Äidin ulkonäkö

arvostelussa

Hammaslääkärissä ollessamme 5v. tyttöni seisoi jalkopäässäni itse maatessani hammaslääkärituolissa. Hän katseli sieltä tarkkasilmäisenä ja tokaisi "kyllä sä äiti sitten oot lihava!" ja mehän hammaslääkärin kanssa repesimme nauramaan, minä hiukan punastellen. Eipä tämä kuitenkaan mitään. Ollessani edelleen hammaslääkärin tutkittavana tyttöni tuli lähempää katsomaan ja taas hetken ihmeteltyään tokaisi "äiti sullahan on viikset!" ja taas nauroimme lääkärin kanssa, minä tosin entistä nolompana. Hammaslääkärintuolissa makoilu sai äidin näyttämään entistä leveämmältä ja kirkkaat valot paljastivat viiksikarvat, mutta lapsen suustahan se totuus aina tuleekin =D
Kotona tyttöni myös joka kerta kun olen pukenut tietyt pystyraidalliset yöhousut jalkaani huomauttaa äisin pulleista reisistä ja erityisesti näyttää ulkoreisiä eli näitä ns. satulalaukkuja. No juuh kyllähän tuota ylipainoa äidiltä löytyy, kyllä tyttö on ihan oikeassa ;)

Kotona nämä ulkonäkökommentit useimmiten huvittavat, mutta muiden ihmisten läsnäollessa ne kyllä saavat äidin punastumaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

9

2256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuohon

      kannattaisi ehkä jo puuttua, ettei vaan opi että arvostelu on normaalia... Mistä hän muuten on tuollaisen tavan edes oppinut? Jos lapsi ei koskaan kommentoi muuta kuin ulkonäköä; kehuu tai haukkuu vain sitä - ei esimerkiksi sano koskaan, että voi kun äiti on niin ihanan lempeä tms., niin kannattaisi ehkä jo huolestua lapsen arvomaailmasta ja alkaa opettamaan uudenlaista suhtautumista maailmaan ja sen "ihmeisiin".

      • alkup.

        Toki lapseni myös kehuu äitiä, äidin luonnetta jne. Nämä kirjoittamani kommentit ovat yksittäisiä tapauksia ja vastaavia kommentointeja ei juurikaan ole tapahtunut -ehkä juuri siksi ne ovat enemmänkin huvituttaneet minua. Niin ja kuten kirjoitin, ei lapseni minua ole jatkuvasti "haukkumassa", vaan on ollut joitakin tilanteita esim. juuri tuo hammaslääkärituoli jossa varmaan monikin ihminen näyttää jalkopäästä katsottuna normaalia leveämmältä/isommalta pienen ihmisen silmissä,joka on sitten saanut pienet ajatukset liikkeelle ja ajatukset tietysti sanoiksi. Toki opetan lapselleni että muita ihmisiä ei arvostella ulkonäön perusteella, enkä hänen koskaan ole niin nähnyt/kuullut tekevänkään. Eikä hän muutenkaan ole mikään "pinnallisimmasta" päästä oleva tyttönen.

        Mielestäni tartuit nyt siis hieman kärkkäästi viestiini, jonka tarkoitus oli olla huvittava omalla tavallaan -ei närkästystä herättävä. Jos tyttöni kertoo minulla olevan pulleat reidet, en tosiaankaan ala huolestumaan hänen arvomaailmastaan tai yleisesti suhtautumisesta maailmaan, kuten kehoitit. Lapseni on kaikin puolin fiksu tyttö, joten jätetäämpäs tuollaiset arvostelut jonnekin kasvatus palstoille -täällä keskustellaan siitä mitä lapsi on suustaan päästänyt :) ...Ymmärrän toki kuitenkin huolesi ;)


      • taas..

        voisit sinä jo lopettaa tuon viisastelun ja rivien välistä omien johtopäätösten tekemisen. Eihän tän palstan tarkoitus nyt oo kertoilla, mitä KAIKKEA lapsi elämänsä aikana sanoo, miten kehuu äitiään ja muita ihmisiä, vaan täälä on tarkoitus kertoa mitä hassuja kommentteja lapselta on tullut KAIKEN MUUN sanomansa lisäksi.

        Jos lapsi nyt omaa äitiään ääneen joskus arvostelee, ei siinä ole mitään pahaa eikä tarkoita sitä etteikö lapsi ymmärtäisi mistään muusta mitään.

        Lapsilla nyt on tapana laukoa kaikki ajatukset ääneen. Harmi jos sun lapsilta on se oikeus pidätetty, taitaa heistä tulla muutenkin pidättyväisiä ja häiriintyneitä kersoja. :)


      • näitä

        jotka ei ymmärrä mitää ja maalaavat heti piruja seinille.
        LAPSET SANOVAT HELPOSTI MITÄ AJATTELEVAT.. ei se tarkoita että niissä olisi jotain vikaa.


    • minäkin joskus aikoinaan

      pikkuveljeni pienenä sanoi minulle että onpas sulla isot reidet! : ) heh!

    • isäx2

      Makoilin sohvalla pää käsinojalla, jolloin kaksoisleukani oikein korostui kun poikani tuumasi aikansa minua katseltuaan ja kaulaansa koiteltuaan: Isä, mun pää ei ole vielä kasvanut kokonaan kiinni, niinkuin sinulla"...

      • Nekku

        Repesin kunnolla :D


      • **U**

        *REPS* Loistava oivallus!


    • minä vain.

      Minuakin on joskus arvosteltu, mutta kylläkin oma pikkuveljeni joka on minua 9vuotta nuorempi..

      Olin tässä joku aika sitten "hieman" lihonut ja menin käymään äidilläni kylässä.
      Pikkuveikkani tuli ovelle vastaan ja aikansa katseltuaan minua hän tokaisi:
      - Sisko hei, sie oot lihonut aika paljon
      - No kiitos vain, niinhän minä olen
      - Mutta ei se mitään, mie rakastan siuta silti ihan hirveesti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1689
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1598
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1179
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1134
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      7
      1028
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      981
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe