juuri suomeen muuttanut

henttu

Olemme juuri muuttaneet Suomeen puhumme isän kanssa Ranskaa mutta hän osaa suomea ja äidin kanssa puhumme sekä Ranskaa että Suomea Haluaisin tietää että onko täällä suomessa Ranskankielistä ala-astetta vai kannattaako laittaa suoraan lapset suomenkieliseen kouluun lapset ovat tokalla ja kolmannella luokalla

4

1003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu missäpäin asutte

..eli helsingistä varmaan löytyy ranskankielistä opetusta...Itse tiedän, että ainakin Turussa vähäheikkilän ala-asteella voi valita ranskankielisen linjan, jolla osa opetuksesta tapahtuu ranskaksi...oma pikkuveljeni opiskeli siellä. Siitä on sitten mahdollisuus jatkaa juhanaherttuan yläasteella jossa sama linja jatkuu...näin oli siis n. 4-5 vuotta sitten Turussa...

• lapsillenne

ystäviä,laittakaa heidät suomalaiseen kouluun.Jos haluatte olla erikoisia ja erottua muista,etsikää ranskalainen koulu.

Itsekin kannattaa miettiä tällaisia asioita ennen kuin alkaa niistä kysellä.

• aish
        lapsillenne kirjoitti:

ystäviä,laittakaa heidät suomalaiseen kouluun.Jos haluatte olla erikoisia ja erottua muista,etsikää ranskalainen koulu.

niin, kyllä sieltä ranskalaisesta koulusta ihan hyvin ystäviä löytyy...ainakin pikkuveljelläni on laaja ystäväpiiri. Ei siellä mitään sen erikoisempaa ole. Ja rinnakkaisluokilla on ihan suomalaisia, niin kuin ranskanluokallakin, joten kaikenlaisia kavereita löytyy...

• yksinkertaista...?
        lapsillenne kirjoitti:

Eräs mun supisuomalainen kaverini kävi aikoinaan ranskalaisen koulun alusta loppuun, oli siellä muitakin suomalaisia. Ystäviä löytyi lisää myös urheiluharrastuksista, soittotunnilta ja naapurista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe