Täällä olisi eräs nuori pariskunta suunnittelemassa joulunviettoa Prahassa. Onko kellään kokemusta tällaisesta matkasta?
Olemme lähdössä ensi kertaa Prahaan, onko matkailu joulun aikaan ko. kaupungissa kannattavaa? Alustavasti olemme suunnitelleet viipyvämme 23.-27.12. Mitä tuona aikana voi tehdä, vai onko kaikki paikat kiinni?
Kaikki tieto otetaan ilomielin vastaan!
Joulu Prahassa
5
3100
Vastaukset
- Prahan joulusta
Omaa kokemusta ei joulun ajalta ole, mutta käsittääkseni "joulukaupunki" muiden keskieuroopan kaupunkien tapaan.
http://www.pragueexperience.com/events/christmas_markets.asp - ffflame
Kaupatym. on auki joulupäivää lukuunottamatta suht normaalisti. 25.12. on turistimestat, kapakat jne avoinna. Paikalliset viettää aattoillan kotona, oli jännä kokemus kulkea tyhjähköillä kaduilla jouluaattoyönä...
Tekemistä on saman verran kuin muulloinkin,
kans. teatteri&opppera pitää parin päivän loman mutta heti 26.12. alkaa taas esitykset.
Joulutorit on kivoja (Vaclavin aukio, vanhankaupungin aukio ja kaikki muutkin torit). Voi juoda svarakia, kuumaa punaviiniä, syödä tangossa kieputtaen paistettua kanelipullaa ja ihmetellä/ällötellä eläviä karppeja.
26.12. on muuten uintikisat siinä Zofin-saaren kupeessa. Mukava katsella kun toiset uiskentelee hyisessä Vltavassa... - Obecni Dum
Oltiin pari vuotta sitten joulu ja uusivuosi Prahassa, asuttiin huoneistohotellissa ja kokattiin ruoka itse. Siellä pätee sama sääntö kuin muuallakin Euroopassa joulun alla: osta ruokaa ajoissa koko pyhän ajalle ja kokkaa se itse. Aatto on vain Suomessa pyhä, muualla se on vasta joulupäivä, jolloin ihan kaikki on kiinni, usein myös tapaninpäivä on vielä puolikuollutta aikaa. Turistin kannalta joulupäivä on hieno, jollei suljetut ovet haittaa, silloin kaupunki on hiljaisimmillaan. Hyvin vähän autoja, hyvin vähän ihmisiä. Vain sinä ja parikymmentä muuta turistia.
- Timppa1307
Moi! Olin Prahassa 3 vuotta sitten syksyllä. Kaupunki on mahtava!!!!! Nyt olen menossa sinne samaan aikaan kuin sinäkin. Se mitä olen saanut selville siellä pitäisi kauppojen olla auki rajoitetusti joulun ainaka, mutta torielämän pitäisi olla OK säävarauksin.
Eiku Prahaan!
Timppa - Käynyt
Joulutorit ovat avoinna Prahassa tänä vuonna 28.11. - 1.1. Olimme käymässä tuolla pari vuotta sitten pitkän viikonlopun.
https://www.pragueexperience.com/events/christmas-markets.asp
Otimme auton vuokralle ja kävimme myös Brnon joulutoreilla, jotka ovat auki tänä vuonna näemmä 28.11. - 23.12.
http://www.czechtourism.com/e/brno-christmas/
Prahan torit eivät ole huonoja, mutta Brno oli jotenkin epäkaupallisempi ja paikallisempi. Brnon keskusta on niin pieni, että jos ottaa hotellin ihan keskustasta, niin ei tarvitse autoa vaan Prahasta voi hyvin pistäytyä Brnossa junalla tai bussilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123840MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5461626Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851298Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808