Nähä milloin minäkin pääsen oikein lehtien otsikkoihin ( kuolemantuottamus) meinaan nääs ko tuo pistoolirata jossa käyn muutaman kerran viikossa ampumassa on sellainen että melkein aina joku sauvakävelijä tulee penkan takaa ja huutaa että älä ammu! Ja se on pistoolirata, asiassa on se huono puoli että siellä pistooliradalla ei yleensä ole muitakuin minä ja niitä sauvakävelijöitä paljon enempi, eli jos valitan asiasta niin rata luultavasti suljetaan sauvakävelijöiden turvallisuuden vuoksi mutta sen jälkeen mulla ei ole paikkaa missä ampua, tämä juttu on tosi.
Saas
5
723
Vastaukset
Siinä tietysti enemmän jännitystä, meinaan tässä mun harrastuksessa mutta kun siinä voi tulla iso vahinko, no onneksi mulla on luvat kunnossa ja ammun pistooliradalla eli kaiken järjen mukaan mua ei voida tuomita jos vahinko tapahtuu mutta siltikkin....??
- saman oloinen
Tilanne on meidänkin kotiradalla. Siellä pyörii ympäristössä kaikennäköistä hiihtäjää tai marjanpoimijaa. Useampana päivänä on jouduttu pitämään rata kokonaan kiinni, kun lähistöllä on suunnistuskisat ja porukkaa metsässä eksymässä.
Toinen juttu onkin se, että radalla ei myöskään ole minkäänlaista valvontaa noina kisa-aikoina, joten sinne saattaa tulla joku luvaton ampuja. Radan käyttäjien kannalta ikävää, jos tuollainen luvaton tuhraaja sattuisi osumaan väärään maaliin.
Radan ympärillä on kyllä muutaman metrin välein aika suurella säteellä ilmoitus ampumaradasta, mutta näyttää siltä, ettei ihmisten katseet kohdistu niihin, vaan karttaan tai maan marjoihin. - olla vaikkua
saman oloinen kirjoitti:
Tilanne on meidänkin kotiradalla. Siellä pyörii ympäristössä kaikennäköistä hiihtäjää tai marjanpoimijaa. Useampana päivänä on jouduttu pitämään rata kokonaan kiinni, kun lähistöllä on suunnistuskisat ja porukkaa metsässä eksymässä.
Toinen juttu onkin se, että radalla ei myöskään ole minkäänlaista valvontaa noina kisa-aikoina, joten sinne saattaa tulla joku luvaton ampuja. Radan käyttäjien kannalta ikävää, jos tuollainen luvaton tuhraaja sattuisi osumaan väärään maaliin.
Radan ympärillä on kyllä muutaman metrin välein aika suurella säteellä ilmoitus ampumaradasta, mutta näyttää siltä, ettei ihmisten katseet kohdistu niihin, vaan karttaan tai maan marjoihin.koska yleensä ampuessa tulee kohtalaisen paljon ääntä ja ratoja on perustettu hyvin harvoin, yleisesti ne ovat olleet kymmeniä vuosia samassa paikassa ja kaikkien paikkakuntalaisten tietämiä.
Myös se ihmetyttää että mihin katosi se lyijyvouhotus jota joku vuosi sitten oli kyllästymiseen asti.
Ehkä se että huolimatta ratojen kymmenien vuosien ja kymmenien tonnien lyijykuormasta niin ei ole ollut julkisuudessa yhtään juttua jossa olisi todettu pohjaveden saastuneen ja se radan muutaman sadan metrin alue on itsessään hyvin pieni marjanpoiminnan kannalta.
Itselläkin on kokemusta asiasta; joitain vuosia sitten kivääriradalla havaitsin taululle mennessäni suureksi hämmästyksekseni että noin parinkymmenen metrin päässä taululinjan tasalla ja välittömästi rata-alueen piikkilangan vieressä oli vanhempi pariskunta sankojen kanssa.
Ja minä ammuin 53R:llä täystehoisia metsästyspatruunoita joten suupamaus ja luodin läjähdys penkkaan oli varmaan melkoinen elämys niin läheltä. Ehkä juttu oli juuri siinä: Jännitys. En viitsinyt ruveta melskaamaan vanhoille ihmisille joten lopetin ammunnan siltä päivältä.
- Jaana_Jaakko
muutenkin liikaa, antaa paukkua vaan.
Lirpssilurpsirsisskukkuu- Kivääri95
Jaana-Jaakko olet erittäin hirveä ihminen, ei edes vitsillä saisi tuollaisia sanoa, ihmisiähän hekin. Heillä vain sattuu olemaan harrastus jossa liikutaan sauvojen tukiessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686827
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes552235- 562108
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se601219- 551211
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521210Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141091Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384948Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947