Tämä teos jäi mieleen lukioajoista maailmankirjallisuuden kurssilta. Se ei kuulunut omaan raportoitintialueeseeni. Milloinkaan en ole törmännyt yhtä suoriin seksuaalisiin ilmauksiin romaanissa. Kravun kääntöpiirin kuvaukset ovat yhtaikaa sovinistisia että myös mielenkiintoista luettavaa.
Kommentteja?
Henry Miller
3
2269
Vastaukset
- Harms
Millerillä on myös kirja nimeltä:Opus pistorum. Kravun ja kauriin kääntöpiirit ovat seksuaalikuvauksessaan aika maltillisia siihen verrattuna. Kirjana Kravun kääntöpiiri on ihan luettava, luulisin että juuri sen seksin takia siitä on tullut maailmankirjallisuudessa jonkinlainen "klassikko"
- MiimuXi
sukeltaa syvemmälle eroottisen rakkauden kuvauksiin kirjallisuudessa, hyvä lähdeteos olisi esimerkiksi "100 tarinaa tulipunaisesta kukasta,Decameronesta Emmanuelleen." Valikoima eroottisia tekstejä. Suomalaisista kirjailijoista teoksessa esiintyy esimerkiksi Veijo Meri. Miller löytyy myös.
- Johnny Rocker
Kravun kääntöpiiri sisältää vapautunutta seksuaalisuutta. Mutta samalla siinä on kaikki maailman hienoimmat filosofiat puettuna hienoon kirjallisuuden muotoon. Mahtava kirja. Parempi kuin raamattu. Sisältää hienoa moraalista ja eettistä pohdiskelua. Nuorena miehenä kannoin sitä aina mukana. Sen voi lukea romaanina. Mutta sitä voi selata ja joka sivulta löytyy hienoja viisauksia. Unohtumaton mestariteos. Seksuaalinen kuvaus on vain pisara meressä tässä kirjassa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 973533
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232872Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122431- 431875
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421623Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411555- 321547
- 281350
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201316- 951191