Joulu Prahassa

onko kokemusta?

Täällä olisi eräs nuori pariskunta suunnittelemassa joulunviettoa Prahassa. Onko kellään kokemusta tällaisesta matkasta?

Olemme lähdössä ensi kertaa Prahaan, onko matkailu joulun aikaan ko. kaupungissa kannattavaa? Alustavasti olemme suunnitelleet viipyvämme 23.-27.12. Mitä tuona aikana voi tehdä, vai onko kaikki paikat kiinni?

Kaikki tieto otetaan ilomielin vastaan!

5

3441

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prahan joulusta
    • ffflame

Kaupatym. on auki joulupäivää lukuunottamatta suht normaalisti. 25.12. on turistimestat, kapakat jne avoinna. Paikalliset viettää aattoillan kotona, oli jännä kokemus kulkea tyhjähköillä kaduilla jouluaattoyönä...

Tekemistä on saman verran kuin muulloinkin,
      kans. teatteri&opppera pitää parin päivän loman mutta heti 26.12. alkaa taas esitykset.

Joulutorit on kivoja (Vaclavin aukio, vanhankaupungin aukio ja kaikki muutkin torit). Voi juoda svarakia, kuumaa punaviiniä, syödä tangossa kieputtaen paistettua kanelipullaa ja ihmetellä/ällötellä eläviä karppeja.

26.12. on muuten uintikisat siinä Zofin-saaren kupeessa. Mukava katsella kun toiset uiskentelee hyisessä Vltavassa...

• Obecni Dum

Oltiin pari vuotta sitten joulu ja uusivuosi Prahassa, asuttiin huoneistohotellissa ja kokattiin ruoka itse. Siellä pätee sama sääntö kuin muuallakin Euroopassa joulun alla: osta ruokaa ajoissa koko pyhän ajalle ja kokkaa se itse. Aatto on vain Suomessa pyhä, muualla se on vasta joulupäivä, jolloin ihan kaikki on kiinni, usein myös tapaninpäivä on vielä puolikuollutta aikaa. Turistin kannalta joulupäivä on hieno, jollei suljetut ovet haittaa, silloin kaupunki on hiljaisimmillaan. Hyvin vähän autoja, hyvin vähän ihmisiä. Vain sinä ja parikymmentä muuta turistia.

• Timppa1307

Moi! Olin Prahassa 3 vuotta sitten syksyllä. Kaupunki on mahtava!!!!! Nyt olen menossa sinne samaan aikaan kuin sinäkin. Se mitä olen saanut selville siellä pitäisi kauppojen olla auki rajoitetusti joulun ainaka, mutta torielämän pitäisi olla OK säävarauksin.

Eiku Prahaan!

Timppa

• Käynyt

Joulutorit ovat avoinna Prahassa tänä vuonna 28.11. - 1.1. Olimme käymässä tuolla pari vuotta sitten pitkän viikonlopun.

https://www.pragueexperience.com/events/christmas-markets.asp

Otimme auton vuokralle ja kävimme myös Brnon joulutoreilla, jotka ovat auki tänä vuonna näemmä 28.11. - 23.12.

http://www.czechtourism.com/e/brno-christmas/

Prahan torit eivät ole huonoja, mutta Brno oli jotenkin epäkaupallisempi ja paikallisempi. Brnon keskusta on niin pieni, että jos ottaa hotellin ihan keskustasta, niin ei tarvitse autoa vaan Prahasta voi hyvin pistäytyä Brnossa junalla tai bussilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      73
      2328
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      36
      1912
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      100
      1201
    4. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      47
      965
    5. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      91
      892
    6. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      26
      837
    7. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      29
      700
    8. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      146
      692
    9. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      41
      685
    10. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      56
      598
    Aihe