lisää hänenlaisiaan lääkäreitä suomalaisia tai ...
Tämä nyt on vain puolustus ei-ulkomaalaisten lääkärien mollaamista vastaan.
- kipeä kohta
kyljessä oikealla. Siinä missä maksa on. Verikokeissa myös oli maksa-arvot koholla aika reilusti. Tulehdusarvo oli normaali.
Onhan toki sappirakko ja maksa erissä kohtaa kuin umppari, mutta ainakin itselläni voi olla vaikeaa tarkasti sanoa mihin kohtaan koskee. Kipu voi myös usein säteillä toiseen kohtaan.
Lueppa sappivaivoista ja mieti sopiiko ne sun vaivoihin.
Ja joka tapauksessa: toivottavasti saat pian selviyden kipuusi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek205946Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.223199Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1612740- 282596
- 821694
- 1461575
- 1461499
- 91213
- 921070
- 1351058