Vm. 2001 fiestani oli huollossa. Vaihdettiin molemmat etujouset, alatukivarren etu- ja takahelat sekä vas. etupyörän laakerit. Nyt huollon jälkeen kuuluu metallista kilinää/sirinää (kuin heinäsirkan ääni) etupäästä. Korjaaja laittoi rasvaa lisää johonkin väliin. Kitinä kuitenkin jatkuu. Se loppuu usein, kun kääntyy vasemmalle, muttei aina.
Siis mikä vikana? Muu, kuin että ostin Ford Fiestan jne... Voiko johtua siitä, että laakerit ovat vääränlaiset? Varaosakaupassa sanottiin, että vm. 2001 Fiestojen pyörän laakereitten malli on muuttunut kesken vuoden 2001 ja että varmuudella ei voi tietää, kumpaa sorttia pitäisi autooni laittaa. Sain loppuvuoden (uudemman) mallin, koska autoni ensirek. oli 12/2001.
Kiitos.
Mikä kitisee
1
1002
Vastaukset
- vikoja vikoja...
itselläni vm 96 fiesta ja välillä kuului aina vikisevä ääni. Nyt tuo vikisevä ääni on muuttunut jatkuvaksi kitinäksi eli jotain on hajoamassa. Kuulostaa vähän samalta kuin hihnan vinkuminen mutta hihnasta ei ole kyse.ääni on kuitenkin nyt jatkuvaa ujellusta.
Tänään isäni teki sitten diagnoosin ja vesipumppu on ilmeisesti hajoamassa.
Tuo ääni muuten muuttuu tai loppuu hetkeksi kokonaan kun kääntyy vasemmalle. Voi toki olla että kyse ei edes ole vesipumpusta mutta eiköhän se selviä kun vie auton huoltoon, mikäli se nyt kestää sinne asti...
Otan mielelläni diagnooseja vastaan jos jollain muullakin on ollut samanlaisia "oireita" kun meillä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221153
- 1181018
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap97852- 112808
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa254681- 48675
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17647- 41574
- 49569
- 25535