onko vesi hyvää

ihan oikeasti

Olen kuullut, että vesijohtovesi on Roomassa juomakelpoista. Onhan näin, ja voiko antaa esim.
pienille lapsille. Onko kukaan saanut vatsavaivoja vettä juotuaan?

12

5796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liisinen

Vesijohtovesi on juotavaa ja samoin pitkin kaupunkia on juomapisteitä, joista saa raikasta vettä JOS ei toisin ilmoiteta.

• vettä

Kesäkuussa oltiin viikko Roomassa ja vesijohtovettä juotiin. Mitään oireita ei ilmennyt ja vedessä ei mielestäni ollut mitään outoa makua.
      Eli rohkeasti vain pullot kraanan alla täyteen.

• Katja

mekin, mukana 9-vuotias lapsi. Ei tullut mitään oireita.

• klaara..

Vesi on juomakelpoista, mutta ei hyvää. Itse ostin juomaveden kaupasta.

• Itse nähnyt

Viikko sitten tulin roomasta ja parii otteeseen pääsin todistamaan kun jotkut turistit joivat vettä suoraan suihkulähteistä. Nämä oli pietarinkirkon luona ja espanjalaisten portaiden alapuolella. Itse en olisi uskaltanut hörpätä...

• 2432567899
        Itse nähnyt kirjoitti:

Viikko sitten tulin roomasta ja parii otteeseen pääsin todistamaan kun jotkut turistit joivat vettä suoraan suihkulähteistä. Nämä oli pietarinkirkon luona ja espanjalaisten portaiden alapuolella. Itse en olisi uskaltanut hörpätä...

Rooman keskusta vilisee JUOMISEEN TARKOITETTUJA vesipisteitä, en niitä nyt lähteiksi kutsuisi. Jos pelottaa, niin osta vesipullo tai tankkaa baareissa. Jälkimmäinen vaihtoehto voi olla vaikka hauskaa Roomanmatkasi kannalta - vessakin on sitten lähellä.

• Itse nähnyt
        2432567899 kirjoitti:

Rooman keskusta vilisee JUOMISEEN TARKOITETTUJA vesipisteitä, en niitä nyt lähteiksi kutsuisi. Jos pelottaa, niin osta vesipullo tai tankkaa baareissa. Jälkimmäinen vaihtoehto voi olla vaikka hauskaa Roomanmatkasi kannalta - vessakin on sitten lähellä.

Näkemäni tapaukset olivat kyllä ihan oikeita suihkulähteitä, ei niitä juomiseen tarkoitettuja vesipisteitä.

• Roomassa

Pakkoa mainita että roomassa on n. 2500 juomakelpoista lähdettä. Tunnistaa yleensä putkessa olevasta reijästä. Sormi putkeen niin saat vettä kuten koulun juomapisteistä :)

Hanavesi tosiaan on samaa vettä kuin juomalähteiden vedet.

• 8765

Ei juomakelpoinen = Non potabile, tiedoksi...

• ihanokk

On juomakelpoista mutta maku voi vaihdella, koska suurkaupunki. Kalkkia on paljon kuten ulkomailla yleensäkin. Kylmä vesipullo paras vaihtoehto, koska kuumalla hanavesi voi maistua laimealle/lämpimälle.

• Anonyymi

Kalkki tekee hyvää niin kynsille kuin hiuksillenkin.

• Anonyymi

Roomassa on juomavesihanoja, joissa juomavesi virtaa jatkuvasti. Vesi on juomakelpoista ja tulee Alpeilta. Suihkulähde on eri asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      285
      7896
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      171
      4168
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      164
      2434
    4. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      27
      2143
    5. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      80
      2051
    6. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      47
      1590
    7. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      48
      1557
    8. Maailman laiskin eläin: persu

Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s
      Maailman menoa
      7
      1466
    9. Minneapolisin tapauksesta hyvä video

Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh
      Maailman menoa
      342
      1274
    10. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      163
      1210
    Aihe