Joulu Prahassa

onko kokemusta?

Täällä olisi eräs nuori pariskunta suunnittelemassa joulunviettoa Prahassa. Onko kellään kokemusta tällaisesta matkasta?

Olemme lähdössä ensi kertaa Prahaan, onko matkailu joulun aikaan ko. kaupungissa kannattavaa? Alustavasti olemme suunnitelleet viipyvämme 23.-27.12. Mitä tuona aikana voi tehdä, vai onko kaikki paikat kiinni?

Kaikki tieto otetaan ilomielin vastaan!

5

3130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prahan joulusta
    • ffflame

Kaupatym. on auki joulupäivää lukuunottamatta suht normaalisti. 25.12. on turistimestat, kapakat jne avoinna. Paikalliset viettää aattoillan kotona, oli jännä kokemus kulkea tyhjähköillä kaduilla jouluaattoyönä...

Tekemistä on saman verran kuin muulloinkin,
      kans. teatteri&opppera pitää parin päivän loman mutta heti 26.12. alkaa taas esitykset.

Joulutorit on kivoja (Vaclavin aukio, vanhankaupungin aukio ja kaikki muutkin torit). Voi juoda svarakia, kuumaa punaviiniä, syödä tangossa kieputtaen paistettua kanelipullaa ja ihmetellä/ällötellä eläviä karppeja.

26.12. on muuten uintikisat siinä Zofin-saaren kupeessa. Mukava katsella kun toiset uiskentelee hyisessä Vltavassa...

• Obecni Dum

Oltiin pari vuotta sitten joulu ja uusivuosi Prahassa, asuttiin huoneistohotellissa ja kokattiin ruoka itse. Siellä pätee sama sääntö kuin muuallakin Euroopassa joulun alla: osta ruokaa ajoissa koko pyhän ajalle ja kokkaa se itse. Aatto on vain Suomessa pyhä, muualla se on vasta joulupäivä, jolloin ihan kaikki on kiinni, usein myös tapaninpäivä on vielä puolikuollutta aikaa. Turistin kannalta joulupäivä on hieno, jollei suljetut ovet haittaa, silloin kaupunki on hiljaisimmillaan. Hyvin vähän autoja, hyvin vähän ihmisiä. Vain sinä ja parikymmentä muuta turistia.

• Timppa1307

Moi! Olin Prahassa 3 vuotta sitten syksyllä. Kaupunki on mahtava!!!!! Nyt olen menossa sinne samaan aikaan kuin sinäkin. Se mitä olen saanut selville siellä pitäisi kauppojen olla auki rajoitetusti joulun ainaka, mutta torielämän pitäisi olla OK säävarauksin.

Eiku Prahaan!

Timppa

• Käynyt

Joulutorit ovat avoinna Prahassa tänä vuonna 28.11. - 1.1. Olimme käymässä tuolla pari vuotta sitten pitkän viikonlopun.

https://www.pragueexperience.com/events/christmas-markets.asp

Otimme auton vuokralle ja kävimme myös Brnon joulutoreilla, jotka ovat auki tänä vuonna näemmä 28.11. - 23.12.

http://www.czechtourism.com/e/brno-christmas/

Prahan torit eivät ole huonoja, mutta Brno oli jotenkin epäkaupallisempi ja paikallisempi. Brnon keskusta on niin pieni, että jos ottaa hotellin ihan keskustasta, niin ei tarvitse autoa vaan Prahasta voi hyvin pistäytyä Brnossa junalla tai bussilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      44
      2369
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      274
      2289
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      118
      1624
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1330
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1267
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1167
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      141
      1150
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1039
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      66
      1007
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      970
    Aihe