Olemme hankkimassa käsittelemätöntä ysivitosta kattopaneelia. Maalaamme paneelin itse. Olen saanut puutavaraliikkeistä seuraavaa tietoa:
a) ehdottomasti vähäoksainen mänty, jos itse meinaa maalata (kuusesta tulee ruma!)
b) terveoksainen kuusi on paras vaihtoehto! Männyn mahdollisista oksista tulee pihka läpi, mutta kuusesta ei valu pihkaa.
Mitä mieltä arvoisa raati on tästä? Kuusi on tietysti huokeampi hinnaltaan ja vaatii enempi ehkä oksien käsittelyä. Onko kokemuksia?
Kuusi vai mänty?
taliaivo
2
2238
Vastaukset
- mahtaa
kuusen "rumuus" perustua? kaunis valkoinen puu, jä säilyttää vaaleutensa paljon mäntyä paremmin, siis ei virty, ja jos ne maalaat, ei kuusenoksia tarvitse erikseen käsitellä.
- Jarmo
Jos maalaa niin ai mitään merkitystä. JOs vetää läpikuullolla niin pitää hokata että mänty tummuu todella paljon ja todella nopeasti. KAtosta tulee varsin tumma pian
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras981514Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva204966- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60703