kuinka paljon

akupunktio

maksaa per kerta ja kauan 1 kerta kestää?

2

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mut

      hinnat vaihtelee n. 30 e - 60 e. Hoitoaika 20min - 75min. Eli vertailla kannattaa, jos hinnalla tai hoitoajalla on merkitystä. Yleisin hoitoaika lienee kai tunti...

      • paljon käyttävä

        Hinnat tosiaankin vaihtelevat jonkin verran. Hintaa tärkeämpää on se, kuinka hyvä itse akupuktioterapeutti on. Itse maksan mieluummin hyvästä hoidosta 30 euroa kuin huonosta 60 ja päinvastoin.

        En halua provosoida, mutta akupunktioon ja ammatinharjoittajiin kannattaa tutustua huolella ennenkuin menee "neulottavaksi" - toki muitakin akupunktiomuotoja on.

        Itse olen saanut omaan sairauteeni akupunktiosta hyvää vastinetta rahoilleni, tulokset ovat tällä hetkellä akupunktion tuella parempia kuin pelkkään länsimaiseen lääketieteeseen nojaten - akupunktio toimii siis lääkkeiden ohella tukihoitomuotona. Akupunktion hyödyn voisin osoittaa puhtaasti laboratoriotuloksiin vedoten pitkällä aikavälillä, jotka ovat olleet huomattavasti parempia akupunktion jälkeen. "Oikean" lääkärin kanssa voin onneksi keskustella avoimesti tukihoitomuodostani ja hän ei osaa selittää tuloksien paranemista, mutta myöntää, että tukihoitomuodon jälkeen laboratoriotuloksissa on selkeitä myönteisiä muutoksia. Erittäin kriittisenä ihmisenä olen ihan vertailumielessä jättänyt akupunktiokäynnit tyystin väliin ja se on näkynyt tuloksissa jokseenkin negatiivisena käyränä.

        Mutta, summa summarum, akupunktiota harjoittavien ammattilaisten kanssa täytyy olla tarkkana, kuten perinteisten lääkärienkin. Jos akupunktioterapeutti on ammattilainen, hän on kiinnostunut muustakin kuin neulojen pistelystä. Kuten lääkäritkin, hekin ehdottavat elämäntapojen muutosta akupunktion ohella. Samoin hän kuuntelee potilasta ja tarvittaessa muuttaa hoitosuunnitelmaa. Akupunktio ei ole oikotie onneen, vaan pitkäjänteistä yhteistyötä potilaan ja akupunktion harjoittajan kanssa. Siis ihan samalla tavoin kuin lääkkeitäkin vaihdetaan tarvittaessa, jos aiempi lääkitys ei toimi tarvittavalla teholla tai se toimii negatiivisella tavalla. Akupunktion ammattilainen osaa ohjata myös lääkärin pakeille tarpeen vaatiessa.

        Jos akupunktioon suhtautuu kielteisesti ei hoitoon kannata alkuunkaan mennä, vaan turvautua perinteisempään kohteluun.

        Ystävääni - länsimaisen lääketieteen edustajaa - lainaten:
        "Syö vaikka hevosenpaskaa, jos siitä on apua vaivoihin, lopputulos on tärkeintä".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe