Sofía

Sofía

Hei kaikille,

Olen tosiaan henkilö joka on asunut jo monta vuotta Kataloniassa, sekä pohjoisessa, että täällä Barcelonan alueella. Musta on ollut kiva lukea tätä palstaa ja vastata aina kun olen voinut (kuten Annaleena, joka myös asuu täällä). Uskon, että vinkeistäni on ollut apua ja hyötyä.

Ikäväkseni olen huomannut erinäisiä kommentteja vastauksiini ja täytyy sanoa, että ekaa kertaa netissä on tullut paha mieli. Ehkä olen sitten herkkänahkainen, vai enkö enää ymmärrä, että suomalainen on aina kateellinen ja on pakko päästä pätemään ja piikittelemään - ehkä.

Ajattelin vaan kirjoittaa tämän viestin, koska tosiaan haluan vaan auttaa kaikkia jotka matkustavat Barceloonaan. Ei ole tarkoitus päteä, olla ainut joka tietää asioista, ylpeä jne. Ja töiden puolesta on aikaa roikkua netissä :-S.

Ei muutakun kivaa sunnuntaita kaikille ja tulkaa ihmeessä Barceloonaan, ihana kaupunki!

Soffi :-)

4

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jojo

Terve!
      Kyllä se taitaa olla tuo suomalainen kateus joka pilkistää aika ajoin ;). Ite oon Barcelonassa 4-5 kertaa vuodessa ja keväällä muutan San Andreuun eli olispa kiva tavata porukoita jotka on asunu jo kauemmin siellä.
      Varmasti on neuvoistasi hyötyä ja moni saa hyödyllistä tietoa ihan jokapäiväisistä asioista.

• caiffari

Ihmisiä ärsyttää, että olet aina ekana vastaamassa. Anna muillekin vähän tilaa.

• Jopottelija

voisitko Sinä avustaa ( mikäli sinulla on mitään tieto ) minua viestissä miss sixty. :) olen menossa Barcelonaan tammikuussa ensimmäistä kertaa ja odotan jo innolla! ;)

• suunnitteilla syksyllä

Kovasti on käyty kaikilla sivustoilla lukemassa kaupungista, hotelleista, lennoista yms. mutta vielä ei olla varattu mitään. Meitä on lähdössä kolme naisimmeistä, ja mietityttää mm. pärjääkö kohtuullisella englannin taidolla kun ei ymmärrä espanjaa eikä katalaania sanaakaan.
      Toinen asia on hotellin valinta, en tiedä vielä otammeko jonkin matkatoimiston valmiin paketin vai varaammeko kaiken omatoimisesti, mutta varmasti hotelli olisi jossakin keskusta-alueella, että kävellen voisi kulkea niin paljon kuin mahdollista. Olisko suosituksia suht rauhallisesta vaihtoehdosta, joka olis kuitenkin hyvätasoinen, tai miltä alueelta kannattaisi hotellia katsella. Hotelleja tuntuu kaupungissa riittävän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      274
      4694
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3040
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2867
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      29
      2851
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1801
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1654
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      60
      1429
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      215
      1180
    Aihe