Pystybaari

OliviaKoo

Hemmetti, kun nämä kalusteet ovat painavia ja matka niin pitkä.
Nyt on taas tullut Pystiksen muuton aika, alettiin olla niin kaukana, että melkein tarvittiin jo bussikuljetus paikalle.

Tulkaa nyt joku auttamaan, kaikki muut alkavat olla kadun varrella asentamista vaille, vain karaokelaitteet ovat vielä vanhassa paikassa. Beauty-boxi...ei, kun juke-boxi on tuossa kadun reunassa, joku vähän enemmän bodannut kuin minä, voisi kantaa sen sisään ja laittaa soimaan jotain reipasta muuttomusiikkia.

Pellen pylväs on kulkenut mukana paikasta toiseen, niin nytkin ja sekin on naulattava paikalleen, siihen saavat asiakkaat kaivertaa nimensä, on ikäänkuin vieraskirja.

Aloitetaan taas säätiedoilla, on ainakin sikäli luotettava ja turvallinen puheenaihe, että kaikki ovat oikeassa;)

Aurinko EI paista, tuulee kylmästi ja minä jäädyn, jos joku ei äkkiä tule auttamaan, että saadaan nämä roinat sisälle.
Kädet ovat jo ihan kohmeessa, kohta muutkin paikat.

255

7816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KristaTee

Ilmankos vanha paikka oli niin aution näköinen. Juuri sieltä tulen. Käynpä hakemassa tiskille jättämäni rahat ja tuon samalla karaokelaitteet tänne.

• entinen vieroksuja

Olen jo oppinut hakemaankin Pystistä tuolta nurkan takaa. Mitäs me juopot, mutta kyllä lähikapakki on paras.
      Siitä vain huurteiset pöytään ja viidelle ekalle tarjoan minä.
      Kippis!

• marjapensas

Ja kiitoksia;))

• marjapensas

kyllä tätä on odoteltukin;))
      Olisit nyt ihmeessä ilmoitellut, niin kyllä apua olisi löytynyt.
      Meillä aurinko PAISTAA, mutta ei se enää
      lämmitä kesänläpöisesti, kuten viime viikolla.
      Sain kuitenkin tänään nypittyä sipulit maasta, kuullostaa paljolta, muttei niillä monta päivällistä laiteta, käytän näet paljon sipulia.

No nyt minä höpisen niin kauan, etten ehdi saada sitä ilmaista drinkkiä, jota alempana tarjottiin:O

• OliviaKoo

Kaikessa muuttotohinassa unohtui tuo Räikkösen toinen sija Formuloissa. Oli se sen luokan ajoa taas, että siitä hyvästä kannattaa kierros tarjota.

Älkää ottako kuitenkaan mitään kovin kallista, eläke tulee vasta ensi viikolla ;))

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

Kaikessa muuttotohinassa unohtui tuo Räikkösen toinen sija Formuloissa. Oli se sen luokan ajoa taas, että siitä hyvästä kannattaa kierros tarjota.

Älkää ottako kuitenkaan mitään kovin kallista, eläke tulee vasta ensi viikolla ;))

kolmos olut kelpaa hyvin, pitää olla nimittäin huomenna pirtsakkana, joten ei kai se liian kallista ole ?? :))

• pohpoika
        OliviaKoo kirjoitti:

saatiin pystiskin paremmalle paikalle ei tarvitse niin monen mutkan taakse kulkea.
        Nyt sit se tavanomainen näin alkuun et ei muuta kuin kippis vaan ja kulaus.

• TaikaröNsy

apuvoimia?
      Aika hyvssä timmissä olen,mutta kun olen niin uudehko vielä näissä kuvioissa.???
      Ei kai täällä kuitenkaan ns.ylenkatsota?Ainakin fiilis tuntuu mukavalta.
      Ja,karaoke!Wau...sitä olen miettinyt uskaltaako ihan kylmiltään ruveta laulamaan...se on lempijuttuja,mutta että näin yleisesti ja näin suurelle joukolle,olettaen,että tämä porukkamäärä vielä kasvaa.Aloittaisin tälla;"Tummat silmät,ruskea tukka."...
      Tuota...minä en noista punkku-ja siiderilonkuista välitä,ottaisin heti alkuun reilun votkacolan,jos on liian kallis,voin maksaa itse loput...?
      Terve ja kulahdús!

• OliviaKoo

Oikein kovasti tervetuloa kadun ainoaan kapakkaan. Karaokea olisi tarkoitus laulaa tänä iltana, jos vain ehdimme saada laitteet laulukuntoon.

Ota sinä vain kunnon tujaus ennen esiintymstä, jos se yhtään vähentää jännitystä. Niin minäkin teen.

Ylenkatsota? Ei sinnepäinkään! Joskus joutuu alenkatsomaan, kun meno oikein villiksi yltyy;)

Tempase nyt vaan se paukku naamaan ja heti, kun ääntä alkaa laitteista kuulua, mene varaamaan itsellesi lauluvuoro.

• folk

Pystis muuttanut pääkadulle.
        Alko tulla jo kalliiksi ,kun piti taxia käyttää.
        Kiitos Olivialle,kun jaksoi taas muuttopuuhin alkaa.
        Ottaisin airis coffeen jollei se ole liian arvokas tarjoalle.
        Sitten löysin vielä tämmösen metallisen lippaan,mistä lienee huusholliini tullut,joutaa tänne.
        Krista kaipaili rahalipasta,täytyyhän euroa ja senttiä sen verran kunnioittaa ettei tiskille jätetä kuleksimaan.
        Kippistä vaan!

• marjapensas

koskaan unhoita en.
        Lämpöinen on poskensa nukka, huulillain mä...

On se niin mukavaa taas poiketa, oli asiaa tai sitten ei, sanomaan vaikka vain moikka:))

• Taas olen säästynyt muuttotouhuilta, kun olen ollut muualla lusmuilemassa! Hyvä on, että muuttaneet olette, on ovikin käynyt jo vähän toiseen malliin.

Olen ollut vähän "akkuja latailemassa", joten eiköhän se taas ala kaikki luistamaan.

Vieläkö jotain ilmaisia paukkuja riittää? Ellei, niin sitten täytyy kaivaa omaa kuvetta.
      Rommitotin ottaisin, ei siksi, että kylmä olisi vaan ihan muuten vaan. Vaikka taitaa ne helteet nyt sitten tältä kesältä olla lopullisesti ohi.

Ota sinä Oliviakin jotain lämmikettä!

Siihen juke-boksiin laittaisin soimaan vaikka
      Juicen Syksyn sävelen.

• Zirkonia

kun kerran karaoke-ilta on?
        Uskaltaisiko kukaan aloittaa karaoke-illan J.Karjalaisen, tuon Ragni Malmstenin pojan ihanalla kappaleella "Doris". Onhan hänellä muitakin hittejä, mutta tämä nyt tulee ensimmäiseksi mieleen.
        Tuo Juicen syksyn sävel on kanssa tosi hyvä, osaakos sitä kukaan?

• Wivi ek
        Zirkonia kirjoitti:

kun kerran karaoke-ilta on?
        Uskaltaisiko kukaan aloittaa karaoke-illan J.Karjalaisen, tuon Ragni Malmstenin pojan ihanalla kappaleella "Doris". Onhan hänellä muitakin hittejä, mutta tämä nyt tulee ensimmäiseksi mieleen.
        Tuo Juicen syksyn sävel on kanssa tosi hyvä, osaakos sitä kukaan?

mutta ei ole J.Karjalainen Ragnin poika. Sen on J.K. sanonut monessa haastattelussa kun sitä on kysytty. Mutta aloitetaan ihmeessä Doriksella, hyvä biisi se onkin.

Hyvä tuli baari vähän lähemmäs, voi joskus poiketa taas iltakaljalle. Nytkin voisin ottaa sen vakkarini, saksalaisen lagerin.

• Zirkonia
        Wivi ek kirjoitti:

mutta ei ole J.Karjalainen Ragnin poika. Sen on J.K. sanonut monessa haastattelussa kun sitä on kysytty. Mutta aloitetaan ihmeessä Doriksella, hyvä biisi se onkin.

Hyvä tuli baari vähän lähemmäs, voi joskus poiketa taas iltakaljalle. Nytkin voisin ottaa sen vakkarini, saksalaisen lagerin.

mistähän, olen tollasta kuullut? Ihmettelee.
        Mutta muistatkos mitä muita hyviä hittejä sillä on, ei nyt tule mieleen, mutta on niitä.

• Wivi ek
        Zirkonia kirjoitti:

mistähän, olen tollasta kuullut? Ihmettelee.
        Mutta muistatkos mitä muita hyviä hittejä sillä on, ei nyt tule mieleen, mutta on niitä.

J.Karjalaiselta on paljon kivoja levytyksiä, mm. Ankkurinappi, Oi mikä ihana ilta, Villejä lupiineja, Missä se Väinö on jne...
        Tykkään melkein kaikista!

• tunnemyrsky

koetin tuolla sateessa viilennellä kuumia (loma)aaltoja.

Josko jättäisitte paperit katsomatta, kyllä tämän näette etten pahasti ole alaikäinen ?

• TaikaröNsy

Tämä baarihan on kiinni....tulin vain ulkokierroksen kautta lauluni jälkeen uudelleen ja ei enää ketään missään...
      Mikä pettymys!!!!!!
      Bailujalat kyllä keinuu,mutta missä nyt biletän?

• pohpoika

Taas on päivä uus ja kellokin on lyönyt jo kuus
        tänneppä näin aamusella hipsin ja kahvin toivossa saavuin.
        Keittäjä lie missä ei kahvin haisuakaan täällä
        ei auta kai muu kuin itse keittää juu.

• folk
        pohpoika kirjoitti:

Täällähän on jo niin hyvä kahvin tuoksu,otan tuosta mukillisen ja menen terassille nautiskelemaan.
        Aika vilakkaahan se on 7astetta,mutta täytyy vetäistä jo lämmintä vaatetta niskaan.
        Laitoin pyykit pyörimään,jos vaikka saisi ne vielä ulkona kuiviksi.
        Visa tuossa aamulla huomiseksi lupaili jo vesisadetta.
        Hyvää päivän jatkoa kaikille!

• KristaTee
        pohpoika kirjoitti:

Uskottava on. Kyllä se tulee. Syksy. Tuntui ilma kirpeältä kun lehden kävi hakemassa, kuusi astetta. Onneksi aurinko paistaa ja on tyyntä.

Mukavaa, ettei tarvitse enää pitkälle köpötellä, ihan vain pienen matkaa raittia pitkin. Ja kahvikin tuoksuu. Aah. Kupposen juon ja sitten minäkin menen pyykille. Siihen kuivumiseen en oikein usko, kovin on kosteata, mutta hyvän tuoksun saa lakanoihin ja loppukuivaus sujuu sisällä.

Oikein mukavaa viikonalkua kaikille.

• marjapensas
        KristaTee kirjoitti:

Uskottava on. Kyllä se tulee. Syksy. Tuntui ilma kirpeältä kun lehden kävi hakemassa, kuusi astetta. Onneksi aurinko paistaa ja on tyyntä.

Mukavaa, ettei tarvitse enää pitkälle köpötellä, ihan vain pienen matkaa raittia pitkin. Ja kahvikin tuoksuu. Aah. Kupposen juon ja sitten minäkin menen pyykille. Siihen kuivumiseen en oikein usko, kovin on kosteata, mutta hyvän tuoksun saa lakanoihin ja loppukuivaus sujuu sisällä.

Oikein mukavaa viikonalkua kaikille.

Kahvin tuosu se minullekin sai veden herahtamaan kielelle, on niin ketterää taas pistäytyä,
        kun ei tarvitse rämpiä noita sivukatuja.
        Puoli seisemältä aamulla, kun heräsin, niin mittari näytti 4 astetta.
        Parin asteen verran on tullut lisää ja aurinko paistaa, eikä tuule.

Uskotteko muuten uniin?
        Tuli vain mieleeni, kun näin niin merkillisiä unia viime yönä ja ne tuntuivat jotenkin niin todellisilta,
        eikä ne olleet mitään miellyttäviä unia;(

Se siitä ja loput sen kestävyydestä, toivottelen hyvää alkavaa viikoa itsekullekin:))

• OliviaKoo

Älkääs nyt, hyvät ihmiset, heittäkö vielä kirvestä kaivoon (ei sinne saa heittää muutakaan) lämpimien ilmojen suhteen. Vähän aikaa tätä viileämpää jaksoa kestää ja sitten taas lämpenee, sanoi Visa mitä tahansa.
      Vielä EI ole syksy, uskokaa nyt. Onhan niitä viileämpiä jaksoja kesälläkin.

Totta puhuen, tässähän on nyt kyse minun uskottavuudestani. Ihan julkisesti olen luvannut lämpöisiä säitä vielä syyskuulle ja pakkohan on ainakin minun itseni siihen uskoa.
      Minulla on ihan omat syyni pitää syyskuu lämpimänä;)

Ja sitten vähän juttua puhelimista.
      Olen jo ehtinyt saada ensimmäisen raivarin tänä aamuna. Puhelimen vuoksi.

Valittelin tuossa muutama viikko sitten tuttavarouvalle, että taitaa mennä uuden puhelimen ostoksi, entisessä taitaa olla akku loppuunkulunut ja vanhaan puhelimeen ei kai kannata enää ostaa uutta akkua, kun puhelimet ovat niin kovasti halventuneet.
      Minulla oli ihan perusmalli, siltä samalta valmistajalta, joka aikoinaan valmisti kumisaappaita.

No, tämä tuttava sanoi, että äläs mitään uutta puhelinta lähde hankkimaan, heillä on puhelimia nurkat täysi, kun aina pitää uudempaan malliin vaihtaa.
      Siinä sitä sitten yksi ilta ja pitemmälle yötäkin opeteltiin sen uuden puhelimen käyttöä.
      Ikävä siinä opetellessa tuli vanhaa, selkeää viestintäni.

Vieläkään en ole kunnolla oppinut tätä uutta puhelinta, mutta eipä enää tarvitsekaan.
      Oli viime yönä mennyt siitä akku tyhjäksi eikä suostunut edes latauksen jälkeen toimimaan.

Minä ähersin vanhasta puhelimesta takakannen auki (työkaluina suurinpiirtein vasara, kirves ja moottrisaha), sain sen ja siirsin "uudesta" puhelimesta sim-kortin vanhaan. Kortin metallipidike lensi sen sata kertaa pitkin lattiaa, kun ensin piti saada akku pois puhelimesta, sim-kortti paikalleen ja sitten akku takaisin (niitä ON, kuulkaa, vielä sellaisiakin malleja). Tietysti kolme ensimmäistä kertaa sim-kortti oli väärin päin.

Lopulta sain sisukset paikoilleen ja suurinpiirtein kengänkorolla hakkasin puhelimen takakannen paikalleen, työnsi laturin seinään, ja katso! Se alkoi heti ladata.

Onneksi muistin PIN-koodin oikein ja niin vain alkoi tuttuja kuvioita näkyä puhelimen näytöllä.
      Minä suutelin puhelinta sta kertaa ja kerroin, että se on hyvä, vanha tyttö. Ja uskollinen. Ja luotettava.

Puhelimellani on naisen nimi, kuten myös tietokoneellani.
      Naurakaa vain. Kyllä minäkin nyt jo nauran.

• Eräs ystäväni sanoi joskus, että sisuinen muija saa tehtyä mitä vaan ja niin se näyttää olevan.
        Varmaan vanhoja kännyköitä on vähän jokaisella yli oman tarpeen, ei ne kelpaa edes löytäjälle, kokemusta on.
        Satuin näet jättämään kaupan kassalle kerran ja siitä joku oli sen antanut kassaflikalle, joten tallessa oli.

Minä hukkaan melkein joka reissu kännykkäni, mutta yleensä se löytyy jostain omien tavaroiden joukosta tai sitten se voi olla autossa parikin päivää ennen kuin kaipaan sitä.
        Minä kun en paljon kännykkään puhu, on paremmin vaan turvapuhelimena, kun lähden pois kotoa.

Säätilako - yöllä on ollut 2 ja nyt on jo 14astetta, ei hikeä tarvii pyyhkiä! Ja tätäkö minä siis odotin, kyllä kai!

Vaatteita päälle ja puita pesään, kyllä tarkenee, mutta silloin helteillä ei voinut loputtomiin vähentää...

Hyvää viikkoa itsekullekkin säädylle!

• H2Omies

Kiva, kun ootte olemassa. Tarttisin empatiaa..viimeinen lomaviikko alkoi.
      Ja on niin kylmä, ettei sanotuksi saa.
      Jääköhän kaikki suunnitelmat tältä viikolta vain aikomukseksi, kun tuo viima kangistaa mielen ja jäsenet..
      Josko teidän mestassa alkas veri kiertää;)

• Fridanna

ja nauratti makeasti luettuani Olivian kamppailun kännykän kanssa. Ja te kaikki toisetkin nikkejä luettelematta olette astuneet sisään jälleen pääkadulla sijaitsevaan Pystikseen reippailla sanakäänteillä.
        Tällä kertaa en nauti mitään juomista, mutta jätän rasiallisen mustikoita varsinkin teille, joiden lähimetsistä ei ole löytynyt kuin savipuolia pippurin kokoisia marjoja. Syökää nopsasti ne pois, muuten ovat pian nahistuneita. Poimin ne viime viikon lopulla tuolla pohjoisissa maisemissa.

• OliviaKoo

Enkä nyt puhu leivästä, vaan omasta takamuksestani. Katsoin neljä tuntia yleisurheilua ja kun kohta olen katsonut ihanan, ihanan Emmerdalen, on istumis- ja katsomiskiintiö tältä päivältä täysi.

Yksi syksyn, tai ainakin päättyvän kesän merkki, on nuo telkkuriin takaisin kesätauolta palaavat ohjelmat.
      Minä aloitan siltä osin syyskauden katsomalla tosiaankin Emmerdalen, joka on yksi harvoista lempiohjelmistani.
      Muita ei paljon sitten olekaan.

Saatan pistäytyä vielä iltamyssyllä, jos ei tule parempaa tekemistä.
      Ja milloinkas sitä meikäläisellä, parempaa...

• KristaTee

Pilvistä, sumuista ja 4 astetta! Ikävää. Kuitenkin uskon, että vielä tulee kauniita päiviä.

Kahvit keitän ja kupposen juon. Sitten menen viettämään Punaisen Ristin päivää.

Hyvää päivänjatkoa kaikille.

• aureliina

Vierailevana tähtösenä ja uteliaana kuin mikä, kurkkaan ovesta: mukavalta näyttää. Pari yöllistä notkujaa on jo pudonnut pöydän alle. Harppaan yli ja otan ison mukillisen kahvia, kiitos. Sopiiko maksaa Visalla. Vien autoni öljyjen vaihtoon, nyt ei mitään väkevämpää.

• OliviaKoo

Ja niin kun on yritetty baarin hyvästä maineesta pitää kiinni, so, sammuneet piilotetaan naapuritalon kellariin. Ja nyt on joku jättänyt tehtävänsä tekemättä ja sinä pääsit todistamaan tosi keljumaista juttua.

Täytyy joko antaa näille pöydän alle pudonneille porttikielto tai sitten tehtävänsä laiminlyöneelle huomautus.

Taitaa olla parasta kallistua (!) jälkimmäisen kannalle, nämä notkujatkin kun kuitenkin tuovat juomakassaan euroja.

Päivystäjä hoi! So-so!

• OliviaKoo kirjoitti:

Ja niin kun on yritetty baarin hyvästä maineesta pitää kiinni, so, sammuneet piilotetaan naapuritalon kellariin. Ja nyt on joku jättänyt tehtävänsä tekemättä ja sinä pääsit todistamaan tosi keljumaista juttua.

Täytyy joko antaa näille pöydän alle pudonneille porttikielto tai sitten tehtävänsä laiminlyöneelle huomautus.

Taitaa olla parasta kallistua (!) jälkimmäisen kannalle, nämä notkujatkin kun kuitenkin tuovat juomakassaan euroja.

Päivystäjä hoi! So-so!

Sain lapseni lähetettyä eskariin ja piti tulla kurkkaamaan, mitä tänne kuuluu.

Onpas sattunut! Kovin ovat hiljaisia olleet vierailijat, kun eivät ole mitään puumerkkiään jättäneet.

On vielä aamukahvit juomatta, jospa ne täällä joisin, terassille ei tarkene mennä, vaikka aurinko jo paistaakin. On se sen verran vilpoista.

Sitten menen Krissen tavalla viettämään Punaisen Ristin päivää, kauppareissu pitää tehdä ja siinä se!

• Fridanna
        Tellastiina kirjoitti:

Sain lapseni lähetettyä eskariin ja piti tulla kurkkaamaan, mitä tänne kuuluu.

Onpas sattunut! Kovin ovat hiljaisia olleet vierailijat, kun eivät ole mitään puumerkkiään jättäneet.

On vielä aamukahvit juomatta, jospa ne täällä joisin, terassille ei tarkene mennä, vaikka aurinko jo paistaakin. On se sen verran vilpoista.

Sitten menen Krissen tavalla viettämään Punaisen Ristin päivää, kauppareissu pitää tehdä ja siinä se!

tämä tiistaiaamupäivä. Ei sitten ketään näy, ei edes nuokkujia pöydissä. Liekö tämä viileys saanut kaikki ulos lenkkeilemään tai puutarhatöihin, niin kuin täällä on pitkin kesää kerrottu. Meidän talon vaatimaton kukkapenkki ei suostunut kasvattamaan kehäkukkia edes nupulle. Näkyvät kuolevan jo viisisenttisinä. Ei taida olla puutarhurin vikaa minussa eikä naapurin rouvassakaan. Olemme ainoita, jotka edes vähän välittävät pihan kunnosta. Toisessa päässä taloa on yksi ainut ihminen, joka epätoivoisesti yrittää hoitaa jyrkän rinteen vanhoja kukkia.

Juon kupin kahvia ja lähden asioille. Vien mustikat pois, kun eivät ole näköjään kelvanneet kenellekään.

• Pelle1Peloton
        OliviaKoo kirjoitti:

Päivystäjä hoi! So-so!

Eihän ne nyt mitään sammuneita olleet. Ihan olivat luvan perästä nukkumassa, kun meni illalla myöhään ja oli pitkä ja pimeä kotimatka.

Uusi kurkistaja vain luuli sammuneiksi.

Sinänsä hyvä tuo naapuritalon kellari varalla, mutta ei Pystyn asiakkaat sitä tarvitse. Fiksua sakkia kun ovat, kaikki tyyni

Josko nyt jo ottais yhden konjakin sydämen vahvistukseksi. Onhan kellokin jo melkein puolipäivn verran.

• aureliina

ihan näyttivät nuo pöydän alle nukahtaneet miun ent. mieheltäni. Samalla tavalla käppyrässä sekin makasi, kun sammui eteisen lattialle. Mie en uutena arvannut, että ne teidän vakiporukkaan kuuluivat. Sorry. Ja Fridanna, kurkkasin mustikoitasi, mutta yx metsälude oli pesää rakentamassa ropeessa. Etkö huomannut, haju oli melkoinen (vai tuliko se sittenkin sieltä pöydän alta). Jotta ette täysin miuta karkoita, rahoitan happy hoursit klo 13-14.

• OliviaKoo

Jos häpi auor on jo alkanut ja aureliina on maksajan roolissa, minulle pullo viskiä. Jotain vanhaa, pehmeää, kallista.
        Meillä kun ei napeilla pelata eli kukin voi ottaa sellaisen paukun kuin haluaa, mittalasit ovat vain sitä varten, ettei tule liian pientä drinkkiä. Eikäpä meillä mitään mitattaisikaan.

En avaa vielä pulloa, säästän sen myöhemmäksi, mutta käytän nyt tilaisuuden hyväkseni. Täältä kun saa viedä myös juomansa ulos.
        Kiitos, aureliina.

• aureliina
        OliviaKoo kirjoitti:

Jos häpi auor on jo alkanut ja aureliina on maksajan roolissa, minulle pullo viskiä. Jotain vanhaa, pehmeää, kallista.
        Meillä kun ei napeilla pelata eli kukin voi ottaa sellaisen paukun kuin haluaa, mittalasit ovat vain sitä varten, ettei tule liian pientä drinkkiä. Eikäpä meillä mitään mitattaisikaan.

En avaa vielä pulloa, säästän sen myöhemmäksi, mutta käytän nyt tilaisuuden hyväkseni. Täältä kun saa viedä myös juomansa ulos.
        Kiitos, aureliina.

Enhä mie koko pulloa, ku vaan yhen paukun. Nyt on taas henkilökunta ollut nukuksissa, kun asiasta sovittiin. Ja kuka siutakii Olivia pystyssä pitelee, kun sen viskin kurmaset!!! Onneks toiset eivät tarjoustuntia huomanneet.....

• viivi-karoliina

No niin,muori palasi kaupunkiin,kyllä mukavalta tuntui taas tulla "sivistyksen pariin"..Pystybaariin täs enstöiksi poikkean ja lämmikettä vähän hörppäsen..oli vähän viileää illalla kun soutelin merellä,tuuli puhalsi kylmästi,kurkku tuntuu vähän karhealta,nyt alkaa jo lämmetä ja jos pikkutilkkasen vielä otan..Hiljaista täällä tuntuu olevan,laitanpa musiikkia vähän..hetkonen..joo..tämä..Souvareita "oman tien kulkijaa tähti johtaa" vähän pyörähtelen yksikseni täällä valssin pyörteissä..Taidampa hiippailla kotiin täältä,poikkean illemmalla vielä katsomaan mikä meininki täällä silloin on.

• pohpoika

meininki meneillään, joku kyykki portaitten vieres ja sisällä kauhea hoilaaminen, eihän täällä kuule etes omaa ääntään.
        Mihinä lie tarjoilijakin lie lähteny karkuun kun ei näy oisin ottanu rommi totin ettei syys lunssa yllätä et kykenee risteilylle syyspäivän aikaan kun päiviä tasataan.
        Karhukin perskiekkana pyörii ihan nurkis et ihan salaa piti tännekin livahtaa ois tainnu muuten mukaan tulla ja täällähän ois tosi kaaos syntyny ja hetihän ne ois sen ampunu nuo poliisit sen vaikkei se mitään tee.
        Täällä maalikylässä kun ovat niin arkoja nuille karhuille ja täällä se on luonnollinen asia et metsässäkin on kuningas.
        Mut nytpä hiippailen taas pirttiini takaisin molskis.

• Tellastiina*

Siis kolmosella sarja Pako.
      En ikimaailmassa olisi alkanut sitä katsomaan, jos olisin tiennyt sen jatkuvan ikuisuuksia.
      Nyt sitten vaan on pakko katsoa, ei malta jättää kesken.
      En myönnä olevani tv:n orja, mutta joitain sarjoja vaan täytyy katsoa.

Nyt olen pähkäillyt mitä teen, kun digiaika tulee, boksi on ollut ja ihan turhaan tähän asti, mutta nyt pitäisi kai hankkia tallentava, kun videoille ei saa nauhoitettua muuta kuin sen ohjelman mitä katsoo ja mitä siitä hyötyy.

Nyt sänky kutsuu.
      Hyvää yötä!

• Pelle1Peloton

Silloin, kun Pako-sarja alkoi, aistin jo muutaman jakson jälkeen, ettei siinä ole "päätä eikä häntää", ja luovuin katsomisesta. Ei ehtinyt tulla riippuvuutta. Ihan väärin mainostettu silloin aikanaan.

Vaimo-veitikka sitä seuraa, kuten Ridgen ja Brooken seikkailujakin. Mutta seuratkoon. Voinhan nekin ajat surffailla rauhassa.

Boxin ostoon saatiin jatkoaikaa, kun satutaan asumaan "kaapelitaloudessa".
        Saas nähdä tarviiko sitä lopulta lainkaan.

Nyt ei ehdi ryyppäämään, ja kahvitkin join jo kotona. Ei muuta, kun syyssateen sekaan sontikka vinossa!

• Pelle1Peloton kirjoitti:

Silloin, kun Pako-sarja alkoi, aistin jo muutaman jakson jälkeen, ettei siinä ole "päätä eikä häntää", ja luovuin katsomisesta. Ei ehtinyt tulla riippuvuutta. Ihan väärin mainostettu silloin aikanaan.

Vaimo-veitikka sitä seuraa, kuten Ridgen ja Brooken seikkailujakin. Mutta seuratkoon. Voinhan nekin ajat surffailla rauhassa.

Boxin ostoon saatiin jatkoaikaa, kun satutaan asumaan "kaapelitaloudessa".
        Saas nähdä tarviiko sitä lopulta lainkaan.

Nyt ei ehdi ryyppäämään, ja kahvitkin join jo kotona. Ei muuta, kun syyssateen sekaan sontikka vinossa!

Luulin sinun kirjoittavan, että onneksi jatkuu, mutta viisas olet ollut, kun olet aikoinaan luovuttanut.
        Sen minäkin voin sanoa, että Kauniita ja rohkeita en ole pätkääkään omasta vapaasta tahdostani katsonut! Mikä tarkoittaa, että joskus olen sattunut paikkaan, missä sitä on katsottu silmät tapillaan ja ole siinä sitten, sen kun katsot mukana!

• Ikävä kyllä en voinut tulla työkiireiltäni auttamaan muuttopuuhissa.
      Vähän teitä kiusaamassa enää käynkään, kun muita menoja ja tekemistä niin mahdottoman paljon. Voikaatten kaikki positiivisella ja paremmalla milelllä.
      Otetaan kamppahili tai mieluummin kimppahali, kaikki nnnyyyyyyyttt.....kiitos ja palaillaan.
      A..N..N..A

• Pelle1Peloton

Mieluusti Sinua useamminkin näkisi. Taidanpa taas käydä galleriasivullasi katsomassa.

Mieluusti Sinua useamminkin näkisi. Taidanpa taas käydä galleriasivullasi katsomassa.

Kyllä mie taas tulen, kun enempi aikaa.
        Tervetuloo kylimään galleriaan ;)

• folk

Harmaata ja sateista on ja 9 astetta mittarissa.
      Oletteko tilanneet koskaan postimyynnistä vaatteita.
      Minä tilasin kolme puseroa,tänään täytyy postista noutaa.
      Voikohan niitä palauttaa jos ovat liian isoja tai pieniä?
      Mainos lehdissä ne näyttää aina niin näteiltä,saa nyt sitten nähdä miltä ne näyttää itsensä päällä.
      Voipi olla ehkä pettymya.
      Kahvin keittelin ja mukillisen nautiskelen vaikka tuossa terassilla.
      Kyllä siinä vielä tarkenee saali harteilla.
      Hyvää päivän jatkoa!

• KristaTee

Kiits, folk, kahvista. Väsyttää aivan vietävästi. Olin melkein koko eilispävän reissussa ja siitä toipuminen vie aikansa. En oikein viihdy pitkään tien päällä. Kotiin olisi koko ajan kova hinku.

Suht´ lämmintä on, 10 astetta, hieman tuulee, mutta aurinko paistaa.

Siinä lienee tärkeimmät. Mukavaa keskiviikkoa kaikille.

• Aurinkoa täältä teille, jotka olette sateessa.
        Mustat pilvet uhkailevat tuolla jossain, sadetta taitaa kehitellä.

Minä tilailen paljon eräästä nimeltä mainitsemattomasta varmaan Suomen vanhimmasta postimyyntitavaratalosta. Hyvin toimii, palauttaa saa ja vaihtaa saa ja vielä vaihdettujakin olen palauttanut.

Ei kannata pitää vaatteita, jotka ei sovi tai joista ei tykkää. Palautuspostimaksuja ei tarvitse itse maksaa.

Se on kyllä tosi, että yleensä ne vaatteet näyttävät paremmilta niiden kauniiden mallien
        yllä.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Aurinkoa täältä teille, jotka olette sateessa.
        Mustat pilvet uhkailevat tuolla jossain, sadetta taitaa kehitellä.

Minä tilailen paljon eräästä nimeltä mainitsemattomasta varmaan Suomen vanhimmasta postimyyntitavaratalosta. Hyvin toimii, palauttaa saa ja vaihtaa saa ja vielä vaihdettujakin olen palauttanut.

Ei kannata pitää vaatteita, jotka ei sovi tai joista ei tykkää. Palautuspostimaksuja ei tarvitse itse maksaa.

Se on kyllä tosi, että yleensä ne vaatteet näyttävät paremmilta niiden kauniiden mallien
        yllä.

jota minäkin käytän aina silloin tällöin. Kertaakaan ei ole mitään tarvinnut palauttaa.

• OliviaKoo

Ollos tervehditty tämä viihdehuone. Sateessa teitä tervehdin, mutta nyt en pane sadetta pahakseni, kun sisällä täytyy kuitenkin kisojen takia olla.
        Aamupäivällä nopeasti vaan hakemaan kisaevästä ja sitten istunnolle.
        Siinä se tämä viikko hurahtaa, ensi viikoksi on sitten luvassa parempaa säätä;)

Niin, postimyyntiasiakas olen minäkin. Siitä ihan vanhimmasta en tilaa koskaan mitään, meillä kun on täällä sen myymäläkin ja siellä voi sovittaa, mutta parista muusta tilailen silloin tällöin ja harvoin on tarvinnut mitään palauttaa.

Pitempään kun on asiakkaana, niin oppii tilaamaan oikean kokoista. Minä olen tilannut melkein kaikki kenkäni postimyynnistä, vain yhdet olen aikojen alussa palauttanut.

Yhden sohvankin olen kerran postimyynnin kautta tilannut ja ihan tyytyväinen olin. Se oli sitä aikaa, kun vaihdoin sohvaa kahden vuoden välein, enkä jaksanut ja viitsinyt aina rampata huonekaluliikkeissä.

Kyllä postimyynti on vaivaton tapa tilata. Pelkästään lehden kuvaa katsomalla voi saada väristä vähän väärän kuvan, mutta netissä värit ovat mielestäni paremmat.
        Netin kautta kaikki tilaukseni teenkin.

Kaikesta huolimatta ja myös juuri siksi, reipasta (urheilu)päivää taas kaikille.
        Olkaa kiltisti.

• Pelle1Peloton

Ei varsinaisesta postimyynnistä, vaan yritykseltä, joka tekee "mittojen mukaan", sellaisen perinneliivin. Yrittäjän edustaja otti mitat.
        Tuli sellainen, joka olisi sopiva ehkä Oiva Lohdaterille tai vast. Kalliskin oli.

Onneksi siitä pienentelemällä saa jonkinlaisen.

• KristaTee kirjoitti:

jota minäkin käytän aina silloin tällöin. Kertaakaan ei ole mitään tarvinnut palauttaa.

sinulla on varmaan mannekiinivartalo, mutta kun tälläinen "lievästi" ylipainoinen jotain tilaa, niin se on arpapeliä, jos saa sopivan ;)

Liikkeisiin kun menee vaateostoksille, se on oikea painajainen - aina aloitan sovittamisen koosta, jonka epäilen olevan iso, on paljon mukavampi pyytää pienempää vaatetta kuin aina isompaa ja isompaa. Hah-hah-haa!

• OliviaKoo kirjoitti:

Ollos tervehditty tämä viihdehuone. Sateessa teitä tervehdin, mutta nyt en pane sadetta pahakseni, kun sisällä täytyy kuitenkin kisojen takia olla.
        Aamupäivällä nopeasti vaan hakemaan kisaevästä ja sitten istunnolle.
        Siinä se tämä viikko hurahtaa, ensi viikoksi on sitten luvassa parempaa säätä;)

Niin, postimyyntiasiakas olen minäkin. Siitä ihan vanhimmasta en tilaa koskaan mitään, meillä kun on täällä sen myymäläkin ja siellä voi sovittaa, mutta parista muusta tilailen silloin tällöin ja harvoin on tarvinnut mitään palauttaa.

Pitempään kun on asiakkaana, niin oppii tilaamaan oikean kokoista. Minä olen tilannut melkein kaikki kenkäni postimyynnistä, vain yhdet olen aikojen alussa palauttanut.

Yhden sohvankin olen kerran postimyynnin kautta tilannut ja ihan tyytyväinen olin. Se oli sitä aikaa, kun vaihdoin sohvaa kahden vuoden välein, enkä jaksanut ja viitsinyt aina rampata huonekaluliikkeissä.

Kyllä postimyynti on vaivaton tapa tilata. Pelkästään lehden kuvaa katsomalla voi saada väristä vähän väärän kuvan, mutta netissä värit ovat mielestäni paremmat.
        Netin kautta kaikki tilaukseni teenkin.

Kaikesta huolimatta ja myös juuri siksi, reipasta (urheilu)päivää taas kaikille.
        Olkaa kiltisti.

Yleensä minäkin kisoja katson, mutta nyt kun Suomella ei paljon ole mahiksia, ei oiken jaksa kiinnostaa.

Tämä Tarvainen on ihmeellinen, kun se arvokisoissa aina venyy huippuheittoihin, lentäisipä keihäs finaalissakin.
        Pitkämäki sitten vielä on se viimeinen toivo, mutta en jaksa uskoa hänen onnistumiseensa - ikuinen pessimisti kun olen.

Huvittaa sinun soffan vaihtosi.
        Lapsenlapseni katseli vanhoja valokuvia ja todettiin meillä olevan vielä sama soffa kuin hänen iskänsä rippiäisissä. Niihin aikoihin se on hankittu eli yli kaksikymmentä vuotta sitten.

Kehtaanko tunnustaa, mutta niin se vaan on!

-----kiltistihän me aina!

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Yleensä minäkin kisoja katson, mutta nyt kun Suomella ei paljon ole mahiksia, ei oiken jaksa kiinnostaa.

Tämä Tarvainen on ihmeellinen, kun se arvokisoissa aina venyy huippuheittoihin, lentäisipä keihäs finaalissakin.
        Pitkämäki sitten vielä on se viimeinen toivo, mutta en jaksa uskoa hänen onnistumiseensa - ikuinen pessimisti kun olen.

Huvittaa sinun soffan vaihtosi.
        Lapsenlapseni katseli vanhoja valokuvia ja todettiin meillä olevan vielä sama soffa kuin hänen iskänsä rippiäisissä. Niihin aikoihin se on hankittu eli yli kaksikymmentä vuotta sitten.

Kehtaanko tunnustaa, mutta niin se vaan on!

-----kiltistihän me aina!

Mitä siitä, vaikka suomalaiset eivät menestykään. En minä edes heidän takiaan kisoja katsokaan, vaan mmailman huippujen hienoja suorituksia.
        Katson myös Neloselta aina Kultaisen Liigan kisat, siellä ei Pitkämäkeä lukuunottamatta muita suomalaisia ole tainnut pahemmin ollakaan.

Siitä sohva-asiasta sen verran, että nyt ovat sohvanvaihtoviikot loppuneet. Löysin pari vuotta sitten ihanan roosanvärisen kahdenistuttavan nahkasohvan ja siinä on minulle sohvaa loppuiäksi, on se niiiiiiin ihana!
        Ja sitä paremmaksi muuttuu, mitä enemmän siinä nyhjää;) Pehmeämmäksi.

Vielä kun löytäisi hyvän olohuoneen pöydän, en muuta ikipäivänä enää tarvitsisi.
        Alkukesästä myin vanhaa ja ostin tilalle uutta, TV-tasoa ja lipastoa ja nyt olen tyytyväinen.

Tai, niin....kai sitä vielä jotain joskus mieleen tulee, halu hankkia, mutta nyt riittäisi se olkkarin pöytä.
        Minä kun olen sellainen intuitio-ostaja, vaatteissa ja muissakin, tiedän, mitä tahdon ja ostan vain haluamani. Ensi silmäyksellä näen, onko tuo minun vai ei. Kakkosvaihtoehtoa en halua.

Kerran etsiskelin tietynlaista vaatetta ja kun en sitä löytänyt, tuskailin eräässä myymälässä myyjälle "kovaa kohtaloani". Myyjä sanoi, että sellaista, jota haluan, ei kai vielä ole tehtykään.
        Oli ihan oikeassa. Ei sitä selkeämmin olisi voinut sanoa.

• Wivi ek

Töissä jo pakerretaan tähän aikaan! Ahkerat ne kirkkaimman kruunun saavat(!!??)

Vain 8 näytti lämpömittari tänä aamuna ja vettä tihuttelee välillä, mutta ei se tahtia haittaa.

Aamukahvia voisin kupillisen nautiskella ja ottaa sen tavanomaisen palanpainikkeen - crossantin, onhan ne tänä aamuna paistettuja?

Kaikille mukavaa päivää, töissä tai kotona, toivottelee Wivi.

• KristaTee

ja asteita on 2 (!). Onneksi ei tuule. Niin ja sitten hyvää huomenta kaikille.

Vai croissantteja heti aamusta. Hmm. Niin no, mikä ettei. Hyviä ne on mihin vuorokaudenaikaan tahansa.

Käväisen koiran kanssa lenkillä ennenkuin sateet tulevat. Niitähän tänne luvattiin täksi päiväksi.

Oikein mukavaa torstaita.

• KristaTee kirjoitti:

ja asteita on 2 (!). Onneksi ei tuule. Niin ja sitten hyvää huomenta kaikille.

Vai croissantteja heti aamusta. Hmm. Niin no, mikä ettei. Hyviä ne on mihin vuorokaudenaikaan tahansa.

Käväisen koiran kanssa lenkillä ennenkuin sateet tulevat. Niitähän tänne luvattiin täksi päiväksi.

Oikein mukavaa torstaita.

Juuri uunista otettuja sämpylöitä, olkaa hyvä.
        Ovat oikein herkullisia, kun laittaa vähän voita siihen sämpylän nokkaan ja syö! Terveellisyydestä en puhu mitään.

Sitten se säätila: Kaunis kolea syyspäivä. Eteläisellä taivaalla on ollut aamusta asti synkkiä, mustia pilviä ja siellä saisivat myöskin pysyä.

Nyt pitäisi pestä ikkunat ja laittaa yksi tupla paikoilleen, kun aina otan sen keväällä pois. Mielestäni silloin tulee tupa valoisammaksi ja avarammaksi, hassua, eikö vaan!
        Kuka tulee apuun?

Oli se joskus aika urakka, kun kaikki tuplat kiskottiin keväällä pois ja vietiin vinttiin ja syksyllä takaisin.

Paljon on tullut turhaa työtä tehtyä!

• folk
        Tellastiina kirjoitti:

Juuri uunista otettuja sämpylöitä, olkaa hyvä.
        Ovat oikein herkullisia, kun laittaa vähän voita siihen sämpylän nokkaan ja syö! Terveellisyydestä en puhu mitään.

Sitten se säätila: Kaunis kolea syyspäivä. Eteläisellä taivaalla on ollut aamusta asti synkkiä, mustia pilviä ja siellä saisivat myöskin pysyä.

Nyt pitäisi pestä ikkunat ja laittaa yksi tupla paikoilleen, kun aina otan sen keväällä pois. Mielestäni silloin tulee tupa valoisammaksi ja avarammaksi, hassua, eikö vaan!
        Kuka tulee apuun?

Oli se joskus aika urakka, kun kaikki tuplat kiskottiin keväällä pois ja vietiin vinttiin ja syksyllä takaisin.

Paljon on tullut turhaa työtä tehtyä!

Tellastiina ,hyviä ovatkin vastapaistetut sämpylät,ja onkos täällä sitä terveysjuomaa termarissa palan painikkeeksi.
        Kyllä voi on aina voita,minä kun käytän 30% rasvaa leivällä,niin ai ai tämä voi on nam.
        Nyt on syöty ja juotu,painun päikkärille!

• folk kirjoitti:

Tellastiina ,hyviä ovatkin vastapaistetut sämpylät,ja onkos täällä sitä terveysjuomaa termarissa palan painikkeeksi.
        Kyllä voi on aina voita,minä kun käytän 30% rasvaa leivällä,niin ai ai tämä voi on nam.
        Nyt on syöty ja juotu,painun päikkärille!

Minä käytän neljäkymmentäprosenttista Lättania ja siinä ei ole muuta vikaa kuin että se on ruotsalaista.
        Isännälle ei kelpaa kuin kahdeksankymmentäprosenttinen Voimariini tai Poutapäivä. Olen kyllä väittänyt, ettei huomaisi eroa, jos tehtäisiin sokkotesti.

Apua, nyt sataa rakeita - kyllä ne pilvet sieltä tulivat, onneksi ovat aika pieniä rakeita, ei mitään peukalonpään kokoisia...

• KristaTee

Kaunis on aamu. Aurinko paistaa, ei pilven pilveä, ei tuulta ja asteita 4.

Saisivat kisat jo loppua. Ei tästä tule mitään, kun joutuu istumaan telkkarin edessä koko ajan. Minä en ainakaan malta pysyä poissa.

Tänään kuitenkin pitää siivota. Kahvit keitin ja kupposen juon ja sitten hommiin.

Pirteätä perjantaita kaikille.

• folk

Aurinko paistelee täälläkin ja 5 astetta,lämmintä vai kylmää mitenkä sen nyt sanoo.
        Kahvin tässä juon kerman kera.
        Eilen pakersin makkarin vähän uuteen uskoon.
        Ei muuten kun vähän tekstiileillä vaan.
        Ostin uuden päiväpeiton,tummanruskean,helmalakanan beessiä johon ompelin ruskeasta kankaasta kaitaleen reunaan.
        Sitten vielä unikko kankaasta tyynyt,ruskean ja turkoosin väristä.
        Aika vähällä saa huoneen ilmeen muuttumaan.
        Nyt vielä ne verhot olohuoneesen.
        Nautitaan kauniista syyspäivästä1

• marjapensas

Kuulas kirkas kaunis syyssää 1 astetta aamulla kun heräsin puoli seitsemän aikaan.
        Pakkasherrakin oli yöllä vieraillut, auton ikkunoista päätellen.
        Minulla on tainnut olla portikielto tänne, kun olen parina aamuna ovea rynkytellyt, eikä sisään lasketa;((

Se on sitten taas vauhdikas viikko pian takana, ja viikonloppu edessä,
        taitaa olla puolukkametsälle meno, piankos niitä kerää, mutta se perkaaminen siteen kestääkin:=0
        Kuppi kahvia minullekin ja sitten menoksi.
        Toivottelen oikein hyvää päivän jatkoa kaikille:))

• OliviaKoo
        marjapensas kirjoitti:

Kuulas kirkas kaunis syyssää 1 astetta aamulla kun heräsin puoli seitsemän aikaan.
        Pakkasherrakin oli yöllä vieraillut, auton ikkunoista päätellen.
        Minulla on tainnut olla portikielto tänne, kun olen parina aamuna ovea rynkytellyt, eikä sisään lasketa;((

Se on sitten taas vauhdikas viikko pian takana, ja viikonloppu edessä,
        taitaa olla puolukkametsälle meno, piankos niitä kerää, mutta se perkaaminen siteen kestääkin:=0
        Kuppi kahvia minullekin ja sitten menoksi.
        Toivottelen oikein hyvää päivän jatkoa kaikille:))

Tänään on viimeisen kesäkuukauden viimeinen päivä. Vasta huomenna alkaa syksy, kalenterinkin mukaan. Ja minä lupaan intiaanikesää.
        Se tarkoittaa sitä, että kun jo ilmat ovat kylmenneet ja näyttää siltä, että kesä on lopullisesti ohi, yht´äkkiä lämpeneekin ja kesä ikäänkuin palaa takaisin, uusiin lähtökuoppiin syksyä varten.

Ette usko, miten upean elämyksen koin eilen illalla. Kello oli yhdeksän, kun menin keittiöön. Keittiön ikkuna oli auki ja ulkoa alkoi kuulua musiikkia.
        Kuuntelin vähän aikaa keittiössä ikkunan luona, kun luulin sen tulevan vaikka jostain autoradiosta ja häipyvän nopeasti.

Sitten tajusin, että joku soitti trumpetilla "Jo Karjalan kunnailla lehtii puu..."
        Avasin ulko-oven ja menin pihalle kuuntelemaan. Ja todentotta, jostain läheltä se kuului, joku todella soitti trumpettia. Kaksi säkeistöä ja sitten trumpetti hiljeni.

Minä seisoin pihalla aamutakissa pala kurkussa, se oli niin sanomattoman kaunista.
        En tiedä, kuka soitti, missä ja miksi, mutta se oli kyllä yksi kauneimmista koskaan kuulemistani musiikkiesityksistä.
        Vieläkin, kun ajattelen sitä tilannetta, hämäränpimeä elokuun ilta, tyyntä ja hiljaista ja trumpetti soi...
        Ihokarvani nousevat pystyyn.

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

Tänään on viimeisen kesäkuukauden viimeinen päivä. Vasta huomenna alkaa syksy, kalenterinkin mukaan. Ja minä lupaan intiaanikesää.
        Se tarkoittaa sitä, että kun jo ilmat ovat kylmenneet ja näyttää siltä, että kesä on lopullisesti ohi, yht´äkkiä lämpeneekin ja kesä ikäänkuin palaa takaisin, uusiin lähtökuoppiin syksyä varten.

Ette usko, miten upean elämyksen koin eilen illalla. Kello oli yhdeksän, kun menin keittiöön. Keittiön ikkuna oli auki ja ulkoa alkoi kuulua musiikkia.
        Kuuntelin vähän aikaa keittiössä ikkunan luona, kun luulin sen tulevan vaikka jostain autoradiosta ja häipyvän nopeasti.

Sitten tajusin, että joku soitti trumpetilla "Jo Karjalan kunnailla lehtii puu..."
        Avasin ulko-oven ja menin pihalle kuuntelemaan. Ja todentotta, jostain läheltä se kuului, joku todella soitti trumpettia. Kaksi säkeistöä ja sitten trumpetti hiljeni.

Minä seisoin pihalla aamutakissa pala kurkussa, se oli niin sanomattoman kaunista.
        En tiedä, kuka soitti, missä ja miksi, mutta se oli kyllä yksi kauneimmista koskaan kuulemistani musiikkiesityksistä.
        Vieläkin, kun ajattelen sitä tilannetta, hämäränpimeä elokuun ilta, tyyntä ja hiljaista ja trumpetti soi...
        Ihokarvani nousevat pystyyn.

Kaunis on kappale,ja trumpetin soitto on ollut lähellä sydäntäni,
        siksi että olen itse nuoruudessani opetellut sitä, sen verran, että sai jopa esiintyä torvisoittokunnassa,
        muutamissa konserteissa.
        Siihen se sitten jäi, kun tuli muut intressit:((
        Kaunein kuulemani trumpettisoolo on mielestäni,
        kun Lill Jörgen Pettersen soitti.
        " The boulevard off broken dreams"
        Suomeksi jotenkin näin,
        "Nyt kuljen katuani pitkin, on katu toiveen särkyneen, tie suudelmain ja kyynelten,
        tie yksinäisten askelten" muistaako joku jatkoa?

Oi herregood, että sitä kappaletta nuorena tyttönä tanssahdeltiin,
        melkein "korvapuusti" suussa, sen verran siinä sitä tunnetta oli, jos kavaljeeri osasi viedä, ooohh, huh, huh:))
        Olenkohan ainoa jonka Olivia sai muistelemaan menneitä nuoruuden nostalgisia tunteita?

• KristaTee
        marjapensas kirjoitti:

siksi että olen itse nuoruudessani opetellut sitä, sen verran, että sai jopa esiintyä torvisoittokunnassa,
        muutamissa konserteissa.
        Suomeksi jotenkin näin,
        "Nyt kuljen katuani pitkin, on katu toiveen särkyneen, tie suudelmain ja kyynelten,

melkein "korvapuusti" suussa, sen verran siinä sitä tunnetta oli, jos kavaljeeri osasi viedä, ooohh, huh, huh:))
        Olenkohan ainoa jonka Olivia sai muistelemaan menneitä nuoruuden nostalgisia tunteita?

et varmaan ole ainoa. Kyllä minunkin mieleeni tulvahti muistoja. Kauniita ja joitakin suloisenkatkeriakin. Joku tuolla sanoi, ettei pidä muistella menneitä, mutta kyllä pitää. Mitä on elämä ilman muistoja?

• OliviaKoo
        marjapensas kirjoitti:

muutamissa konserteissa.
        Suomeksi jotenkin näin,

Muistuipa mieleeni eräs jo unohtunut juttu Lill-Jörgenistä. Nuorempi sisareni piti hänestä kovasti ja halusi pitää koulussa esitelmän idolistaan (OIKEA idoli oli kyllä Elvis, mutta eihän hänestä voinut esitelmää pitää, hui kauhistus, nuorison turmelija!).

Sisareni pyysi minulta apua. Autoinhan minä, kun pääsin loistamaan;)
        Esitelmä alkoi:"Pieni mies trumpetti kainalossaan..." Siihen päättyy muistoni, muuta en esitelmästä muista. Sisareni sai siitä kympin, sen kyllä muistan;)

Toinen muisto Lill-Jörgenistä. Manzanilla. Muistatko, marjapensas, sen kappaleen? Sitä ei menty "korvapuusti" suussa, vaan hameenhelmat heiluen. Sitä olen tanssinut sellaisen partnerin kanssa, että voitimme erään tanssikilpailun.
        Eihän se ainoa tanssi ollut repertuaarissamme, mutta sillä korjasimme korkeimmat pisteet.
        Viideltä tuomarilta kymppi ja yhdeltä yhdeksikkö.

Voi ja oi niitä aikoja!

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Muistuipa mieleeni eräs jo unohtunut juttu Lill-Jörgenistä. Nuorempi sisareni piti hänestä kovasti ja halusi pitää koulussa esitelmän idolistaan (OIKEA idoli oli kyllä Elvis, mutta eihän hänestä voinut esitelmää pitää, hui kauhistus, nuorison turmelija!).

Esitelmä alkoi:"Pieni mies trumpetti kainalossaan..." Siihen päättyy muistoni, muuta en esitelmästä muista. Sisareni sai siitä kympin, sen kyllä muistan;)

Toinen muisto Lill-Jörgenistä. Manzanilla. Muistatko, marjapensas, sen kappaleen? Sitä ei menty "korvapuusti" suussa, vaan hameenhelmat heiluen. Sitä olen tanssinut sellaisen partnerin kanssa, että voitimme erään tanssikilpailun.
        Eihän se ainoa tanssi ollut repertuaarissamme, mutta sillä korjasimme korkeimmat pisteet.

Voi ja oi niitä aikoja!

saanko minäkin muistella?

Muistan Lill-Jörgenin esiintymisen paikallisella tanssilavalla. Istuin kuin tatti lavan reunalla koko illan ja tuijotin ja unelmoin. En suostunut tanssimaan, vaikka silloinen suuri rakkauteni tuli hakemaan. Kävelin pilvillä monta päivää sen jälkeen.

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

Voi ja oi niitä aikoja!

Nyt kyllä lähden tukkanuottasille kanssasi, enkä ole ollenkaan tyytyväinen, kun Elviksen maininitset nuorison turmelijaksi:))
        Kysynpä vaan, kuka on luonut enemmän tunnetta, iloa, ja rakkautta, kuin ELVIS??
        Vieläkin kuuntelen kaihoisin mielin, nuoruutta muistellen Elvistä ja "lanteiden pyöritystä", mitä mummelit "muka" kauhistelivat;))

Pistäisitkö lisävihjeen siihen "Manzanillaan" kun ei nyt tule mieleen:O

• marjapensas kirjoitti:

Nyt kyllä lähden tukkanuottasille kanssasi, enkä ole ollenkaan tyytyväinen, kun Elviksen maininitset nuorison turmelijaksi:))
        Vieläkin kuuntelen kaihoisin mielin, nuoruutta muistellen Elvistä ja "lanteiden pyöritystä", mitä mummelit "muka" kauhistelivat;))

vai viinien huumaa
        tamburiini tanssiin kun tahtia lyö.
        Etkö tunne suonissa rytmiä kuumaa
        sen on meille antanut Espanjan yö.

Jotenkin tähän tapaan laulettiin "Manzanillassa".

• OliviaKoo
        marjapensas kirjoitti:

Minä en ole ikinäni väittänyt itse tykönäni Elvistä nuorison turmelijaksi, mutta muistat varmaan itsekin yhteiskunnallisen ilmapiirin 50-luvun lopussa ja 60-luvun alussa?

Elvis, the Pelvis, nuorison turmelija. Frank Sinatra oli niiiiin puhtoinen nilkkasukkatyttöjen namimusu ja sitten tuli Elvis! Ja villitsi koko läntisen pallonpuoliskon!

Kysymys oli siis vain sen hetkisestä (vanhemman polven ja varsinkin vanhapiikaopettajien)suhtautumisesta Elvikseen ja sen aikaiseen nuorisomusiikkiin.

Kyllä meillä kotona sai Elvistä kuunnella ja ihailla. Ja Paul Ankaa.

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

vai viinien huumaa
        tamburiini tanssiin kun tahtia lyö.
        Etkö tunne suonissa rytmiä kuumaa
        sen on meille antanut Espanjan yö.

Jotenkin tähän tapaan laulettiin "Manzanillassa".

Hyvä Tellastiina, sinä muistit. Noin se menee. Ja arvatkaa vaan, millaista se oli tanssia, huh-huh!
        Vieläkin nousee hiki pintaan.
        Mutta nythän se nousee milloin mistäkin asiasta. Ja se on toinen juttu, se.

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

Minä en ole ikinäni väittänyt itse tykönäni Elvistä nuorison turmelijaksi, mutta muistat varmaan itsekin yhteiskunnallisen ilmapiirin 50-luvun lopussa ja 60-luvun alussa?

Elvis, the Pelvis, nuorison turmelija. Frank Sinatra oli niiiiin puhtoinen nilkkasukkatyttöjen namimusu ja sitten tuli Elvis! Ja villitsi koko läntisen pallonpuoliskon!

Kysymys oli siis vain sen hetkisestä (vanhemman polven ja varsinkin vanhapiikaopettajien)suhtautumisesta Elvikseen ja sen aikaiseen nuorisomusiikkiin.

Kyllä meillä kotona sai Elvistä kuunnella ja ihailla. Ja Paul Ankaa.

Tehdään sovinto;))
        Mutta älä kiellä ettei Frankie Boy ollut pahempi??
        Okay lumumba mulle ja tarjoan sullekin, ja sitten natti natti kaikille pystiksen ihanille ihmisille:)

• OliviaKoo

Minulla ei ole ulkolämpötilamittaria, mutta jos veikkaan, että kymmenisen astetta on ulkona "lämmintä", niin tuskin kovin paljon erehdyn.
      Tuuli puhaltaa suoraan Jäämereltä minun parvekkeelleni. Aurinko kyllä vielä sinnittelee, mutta ei se rassukka mahda pohjoistuulelle yhtään mitään.

Minä siirrän nyt terassin talviteloille ja umpeudumme sisätiloihin. Kuuma lumumba olisi
      paikallaan, kuka tulee seurakseni?

Tänään on prinsessa Dianan kuoleman 10-vuotispäivä. Muistan sen päivän kuin eilisen.
      Oli hirveän kuuma sunnuntai. Minä menin töihin klo 12:een ja muutama minuutti yli, tuli asiakas ja kertoi, mitä oli tapahtunut.

Minä ihmettelen vieläkin, että en ollut kuullut sitä aikaisemmin aamulla. Televisiota en pidä koskaan aamuisin auki, mutta radion avaan heti herättyäni. Silti oli uutinen mennyt ohi korvieni vai olisiko radioni sittenkin ollut sinä aamuna kiinni...
      Järkytys oli valtava, enkä meinannut millään uskoa kuulemaani. Pakkohan se kuitenkin oli uskoa, kun ihan vieras ihminen siitä kertoi. Eihän se mikään leikinlaskun aihe ollut.

Siinä sitä sitten koko päivä siunailtiin ja ihmeteltiin.
      Nyt on tullut televisiosta ihan kyllästymiseen asti Dianaa. Dokumentteja, haastatteluja, konserttia, muistotilaisuutta, jos vaikka minkälaista ohjelmaa ohjelman jälkeen.

Marilyn Monroe, Elvis, Diana...Joistakin puhutaan yhtä paljon kuoleman jälkeen kuin eläessä. Ehkä enemmänkin.
      Eikä se varmaan koskaan lakkaa.

• KristaTee

Plussan puolella kuitenkin. 8 astetta. Aurnko paistaa, mutta ei siitä täälläkään mitään hyötyä ole. En tiedä mistä ilmansuunnasta tuulee. Jos sanon, että suoraan pihatietä pitkin, niin varmaan kaikki tietävät tuulen suunnan.

Muistan hyvin milloin ja missä kuulin Dianan kuolemasta. Kello oli 3 minuuttia yli 6 aamulla. Olin töissä ja puhelimitse sain sen kuulla. En yhtään häpeä tunnustaa, että itku siinä tuli.

Keksi, Olivia, jotain hauskaa. Täällä on nykyään kovin hiljaista.

Kuuma lumumba kelpaisi minullekin. Oikein isossa lasissa.

• folk
        KristaTee kirjoitti:

Plussan puolella kuitenkin. 8 astetta. Aurnko paistaa, mutta ei siitä täälläkään mitään hyötyä ole. En tiedä mistä ilmansuunnasta tuulee. Jos sanon, että suoraan pihatietä pitkin, niin varmaan kaikki tietävät tuulen suunnan.

Muistan hyvin milloin ja missä kuulin Dianan kuolemasta. Kello oli 3 minuuttia yli 6 aamulla. Olin töissä ja puhelimitse sain sen kuulla. En yhtään häpeä tunnustaa, että itku siinä tuli.

Kahdeksan astetta ja toisella puolella taloa sataa vettä ja toisella paistaa aurinko.
        Nyt sitten odottelemme sitä Olivian lupaamaa inkkari kesää.
        Ottaisin minäkin jotain lämmittävää,tietenkin sen Irish coffeen kiitos.
        On ne niin mutkallisia nämä kunikaallisten elämätkin.
        Eläessä arvostellaan ja moititaan,kuoltua muuttuvat miltei pyhimyksiksi.
        Eipä silti minusta Diana oli tosi herttainen olemukseltaan.
        Ainakin vaikutti,että hän oli vilpitön siinä kaikessa hyvässä mitä hän teki.
        Hyvää illan jatkoa!

• OliviaKoo
        KristaTee kirjoitti:

Että pitäisi vielä toisille hauskaa keksiä, kun ei ole kovin kivaa itselläkään :DDDD
        Tulin suihkusta ja toinen korva on vettä täynnä, ole siinä sitten hauska.

Onko tämä hauskaa? Pompin, pompin...Kumipallona luokses pompin taas...Kuka lauloi?
        Ainakin kaksi on laulanut, muistatko edes toisen?

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Että pitäisi vielä toisille hauskaa keksiä, kun ei ole kovin kivaa itselläkään :DDDD
        Tulin suihkusta ja toinen korva on vettä täynnä, ole siinä sitten hauska.

Onko tämä hauskaa? Pompin, pompin...Kumipallona luokses pompin taas...Kuka lauloi?
        Ainakin kaksi on laulanut, muistatko edes toisen?

hauskaa. Muistan kappaleen, mutta että kuka/ketkä lauloi? Nainen ainakin ja muistan jopa ulkonäön, mutta siihen se jää. Voi jukra!

• OliviaKoo
        KristaTee kirjoitti:

hauskaa. Muistan kappaleen, mutta että kuka/ketkä lauloi? Nainen ainakin ja muistan jopa ulkonäön, mutta siihen se jää. Voi jukra!

Muistat siis, miltä Pirkko Mannola näyttää? Hyvä, onhan se jo puolet tiedosta;)
        Toinen saman kappaleen esittäjä, sanon esittäjä, sillä en voi sanoa laulaja, on M A Numminen.

Joko muisti palailee...edes pätkittäin?

• KristaTee kirjoitti:

Pitäisihän se nyt muistaa!
        Pirkko "Pirteä" Mannolahan sitä lauleskeli!

Kuka katsoo Big Brotheria - arvaatteko sen?

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Muistat siis, miltä Pirkko Mannola näyttää? Hyvä, onhan se jo puolet tiedosta;)
        Toinen saman kappaleen esittäjä, sanon esittäjä, sillä en voi sanoa laulaja, on M A Numminen.

Joko muisti palailee...edes pätkittäin?

Taisin muistaa aivan väärin. Ei Pirkko edes käynyt mielessäni. Muistissani välähti sellainen vähän peikkolapsen näköinen nainen.

• pohpoika

nyt sitä valitetaan kylmä ja muutama päivä sitten hikoiltiin ja kuumutta valitettiin.
        Ei ole ihminen tyytyväinen ilmojen suhteen ollenkaan, mut tähänkin on totuttava ei auta.
        Otampas sen kapanan kolalla tässä alkun jos vaikka juttu alkais luistaa sitten paremmin.
        Tänään on saatu yksi muutto päätöksen taasen,itse muutta lähti sinne missä ei paluuta ole ja jälkeenjääneille jää selvittää asukkaan huusholli sitten.
        Aika olemattomina tänne tullaan ja elämän aikana kerätään kaikenlasta ja tänne ne jää toisten selvitettäväksi aikoinaan sitten.
        Mut otampa toisen lämmikkeeksi ja jatkan taivalta taas et molskis vaan

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Extrassa ei ollut mitään erityistä. Olisi voinut Ellen jäädä tulematta.

• KristaTee kirjoitti:

Extrassa ei ollut mitään erityistä. Olisi voinut Ellen jäädä tulematta.

koko extra! En ole vielä oikein "sisäistänyt"
        ohjelmaa ja lähetysaikoja.

• pohpoika kirjoitti:

nyt sitä valitetaan kylmä ja muutama päivä sitten hikoiltiin ja kuumutta valitettiin.
        Ei ole ihminen tyytyväinen ilmojen suhteen ollenkaan, mut tähänkin on totuttava ei auta.
        Otampas sen kapanan kolalla tässä alkun jos vaikka juttu alkais luistaa sitten paremmin.
        Tänään on saatu yksi muutto päätöksen taasen,itse muutta lähti sinne missä ei paluuta ole ja jälkeenjääneille jää selvittää asukkaan huusholli sitten.
        Aika olemattomina tänne tullaan ja elämän aikana kerätään kaikenlasta ja tänne ne jää toisten selvitettäväksi aikoinaan sitten.

vähän aikaa täällä meitä viihdyttää!

Onkohan meissä joku vika, kun miehet karttavat koko paikkaa?

Jos ottaisin Cuba Libren lämmikkeeksi, vaikka minä en valita kylmyyttä piruuttanikaan.
        Voi voi, tuosta Cuba Librestä tuli Pedro mieleen, mihin on mahtanut raukka joutua.

• marjapensas
        pohpoika kirjoitti:

Kippis seuraksesi.
        On ollut näitä viimeisiä muuttoja parikin viimeisen vuoden aikana, joten tiedän tunteen.

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Minä en katso mitään nk. "Tosi-TV-ohjelmia".
        En voi sietää niitä. Roskaa kaikki tyynni.

• OliviaKoo kirjoitti:

Minä en katso mitään nk. "Tosi-TV-ohjelmia".
        En voi sietää niitä. Roskaa kaikki tyynni.

Ihan siksi siitä mainitsinkin, että kuulen mitä ollaan mieltä ohjelmasta.
        Odottelen vain lisää kommentteja!
        En muuten ole ainoa tämän ikäinen, joka sitä katsoo, tiedän pari kolme muutakin!

Nyt laulaa ainakin Simo Silmu tv.ssä, katso nyt edes sitä! Jaa, vaihtui jo toinen orkesteri, mutta kyllä se Simppa sieltä vielä tulee...

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Ihan siksi siitä mainitsinkin, että kuulen mitä ollaan mieltä ohjelmasta.
        Odottelen vain lisää kommentteja!
        En muuten ole ainoa tämän ikäinen, joka sitä katsoo, tiedän pari kolme muutakin!

Nyt laulaa ainakin Simo Silmu tv.ssä, katso nyt edes sitä! Jaa, vaihtui jo toinen orkesteri, mutta kyllä se Simppa sieltä vielä tulee...

Hah-hah! Mieluummin roikun hirressä kuin katson tai kuuntelen Simo Silmua! Sori vaan.
        Tai mitäpäs tuota sorittelemaan, makunsa kullakin.
        Ei vain ole minun makuuni.

Kotimaisista Lea Laven, mutta vain jotkut laulamansa, kuten esim. Rakastan, alkuperältään Kreikan euroviisu Vicky Leandrosin Apres Toi.
        Myös Lea Lavenin suomeksi laulama versio La Paloma Blancasta...Oliko jotain...Valkokyyhky...

Monet suomalaiset artistit ovat, anteeksi vain, suorastaan raiskanneet hyviä, alkuperäisiä kappaleita, tekemällä niistä omintakeisia versioitaan.
        Nyt juuri tulee mieleen Mavericksien "Dance to the night", jonka tämä hevosmies Kari Vepsä on pilannut täydellisesti.

• folk

Ja koleata sellaista,2,5 astetta näytti mittari seitsemän aikaan.
      Laitan kahvin tulemaan ja mukillisen hörppään,sitten lähden torille.

Perunoita pitäisi ostaa,marketissa oli perunat lantun kokoisia.
      Mitähän lannoitetta niihin kylvetään kun niin isoiksi kasvavat.
      Eikä nyt sitten muuta,kun hyvää lauantaita kaikille!

• Sitten on yöpakkanen vieraillut ensimmäisen kerran ja on tainnut viedä minun Uuden Guinean Liisani, kun unohdin laatikon maahan ikkunaa pestessä, olisi ylempänä varmasti säilynyt.
        Oli kukintakin nyt vasta parhaimmillaan.

Kaikki muut kukkaslaatikot oli vielä edellisyön jäljiltä kuistilla. On se aika hommaa, kesän kastelee ja syksyn peittelee ja kantaa niitä suojaan.

Eräs syksy, ei niin kovin kauan sitten, viimeiset kesäpäivänhatut kestivät isänpäivään asti, mutta kyllä niitä kannettiin ulos ja sisälle!

• oli eräs

kirjoittanut viinapirtistä, sanoisin, että tämä on viinabaari. Täällä vierailevat viinaan koukkuun jääneet ihmiset.

• Suomalainen maailmalta

Suomalaisten suhtautuminen alkoholiin on varsin erikoista muuhun maailmaan verrattuna.
        Hauskana ja leppoisena pidetään viinasta puhumista ja humalaisille naureskellaan, huumoristisia mukamas.

Kun kaukaa katselee näitä keskusteluja niin tuntee itsensä kovin vierautuneeksi suomalaisesta ajattelutatavasta.
        Onko viina välttämätöntä suomalaiselle.....

• tuolla ylempänä kirjoitetaan reppanoista -
        olisitkohan sinä sellainen, kun et eroita virtuaalimaailmaa todellisuudesta!

• OliviaKoo
        Suomalainen maailmalta kirjoitti:

Suomalaisten suhtautuminen alkoholiin on varsin erikoista muuhun maailmaan verrattuna.
        Hauskana ja leppoisena pidetään viinasta puhumista ja humalaisille naureskellaan, huumoristisia mukamas.

Kun kaukaa katselee näitä keskusteluja niin tuntee itsensä kovin vierautuneeksi suomalaisesta ajattelutatavasta.
        Onko viina välttämätöntä suomalaiselle.....

Oikein mukavaa on, että sinäkin matkalla parempiin harrastuksiin poikkesit meitä harhaoppisia, viinan kiroukseen sortuneita yhteiskunnan hylkiöitä tervehtimässä.

Vielä toistaiseksi minä kuitenkin istun Pystybaarissa koneeni ääressä kuin lähden live-elämän kapakkaan.
        Siellä ei ole näin mukavaa seuraa ja viinakin on paljon kalliimpaa.

Mutta älä huoli, kyllä kaltaisiasi sormellaosoittajia tarvitaan. Aina on ollut ja tulee olemaan joku, joka on ainoa oikea Turmiolan Tommia neuvomaan.

• raittiusmies
        Tellastiina kirjoitti:

tuolla ylempänä kirjoitetaan reppanoista -
        olisitkohan sinä sellainen, kun et eroita virtuaalimaailmaa todellisuudesta!

kyllä nämä jutut puhuvat puolestaan,missämennään todellisuudessakin. Reppanoita noissa baareissa enimmäkseen roikkuu.

• marjapensas
        raittiusmies kirjoitti:

kyllä nämä jutut puhuvat puolestaan,missämennään todellisuudessakin. Reppanoita noissa baareissa enimmäkseen roikkuu.

että silleen, reppanoitako ollaan?
        Tervetuloa joukkoon hurjaan, ettet eksy baariin kurjaan:))

• raittiusmies kirjoitti:

Luuletko tosiaan, että me jotka tänne kirjoitamme, olemme jotain baareissa notkujia? Kuvitteletko, että istumme baarissa läppäri pöydällä ja lähettelemme viestejä Pystybaariin?

Laita nyt sinäkin pipo löysemmälle, äläkä ota kaikkea niin todesta!

• marjapensas

Siksikö poikkesit vierailulle?
        Taitaa olla väärä osoite, kysäiseppä apua muualta,
        meillä kun ei ole kokemusta;)

• yksin jätetyt
        raittiusmies kirjoitti:

Olemmekohan yksin jätettyjä, siis huomiotta omassa kodissa?? Tai sitten eronneita, leskiä, tai muuten yksinäisiä??

On ylimielistä tehdä johtopäätöksiä pelkkien kirjoitusten takia, puhumattakaan, että alat arvostella jonkun Pystybaarin juttujen takia.

Pystikseenhän tullaan, jos omalle akalle/ukolle ei voi sanoa edes huommenta, tai vaikka voisikin, on kuin naapurissa olisi jo käynyt.

Meillä joillakin on pitkät matkat naapuriin ja kuitenkin kaipaus vaihtaa näitä huommenia ja säätietoja.

Se, mitä itsekukin meistä todellisuudessa juo, on jokaisen oma asia. Tuskin kovin juopot herää aamulla kirjoittelemaan, varsinkin, kun yö myöhään täällä ovat.

Uskotko juorulehtien kirjoituksiin, kun julkkikset juovat vain "parilasia" viiniä??? Mistä tulevat sitten ne törkykuvat Iltalehtien otsikoihin, joita jokainen joutuu näkemään.

Kerro, kerro, hyvä raittiusmis, mitä meidän tulisi tehdä???
        On minulla vakkari rekattu.

• marjapensas

Terveisiä metsän keijukaisilta, menninkäiset olivat nukkumassa,
      eikä isot pahat sudetkaan pistäneet poskeensa;)
      Ihana on ollut syyspäivä, ja antoisaa "lomsotella" metsässä,
      ämpäri kädessä ja muovipussi,
      vyössä roikkumassa, sienien varalta.
      Eipä jäänyt tyhjäksi kumpainenkaan, sienet on putsattu ja paistettuna pakkasessa,
      puolukat saa odotella huomista.

Olen kyllä samaa mieltä kuin Olivia, että monet alkuperäiskappaleet, kuullostaa suorastaan kaamealta,
      kun ne kuulee suomalaisen artistin esittäminä, sorry vaan, mutta tämä on minun mielipiteeni.
      Toki on joitakin harvoja, jotka menettelee.

Eräs kaunis kappale mielestäni on:
      "Kaukaa taas palaan joelle kerran
      se mua tuudittaa ja saan unohtaa"...
      Ja artisti on mielestäni yksi parhaimmista suomalaisista, ken lie mitäs luulette?

• OliviaKoo

Ja Sorsan laulama Joki. Pääsinkö kerrankin loistamaan tiedollani???

Mitäs sieniä keräsit? Ämpäriin puolukoita? Miten laitat puolukat?

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

Ja Sorsan laulama Joki. Pääsinkö kerrankin loistamaan tiedollani???

Mitäs sieniä keräsit? Ämpäriin puolukoita? Miten laitat puolukat?

kymmenen pistettä ja papukaijamerkki:))
        Taidat itsekkin kuunnella Riki Sorsaa, kun heti tiesit??
        Et ikinä usko, mutta löysin herkkutatin ja neljä,koivunpunikkitattia, joista en löytänyt yhtäkään matoa,
        ainoastaan herkkutatista yhden etanan, jalan keskiosasta, tähän aikaan syksystä:0

Puolukat tapaan keittää, ehkä noin parikymmentä minuuttia, kunnes ovat rikki,
        sitten lisään hillosokerin, yksinkertaista, mutta maukasta puolukkahyytelöä.

• pohpoika

oli taas päivä kun maakrapu lähtee purjeveneen kyytiin tämmöisellä tuulella tuonne merelle.
        Tais nenänpää olla valkoinen takasin tullessa kun muutama tunti siellä keikuttin laita tuulessa meinaspa yrjö tulla ihan loppu matkasta mut selvittiin sentään takasin kuivalle maalle.
        Nyt kyllä tupla viski ois paikallaan et jotenkin selviäis tästä keikutuksesta et ei kun kippistä vaan ja kulaus:))

• pohpoika

sataa ja itkee sydämmein, olikohan se jotenkin niin. Eipä taas illalla oikein sivut tahtonut aukeilla tais olla hiekkaa saranoitten välissä.
      Joku viisas on näkyy arvostelu pystiksen olemassa oloa taasen ja kai hän autuaaksi siitä tulee ja kirkkaan krunun saa ja on onnellinen.
      Ollaan me vain kaikesa kurjuudessa täällä ja nautitaan näistä jutuista mitä meillä itse kullakin on aina kerrottavana.
      Nyt latan kahvin tippumaan tuohon ja kohta nautin aamukahvin nautinnolla vaikka vettä sataakin ulkona. Olkaatte hyvä ja nauttikaa makoisasta aamukahvista.

• folk

Huomenta ja kiitos kahvista.Vettä se satelee täälläkin,mutta vähän on lämpimämpää ilma 9,5 astetta.
        Paljon enemmän olisi varmaan iltaisin käviöitä,mutta kun ei toimi niin ei toimi.
        Taitaa olla johdossa vika.
        Marjojen hintaa vähän ihmettelin torilla käydessä.
        Mustikat maksoivat 5 ekua litra silloin kun oli mustikka aika.
        Nyt puolukoita saa 2,5 euroa litra.
        Hyvää päivän jatkoa!

• OliviaKoo
        folk kirjoitti:

Huomenta ja kiitos kahvista.Vettä se satelee täälläkin,mutta vähän on lämpimämpää ilma 9,5 astetta.
        Paljon enemmän olisi varmaan iltaisin käviöitä,mutta kun ei toimi niin ei toimi.
        Taitaa olla johdossa vika.
        Marjojen hintaa vähän ihmettelin torilla käydessä.
        Mustikat maksoivat 5 ekua litra silloin kun oli mustikka aika.
        Nyt puolukoita saa 2,5 euroa litra.
        Hyvää päivän jatkoa!

Sateinen ja harmaa on tämä aamupäivä ja eiköhän tuo lie samaa rataa loppupäiväkin. Vaan mitäs tuosta. Hyvä tekosyy viettää aikaa sisällä ja löhötä telkkarin ääressä.
        Jokohan se mitali tänään tulisi, mitä arvelette?
        Minulla on sellainen kutina (KristaTeen usein käyttämä sanonta...plagioin), että tulee, tulee mitali.
        Enenpään en uskalla...siis veikkaukseen.

Minäkin rymistelin illalla baarin ovella, hakkasin kaksin käsin, potkin ja manasin, mutta turhaan, niin turhaan. Ei ovi auennut. Vieraskirjakin kertoi, että olisi ollut vain 23 merkintää, siitä jo arvasin, että taitaa porttiääri pitää meikäläisen tänä iltana ulkona anelemassa sisäänpääsyä.

En muistaakseni edes häiriköinyt edellisenä iltana ja siitä saanut porttikiellon. Siis muistaakseni;)

Nyt kurmasen tämän kahvin (lirautan joukkoon...hmm...) ja kiidän sitten muihin hommiin.

Onnea kaikille, jotka ovat Sinikka tai Sini!

• minulle saada miehen keittämät aamukahvit ja nytkin alkaa jo keskipäivää hiistellä, mutta juonpa kupillisen!

Syksy on saapunut, saa nähdä tuleeko vielä se Olivian lupaama intiaanikesä. Viime vuonna syyskuun ensimmäisellä viikolla oli yli kahdenkymmenen asteen lämpötiloja päivisin.

Tänään on sitten se ainoa päivä, kun asetun katsomaan kisoja ja pidän peukalovarpaatkin pystyssä Tero-parille!
        Naisten keihäskisan unohdin.

Marcus Grönholm jo antoi alkutunnelmia voittamisesta, olipa ollut jännä ralli ja hyvin suomipojat ajaneet.

Eipä muuta kuin jännäämään!

• No niin, nyt sitten maailmanmestaruuden kunniaksi otetaan yhdet, sanokoot moraalinvartijat mitä hyvänsä!

Kyllä oli hieno kisa ja ajatella, että vielä viimeisellä heitolla veti ysikymppisen.

Kippis vaan Pitkämäelle!

• KristaTee

Ja onnea. Nyt iiiso lumumba. Enkä välitä minäkään tiukkapipojen molkotuksista.

• OliviaKoo
        KristaTee kirjoitti:

Tarjoan shampanjat koko porukalle! Vetäkää vaikka mukitolkulla, nyt ei olla köyhiä eikä kipeitä.

Voi pojat, mikä fiilis!

• OliviaKoo
        KristaTee kirjoitti:

vielä toisenkin kerran, kun en tiedä, tuleeko aikaisempi viesti koskaan näkyviin.
        Ja edelleen shampanja virtaa, nyt laitan tulemaan sitä tuosta oluthanasta.

Raittiuslautakunta saa painua hevonkuuseen!

• OliviaKoo kirjoitti:

vielä toisenkin kerran, kun en tiedä, tuleeko aikaisempi viesti koskaan näkyviin.
        Ja edelleen shampanja virtaa, nyt laitan tulemaan sitä tuosta oluthanasta.

Raittiuslautakunta saa painua hevonkuuseen!

shamppanjat sun muut, kun viestit on taas kerran teillä tietymättömillä.

Joskus ne ovat näkyvissä, kun rullaa koko rimssun siitä toisesta tai kolmannesta pyörylästä alas, niin nytkin.

Koitan vaan saanko ne tuupattua näkyviin!
        Hidasta,hidasta on ainakin!

• a-woman1

Onnittelut myös teille, jotka arvasitte, että Suomi saa yhden mitalin :) !

Malja sille: Saisinko lasillisen kuohuviiniä, kiitos!

• leila-mlä

Kiitos onnittelusta, yhtähän minäkin silloin veikkasin, siksipä kuohuvaista tottakai suomalaista Ely....tä ;)

• KristaTee

Ovi on raollaan! Pistäydyn pikaisesti limulla ja sitten unten maille.

Täällä on hiukka ummehtunutta. Jätän tuuletusikkunan millin verran auki, jotta ilma hieman vaihtuisi. Nyt onkin ukkosen jälkeen raikasta ulkona.

• Johan sain oven auki!
      Oli se eilen kyllä aika turhauttavaa rynkyttää oven takana, kun olisi ollut syytä juhlia oikein kunnolla.
      Säästyipä Olivian shamppanjat!

Eilen illalla satoi ja ukkosti, nyt sumun joukosta yrittää aurinko pilkistellä.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

• marjapensas

Ennätin näköjään ensimmäisenä kahvinkeittoon.
      Täällä on näköjään ollut oikein kunnon pippalot eilen illalla, mun hermot petti tuon oven kanssa,
      ja niin sitä sitten jäin rannalle ruikuttamaan, kun muut piti mitalijuhlia:(

Kovin on kaunis syysaamu, pilvetön taivas ja 7 astetta.
      No, hyvää päivänjatkoa kaikille, kunhan ensin heräilette:))

• KristaTee

Olipa ilta ja yö. Ukkonen kulki suoraan tästä yli ja vettä tuli niin, että piha lillui. Aamutunneilla se sitten tuli takaisin ja heitti saman verran vettä. Lämmintä toki on. Ja nyt sitten paistaa aurinko.

Yritin sen seitsemän kertaa tänne eilen, mutta kun ei niin ei. Vasta lähemmäs puolta yötä ovi oli raollaan. Nyt huomasin, että muitakin oli käynyt kahvasta nykimässä. Eilen ei ketään näkynyt. Ehkäpä tänään on parempi päivä.

Mukavaa viikon alkua kaikille.

• folk

Sateista on,mutta 10 astetta lämminta.
        Niin se sitten Olivian kutina piti paikkansa,kultaa tuli.
        Onnea onnea Terolle!
        Toivottovasti se toinenkin kutina pitää paikkansa, nimittäin se intiaani kesä.
        No,hällä väliä kiva on tämä syksykin,kun nyt ei sitten koko aikaa lonuaisi vettä.
        Hyvää päivän jatkoa,nautitaan tästäkin päivästä sateesta huolimatta!

• a-woman1

Olen labrasta tulossa, 12 tuntia syömättä... Olisiko kuppi teetä ja voileipä? Kiitos, näyttää herkulliselta.
        Tuo iltaisin pääsyn vaikeus aiheuttaa ainakin minun kohdallani sen, etten tänne kovin usein piipahda. En ole mikään aamuihminen, mutta illalla voisin jutella kanssanne vaikka kuinka pitkään.

Toivottavasti loppuviikosta on lämmintä ja poutaista, olen menossa mökille. Olisi mukava käväistä sieniä etsimässä.

Kiitos kestityksestä ja mukavaa jatkoa :).

• Fridanna
        a-woman1 kirjoitti:

Olen labrasta tulossa, 12 tuntia syömättä... Olisiko kuppi teetä ja voileipä? Kiitos, näyttää herkulliselta.
        Tuo iltaisin pääsyn vaikeus aiheuttaa ainakin minun kohdallani sen, etten tänne kovin usein piipahda. En ole mikään aamuihminen, mutta illalla voisin jutella kanssanne vaikka kuinka pitkään.

Toivottavasti loppuviikosta on lämmintä ja poutaista, olen menossa mökille. Olisi mukava käväistä sieniä etsimässä.

Kiitos kestityksestä ja mukavaa jatkoa :).

on alkanut! Vettä on tullut meillä niin kuin muuallakin näköjään. Vein aikaisin aamulla auton maalattavaksi (onneksi vahingon aiheuttanut maksaa)ja maalaamon pihalla oli järvi. Ei sadevesiviemärit näköjään olleet vetäneet. Olipa tällä kertaa kumisaappaat jalassa, joten poispääsy onnistui.
        Nyt sitten alkavat syksyn opinnot kansalaisopistoissa ja sinnehän minäkin. Maanantaisin ja keskiviikkoisin ovat tunnit.
        Iloista syysviikkoa teille kaikille!

• OliviaKoo
        Fridanna kirjoitti:

on alkanut! Vettä on tullut meillä niin kuin muuallakin näköjään. Vein aikaisin aamulla auton maalattavaksi (onneksi vahingon aiheuttanut maksaa)ja maalaamon pihalla oli järvi. Ei sadevesiviemärit näköjään olleet vetäneet. Olipa tällä kertaa kumisaappaat jalassa, joten poispääsy onnistui.
        Nyt sitten alkavat syksyn opinnot kansalaisopistoissa ja sinnehän minäkin. Maanantaisin ja keskiviikkoisin ovat tunnit.
        Iloista syysviikkoa teille kaikille!

Urheilut on sitten urheiltu, persuus on ihan neliskulmainen paljosta istumisesta, mutta olihan se sen arvoista. Ja eilinen kruunasi sitten koko viikon odotuksen.
        Olisi ollut niin mukavaa kippistää teidän kaikkien kanssa yht´aikaa, mutta minkäs teit, kun oli niin tiukka portsari, että ei sisään päästänyt.

Roikuin äsken tunnin puhelimessa, kun soitin Saunalahden Asiakaspalveluun. Jos täällä tökkii, niin kyllä tökkii sielläkin. Onneksi oli edes mukavaa kuuntelumusiikkia, vähältä piti, että en ryhtynyt laulamaan musiikin tahtiin.

Nyt pitäisi sukeltaa sateeseen hoitamaan kaupungilla pari asiaa. Turha on jäädä odottamaan ns. parempia aikoja, sadetta on luvattu kai koko viikoksi, mutta loppupuolella sitten poutaantuu ja lämpenee.
        Jos ei muuten, niin siksi, että a-woman1 menee mökilleen;)
        Mukavata alkanutta viikkoa ja syyskuuta omasta ja perheeni puolesta (=Rytty ja Elvis).

Pikaisesti kuppi kahvia ja sitten maalit naamaan.

• a-woman1
        OliviaKoo kirjoitti:

Urheilut on sitten urheiltu, persuus on ihan neliskulmainen paljosta istumisesta, mutta olihan se sen arvoista. Ja eilinen kruunasi sitten koko viikon odotuksen.
        Olisi ollut niin mukavaa kippistää teidän kaikkien kanssa yht´aikaa, mutta minkäs teit, kun oli niin tiukka portsari, että ei sisään päästänyt.

Roikuin äsken tunnin puhelimessa, kun soitin Saunalahden Asiakaspalveluun. Jos täällä tökkii, niin kyllä tökkii sielläkin. Onneksi oli edes mukavaa kuuntelumusiikkia, vähältä piti, että en ryhtynyt laulamaan musiikin tahtiin.

Nyt pitäisi sukeltaa sateeseen hoitamaan kaupungilla pari asiaa. Turha on jäädä odottamaan ns. parempia aikoja, sadetta on luvattu kai koko viikoksi, mutta loppupuolella sitten poutaantuu ja lämpenee.
        Mukavata alkanutta viikkoa ja syyskuuta omasta ja perheeni puolesta (=Rytty ja Elvis).

Mukavaa, kun otit mökkeilyni huomioon! (Kuiskaan vain Sinulle: En mene sinne yksin...)

• OliviaKoo
        a-woman1 kirjoitti:

Mukavaa, kun otit mökkeilyni huomioon! (Kuiskaan vain Sinulle: En mene sinne yksin...)

Kiitos, että sain kunnian olla se yksi ja ainoa, jolle salaisuutesi kerroit. Minä lupaan, että huuleni ovat sinetöidyt, tästä ei mene asia eteenpäin;)

Minä sain kaupasta harvinaista herkkua. Kauan sitä jo odottelinkin, mutta viimein sato valmistui ja nyt minulla on rasiallinen ruusukaalia odottamassa kattilaan pääsyä.

Voi kuulkaa, se on ähkyn paikka ruokailun jälkeen, en usko, että maltan jättää yhtään kaalia kattilaan tai lautaselle.

Ihan ilmaista se herkku ei ollut, 2.90 euroa maksoi rasia, paljonkohan siinä mahtaa olla, 300-400 gr?
        Vähässä suolavedessä keitän ja herkut naamaani heitän!

• Pelle1Peloton
        OliviaKoo kirjoitti:

...äsken justiinsa. Tupsahti yht'äkkiä päivällä kirjoittelemiani, kadoksissa olleta viestejä ketjuihin, ja kikkusen homma nopeutuikin.

Ei sunkaan vaan ne "ylläpidon pojat"...? Ei kai sentään!
        Jospa se oli vain toiveajattelua. :-)(-:

• Kuka sabotoi Pystistä, muualla näkyy viestit,
      täällä ei!

Tuleeko muiden näytölle joskus teksti ihan erilaisena kuin tavallisesti, pienempänä.

Tänään on taas ollut kaikenlaista ilmaa ukkosesta ja rakeista lähtien ja nyt paistaa aurinko.

Sitä se syksy on!

• pohpoika

taas tökkii, ei meinaa millään päästä sisään tänäänkään.
      Oli taas kovin sumuinen keli ajella kotia päin aamusella ja jokku hurjat vielä teki ihan riskiohituksia ei ollu järkee koko touhussa.
      Nyt konjakki syämmen vahvistukseksi ei tule muuten mitään. No tämmöinen päivä tänään mut kyl nurmikokki kerkesin ajamaan olikohan tämänkesän viimeinen. Mut nyt heips kukkuu ja unten maille et molskis vaan.

• marjapensas

Taas kerran , niinkuin jokaisen nukutun yön jälkeen:)
      Eipä siinä sitten muu auta kun laittaa taas kahvit tippumaan ja kertoa sillä aikaa,
      se pakollinen.
      Pilvistä, hämärää ja 12 astetta, joten ei kovin kylmä kuitenkaan.
      Hauskaa päivänjatkoa kaikille, vaikka laulun siivittämänä,
      ”Smile when you feel you sorrow!”
      Kuka sen on muuten laulanut ja löytyy siihen suomenkielinenkin versio??

• KristaTee

Rn muista laulun suomenkielistä nimeä enkä laulajaa, alkuperäinen nimi on "Smile". Mutta muistan, että se on jostain Chaplinin elokuvasta. Kirpaisevan kaunis ja surullinen.

Pakolliset: Aurinko paistaa, tyyntä, 7 astetta. Eilen illalla örvelsi ukkonen jossakin kaukana, mutta sadetta ei tullut.

Punaisen Ristin päivä tulossa. Mitä nyt vähän imuroin, mutta ei muuta.

Terveellistä tiistaita kaikille! (Päätin että T:llä alkaa, mutta aamupöpperöiset aivoni eivät muuta keksineet.)

• folk
        KristaTee kirjoitti:

Rn muista laulun suomenkielistä nimeä enkä laulajaa, alkuperäinen nimi on "Smile". Mutta muistan, että se on jostain Chaplinin elokuvasta. Kirpaisevan kaunis ja surullinen.

Pakolliset: Aurinko paistaa, tyyntä, 7 astetta. Eilen illalla örvelsi ukkonen jossakin kaukana, mutta sadetta ei tullut.

Punaisen Ristin päivä tulossa. Mitä nyt vähän imuroin, mutta ei muuta.

Terveellistä tiistaita kaikille! (Päätin että T:llä alkaa, mutta aamupöpperöiset aivoni eivät muuta keksineet.)

Puolipilvistä ja 8-9 astetta mittarissa.
        Kyllä oli vaikea päästä eilen palstoille.
        Samanlaista vikaa oli minullakin niinkuin Tellastiinalla,teksti oli välillä sellasta pientä.
        Tuolla Kaupungit/Kunnat palstoilla paremmin pelasi.
        Pitääpä tuossa kahvit hörpätä sitten kaupoille.
        Hyvää päivän jatkoa!

• KristaTee
        folk kirjoitti:

Puolipilvistä ja 8-9 astetta mittarissa.
        Kyllä oli vaikea päästä eilen palstoille.
        Samanlaista vikaa oli minullakin niinkuin Tellastiinalla,teksti oli välillä sellasta pientä.
        Tuolla Kaupungit/Kunnat palstoilla paremmin pelasi.
        Pitääpä tuossa kahvit hörpätä sitten kaupoille.
        Hyvää päivän jatkoa!

itse asiassa melko usein, näkyvät viestit muodossa sana/rivi. Pitempi viesti näyttää aika hupaisalta.

• a-woman1
        KristaTee kirjoitti:

itse asiassa melko usein, näkyvät viestit muodossa sana/rivi. Pitempi viesti näyttää aika hupaisalta.

Hyvää tiistaiaamua, Kullanmurut!

-Sama vaiva tänne pääsemisessä ja viestien lähettämisessäni. Konettani olen moittinut hitaaksi ja vastahakoiseksi, mutta taitaakin syy olla operaattorin!

Ottaisin kupillisen haudutettua teetä. Kiitos.

Nyt autokauppaan....

• OliviaKoo
        a-woman1 kirjoitti:

Hyvää tiistaiaamua, Kullanmurut!

-Sama vaiva tänne pääsemisessä ja viestien lähettämisessäni. Konettani olen moittinut hitaaksi ja vastahakoiseksi, mutta taitaakin syy olla operaattorin!

Ottaisin kupillisen haudutettua teetä. Kiitos.

Nyt autokauppaan....

Vastoin kaikkia säädyllisä tapojani, nautinpa nyt toisen kupillisen kahvia tänä aamuna.
        Yleensä juon vain yhden, tuossa seitsemän maissa, mutta nyt alkoi tehdä mieli toista.
        Onkohan sillä jotain merkitystä;) Ainahan me kaikelle tavallisesta poikkeavalle etsimme merkitystä.

Vai on a-woman1 menossa autokauppaan! Tuleppa kauppojen jälkeen kertomaan meille millaisen menopelin ostit.
        Juodaan sitten shampanjat uuden auton kunniaksi.

Onhan tuota kuohuvaa viikonloppuna juotu, mutta juodaan lisää, uhallakin.
        Ja jos ei ole mitään juhlan aihetta sitä juoda, keksitään juhla tai juodaan muuten vain!

• marjapensas

Porukka kateessa,, Kaiku vain vastaa???
      Taidan ottaa jotain kurkun kostukkeeksi ja painua ylhäiseen yksinäisyyteeni:((

• KristaTee

kun hämärtää.

Tämä ei ole enää hauskaa! Mihinkään ei pääse. Kyllä tämäkin viesti katoaa johonkin. Nyt ne ei tunnu tulevan perille edes viiveellä.

• pohpoika

näin aamusta läksin liikkeelle kun illalla ei paariin päässyt millään.
        No kahvit tippumaan et jotenkin heräis ei tässä auta maamme laulukaan. kovin on syksyinen ilma ulkona jo et uskottava et kesä on mennyt menojaan ei muutako lämmintä kateltava päällensä jo et tarkenee ja muistella et oli sitä lämmintä jokunen viikko sitten.
        No kahvit keitetty ja nautittu et olkaapa hyvä minä jatkan matkaani et molskis vaan:))

• KristaTee
        pohpoika kirjoitti:

näin aamusta läksin liikkeelle kun illalla ei paariin päässyt millään.
        No kahvit tippumaan et jotenkin heräis ei tässä auta maamme laulukaan. kovin on syksyinen ilma ulkona jo et uskottava et kesä on mennyt menojaan ei muutako lämmintä kateltava päällensä jo et tarkenee ja muistella et oli sitä lämmintä jokunen viikko sitten.
        No kahvit keitetty ja nautittu et olkaapa hyvä minä jatkan matkaani et molskis vaan:))

Sumua, sumua. Ei tiedä onko pilviä vai ei, sumu peittää kaiken. Kylmä ainakin on, 2 astetta. Hallaa ei ole ollut. Kylläpä on jotenkin aavemaisen näköistä.

Juu kiitos, kahvit juon mielelläni. Aah, hyvää on!

Tänäänkään ei tarvitse tehdä yhtään mitään, toki saa tehdä jos haluaa, mutta pelkään pahoin ettei halua.

Kiireetöntä keskiviikkoa kaikille.

• folk
        KristaTee kirjoitti:

Sumua, sumua. Ei tiedä onko pilviä vai ei, sumu peittää kaiken. Kylmä ainakin on, 2 astetta. Hallaa ei ole ollut. Kylläpä on jotenkin aavemaisen näköistä.

Juu kiitos, kahvit juon mielelläni. Aah, hyvää on!

Tänäänkään ei tarvitse tehdä yhtään mitään, toki saa tehdä jos haluaa, mutta pelkään pahoin ettei halua.

Kiireetöntä keskiviikkoa kaikille.

Kiitosta vaan,taas oli valmis kahvi odottamassa.
        Kaunis syyspäivä taitaa tulla 6 astetta lämmintä ja kirkas taivas.
        Kyllä näkee tuossa kävijöiden kokonais määrässä,että jossain nyt mättää Enirolla.
        Iltaisin ei edes viitsi pystiksen oveakaan rynkyttää.
        Onhan tässä etunsakin, tulee tehtyä muita askareita
        ja ainakin silmät lepää.

• OliviaKoo
        folk kirjoitti:

Kyllä näkee tuossa kävijöiden kokonais määrässä,että jossain nyt mättää Enirolla.
        ja ainakin silmät lepää.

Siis, tämähän toimii...vai toimiiko? Eilen illalla menasi pinna palaa, kun tuntui (eikä ainoastaan tuntunut), että mikään ei pelaa.
        Ei Suomen sivut eikä Soneran posti.
        Odotin tärkeää (!) sähköpostia ja yritin postinkin ovea nykiä auki sen kymmenen kertaa, ei tulosta.

Onko sitä tosiaan tullut näin riippuvaiseksi tästä aparaatista..?
        Laitoin jo vakoilu- ja virusohjelmatkin pyörimään, kun ajattelin, että joku ulkopuolinen hyökkäilee, mutta eihän siellä mitään ollut.

Sitten kävi kuten folkille. Tympääntyneenä turhaan työhön paiskasin koneen kiinni ja otin esiin lankakorini ja rupesin virkkaamaan. Saas nähdä, mikä siitä tulee;)

Muutenkin näin syksyn alussa on puutarhatöiden lisäksi toinen sormien syyhytysaihe käsityöt. Minä neulon ja virkkaan, muuta en osaa.
        Neuleitakaan en katso malliohjeista, vaan jos satun näkemään mieleiseni mallin vaikkapa kaupassa tai lehtikuvassa, kopsaan sen.
        Nyt juuri tekee mieleni aloittaa valkoista lepattavahihaista jakkua. Sellaisen mallin näin uudessa ET-lehdessä, tosin kuvassa väri taisi olla harmaa.

Tänään kuitenkin paistaa aurinko, joten ulkona pitäsi olla ja tehdä siellä jotain.
        Nyt vielä on melko koleaa, mutta kyllä se päiväksi lämpenee.

Kaikille mukavaa, aurinkoista päivää.

• folk kirjoitti:

ja ainakin silmät lepää.

Elikkä huomenta vaan täältä sumun keskeltä, aurinko siellä yrittää tulla näkyviin, on tulossa kaunis syyspäivä.
        Missähän se Olivian lupaama intiaanikesä on?

Kovin on ollut hiljaista, mahtaako tämä enää koskaan ruveta toimimaan kunnolla!
        Pitääkö tosissaan alkaa katselemaan muita foorumeita. Mutta, mutta siinä on yksi mutta - täällä kun on kaikki niin tuttua!

Lasse Liemola täyttää tänään seitsemänkymmentä vuotta, eilen jo tuolla jossain ennakkoon onnittelin, mutta onnea vieläkin, olet sinä aikoinaan ollut ainakin minulle se suuri ihailun kohde!
        Juodaan ne maljat illalla, jos sattuu saamaan oven auki!

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Elikkä huomenta vaan täältä sumun keskeltä, aurinko siellä yrittää tulla näkyviin, on tulossa kaunis syyspäivä.
        Missähän se Olivian lupaama intiaanikesä on?

Kovin on ollut hiljaista, mahtaako tämä enää koskaan ruveta toimimaan kunnolla!
        Pitääkö tosissaan alkaa katselemaan muita foorumeita. Mutta, mutta siinä on yksi mutta - täällä kun on kaikki niin tuttua!

Lasse Liemola täyttää tänään seitsemänkymmentä vuotta, eilen jo tuolla jossain ennakkoon onnittelin, mutta onnea vieläkin, olet sinä aikoinaan ollut ainakin minulle se suuri ihailun kohde!
        Juodaan ne maljat illalla, jos sattuu saamaan oven auki!

Tellastiinalle, kun satuimme kerran samaan aikaan baaritiskille notkumaan.
        Ei tähän aikaan vuodesta voi vielä intiaanikesää ollakaan, tullakaan, se tulee vasta sitten, kun oikea;) kesä on ohi. Eli tuossa syyskuun puolivälin, lokakuun alun tienoilla.
        Odota, odota vain ihan rauhassa. Milloin minä olen lupaukseni pettänyt, mitä?

• OliviaKoo kirjoitti:

Tellastiinalle, kun satuimme kerran samaan aikaan baaritiskille notkumaan.
        Ei tähän aikaan vuodesta voi vielä intiaanikesää ollakaan, tullakaan, se tulee vasta sitten, kun oikea;) kesä on ohi. Eli tuossa syyskuun puolivälin, lokakuun alun tienoilla.
        Odota, odota vain ihan rauhassa. Milloin minä olen lupaukseni pettänyt, mitä?

nyt jo ole ohi se oikea kesä? Syyskuuta eletään!

• a-woman1

Eipä päässyt eilen illalla sisään kertomaan kuulumisia.
      Joisin kupillisen teetä tässä jutellessani, kiitos.
      OliviaKoo, uusi (41000km ajettu) autoni on vaalea Corolla. On se aika makean näköinen entiseen haalistuneeseen Ventooni verrattuna. Minulla on aikaisemminkin ollut Corolla-merkkisiä, joten tutunoloinenhan tämäkin on. Sillä ei todennäköisesti jää kenenkään jalkoihin tien päällä...
      Pitää vaan tänään lähteä katsastuskonttorista hakemaan entiseen autooni liittyvää ilmoitusosaa rekisteröintipapereihin. Ei semmoista pientä lappusta löydä valtaisista 'paperikokoelmistani'!
      Nyt pitänee entisten mappien lisäksi perustaa automappikin, jotta k.o. ilmoitusosa pysyisi tallessa.
      Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

• uuden auton omistajalle!
        Onko sinulla(kin) raskas kaasujalka, kun sanoit, ettei jää toisten jalkoihin?

Älä nyt kuitenkaan innostu kovin kaahailemaan!

• a-woman1
        Tellastiina kirjoitti:

uuden auton omistajalle!
        Onko sinulla(kin) raskas kaasujalka, kun sanoit, ettei jää toisten jalkoihin?

Älä nyt kuitenkaan innostu kovin kaahailemaan!

Huomenta, Tellastiina :).
        Tunnustan, että joskus olisi ilo ajaa ajattelematta nopeusrajoituksia! Laki ei kuitenkaan sitä salli. Kaiholla muistelen Kainuun aikoja, kun nuorena ajoin viivasuoria hyviä teitä pitkin ainoina rajotteina mahdolliset porot, jotka eivät valitettavasti osanneet liikennesääntöjä. Olen pakottanut itseni 'kiltiksi', säännösten mukaan ajelevaksi vanhaksi rouvaksi! Kainuussa oli pitkä matka kaikkialle, lähimpään kauppaan 12 km, kuntakeskukseen 80 km, kaupunkiin 184 km ja vanhempien luokse Keski-Suomeen yli 500 km. On noita kilometrejä kertynyt. Nykyään vähän pelottaa se, että ajaessaan antaa mennä entiseen tapaan, vaikka refleksit ovat luultavasti jo aika hitaat verrattuna nuoruuteen.

• Pelle1Peloton

Kyllä on hyvä se automappi (niinkuin kaikki muutkin asiakohtaiset mapit). Vaatii tosin pientä kurinalaisuutta senkin ylläpito, mutta löytyvät sitten kaikki paperit tarvittaessa.

Onnea uudelle "riisikupillesi". Kaipa ne hyviä ovat. Paljon niitä ainakin näkyy liikenteessä.

Minullapa on uudenkarhea Peugeot 1007 2-tronic, hieman vallankumouksellinen pikkuauto. Tykkään siitä lähinnä liukuovien takia. Pääsee kapeassakin parkkiruudussa sisään ja ulos.

Mitä tulee kaasujalkaan, en pidä jalkaa polkimella lainkaan. Heti kun pääsen kyliltä ulos, tökkään vakionopeussäätimen päälle, ja nostan jalan lepoasentoon. Ei tule sakkoja ja ehtii katsella maisemia. Suosittelen kaikille!

Kyllä on hyvä se automappi (niinkuin kaikki muutkin asiakohtaiset mapit). Vaatii tosin pientä kurinalaisuutta senkin ylläpito, mutta löytyvät sitten kaikki paperit tarvittaessa.

Onnea uudelle "riisikupillesi". Kaipa ne hyviä ovat. Paljon niitä ainakin näkyy liikenteessä.

Minullapa on uudenkarhea Peugeot 1007 2-tronic, hieman vallankumouksellinen pikkuauto. Tykkään siitä lähinnä liukuovien takia. Pääsee kapeassakin parkkiruudussa sisään ja ulos.

Mitä tulee kaasujalkaan, en pidä jalkaa polkimella lainkaan. Heti kun pääsen kyliltä ulos, tökkään vakionopeussäätimen päälle, ja nostan jalan lepoasentoon. Ei tule sakkoja ja ehtii katsella maisemia. Suosittelen kaikille!

mutta minkäs teet, kun minun kymmenen vuotta vanhassa roppisessani ei ole mitään vakionopeussäädintä! Ei ole paljon muitakaan hienouksia ja ainoa mitä olen kaivannut on ilmastointi.

Jos joskus vielä uuteen autoon pääsen, niin se on ensimmäinen vaatimus. Taitaa nykyautoissa se olla jo kaikissa, enpä tiiä.

Kyllä meikämanta saa vain laittaa pienen 41:n numeron kenkänsä kaasupolkimelle ja antaa huristaa!

• folk
        Tellastiina kirjoitti:

mutta minkäs teet, kun minun kymmenen vuotta vanhassa roppisessani ei ole mitään vakionopeussäädintä! Ei ole paljon muitakaan hienouksia ja ainoa mitä olen kaivannut on ilmastointi.

Jos joskus vielä uuteen autoon pääsen, niin se on ensimmäinen vaatimus. Taitaa nykyautoissa se olla jo kaikissa, enpä tiiä.

Kyllä meikämanta saa vain laittaa pienen 41:n numeron kenkänsä kaasupolkimelle ja antaa huristaa!

Niin se on minullakin 10v.vanha "Voordi".
        Mutta eikö se ole vehje, joka vie paikasta A paikkaan B.
        Kyllähän ilmastointi kesä kuumalla olisi kiva,kun ei voi ikkunoitakaan pitää auki,muuten saa kolotuksia kahta kauhiammin.
        Kyllähän uusi auto on aina turvallisempi.
        Kunhan se Lotto voitto pärähtää,sitten ostetaan uudempi.
        Ajellaan kumminkin varovasti oli sitten uusi tahi vanha auto.

• KristaTee
        Pelle1Peloton kirjoitti:

10-vuotiaalla ja m inä 12-vuotiaalla autolla. Kummassakaan ei ole moisia hienouksia. Isännän autossa on kuitenkin ilmastointi. Mapit on kyllä järjestyksessä ja pölyt pyyhitty. Ikkunatkin pesty sisäpuolelta.

Tällainen maaseudun mummeli varmaan sekoaisi, jos autossa kaikki herkut olisi. Riittää kun kulkee ja mieluummin suht´ lujaa.

• Fridanna
        KristaTee kirjoitti:

10-vuotiaalla ja m inä 12-vuotiaalla autolla. Kummassakaan ei ole moisia hienouksia. Isännän autossa on kuitenkin ilmastointi. Mapit on kyllä järjestyksessä ja pölyt pyyhitty. Ikkunatkin pesty sisäpuolelta.

Tällainen maaseudun mummeli varmaan sekoaisi, jos autossa kaikki herkut olisi. Riittää kun kulkee ja mieluummin suht´ lujaa.

Minullakin on 10 vuotta vanha poloinen. Hyvin kuljetti täältä Hämeestä Koillismaata myöten tässä menneillä viikoilla. Ei hirveästi hätkähtänyt, vaikka Oulussa toinen kuski heilautti kylkikosketuksella. Vakionopeussäädin tosiaan voisi olla jo paikallaan, sen verran jalka meinaa puutua pitkillä matkoilla.
        Join kupin teetä maustettuna hunajalla ja pari euroa jätin tiskille. Hyvää illan jatkoa, lähden lenkkisaunaan vaikken lenkillä ollutkaan!

• a-woman1
        Pelle1Peloton kirjoitti:

..., vaikka olinkin aistivinani pientä epäilystä valitsemani kulkuneuvon suhteen. Tämä on viides Corolla minulla ja kuudes Toyota. Yksi oli Starlet 1.2. Siitä tykkäsin suunnattomasti; oli hyvä ajettava. Ainoa hankaluus, ettei ihan koko omaisuus mahtunut mukaan!

• pohpoika

aamua taasen pystikseen saavuin herätteleen tänne ja laitampa kahvit tippuun het enstä alkuun. Ilta menikin eilen kyläläisille selostaessa kuituverkon hyviä puolia et ei ole ollenkaan sanottu vaikka sais kylän mukaan lähtemään hankkeeseen.
      Nyt sitten ei kun kahvia ryystämään ja sen jälkeen jatkamaan päivän askareille et hyvää päivää kaikille vaan ja ei kun molskis :))

• marjapensas

Aikaisinpas sinä olet kahvinkeittoon ehtinyt.
        Kovin harmaalta näyttää tämä aamu ja asteita 11.
        Muuten taitaa olla tuo meidän juhannusruusupensas
        samassa uskossa Olivian kanssa, sekin odottaa uutta lämpöaaltoa, on nimittän nuppuja täynnä:O

No hörppäilenpä kupin kahvia ja sen myötä toivottelen kaikille hyvää päivänjatkoa;))

Ps, a-woman1:lle onnittelut hyvästä auton
        valinnasta!

• a-woman1
        marjapensas kirjoitti:

Aikaisinpas sinä olet kahvinkeittoon ehtinyt.
        Kovin harmaalta näyttää tämä aamu ja asteita 11.
        Muuten taitaa olla tuo meidän juhannusruusupensas
        samassa uskossa Olivian kanssa, sekin odottaa uutta lämpöaaltoa, on nimittän nuppuja täynnä:O

No hörppäilenpä kupin kahvia ja sen myötä toivottelen kaikille hyvää päivänjatkoa;))

Ps, a-woman1:lle onnittelut hyvästä auton
        valinnasta!

:))

• Pelle1Peloton

...huonosti nukuun yön jälkeen! Dnuha nääs. Huomenta!
      Syksyn merkki se on, niinkuin sekin, että viiden aikaan oli vielä säkkipimeetä.

Nyt kelpais kuppi kuumaa vettä. Rommia en ilkene siihen näin varhain lorauttaa, mutta sekotan pussillisen sitäpähän finreksiiniä, vaimitäsenytolikaan. Jospa se hetkeks helpottas.

• KristaTee

Odko dedä dukossa? Huomenta kuitenkin sinulle ja kaikille muille. Harmaata on, lämmintä mutta pilvistä. Ei sada eikä tuule lalämpöä 13 astetta.

Nyt olen vältellyt kaupunkiin menoa tarpeeksi pitkään, tänään on mentävä. Ellen sitten keksi lisää syitä olla menemättä.

Kahvit hörppäsen (kiitos pohpoika) ja sitten menoksi, ehkä.

Toiverikasta torstaita!

• folk
        KristaTee kirjoitti:

Odko dedä dukossa? Huomenta kuitenkin sinulle ja kaikille muille. Harmaata on, lämmintä mutta pilvistä. Ei sada eikä tuule lalämpöä 13 astetta.

Nyt olen vältellyt kaupunkiin menoa tarpeeksi pitkään, tänään on mentävä. Ellen sitten keksi lisää syitä olla menemättä.

Kahvit hörppäsen (kiitos pohpoika) ja sitten menoksi, ehkä.

Toiverikasta torstaita!

Harmaa on päivä,ei kumminkaan ole kylmää 13 astetta,
        eikös se ole ihan normaali lämpötila tähän aikaan vuodesta.
        Kiitos kahvista,minä en taida ehtiä ollenkaan enää sitä poro kahviani turauttamaan.
        Ompa lähdettävä asialle apteekkiin.
        Se tekee taas ison loven eläkeläisen kukkaroon.
        Joskus tekee mieli lopettaa se lääkkeiden otto,ja mistäs se lääkäri tietää,että paineet ja kolestrolit
        nousee jos lopettaa lääkkeet.
        Kumminkin kun olen kaiken rasvaisen syönnin lopettanut ja kaikki hyvät pullat,karkit ja tosiaan kaiken mikä maistuu hyvälle.
        Kiva kun sain vähän purkaa paineita.
        Hyvää päivän jatkoa!

• a-woman1
        folk kirjoitti:

Harmaa on päivä,ei kumminkaan ole kylmää 13 astetta,
        eikös se ole ihan normaali lämpötila tähän aikaan vuodesta.
        Kiitos kahvista,minä en taida ehtiä ollenkaan enää sitä poro kahviani turauttamaan.
        Ompa lähdettävä asialle apteekkiin.
        Se tekee taas ison loven eläkeläisen kukkaroon.
        Joskus tekee mieli lopettaa se lääkkeiden otto,ja mistäs se lääkäri tietää,että paineet ja kolestrolit
        nousee jos lopettaa lääkkeet.
        Kumminkin kun olen kaiken rasvaisen syönnin lopettanut ja kaikki hyvät pullat,karkit ja tosiaan kaiken mikä maistuu hyvälle.
        Kiva kun sain vähän purkaa paineita.
        Hyvää päivän jatkoa!

Tervehdys, Kullanmurut!
        Saisinkohan taas teetä kupillisen ja Pelle Pelottomalle biffaisin kuuman maidon, jossa runsaasti sipulia; helpottaisi nuhaansa.

Lähden tänään 'lomalle' tuonne Päijänteen eteläpäähän. Palaan vasta sunnuntaina, joten olkaahan kiltisti sen aikaa! Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

P.S. Folk, älä ainakaan omin nokkinesi lopeta lääkkeiden ottamista; ehkä olisi neuvotteluvaraa lääkärin kanssa siitä ovatko kaikki enää tarpeellisia, koska olet saneerannut ruokapöytäsi.

• OliviaKoo
        a-woman1 kirjoitti:

Tervehdys, Kullanmurut!
        Saisinkohan taas teetä kupillisen ja Pelle Pelottomalle biffaisin kuuman maidon, jossa runsaasti sipulia; helpottaisi nuhaansa.

Lähden tänään 'lomalle' tuonne Päijänteen eteläpäähän. Palaan vasta sunnuntaina, joten olkaahan kiltisti sen aikaa! Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

P.S. Folk, älä ainakaan omin nokkinesi lopeta lääkkeiden ottamista; ehkä olisi neuvotteluvaraa lääkärin kanssa siitä ovatko kaikki enää tarpeellisia, koska olet saneerannut ruokapöytäsi.

Minusta koko torstaipäivä joutasi huut hitolle. Mieluummin kaksi perjantaita, eikö vain? Se on jo sentään viikonlopun alkua.

On taas tiukka viikonloppu. Tulee Suomi-Ruotsi maaottelu ja tulee formulat ja tulee muutakin.
        Minulle tulee talo täyteen vieraita.
        Perinteisesti syntymäpäiväni aikoihin vien ydinperheeni (15) lähiravintolaan syömään. On ihanaa tavata koko joukko yhdellä kertaa, eri puolilla Suomea kun asuvat.
        Päätin ottaa tämän yhdessä ruokailun perinteeksi, muuten ei koko porukkaa saa millään kasaan yhtä aikaa.
        On vain tehtävä suunnitelmat ajoissa ja lyötävä päivämäärä lukkoon, näin voivat myös työssäkäyvät järjestää vapaapäivänsä.
        Hyvin on onnistunut tähän asti.

Aurinko tirkkii pilvien lomasta. Ihan lämmintä on ulkona. Minulla on vielä öisin auki keittiön ikkuna ja parvekkeen ovi raollaan. Saan mukavasti kiertävää raitista ilmaa.

Toivotan nyt kaikille kuitenkin mukavaa torstaita, on se elettävä tämä "turha" päiväkin :D

• OliviaKoo
        OliviaKoo kirjoitti:

Minusta koko torstaipäivä joutasi huut hitolle. Mieluummin kaksi perjantaita, eikö vain? Se on jo sentään viikonlopun alkua.

On taas tiukka viikonloppu. Tulee Suomi-Ruotsi maaottelu ja tulee formulat ja tulee muutakin.
        Perinteisesti syntymäpäiväni aikoihin vien ydinperheeni (15) lähiravintolaan syömään. On ihanaa tavata koko joukko yhdellä kertaa, eri puolilla Suomea kun asuvat.
        Päätin ottaa tämän yhdessä ruokailun perinteeksi, muuten ei koko porukkaa saa millään kasaan yhtä aikaa.
        On vain tehtävä suunnitelmat ajoissa ja lyötävä päivämäärä lukkoon, näin voivat myös työssäkäyvät järjestää vapaapäivänsä.

Aurinko tirkkii pilvien lomasta. Ihan lämmintä on ulkona. Minulla on vielä öisin auki keittiön ikkuna ja parvekkeen ovi raollaan. Saan mukavasti kiertävää raitista ilmaa.

Toivotan nyt kaikille kuitenkin mukavaa torstaita, on se elettävä tämä "turha" päiväkin :D

Piti toivottamani a-womanille onnea uuden auton johdosta, vaikka se jollekin oli jo "vanha", sinulle se on uusi.
        Minä ajelin aikoinaan Honda Civiciä ja pidin siitä kovasti, mutta nyt olen jättänyt autoilun, kun asun ihan keskustassa ja junayhteydet esim. Helsinkiin ovat suorastaan loistavat.
        Sitäpaitsi autoilu on kallista lystiä, jos sitä ei todella liikkumiseen tarvitse.
        Suomessa vain niin usein tarvitsee.

Pelleä muistuttaisin villasukkien tarpeellisuudesta. Muista pitää sukat jalassa, se pitää muunkin kropan lämpimänä.
        Ja totia voi ottaa mihin aikaan päivästä tahansa, kun sen ottaa lääkkeeksi.

• Fridanna
        a-woman1 kirjoitti:

Tervehdys, Kullanmurut!

Muutama vuosi sitten, kun olin mahdottomassa nuhassa ja nenä tukossa, laittoi tyttäreni anoppi yöksi tyynylleni sipulin puolikkaan. Uskokaa pois, että nenäontelot aukesivat. Eihän se nuhaa pois vienyt, mutta helpompi oli hengittää.
        Niin, että huomenta! Aivan unohtuu tervehtiminen, kun innoissaan aloin neuvoa Pelleä.
        Juon teekupillisen ja lähden oppikirjaostokselle.
        Hyvää päivän jatkoa!

• a-woman1
        OliviaKoo kirjoitti:

Sylillinen onnitteluja ja lämmin halaus lähipäivinä olevan(?) synttäripäivän vuoksi :).

• OliviaKoo
        a-woman1 kirjoitti:

Sylillinen onnitteluja ja lämmin halaus lähipäivinä olevan(?) synttäripäivän vuoksi :).

Ei ollut tarkoitus lähteä onnitteluja kerjäämään tuolla viestilläni. En siinä mielessä edes ajatellut koko asiaa, kerroinpahan vain sangen miellyttävästä ja monitahoisesta viikonlopustani.

Noita samaan aikaan tapahtuvia ja yleensä paljon muutakaan tapahtuvaa kun ei liiemmälti ole. Enempi on sellaista arkista, yksiviivaista tämä elo ja olo.

Kiitos kuitenkin, a-woman1. Kiitos.

• Pelle1Peloton
        a-woman1 kirjoitti:

Tervehdys, Kullanmurut!

...valkosipulin kynsiä sieraimiinsa! Minä en kyllä uskalla.

Sipulimaidon teho on kyllä taattu; olen kokeillut, On vaan niin kovin ällöä juotavaa, että pitää olla tosi sairas siihen ryhtyäkseen. Luultavasti kuolevat samalla mahdolliset suolistoloisetkin.

Ja en minä, hyvä a-woman, yhtään kyseenalaistanut autovalintaasi. No, tuo "riisikuppi" nyt voi olla joidenkin mielestä halventava lempinimi.

Siten meillä vain kutsuttiin japanilaisia ja erityisesti toyotaa. Niitä on paljon lempinimiä eri automerkeillä. Esim.: "pahnapuhaltaja", "sätkäkone", "ryppypemppu", Muutamia mainitakseni.

• Pelle1Peloton
        a-woman1 kirjoitti:

Tervehdys, Kullanmurut!

Niin, ja tunkeehan jotkut valkosipulin kynsiä sieraimiinsa! Minä en kyllä uskalla.

Sipulimaidon teho on kyllä taattu; olen kokeillut, On vaan niin kovin ällöä juotavaa, että pitää olla tosi sairas siihen ryhtyäkseen. Luultavasti kuolevat samalla mahdolliset suolistoloisetkin.

Ja en minä, hyvä a-woman, yhtään kyseenalaistanut autovalintaasi. No, tuo "riisikuppi" nyt voi olla joidenkin mielestä halventava lempinimi.

Siten meillä vain kutsuttiin japanilaisia ja erityisesti toyotaa. Niitä on paljon lempinimiä eri automerkeillä. Esim.: "pahnapuhaltaja", "sätkäkone", "ryppypemppu", Muutamia mainitakseni.

• Siinäkö on puheenaihe, mistä uskaltaa keskustella ilman, ettei joku nosta siitä haloota.
      Toinen aihe tietysti on sää, kaunis ilma tänään, huomenna ehkä sataa.

Se siitä! Kiitos ja näkemiin!

• Fridanna

Olen äimänkäkenä, mistä on kyse. En ymmärtänyt Tellastiinan kirjoitusta. Ehken pysy muutenkaan täällä oikein asioiden mukana.

Ajattelin kyllä jo ennen tänne tuloani, että olisi joskus mukava saada pienen pieni palaute kirjoittamastaan. Eihän tämä keskustelu tietenkään korkealentoista olekaan. Joskus kenties voisi olla, jos joku aloittaisi päivän aiheen.

Hyvää yötä ja kauniita unia!

• Fridanna kirjoitti:

Olen äimänkäkenä, mistä on kyse. En ymmärtänyt Tellastiinan kirjoitusta. Ehken pysy muutenkaan täällä oikein asioiden mukana.

Ajattelin kyllä jo ennen tänne tuloani, että olisi joskus mukava saada pienen pieni palaute kirjoittamastaan. Eihän tämä keskustelu tietenkään korkealentoista olekaan. Joskus kenties voisi olla, jos joku aloittaisi päivän aiheen.

Olet pudonnut kärryiltä vai?

Tuo nyt oli taas sitä minun huumoriani, kun siitä autoilusta tuli vähän palautetta. Katsoppa etusivulta ketjua Lain puolella, ehkä se selvittää asiaa.

Koita pysyä mukana vaan, vaikka tämä on useimmiten tätä höpötystä!

Kuulakasta syyspäivää kaikille!
        Älkää eksykö marja-ja sienestysreissuillanne!

• folk

Ehdimpäs nyt ensimmäisenä Pystikseen,sitten laitankin sen porokahvin porisemaan,kerma tölkinkin toin.
      On kaunis,kuulas syysaamu,nyt olisi oikein metsä ilma,ei ole vaan nyt ketään kaveria lähtemään.
      Yksin en metsään, varsinkaan kauemmas,uskalla lähteä.
      Kaikille hyvää päivän jatkoa,taas nautitaan tästä päivästä.

• KristaTee

Härrejee! Porokahvia ja kermaa! Voiko päivä enää paremmin alkaa! Ja muutenkin näyttää hyvältä. Aurinko paistaa, ei pilviä eikä tuulta. Ja kun vielä lämpö nousee viidestä asteesta jonnekin korkeuksiin niin avot!

Kaikille toivotan pirteätä perjantaita.

• marjapensas
        KristaTee kirjoitti:

Härrejee! Porokahvia ja kermaa! Voiko päivä enää paremmin alkaa! Ja muutenkin näyttää hyvältä. Aurinko paistaa, ei pilviä eikä tuulta. Ja kun vielä lämpö nousee viidestä asteesta jonnekin korkeuksiin niin avot!

Kaikille toivotan pirteätä perjantaita.

Porokahvit tuoksahti minunkin nenuuni jo kaukaa:) Kuulas kaunis syyssää täälläkin ja asteita 9.

Se on sitten taas sammunut eräs kirkas tähti, Luciano Pavarotti jota mielelläni kuuntelen,
        kun haluan rauhoittua ja rentoutua.

No iloisempiin tunnelmiin, se on sitten viikonloppu edessä ja meilläpäin hurjasti tapahtumia, joissa se viikonloppu sitten vierähtääkin:))

Hauskat päivänjatkot kaikille:))

• marjapensas
        marjapensas kirjoitti:

Porokahvit tuoksahti minunkin nenuuni jo kaukaa:) Kuulas kaunis syyssää täälläkin ja asteita 9.

Se on sitten taas sammunut eräs kirkas tähti, Luciano Pavarotti jota mielelläni kuuntelen,
        kun haluan rauhoittua ja rentoutua.

No iloisempiin tunnelmiin, se on sitten viikonloppu edessä ja meilläpäin hurjasti tapahtumia, joissa se viikonloppu sitten vierähtääkin:))

Hauskat päivänjatkot kaikille:))

Ei vastausta, jos olen jotakuta loukannut, niin pistäkää nyt edes jonkunnäköistä kommenttia:=O

Onkohan emäntä sairastunut, tai lähtenyt matkoille, kun ei kuulu eikä näy??

No kerronpa päivän saldoni, mitä olen saanut aikaiseksi.
        Ensin eräs työprojekti, sen jälkeen silakka ja siikamarkkinoille,
        kotiin tuliaisina saaristolaisten tekemiä, eri kalaherkkuja, säilöttynä ja pari savustettua siikaa.
        Ne herkut aiomme nauttia huomenna porukalla.
        Ei kai käy kateeksi?;))

Hyvää yötä kaikille, vaikka ette ole kuulollakaan:))

• KristaTee
        marjapensas kirjoitti:

Ei vastausta, jos olen jotakuta loukannut, niin pistäkää nyt edes jonkunnäköistä kommenttia:=O

Onkohan emäntä sairastunut, tai lähtenyt matkoille, kun ei kuulu eikä näy??

No kerronpa päivän saldoni, mitä olen saanut aikaiseksi.
        Ensin eräs työprojekti, sen jälkeen silakka ja siikamarkkinoille,
        kotiin tuliaisina saaristolaisten tekemiä, eri kalaherkkuja, säilöttynä ja pari savustettua siikaa.
        Ne herkut aiomme nauttia huomenna porukalla.
        Ei kai käy kateeksi?;))

Hyvää yötä kaikille, vaikka ette ole kuulollakaan:))

Olivia aikaisemmin jo sanonut, että saa vieraita viikonlopuksi. On merkkipäivä Oliviallamme.

• Tellastiina*

Baarin ovi repsottaa ihan selkisen selällään, eikä ristin sielua näy missään!

Otan vaikka - jaa enpä sanokkaan mitä otan - saatte vain arvailla mitä täällä yksinäisessä ylhäisyydessäni nautiskelen.

Viikko on taas vierähtänyt, mihin lie kadonnut. Tuntuu, että aina vain lyhyempiä ovat viikot - viisikymmentä vuotta takaperin ehti aina jo odottamaan viikonvaihdetta.

No eipä tässä iässä enää päivissä paljon eroa ole...

• marjapensas

Ei muuten repsota selkosen selällään;(

Viimeisin viestini tuli parin tunnin viiveellä, joten keskustellaan maltillisesti JOOKO?

• marjapensas kirjoitti:

Ei muuten repsota selkosen selällään;(

Viimeisin viestini tuli parin tunnin viiveellä, joten keskustellaan maltillisesti JOOKO?

Minäpä sen sinun viestisi pukkasin näkyville!
        Silloin oli ovi auki mennen tullen ;)

• KristaTee

Nyt oli ensimmäinen nolla-aamu, eli asteita oli tasan nolla. Pellot kuurassa. En ole vielä uskaltanut katsoa mitä yö on pihakasveille tehnyt.

Kahvit laitan porisemaan, kupposen juon ja sitten menen katsastamaan pihan. Eilistä kermaakin on vielä hiukka kaapissa.

Lokoisaa lauantaita kaikille.

• folk

Kiitos Krista,taitaa olla ihan porokahvia.
        Kolme astetta oli äsken mittarissa,muuten kaunis,kuulas syysaamu.
        Se on taas toripäivä,jos vaikka muutaman litran puolukoita hakis.
        Päivän lehdessä ilmoitteli,että Lieksan puolukoita myytävänä.
        Keitän vähän puolukkahilloa hillosokerin kanssa eipähän ole sitten mitään lisäaineita.
        Mukavaa lauantaita kaikille!

• OliviaKoo
        folk kirjoitti:

Kiitos Krista,taitaa olla ihan porokahvia.
        Kolme astetta oli äsken mittarissa,muuten kaunis,kuulas syysaamu.
        Se on taas toripäivä,jos vaikka muutaman litran puolukoita hakis.
        Päivän lehdessä ilmoitteli,että Lieksan puolukoita myytävänä.
        Keitän vähän puolukkahilloa hillosokerin kanssa eipähän ole sitten mitään lisäaineita.
        Mukavaa lauantaita kaikille!

Aurinko paistaa täydeltä terältä ja koko tienoo ihan hehkuu syksyn väreissä. Ihmeen vähän on kuitenkin vielä koivuissa keltaisia lehtiä, kyllä yleisväritys on edelleen vihreä.
        Enemmän ne kukkapenkeissä hehkuvat, ne syksyn värit.

Minun vieraani tulevat vasta tänään, mutta jotain outoa on koneessani, kun ruutu pyörii ihan itsekseen välillä ylös, välillä alas. En pysty kohdentamaan kursoria mihinkään, kun kohdennettava on jo livahtanut tiehensä.

Eilen teki sitä näillä sivustoilla lähes koko ajan, sähköpostin sain sukkelasti katsottua, mutta kun yritin tänne kirjoittaa, ei siitä mitään tullut.
        Mikä lie sellainen vika. On tehnyt joskus ennenkin, itsestään sitten rauhoittuu, kun rauhoittuu.

Virkkasin sitten eilen joutessani baskerin, sellaisen kukonaskel-. Harmaata, valkoista ja mustaa. Tulipahan jotain tehtyä.

Nyt on lähdettävä Alkoon, eivät taida vieraat tyytyä siihen, että tuon heidät illalla Pystybaariin.
        Shampanjaa lähden hakemaan, teille tarjoa sitten ensi viikolla.
        Malttakaas nyt odottaa. Ja eläkää siivosti.
        (Jos ei muuta vaihtoehtoa ole.)

• OliviaKoo kirjoitti:

Aurinko paistaa täydeltä terältä ja koko tienoo ihan hehkuu syksyn väreissä. Ihmeen vähän on kuitenkin vielä koivuissa keltaisia lehtiä, kyllä yleisväritys on edelleen vihreä.

Minun vieraani tulevat vasta tänään, mutta jotain outoa on koneessani, kun ruutu pyörii ihan itsekseen välillä ylös, välillä alas. En pysty kohdentamaan kursoria mihinkään, kun kohdennettava on jo livahtanut tiehensä.

Eilen teki sitä näillä sivustoilla lähes koko ajan, sähköpostin sain sukkelasti katsottua, mutta kun yritin tänne kirjoittaa, ei siitä mitään tullut.
        Mikä lie sellainen vika. On tehnyt joskus ennenkin, itsestään sitten rauhoittuu, kun rauhoittuu.

Virkkasin sitten eilen joutessani baskerin, sellaisen kukonaskel-. Harmaata, valkoista ja mustaa. Tulipahan jotain tehtyä.

Nyt on lähdettävä Alkoon, eivät taida vieraat tyytyä siihen, että tuon heidät illalla Pystybaariin.

Ai niin, huomenta vaan kaikille!

Niin Olivia, jospa minä tässä vanhempana hiukan nuhtelisin sinua - eihän täällä nyt voi minkään pitkäripaiseen sanoa menevänsä, tuhma tyttö!
        Saakos sinulle sitten ensi viikolla laulaa?

Kyllä minunkin läppärini joskus tekee sitä pyörimistä ja tietysti olen luullut vian olleen minussa, söheltäjä kun olen.

Missä "napa-alueella" minä mahdan asua, kun jo toinen hallayö oli.
        Pakkasta on ollut melkein kaksi astetta, onneksi kukkaslaatikot olivat kuistilla.
        Kyllä varmaan pohjoisessa on ollut paljon enemmän, minä vain luulen olevani etelässä.

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Ai niin, huomenta vaan kaikille!

Niin Olivia, jospa minä tässä vanhempana hiukan nuhtelisin sinua - eihän täällä nyt voi minkään pitkäripaiseen sanoa menevänsä, tuhma tyttö!
        Saakos sinulle sitten ensi viikolla laulaa?

Kyllä minunkin läppärini joskus tekee sitä pyörimistä ja tietysti olen luullut vian olleen minussa, söheltäjä kun olen.

Missä "napa-alueella" minä mahdan asua, kun jo toinen hallayö oli.
        Pakkasta on ollut melkein kaksi astetta, onneksi kukkaslaatikot olivat kuistilla.
        Kyllä varmaan pohjoisessa on ollut paljon enemmän, minä vain luulen olevani etelässä.

kommentoimassa Tellastiinalle. Mistäs ne muut lukijat saavat aiheita aloituksiin ja marmatuksiin, jos ei täältä paheidenpesästä, jossa ryypätään ja kaahataan. Ei nyt sentään molempia yhtäaikaa, mutta kuka senkin vielä tietää :D

Ja siitä laulamisesta. Sisareni, viisi vuotta nuorempi, uhkasi laulaa syntymäpäivälauluna sen "...tuo vanhus harmajapää"...Ja jatkuu jotenkin, että "ovat lapset maailmaan hältä lähteneet, elon iltaan yksin on hänet jättäneet..." Muuta en muista tuosta laulusta, en tainnut edes kuulla, kun uhkasin, että jos sen tekee, saa niin lentävän lähdön, että ei ikinä ennen. Ei tarvitse itse edes portaita kulkea. Ensin parvekkeen oven läpi ja siitä sujuvasti myös parvekkeen kaiteen yli.

Mutta kyllä laulaa saa. Esitin hänelle vaihtoehdoksi Let´s twist again.
        Saas nähdä, kuulenko sen illalla.

Nyt minä lähden Alkoon, Alkoon, Alkoon...

• OliviaKoo ek
        OliviaKoo kirjoitti:

kommentoimassa Tellastiinalle. Mistäs ne muut lukijat saavat aiheita aloituksiin ja marmatuksiin, jos ei täältä paheidenpesästä, jossa ryypätään ja kaahataan. Ei nyt sentään molempia yhtäaikaa, mutta kuka senkin vielä tietää :D

Ja siitä laulamisesta. Sisareni, viisi vuotta nuorempi, uhkasi laulaa syntymäpäivälauluna sen "...tuo vanhus harmajapää"...Ja jatkuu jotenkin, että "ovat lapset maailmaan hältä lähteneet, elon iltaan yksin on hänet jättäneet..." Muuta en muista tuosta laulusta, en tainnut edes kuulla, kun uhkasin, että jos sen tekee, saa niin lentävän lähdön, että ei ikinä ennen. Ei tarvitse itse edes portaita kulkea. Ensin parvekkeen oven läpi ja siitä sujuvasti myös parvekkeen kaiteen yli.

Paul Ankan Dianaa en anna sen (sisareni) runnella edes syntymäpäivänäni.
        Niin on. Laulakoon mitä muuta tahansa.

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

onnea, Olivia! Lupaan etten laula. Pilaisin vain merkkipäiväsi. Lämpimiä ajatuksia lähetän ja kimpun ruiskaunokkeja (eivät tuoksu).

• OliviaKoo ek kirjoitti:

Paul Ankan Dianaa en anna sen (sisareni) runnella edes syntymäpäivänäni.
        Niin on. Laulakoon mitä muuta tahansa.

ko emmää ossaa sitä enklantia ja sää et tykkää Simo Silmusta ekkä muista suamalaisista - no on täsä viälä aikaa hunteerata!

Nii ja emmää kyl ossaa laulaakka, täytyy vissiin ruveta opettelleen runon lausuntaa...

• Fridanna
        KristaTee kirjoitti:

onnea, Olivia! Lupaan etten laula. Pilaisin vain merkkipäiväsi. Lämpimiä ajatuksia lähetän ja kimpun ruiskaunokkeja (eivät tuoksu).

on täällä Salpausselän tuntumassakin.
        Tahtoisin minäkin onnitella sinua, Olivia, "vanhus harmajapää" :)))) Mitä sitten täyttänetkin.

Tuosta harmaasta tukasta. Olen tarkoituksella kasvattanut väriä pois tukastani kohta 9 kuukautta. Jouluun kun päästään, olen jo aivan harmaapäinen ja osin on valkoistakin. Itse pidän tästä ja se lienee tärkeintä, vai mitä tytöt! Ei se mieltäni tee yhtään vanhemmaksi. Voin olla juuri sitä mitä olen.

Join lasin kylmää vettä ja lähden ulos syötyäni eilen keittämääni siskonmakkarakeittoa.

Hyvää syyspäivää, ystävät!

• Fridanna kirjoitti:

on täällä Salpausselän tuntumassakin.
        Tahtoisin minäkin onnitella sinua, Olivia, "vanhus harmajapää" :)))) Mitä sitten täyttänetkin.

Tuosta harmaasta tukasta. Olen tarkoituksella kasvattanut väriä pois tukastani kohta 9 kuukautta. Jouluun kun päästään, olen jo aivan harmaapäinen ja osin on valkoistakin. Itse pidän tästä ja se lienee tärkeintä, vai mitä tytöt! Ei se mieltäni tee yhtään vanhemmaksi. Voin olla juuri sitä mitä olen.

Join lasin kylmää vettä ja lähden ulos syötyäni eilen keittämääni siskonmakkarakeittoa.

Hyvää syyspäivää, ystävät!

Minäkin värjäsin tukkaani kaksi-kolmekymmentä vuotta sitten ja nyt annan olla harmaana vaan.
        Enää ei taitaisi värikään sitä peittää ja aina sen kanssa saisi olla suttaamassa, kun olisi harmaata juurikasvua.

Odotan, että se tulisi valkoiseksi, Muistan, että pappallani oli ihan valkoinen tukka, samoin äidin tukka oli melkein valkoinen.

Ei muakaan mitenkään häiritse se "harmajapää".

• folk
        Tellastiina kirjoitti:

Minäkin värjäsin tukkaani kaksi-kolmekymmentä vuotta sitten ja nyt annan olla harmaana vaan.
        Enää ei taitaisi värikään sitä peittää ja aina sen kanssa saisi olla suttaamassa, kun olisi harmaata juurikasvua.

Odotan, että se tulisi valkoiseksi, Muistan, että pappallani oli ihan valkoinen tukka, samoin äidin tukka oli melkein valkoinen.

Ei muakaan mitenkään häiritse se "harmajapää".

näin on,että tässä iässä on harvassa ihmisiä joilla se oma väri on kestänyt.
        Eipä silti kyllä on tullut hiuksia värjättyä,mutta ei enää ainakaan kymmeneen vuoteen.
        Ja kun se oli muotia yhteen aikaan laittaa niitä raitoja.
        No nyt niitä on luonnostaan.

• Pelle1Peloton
        OliviaKoo kirjoitti:

Onhan viina ja bensa nykyään niin kallista, ettei humalassa kannata ajaa ollenkaan.

Jompi kumpi, muttei molempia!

• pohpoika

maa ja sankka sumukin aamulla, mut nyt on kaunis päivä vaikka koleakin on.
        Puolukoita on näköjään tänävuonna et maa punaisenaan ei tarvite haeskella muuta kuin ämpäriin vain mättää.
        Pitänee kai ruveta harjoitteleen laulua tässä viikonloppuna et niinkauan minä tramppaan tämän kylän raittia kun kenkäni pohjat kestää.....
        Voihan se olla et kraakkumiseksi menee mut äänellään se jokainen laulaa.
        Nyt tavanomainen ja saunan lämmitykseen sitten et molskis vaan :))

• marjapensas

tuhannen tulimmaista, ei voi olla totta, että minä ”taukki”,
      olen ”missannut” Olivian syntymäpäivän;((
      Onkohan liian myöhäistä laulaa:

Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan, paljon OOONNEA,Olivia paljon onnea vaan?

Kaikki mukaan, bileet pystyyn ja kannat kattoon, orkesterin kera;))))

http://www.youtube.com/watch?v=bqxcoNl0_ys

• Tellastiina*

sinulle, että edessä päin on ne bileet ja shamppanjat!!

Eikö ole muuten ihmeellistä, että nyt kun tänne pääsee ihan sovinnolla, niin on hiljaista, eikä ketään missään.

Mitä voitaisiin tehdä asian korjaamiseksi - taitaa jo lukijatkin loppua ;)

• marjapensas
        Tellastiina* kirjoitti:

sinulle, että edessä päin on ne bileet ja shamppanjat!!

Eikö ole muuten ihmeellistä, että nyt kun tänne pääsee ihan sovinnolla, niin on hiljaista, eikä ketään missään.

Mitä voitaisiin tehdä asian korjaamiseksi - taitaa jo lukijatkin loppua ;)

juhlia ei ole koskaan liikaa, voidaanhan me juhlia, ensi viikollakin;))
        Jatketaan sitten vaikka tällä kappaleella:o

http://www.youtube.com/watch?v=tG_hjd8bi8o

Taitaa olla parasta sanoa nati ja painua pehkuihin.

• marjapensas
        marjapensas kirjoitti:

juhlia ei ole koskaan liikaa, voidaanhan me juhlia, ensi viikollakin;))
        Jatketaan sitten vaikka tällä kappaleella:o

http://www.youtube.com/watch?v=tG_hjd8bi8o

Taitaa olla parasta sanoa nati ja painua pehkuihin.

Pavarottin hautajaisia, iltasella, ja olen kuunnellut tässä tovin hänen mahtavia tulkintojaan.
        Toivottelen kaikille hyvää yötä, nukkukaa hyvin.
        Ellei uni ota tullakseen, kuunnelkaa tätä ja laittakaa silmät kiinni.
        http://www.youtube.com/watch?v=2uYrmYXsujI&mode=related&search=

• OliviaKoo

Tai saatatte arvatakin...Viimeiset vieraat lähtivät äsken ja minä olen väsynyt, mutta onnellinen.

Kielsin jyrkästi tuomasta lahjoja, kukkakimpun vain halusin. Kukkakimpun sain, vaaleanpunaisia ruusuja, mutta sain muutakin.

Sain tyttärenpoikani (16-v) tekemän elokuvan, ihastuttavan ja jännittävän, ensiesityksenä vain minulle. Seuraavaksi menee YouTubeen. Uskomattomia asioita tekevät nämä nykynuoret. Me samanikäisinä emme välttämättä voineet edes uneksia tekevämme moisia. Mistä lie lahjakkuutensa perinyt, tämä rakas tyttäreni poika.

Jos ensimmäinen lahjani sai minut liikuttumaan, sai toinen lahjani minut suorastaan kyyneliin.
      Sain nimittäin T-paidan, Paul Ankan nimikirjoituksella varustettuna.
      Olin puhunut tästä T-paidasta tyttärelleni Jazzien jälkeen, käytyäni Paul Ankan kotisivuilla. Siellä oli myynnissä kyseinen paita, mutta tietysti niin kalliiseen hintaan, että haave oli paras unohtaa.

Nyt se paita on ylläni.

Oikea päivämäärä on tiistaina,11.09, se sama päivämäärä, jona Jenkeissä pamahti kuusi vuotta sitten, täyttäessäni 55 vuotta. Sen kaltaista ilotulitusta en ainakaan minä enää koskaan halua kokea.

Kiitos lauluistanne ja onnentoivotuksistanne, juodaan ne oikeat shampanjat sitten ensi viikolla.

• Pelle1Peloton

...mutta lahjaa pukkaa ja onnitteluja; halusit, tai et!

Sellaisia ovat, pitkänomaisia, vähän ehkä punertavia. Toisessa päässä oli jotain härtsyköitä. Ne leikkasin pois.

Siellä ovat postissa. Käy kurkkaamassa!

• KristaTee

Huomenta. Hieman synkkä aamu, lämmintä toki. Epämääräisiä pilviä ja jonkin verran tuulta. Asteita kymmenen.

Tästä tulee laiska päivä. Telkkaria pitää tuijottaa. Formuloita ja maaottelua. Ja siinä taitaakin olla päivän ohjelma.

Suloista sunnuntaita kaikille.

PS. Kahvia on termoksessa, porokahvia.

• folk

Kaunis,kuulas aamu täällä etelässä 7 astetta mittarissa.
        Kiitos,kahvi maistuu!
        Eilen ostin puolukoita 2 ekua litra,keitin pari litraa hilloksi,on sitten talvella mistä ottaa kaalilaatikon kanssa.
        Minä nimittäin tykkään keittää puolukat,tietenkin vitamiinit säilyy paremmin,kun vain survoo sokerin kanssa,mutta kun se närästää.
        Tyttäreni tulee miehensä kanssa,tarvii vähän porata seinään reikiä,voi kun olis seinät puusta ei tarvis aina ruikuttaa apua.
        No,laitan kumminkin heille jotain ruokaa,siinähän se päivän tärkein tänään onkin.
        Hyvää sunnuntai päivää kaikille!

• folk kirjoitti:

Kaunis,kuulas aamu täällä etelässä 7 astetta mittarissa.
        Kiitos,kahvi maistuu!
        Eilen ostin puolukoita 2 ekua litra,keitin pari litraa hilloksi,on sitten talvella mistä ottaa kaalilaatikon kanssa.
        Minä nimittäin tykkään keittää puolukat,tietenkin vitamiinit säilyy paremmin,kun vain survoo sokerin kanssa,mutta kun se närästää.
        Tyttäreni tulee miehensä kanssa,tarvii vähän porata seinään reikiä,voi kun olis seinät puusta ei tarvis aina ruikuttaa apua.
        No,laitan kumminkin heille jotain ruokaa,siinähän se päivän tärkein tänään onkin.
        Hyvää sunnuntai päivää kaikille!

hyvin pyyhkii, poikas valvoi taas ja ahkeroi...

Minä olen kuitenkin nukkunut pitkän yön ja nyt kai pitäisi olla pirteä kuin peipponen.

Minäkin tein eilen puolukkahilloa, suurimman osan survoin raakana pakkaseen ja vähän keitin hillosokerin kanssa hilloksi. Molemmat ovat hyviä, mutta ehkä enemmän kuitenkin pidän tuorehillosta.

Sitten onkin hillot säilötty tältä vuodelta, kun omenista ei tarvii valitettavasti tehdä hilloa. Se pahuksen pihlajanmarjakoi pilasi nekin vähät omenat mitä olisi tullut ja kaikki on jo varissut maahan.

• täällä..

nurkan takana taas lusmuilee??

• a-woman1

Joisin mielelläni lasillisen chileläistä punaviiniä, kun on näin myöhäistä ja olen jo menossa nukkumaan. Täällä ei näy ketään, joten jätän rahan tähän pöydälle, kai se on ok. ?

Lomalla oli mukavaa. Rauhallinen, harmaa hirsimökki keskellä metsää oli asuntonamme. Oravat ja punarinnat sekä puukiipijät pitivät meille seuraa. Löysimme senverran sieniä (nurmikuukusia, limanuljaskoita ja viimein myös kantarellejä), että joka päivä söimme niitä ruuan lisukkeina.

Iltamyöhällä lämmitimme saunan ja seisoimme jäähyttelemässä ulkona kuistilla ihaillen tähtitaivasta. Kynttilät olivat valoinamme sisällä.
      Oli ihanaa irrottautua urbaanista hulinasta ja nauttia hiljaisuudesta ja luonnon kauneudesta.

• KristaTee

Kaunis, tuuleton, aurinkoinen, 5 asteen aamu. Nyt näkyy selvästi, miten koivut jo kellertävät. Viimeistään nyt on uskottava, että syksy on ovella.

Laitan porokahvit tulemaan. Pöydälle jätän pullapitkon, lauantaista tosin, mutta ihan hyvää.

Mukavaa maanantaita ja alkavaa viikkoa kaikille.

• folk

Kaunista ilmaa pukkaa,tunti takaperin mittari näytti 3 astetta.
        Kiitos,kahvi ja pulla kyllä maistuu tälle tytölle.
        Tänään on sitten taas siivoojan päivä,pari tuntia sillä menee tässä pienessä huushollissa.
        Taas uusi viikko alkamassa,nautitaan!

• marjapensas

Taas maanantai, kyllä nämä viikot meneekin nopsaan, piahan tässä on joulu edessä tällä vauhdilla:)
        Meilläpäin on tullut vettä kuin aisaa aamuyöstä, mutta tällä hetkellä pilvistä,
        synkkää ja mittarissa 9 astetta.

Tervetuloa awoman1 takaisin "sivilisaation pariin";))

Kiitos Krisse hyvästä kahvista, ja hyvää tätä päivää kaikille:)

• OliviaKoo

Vielä meni, täysin yllättäen, eilinenkin päivä sellaisessa juhlahumussa, että en ehtinyt käydä täällä edes päivää sanomassa.
      Siihen kun lisätään formulat ja Suomi-Ruotsi maaottelu, niin jo olikin päivä täysi.

Nyt korjaan vahingon ja sanon päivää. Päivää.

Tänään on sitten itselläni vierailupäivä. Toiselta puolelta Suomea ja myös jokkee tulleen sisareni kanssa lähden pienelle sukulaiskierrokselle, seuraneitinä.
      Ne ovat niitä kerran, pari vuodessa tapahtuvia sukulaisvierailuja.

Hieno ilma on taas tänään. Aurinko paistaa kirkkaan siniseltä taivaalta, pilvenhattaraakaan ei näy. Vielä ei asteita varmaan kovin paljon ole, mutta veikkaanpa, että päivällä tarkenee hyvin ilman lapasia.
      Ja tästä se sitten alkaa, ilman lämpeneminen.

Lystiä viikonalkua kaikille, kyllä tämä maanantai nopeasti menee, tiistaina alkaa sitten taas päästä vauhtiin.
      On se muuten kumma, että oli töissä tai kotona, maanantai on aina jotenkin sellainen harjoittelupäivä viikonlopun jälkeen.

Kipaisenpas tästä postiin hakemaan Pellen lähettämän syntymäpäivälahjan. Veikkaan, että jotain tosi maukasta on siellä odottamassa.
      Kerron ja kiittelen sitten myöhemmin.

• KristaTee

Haloooo .... Kaikuko siellä vastasi? Eihän täällä ketään ole. Vai kenties haamu menneiltä ajoilta? Miksi kukaan ei enää poikkea kahvilla/drinkillä/olusella/limulla? Täältähän löytyy kaikkea.

Tulkaa hyvät ihmiset takaisin. Tämä on tylsää. Yksikseni tässä limustani nautin ja muistelen menneitä. Puheensorinaa, naurua, laulua ....

• Piti tulla kurkkaamaan onko ketään paikalla, mutta eipä näy paljon ruuhkaa olevan.
        Otanpa rommitotin ja siihen hunajaa joukkoon, niin on ihan terveellinen paukku, sanokoot moralistit mitä hyvänsä.

Sen nautiksin ja hiippailen tieheni, katsotaan josko huomenna olisi parempi päivä!

• pohpoika

ois haulikolla töitä väliin kun vaikka kuinka potkis ja kiruais niin ei meinaa aueta ovi.
        Nyt riepoo niin kovin et konjakin otan vai oisko tupla viski paikallaan niin sapettaa.
        Susi perskule oli peuranvasan saanu kiinni ja tappanut ja herkutteli sillä tuolla suolla eikä pelänny yhtään kun aika liki laski ennenkuin lähti pois saaliiltaan, että kyllä riistaa alkaa olemaan kaikenmoista tälläkin leveysasteella.
        No katellaan kunhan hirvijahti alkaa mitä sit meinaa onko koirien kimpussa se vaara siinä on sitten.
        Taitaat olla toiset jo häipänneet täältä kun meni näin hiljaseksi, no lähden minäkin köntsälleen et molskis vaan :))

• pohpoika

on maa niin korkea taivas.....
      Paksussa pilvessä on taivas tänäkin aamuna taasen et odotettavissa vesisateinen päivä tänäänkin.
      Kovin on syksyn värit tullut esiin on punaista ja keltaista ja kun tuolla metsätietä ajelin on maaruskakin jo tullut esiin.
      No kahvit nyt kiehumaan jos keittäiskin oikein porokahvit vaikka täällähän se ei tuo nokipannukahvin keitto luonaa samoin koin tuolla luonnossa.
      Puolukoita on näköjään tänävuonna maa punaisenaan et pitkään ei sankolista hae sieltä
      mut nyt kun kahvi juotu niin päivän askareille taas et molskis vaan:))

• Kohota, nosta, hinkkaa ja hankaa,
      kyllä on naisen elämä rankkaa.
      Veltostuu vatsa, roikkuu rinta,
      eikä sileä enää ole reidenkään pinta.
      Alkaa vaivata tanttatauti,
      unohda se ja elämästä nauti!
      Höyrytä, haudo ja itseäs helli,
      kylvetä, kuori ja yrteissä kelli.
      Päästä näin valloilleen kehon kieli,
      hohtavat silmät ja virkistyy mieli.
      Katsoo pian peilistä uusi nainen:
      lähes täydellinen, siis sinunlainen.

Paljon Onnea Olivialle!

• marjapensas
    • KristaTee

laulan sittenkin ... lalalaalala. Onnea Olivia. Kahvia ja tuoreita croissantteja, ole hyvä. Pitsiliinan pöydälle laitoin, on niin mukavan näköistä.

Vielä kerran: ONNEA!

• OliviaKoo

Huomaan olevani oikea itkupilli! Ensin pillahdin itkuun Tellastiinan upeasta runosta, sitten marjapensaan ihanasta kortista.
      Kuivasin kyyneleeni, istahdin koneeni äärelle kiittämään tyynesti ja ikäni tuomalla arvokkuudella ja jo oli Krissenkin onnittelut ruudulla.
      Uusi itkukohtaus.

Mistä tämä itkuherkkyys oikein johtuu? Itkettää ilosta ja surusta ja hyvästä mielestä ja kaikenlaisista tunnekuohuista. Ikäkö sen tekee?

En mielestäni ole koskaan ollut kovin tunneihminen, järkeä sitäkin enemmän (oho!), mutta viime aikoina olen tosiaan huomannut herkistyväni herkemmin.

Ainoa asia, joka ei syntymäpäivän tiimoilta ole itkettänyt, on Pellen porkkanalähetys. Se oli pelkästään hauskaa. Tuli sähköpostillinen tuoreita, juuri maasta nostettuja, vielä multaisia porkkanoita. Niin makeita, niin makeita.
      Niistä Pellelle kiitos.
      Laarit alkavat olla täynnä Pellen maataloustuotteita, on porkkanaa ja on perunaa.

Toivomukseni Pellelle on kuitenkin, että jospa ensi vuonna saisinkin valkosipuli- tai lohkoperunoita, niitä voisi laittaa pakastimeen.

Vielä yksi asia.
      Enemmän olisin varmaan itkenyt, jos Tellastiina olisi laulanut. Harmista olisin silloin itkenyt.

Kiitos muistamisesta. Nyt vanheneminen on vähemmän traumaattista, kun tietää, että ystävät pysyvät, vaikka rypyt lisääntyvät.

• a-woman1

Lainatuin sanoin onnittelut, OliviaKoo:

""Onnellinen

Minä lukitsen sydämeni.
        Minä viskaan pois sen avaimen.
        Koko sydän on ruusuja täynnä
        ja laulua lintusten.

En tahtoisi näyttää, en,
        miten syvästi iloitsen,
        miten pienistä, pienistä seikoista
        voin olla iloinen.

Vaan poskiini ruusut karkaa,
        ja suuhuni lintu piiloutuu:
        vain liverrystä arkaa
        joka sana on, minkä lausuu suu.

Ja minussa onni sykkii,
        kuin ihmeellisesti sykkii maa,
        kun kaikki lähteet pulppuaa,
        kun kaikki lähteet soi.

Minä salata en sitä voi.
        Minä salata en sitä saa.
        Koko sydämeni aukeaa.
        Koko sydämeni soi. "

(Aale Tynni)

• OliviaKoo
        a-woman1 kirjoitti:

Lainatuin sanoin onnittelut, OliviaKoo:

""Onnellinen

Minä lukitsen sydämeni.
        Minä viskaan pois sen avaimen.
        Koko sydän on ruusuja täynnä
        ja laulua lintusten.

En tahtoisi näyttää, en,
        miten syvästi iloitsen,
        miten pienistä, pienistä seikoista
        voin olla iloinen.

Vaan poskiini ruusut karkaa,
        ja suuhuni lintu piiloutuu:
        vain liverrystä arkaa
        joka sana on, minkä lausuu suu.

Ja minussa onni sykkii,
        kuin ihmeellisesti sykkii maa,
        kun kaikki lähteet pulppuaa,
        kun kaikki lähteet soi.

Minä salata en sitä voi.
        Minä salata en sitä saa.
        Koko sydämeni aukeaa.
        Koko sydämeni soi. "

(Aale Tynni)

Kiitos, a-woman1, muuta en pysty sanomaan.
        Niin kaunista on, että kurkkua kuristaa.

• folk

Onnea,onnea,onnea vaan.
      Punainen tupa ja perunamaa!

Olivialle toivottelee:folk.

• Wivi ek

Wivi toivottaa Sinulle pitkää ikää ja paljon, paljon onnea syntymäpäiväsi johdosta

• Wivi

Sylin täydeltä onnea syntymäpäivänäsi Olivia!

Minne lie hävinnyt päivälliset onnitteluni, missään niitä ei näy, vaikka kone ne hyväksyi.
      Nytkin näyttää otsikkosivulla, että edellinen viesti on tullut klo 14.12, mutta itse Pystiksessä on viimeinen viesti kirjoitettu aamupäivällä.

Eikös ala jo kyllästyttää nämä ainaiset Suomi24-sivujen viivästykset ja häiriöt grrrrrr....

Mutta ehdin kuitenkin onnittelemaan Pystiksen omistajaa ja palstan vakiojäsentä (jos ehdin - tuleekohan tämäkään perille?).

• OliviaKoo

Onnittelut ovat tulleet perille, Wiviltä vielä toistona.
        Olen huomannut, että kun ketju jumittaa, kannattaa avata ylemmästä viestistä, sitten (saattaa) näyttää nekin, jotka eivät näy muuten kuin kellonaikana. Sillä tvoin sain sinunkin, Wivi, molemmat viestisi näkyviin.

Liekö nyt jo ikä, joka painaa sairautta päälle. Iltapäivällä alkoi särkeä päätä, olo on hutera (ei johdu alkoholista), ja kaikinpuolin sellainen, että joku hemmetin tauti on iskemässä. Väsyttää niin, että tekisi mieli jo mennä nukkumaan.

Minulla kävi vielä tänäänkin vieraita, onneksi oli kakkua lauantailta jäljellä.
        Nyt olen hankkinut uuden kakun, kinuskikakku vadelmatäytteellä ja runsaalla kermavaahdolla ja sen nostan keskelle baaria, tuohon noin, hii-op! Olipa painava, kolmenkymmenen munan kakku, kaikille riittää.

Jääkaapissa on viilenemässä shampanjaa, sieltä voi jokainen ottaa omaan tahtiinsa. Laseihin on kultakirjaimin kirjailtu itse kunkin nimi, ne ovat uniikkitavaraa, siis lasit.
        Säilyttäkää lasit, niin voimme sitten seuraavan syntymäpäiviä kilistellä nimikkolaseistamme.

Oikein paljon vielä teille kaikille kiitoksia onnitteluista, lauluista, korteista, runoista.
        Nämä juhlat ovat nyt sitten tässä.
        Kenellä on seuraavaksi?

• OliviaKoo kirjoitti:

Olen huomannut, että kun ketju jumittaa, kannattaa avata ylemmästä viestistä, sitten (saattaa) näyttää nekin, jotka eivät näy muuten kuin kellonaikana. Sillä tvoin sain sinunkin, Wivi, molemmat viestisi näkyviin.

Liekö nyt jo ikä, joka painaa sairautta päälle. Iltapäivällä alkoi särkeä päätä, olo on hutera (ei johdu alkoholista), ja kaikinpuolin sellainen, että joku hemmetin tauti on iskemässä. Väsyttää niin, että tekisi mieli jo mennä nukkumaan.

Nyt olen hankkinut uuden kakun, kinuskikakku vadelmatäytteellä ja runsaalla kermavaahdolla ja sen nostan keskelle baaria, tuohon noin, hii-op! Olipa painava, kolmenkymmenen munan kakku, kaikille riittää.

Jääkaapissa on viilenemässä shampanjaa, sieltä voi jokainen ottaa omaan tahtiinsa. Laseihin on kultakirjaimin kirjailtu itse kunkin nimi, ne ovat uniikkitavaraa, siis lasit.
        Säilyttäkää lasit, niin voimme sitten seuraavan syntymäpäiviä kilistellä nimikkolaseistamme.

Oikein paljon vielä teille kaikille kiitoksia onnitteluista, lauluista, korteista, runoista.
        Kenellä on seuraavaksi?

Kas tässä Olivia pinkki ruusukimppu sinulle onnittelun ja halauksen kera!
        Huh huh, sentään ehdin vielä tämän päivän aikana.

Oi en ole ennen tällaista "A..N..N..A" lasia nähnytkään, maistuu skumppa vielä paremmalta.
        Kiitos, mutta ei kiitos sanon herkullisen näköiselle kakulle.
        Vkl olin synttäreillä ja siellä maistoin kakkua, nyt kiintiö täynnä vähäksi aikaa.

• OliviaKoo
        OliviaKoo kirjoitti:

Kenellä on seuraavaksi?

vielä ylimääräistä hyvää viikonlopulta. Sitä se minun eilinen pa--a oloni tiesi.
        Parvekkeen ovi oli lauantaina melkein koko illan auki, tietysti, kun oli paljon ihmisiä ja osa ravasi vähän väliä parvekkeella tupakalla.

Minä olin laittanut parvekkeen pöydille ja tasoille kynttilöitä palamaan, mutta eihän ne paljon lämmittäneet;)

Nyt sitten köhin ja niiskutan ja läähätän, kun röörit on niin tukossa. Kuumetta en ole mitannut, enkä mittaa, ennenkuin olen käynyt kirjastossa. Sinne on pakko mennä, lukemiset on loppu ja jos mittauksen tuloksena ilmenee, että on kuumetta, tunnen itseni vielä sairaammaksi.

Pää on kuin Haminan kaupunki. En ole koskaan Haminassa käynyt, enkä tiedä, mitä sanonta tarkoittaa, mutta sopii tähän tilanteeseen.

Kiitos myös Anna pistepistepisteelle ja pohpojalle onnitteluista.
        Nyt ei kahvi maistu, lasi tuoremehua riittää.

Teille toivotan tervettä tätä päivää.

• Tulin katsomaan joko ne bileet pian alkaa, mutta mitä vielä, edellinenkin kävijä näkyy olevan jäänyt oven taakse.

On se nyt harmi, jos jää ne shamppanjat kilistelemättä, kun minä ainakin olen odottanut, että siitä nyt se riemu repee!
      Tuohon Marjapensaan pulloon näkyy vähän jääneen - väljähtänyttä tuntuu olevan, mutta skool kuitenkin päivänsankarille!

• folk

En tiedä miten teillä,mutta minun kone on tullut ihan hulluksi.
      Päivämäärät ja kellon ajat on mitä sattuu.
      Kello näyttää nyt 20.06 kun tätä kirjoitan,taitaa hukkua bittitaivaaseen tämäkin,mutta eihän tässä mitään tärkeää olekkaan.

• niin kuin Suonpään paita!

Teksti on mitä sattuu ja minäkin kirjoitin viestini joskus seitsemän jälkeen ja siinä on ihan hullut päivämäärät ja kellon ajat.
        Kun katsoin viestejä peräkkäin eli painoin siitä oikean puoleisesta pallukasta viesti näkyi tuolla ylhäällä toisena.

On varmaan mennyt sekaisin koko ketju Olivian juhlahumusta!

Hyvää yötä kaikille Pystybaarilaisille!

• a-woman1

Kaunis lasi, maistuupa kuohujuoma hyvälle 'omasta' lasista :).

Kiitos Olivia!

• pohpoika

Kulaus OliviaKoolle minunkin puolesta paljon onnea vaan ja myöhästyneet onnittelut.
        Keitämpäs porokahvit oikein sankarille tässä yt sitten kun kaiketi näitä synttäreitä voi yhden viikon juhlia kun on aloitettu.
        Täytyy näin aamusta heti kun ehtoolla on toi ovi kiinni ettei sisään pääse teki mitä hyvänsä.
        Nyt lähden viemään auton tuonne huoltoon et ei kummempaa kuin kahvia parane ottaakkaan.
        Molskis nyt sitten ja hyvää päivänjatkoa vaikka vettä sataakin :))

• folk
        pohpoika kirjoitti:

Kulaus OliviaKoolle minunkin puolesta paljon onnea vaan ja myöhästyneet onnittelut.
        Keitämpäs porokahvit oikein sankarille tässä yt sitten kun kaiketi näitä synttäreitä voi yhden viikon juhlia kun on aloitettu.
        Täytyy näin aamusta heti kun ehtoolla on toi ovi kiinni ettei sisään pääse teki mitä hyvänsä.
        Nyt lähden viemään auton tuonne huoltoon et ei kummempaa kuin kahvia parane ottaakkaan.

Kylläpä täällä on hyvä kahvin tuoksu,ihan poro sellainen.
        Kiitos pohpoika!
        Toin uuden kermatölkin tullessani.
        Pilvinen ja lämmin aamu 7 astetta.
        Oli niin tiukasti tuo ovi taas illalla kiinni,
        onhan tuolla näköjään vielä sitä Olivian kuohujuomaa,
        jos sitten vaikka iltasella kilistäisin.

• KristaTee
        pohpoika kirjoitti:

kiitos, pohpoika, kahvista. Kyllä oli hyvää. Ja kermaakin! Kiitos folk.

Pimeätä on ja sateista. Lämmintä, 11 astetta. Tänään ei mieli mitään tehdä, niin on synkkää. Oikein on valot sytytettävä että joten näkee.

Maassakin on keltaisia lehtiä kauniina mattona. Tähän tahtiin pääsee pian haravoimaan.

Kaikille toivotan kepeätä keskiviikkoa.

• KristaTee kirjoitti:

kiitos, pohpoika, kahvista. Kyllä oli hyvää. Ja kermaakin! Kiitos folk.

Pimeätä on ja sateista. Lämmintä, 11 astetta. Tänään ei mieli mitään tehdä, niin on synkkää. Oikein on valot sytytettävä että joten näkee.

Maassakin on keltaisia lehtiä kauniina mattona. Tähän tahtiin pääsee pian haravoimaan.

Kaikille toivotan kepeätä keskiviikkoa.

Johan sen oven taas pienen aikaa saa auki.
        Olin niin tohkeissani illalla tuosta viestin seikkailusta, etten ede huomannut shamppanjatrahteerauksista kiitellä.
        Kiitos vielä näin jälkikäteenkin ja kaikkea hyvää etiä päin!

En ole vielä etusivulla käynytkään, mutta illalla ainakin joka ketjussa oli kellon aika perässä. Outo juttu!

Kyllä täytyy sanoa niin kuin Manu aikoinaan, että jottain tarttis tehdä. Ylläpidon nimittäin.
        Eikö sheriffikin voisi viedä asiaa eteenpäin, kun ei täällä poistojakaan tarvii tehdä, niin olisi vaihteeksi jotain asiallistakin puuhaa.

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Johan sen oven taas pienen aikaa saa auki.
        Olin niin tohkeissani illalla tuosta viestin seikkailusta, etten ede huomannut shamppanjatrahteerauksista kiitellä.
        Kiitos vielä näin jälkikäteenkin ja kaikkea hyvää etiä päin!

En ole vielä etusivulla käynytkään, mutta illalla ainakin joka ketjussa oli kellon aika perässä. Outo juttu!

Kyllä täytyy sanoa niin kuin Manu aikoinaan, että jottain tarttis tehdä. Ylläpidon nimittäin.
        Eikö sheriffikin voisi viedä asiaa eteenpäin, kun ei täällä poistojakaan tarvii tehdä, niin olisi vaihteeksi jotain asiallistakin puuhaa.

Minä kirjoitin aamulla kiitoksen a-woman1:lle, päivämääräksi tuli 2.8.?????????

Olipa Tellastiinallakin yhdessä viestissä vuosiluku 2002. Päivämäärä yhtä pielessä.
        Voi taivaan talitintit! Mitähän seuraavaksi?

• Wivi ek
        OliviaKoo kirjoitti:

Minä kirjoitin aamulla kiitoksen a-woman1:lle, päivämääräksi tuli 2.8.?????????

Olipa Tellastiinallakin yhdessä viestissä vuosiluku 2002. Päivämäärä yhtä pielessä.
        Voi taivaan talitintit! Mitähän seuraavaksi?

mikä se on olo? Saiko flunssa yliotteen?

• OliviaKoo ek
        Wivi ek kirjoitti:

mikä se on olo? Saiko flunssa yliotteen?

Sain kuin sainkin. Et kai lukenut viestiäni Flunssan sain, tuolta ylempää.

Käyn kirjastossa hakemassa lukemista ja jään sitten sairauslomalle.

Sinulle toivotan tervettä elämää.

• OliviaKoo ek kirjoitti:

Sain kuin sainkin. Et kai lukenut viestiäni Flunssan sain, tuolta ylempää.

Käyn kirjastossa hakemassa lukemista ja jään sitten sairauslomalle.

Sinulle toivotan tervettä elämää.

En ollut lukenut minäkään...

Otappa rohtoa,
        lääkettä nauti.
        Kohta on kaukana
        pipi ja tauti.

• Tellastiina kirjoitti:

En ollut lukenut minäkään...

Otappa rohtoa,
        lääkettä nauti.
        Kohta on kaukana
        pipi ja tauti.

....onko jäljellä minkä verran? Ketään ei kuulu eikä näy, niin kurkkaan kaappiin, noih, täältähän löytyy mitä vaan, mutta vain yölääkkeeksi puoliks lasi maistuisi, ei sen enempää.....lurpsis sinne meni, aaahhh olpa hyvääää. Kiitos kaunis, kumarran pullon puoleen ja laitan sen takaisin kylmään kaappiin, riittää siitä muillekin yön hiihtäjille----->tästä nyt nukkumaan....palataan ystävät----------->

• Pelle1Peloton

Noin sanottiin lapsena, kun joku leikki ei juuri nyt viehättänyt.

Näin sanon tänään, eläkeukkona, kun palstamme etusivun kiinnostavimpaan aiheeseen: "Romantiikkaa...", ei saa menemään mitään kommenttia.

Pitkän vastauksen Bilmanille kirjoitin, vaan ei tule näkyviin.

• folk

Ei sitten millään avautuneet Pystiksen ovet illalla.
      Minä luovutin ja lopetin oven rynkytyksen.
      Nyt on sitten päivä uusi,6 astetta oli mittarissa,vielä aurinkoista,mutta uhkaavia pilviä näkyvissä.
      Kahvit keittelin ja mukillisen hörppään.
      Hyvää päivän jatkoa!

• KristaTee

Kaunista, kuulasta ja hieman kirpeätä. Yöllä näkyi sataneen, nyt paistaa aurinko.

Olen etusivun jutun takia aivan sanaton. Tänne tuleminen ei enää juuri houkuttele.

Olivialle toivotan pikaista paranemista. Nuttua niskaan, villasukat jalkaan ja troppeja kurkkuun. Kyllä se siitä.

Mukavaa päivänjatkoa. Torstai on toivoa täynnä!

• Huomenta piti sanomani - hämmästyin vaan kun ei ketään ole vielä liikkeellä.
      Laitanpa Mocca-Masterin tippumaan, jos sen kahvi kelpaa, itse en aamulla kahvia juo, paitsi sunnuntaiaamuisin. Tapa sekin.

Kovin on tainnut eilinen olla takkuista, kun ei paljon viestejä näy tulleen.

Mikähän lienee Olivian vointi, paranemisia hänelle!

Torstai on toivoa täynnä!

• Tulipa kirjoitettua hölmöltä tuntuva viesti, koneellan nimittäin näkyi Pellen viesti viimeisenä.

Kaikki siis jatkuu samanlaisena. No onpa sitten kahvia ainakin keitettynä ja torstai tuplaten toivoa täynnä!

• folk
        Tellastiina kirjoitti:

Tulipa kirjoitettua hölmöltä tuntuva viesti, koneellan nimittäin näkyi Pellen viesti viimeisenä.

Kaikki siis jatkuu samanlaisena. No onpa sitten kahvia ainakin keitettynä ja torstai tuplaten toivoa täynnä!

katsokaas sitä minun viestiäni,kyllä se on kirjoitettu tänä aamuna eikä 02.08.
        Saa nähdä onko tänä iltana takkuista,olis vaan niin kiva iltasella kirjoitella ja katsella viestejä.
        Tänään meidän taloyhtiö täyttää 50 vuotta,olen hallituksessa ja on mentävä kahvin keittoon iltapäivällä.
        Toivoisin vaan,että kaikki kynnelle kykenevät tulisivat kakku kahville.
        Jatkoja vaan!Olivialle paranemisia.

• a-woman1
        Tellastiina kirjoitti:

Tulipa kirjoitettua hölmöltä tuntuva viesti, koneellan nimittäin näkyi Pellen viesti viimeisenä.

Eipä päässyt edes aamulla tänne!
        Nyt kun pääsin, ottaisin lasillisen tomaattimehua, mutta ei näy täällä sellaista olevan. Koska en kahvia juo, haudutankin oikein kunnon teetä. Loput jätän muille teen ystäville.
        Olen lähdössä uimahalliin vesijumppaan, siksi terveellisyyden toivotus. Voikaa paremmin kuin muut!

P.S. Tämä on kirjoitettu torstaina 13.9. klo 11.03, jos sattuisi kone muuta väittämään.

• folk
        a-woman1 kirjoitti:

Eipä päässyt edes aamulla tänne!
        Nyt kun pääsin, ottaisin lasillisen tomaattimehua, mutta ei näy täällä sellaista olevan. Koska en kahvia juo, haudutankin oikein kunnon teetä. Loput jätän muille teen ystäville.
        Olen lähdössä uimahalliin vesijumppaan, siksi terveellisyyden toivotus. Voikaa paremmin kuin muut!

P.S. Tämä on kirjoitettu torstaina 13.9. klo 11.03, jos sattuisi kone muuta väittämään.

se taitaa onnistua tuo ajassa taaksepäin meneminen,
        kun molemmat tämän päiväiset viestini on näköjään elokuussa laitettuja.
        Kokeillaas nyt!

• folk kirjoitti:

se taitaa onnistua tuo ajassa taaksepäin meneminen,
        kun molemmat tämän päiväiset viestini on näköjään elokuussa laitettuja.
        Kokeillaas nyt!

Kyllä on etusivulla sellaista sekametelisoppaa ettei paremmasta väliä!
        Kaikki sekoilee sheriffistä lähtien.

Kuule folk, etkö huomannut, että niissä haamuviesteissä on vuosilukukin viiden vuoden taa. Näkyy niitä olevan muillakin palstoilla.
        Niin että älä luule aikakonetta keksineesi ;)

Pystiskin menee jo seuraavan aloituksen myötä aina vaan kauemmaksi. Hällä väliä muuten, mutta aina vaikeammaksi tulee pääsy tänne ja pitäähän tänne päästä mieltään purkamaan.

Toivotaan, että emäntä viikonvaihteeksi "friskaantuisi" sen verran, että saataisiin muutto aikaiseksi!

• KristaTee

Pääsinpäs näin pitkälle. Viestiä kirjoittamaan siis. Asiaa ei ole, halusin ainoastaan kokeilla.

Toivotan kaikille hyvää iltaa, yötä, aamua. Aivan siitä riippuen, milloin tämä perille tulee.

Niin, ja nyt on perjantai 13.9.2007 ja kello on 18:30.

• OliviaKoo

Hemmetti soikoon, olenpa todella sairas, kun olen hukannut kokonaisen päivän!

Onko tänään tosiaankin perjantai ja 13:s päivä?
        Apuaaa!

• OliviaKoo kirjoitti:

Apuaaa!

Kyllä lohduttaa, että joku nuorempikin sekoilee, mulle se on jokapäiväistä. Mitä lie Krisse miettinyt.

Kiva huomata, että olet liikkellä - jospa sitten lähiaikoina muutettaisiin.
        Toisaalta ei se etusivu nyt niin kauheasti houkuta...

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Kyllä lohduttaa, että joku nuorempikin sekoilee, mulle se on jokapäiväistä. Mitä lie Krisse miettinyt.

Kiva huomata, että olet liikkellä - jospa sitten lähiaikoina muutettaisiin.
        Toisaalta ei se etusivu nyt niin kauheasti houkuta...

Tellastiina, minä kirjoitin viestini tänä iltana (to? 13.09.2007), mutta sinä olet niin kaukonäköinen, että olet vastannut siihen jo 04.08.2002!!!

Jumangegga, minä en ollut silloin vielä palstoillakaan.

Muutetaan vaan viikonloppuna, tauti alkaa vähän hellittää, illalla ei kuume noussutkaan, vaikka niin etukäteen pelkäsin. Eilen illalla oli yli 38 astetta.
        Ei ollut kiva olo. Ei tämä niin hirveän kiva ole vieläkään, mutta parempaan suuntaan menossa, ainakin tällä hetkellä.

Mitenkäs se menikään? Jos ei normaaliksi enää tule, niin tulisi edes ennalleen.

• OliviaKoo kirjoitti:

Tellastiina, minä kirjoitin viestini tänä iltana (to? 13.09.2007), mutta sinä olet niin kaukonäköinen, että olet vastannut siihen jo 04.08.2002!!!

Muutetaan vaan viikonloppuna, tauti alkaa vähän hellittää, illalla ei kuume noussutkaan, vaikka niin etukäteen pelkäsin. Eilen illalla oli yli 38 astetta.
        Ei ollut kiva olo. Ei tämä niin hirveän kiva ole vieläkään, mutta parempaan suuntaan menossa, ainakin tällä hetkellä.

Tämä on nyt jo niin raivostuttavaa, että alkaa olla vitsit vähissä. Viestit tulee jos tulee ja aikamäärät on mitä on.
        Sitä elokuuta ja vuotta 2002 se nyt on jo näyttänyt eilisestä alkaen ja plää-plää - kaikki alkaa olla jo vanhan toistoa...

Kokeilen taas, koska tulee perille!

• "pelkkää hyvää"
        OliviaKoo kirjoitti:

Apuaaa!

et toki hukannut päivää, aika kun on noin liikkuvaa, sattui tuossa edellä päivän etuotto. Jospas nyt iloissasi sitten saisit kokea pikaisen parantumisen! =)

Aurinkoista syyskuuta!

• a-woman1
        OliviaKoo kirjoitti:

Apuaaa!

13.9.-07 oli eilen ja se oli ainakin täällä K-Suomessa torstai! :))))
        Nyt on 14.9. klo 0:15 ja perjantai.

Juon unilääkkeeksi lasillisen punaviiniä ja painun sitten unten maille.

Hyvää yötä, kaikki Kullanmurut!

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Apuaaa!

Ei ollut perjantai. Nyt on perjantai. Sen siitä saa, kun järkyttyy. Siis eilen oli torstai, tänään on perjantai. Kellonaika oli kuitenkin oikein.

Huomenta. -1 aste. Ei hyvä. Kakki pellot kuurassa. Ei sekään hyvä. Orvokit ja ruiskaunokit ovat selvinneet, mutta ne ovatkin sitkeitä sissejä.

Viikoosiivous on jo tehty, joten tänään (perjantaina) ei oikeastaan ole mitään tekemistä. Siispä Punaisen Ristin päivä.

Hyvää viikonlopun alkua kaikille.

• KristaTee
        KristaTee kirjoitti:

Ei ollut perjantai. Nyt on perjantai. Sen siitä saa, kun järkyttyy. Siis eilen oli torstai, tänään on perjantai. Kellonaika oli kuitenkin oikein.

Huomenta. -1 aste. Ei hyvä. Kakki pellot kuurassa. Ei sekään hyvä. Orvokit ja ruiskaunokit ovat selvinneet, mutta ne ovatkin sitkeitä sissejä.

Viikoosiivous on jo tehty, joten tänään (perjantaina) ei oikeastaan ole mitään tekemistä. Siispä Punaisen Ristin päivä.

Hyvää viikonlopun alkua kaikille.

Siis KAIKKI pellot, ei kakki. Tästä tuntuu tulevan tällainen päivä.

• Pelle1Peloton
        OliviaKoo kirjoitti:

Joo, mää olen sit virtuaalimuutossa virtuaalisesti apuna, vaikka oikeasti olenkin maalla syystöissä ja mm. porkkanan nostossa.
        Hyvin se muutto sujuu, kun pannaan porukalla hösseliks.

• folk

Kyllä nyt taitaa olla niin,että syksy se tulla jollottelee.
      Aamulla mittarissa 5 astetta,ei kumminkaan sadetta.
      Nyt on verhokangas ostettu,on alettava suunnittelemaan sitä ompelua.
      Siinä kyllä palkkansa tienaa,kun itse ompelee.
      Jotain vähän erikoista niihin suunnittelen.

Olivia harkitsi Pystiksen muuttoa viikonlopuksi,
      toivottavasti nyt ei liian aikaisin taudin jälkeen
      itseään rasita.

Hyvää päivän jatkoa!

• a-woman1

Tervehdys kaikille Kullanmuruille!
        Toin paketin Englannista saamaani teetä, jotta ei tarvitse pussiteehen turvautua. Haudutankin valmiiksi yhden kannullisen. -Hyvää!
        Kaunis, aurinkoinen päivä ja taivas on huikaisevan sininen! Lähden nyt torille ja toivon, että sää pysyisi poutaisena, kun on lakanat ulkona kuivumassa.

Heippa!

• a-woman1 kirjoitti:

Tervehdys kaikille Kullanmuruille!
        Toin paketin Englannista saamaani teetä, jotta ei tarvitse pussiteehen turvautua. Haudutankin valmiiksi yhden kannullisen. -Hyvää!
        Kaunis, aurinkoinen päivä ja taivas on huikaisevan sininen! Lähden nyt torille ja toivon, että sää pysyisi poutaisena, kun on lakanat ulkona kuivumassa.

Heippa!

Kauppareissu on tehty ja siinä tämän päivän saldo.
        Kai muistatte, että minun kauppamatkani on yhteen suuntaan yli 20km:ä, kun valitettavasti en käytä kyläkauppaa.

Mulla kun noita paheita riittää, niin tällä reissulla sain peliautomaatista 25€ elikkä bensarahat tuli ja vähän jäikin - aina tosin ei käy näin. Noin paljon ei kerralla mene, kymppi on rajana kertapeluuseen.

Jos nyt joku tätä moralisoi, niin käytän heti jo etukäteen puolustuspuheenvuoron ja sanon, että juuri eläkeläiset siellä odottavat jonossa vuoroaan pelaamaan.
        Minä en ole vielä niin pahaksi päässyt.

Meillä satoi äsketellen ja niin mustia pilviä on taivaalla, että voipi pisaroida vieläkin.
        Lämpömittari näyttää 15astetta varjossa!

• marjapensas

Tulin vain sanomaan moikka ja yhden ”ruskean limsan”, (pitkän) ottaisin,
      on näes vauhdikas viikko takana ja pää tyhjä, kuin Turusen piippu tällä hetkellä, ei siis ajatukset kulje:(
      Onko tuttu juttu muillekin, että näin se on joskus nähtävä?
      Ja sitten vielä tänne laitakaupungin kaduille täytyy kunniallisen naisen antaa taksikuskille osoite:))
      Mihin tässä vielä joutuukaan, kysyn vaan??:))

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      96
      8489
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      44
      4177
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1936
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      37
      1468
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1450
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1179
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1150
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      877
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      852
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      817
    Aihe