Ihmettelen ja pohdiskelen kuinka normaalia on valkovuoto koko sinä aikana kun ei ole kuukautisia. eli minulla on menkat alkaneet ja olleet jo kauan aikaa ja koko tämän ajan kuukautisten välissä tulee joka päivä enemmän tai vähemmän valkovuotoa. Minulla ei ole hiivaa tai muuta tulehdusta tai ainakaan muita oireita ei ole. Ja tosiaan kun tämä on aina näin ollut. Eli onko muillakin näin vai olenko luonnonoikku?
valkovuoto 24/7
7
816
Vastaukset
- *maaretta*
Valkovuoto on emättimen terve tapa puhdistaa itseään. Se on siis aivan normaalia ja sen määrä ja koostumus vaihtelevat paljonkin yksilöllisesti sekä kuukautiskierron vaiheen mukaan.
Valkovuodosta kannattaa huolestua vasta, jos siinä huomaa voimakasta ja häiritsevää hajua tai todella tavallisesta poikkeavaa koostumusta. Tällöin jo todennäköisesti ilmaantuu muitakin oireita, jos jotain häikkää on.- vanha-kettu
täälläkin on eräs joka joskus aina epäilee että mikä vika kun on niin kostea, mutta juuri puhelin gyneni kanssa ja hän totesi että se on ihan normaalia, että vanhemmiten voi olla toisinkin päin.
- 10v kokemuksella
Valkovuoto on kyllä ihan normaali ilmiö. Erityisesti ennen/jälkeen kuukautisten ja kierron keskivaiheilla ovulaation aikaan sitä pitäisikin tulla enemmän, koska näinä aikoina kohdunkaulakanava pehmenee ja päästää verta ulos kohdusta/ siemennestettä sisään kohtuun.
Elimistö reagoi valkovuodolla myös kaikkiin häiriötiloihin eli omat elintavat, kuukautissuoja, pikkuhousunsuoja yms kaikki vaikuttavat lopullisen vuodon määrään. Itse käytin aiemmin keinokuituisia alusvaatteita ja siteitä/tamponeja, ja nyttemmin olen siirtynyt käyttämään puuvillastringejä ja kuukuppia. Valkovuodon määrä on vähentynyt aivan järkyttävän paljon, lähinnä sitä on ovuloidessa. - täälläkin
elikäs kärsin jatkuvasti valkovuodosta, toisina päivinä enempi, toisina vähempi. Ja tätä on jatkunut vuosia..
Olen yrittänyt mm. käyttää puuvillaisia alkkareita, olla käyttämättä pikkuhousunsuojia..
Mutta miten voi olla työpäivinä ilman pikkuhousunsuojia, kun ei voi koskaan tietää tuleeko sitä valkovuotoa runsaasti vai ei (ikävä olla kuin pissat housuissa, ja hajukin tuntuu olevan ongelma joskus, vaikka ei ole tulehduksia). Eikä ole aina mahdollisuutta vaihtaa pikkareitakaan työpäivän aikana.
Todella ärsyttävä vaiva! - on ns.
normaaliflooraa, jota ilman nainen ei voisi olla. Sitä pitää olal limakalvoilla, koska se nimenomaane estää niitä tulehduksia, on ns. luonnollinen "puhdistusaine". Jos se on lähes hajutonta eikä klönttistä, se kuuluu asiaan ja on ok. Enemmän pitäisi olla huolissaan siitä, jos sitä ei olisi riittävästi ja paikat olisivat kuivat ja arat.
- Anonyymi
Ion 10v valkovuoto siis varmaan ihan bormi
- Anonyymi
On se
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133808Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283143Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2843026Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin82000- 2431741
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61540Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2141322- 751311
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi391122Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41091