Laitetaanpa threadi tännekin...
Ostin n. 5 vkoa sitten mallin Anysee E30 C Plus.
Anysee -laitteista oli ja on yhä valtavasti threadeja ja kahlailin niitä läpi tuntikaupalla ennen ostoa. Loppujen lopuksi tulin johtopäätökseen, että suurin osa - varsinkin purkkeja eniten haukkuneista - eivät olleet viitsineet juuri edes vilkaista troubleshoot -ohjeita tai esim Afterdawnin threadien (http://fin.afterdawn.com/) hyviä ohjeita ja jos olivat, hyvin pinnallisesti. Vain joitain ratkaisemattomia oli tuolloin, joten uskaltauduin kauppaan. Nyt muutaman viikon jälkeen kokemukset:
0) Tausta & asennus
- koneeni on muutaman vuoden vanha mopokone AMD Athlon XP3200 (2,2GHz),1G RAM,ATI Radeon 9250 128Mt DDR AGP, WinXP SP2. Varsinkin näytönohjainta epäilin aluksi kovasti...
- asensin kokeeksi rompun version ja siinä oli kuin olikin ongelmia, joihin kaikkiin löytyi ratkaisu täältä: http://anysee.fi/tuki.html
- vanha versio pois ja uusi tilalle ja laite pelasi hyvin
1) Hardware
- ei ongelmia, huomaamattomuudessaan meni jopa läpi viihde-eketroniikkakammoiselle avopuolisolle ;)
- kaukosäädin on hyvin asiallinen toisin kuin monien boksien lähinnä lelukauppaan kuuluvat rojut
2) Firmware
- ei tunnistettuja ongelmia
3) Software
- toiminnot löytyvät, mutta käytettävyys on mielestäni kehnonlainen.
- N. 5 kerran harkoittelun jälkeen 7 vuotias poikani osasi käynnistää ohjelman ja nauhoittaa EPG:stä haluamansa ohjelman. Erittäin hyvä oppimistesti, mikä kertoo paljon!
- Joitain ärsyttäviä pikkuvirheitä ulkoasussa yhä päivityksistä huolimatta, mm. kielikäännökset
- ohjelma on kaatunut totaalisesti kerran, ei kaatanut kuitenkaan käyttöjärjestelmää ja käynnistyi uusiksi normaalisti
4) Yhteensopivuus yms. systeemitason ongelmat
- ainoastaan näytönohjaimen kanssa oli todellista vääntöä, sillä ATIni on surkea, mutta sain lopulta kokonaisuuden käytettävyyden tyydyttäväksi. Nyt Anyseen käynnistyessä kone menee ns. teatterimoodiin suoraan ja kuva skaalautuu oikein telkkariin (kytkentänä telkkarin SCARTiin S-videopiuhalla adapterin avulla). Uskoisin, että uudemmilla ohjaimilla vastaavaa ei tule eteen.
5) Tuki
- Hyvin asialliset suomenkieliset sivut
- Nopea reagointi valmistajalta (kysyin mahdollisesta Linux tuesta tulevaisuudessa)
6) Johtopäätökset
Ainakin tämä malli on ihan ok laite ja lunasti lupauksensa ja hintansa. Jos et tunne PC-maailmaa tarpeeksi, etkä halua käyttää harjoitteluun aikaa tai kärsivällisyys ei riitä, älä osta PC:hen liitettävää digiboksia, sillä viilaamiselta tuskin täysin välttyy 100% varmuudella. Jos tulee ongelmia, käytä valitusthreadeihin kuluva aika aiheen opiskeluun ja laita threadi liikkeelle vain jos todella uskot löytäneesi jotain oikeasti uuden ongelman. Ja siinä tapauksessa myös tieto valmistajalle!
Anysee E30 Plus
17
1196
Vastaukset
- päällä ja
ja ääni säröytyy kunnes katoaa.
Takaisin kauppaan ja uusi tilalle - sama homma ja takaisin.- käytössä 5 vkoa
Onko vika rajattu kyseiseen boksiin? Jos ei esim. kaveripiiristä löydy vapaaehtoista testaajaa, pistä liikkeessä asentamaan laite johonkin liikkeen koneeseen.
Jos toistuu liikkeessä ja vielä kahdessa boksissa, on kyseessä varmaan HW vika kyseisessä valmistussarjassa. Pura kauppa, ellei ole osoittaa toimivaa laitetta. Itse en lähtisi ennen kuin asentavat liikkeessä ja näyttävät toiminnan jollain koneella.
Ääniprobleemista löytyy näköjään viestiketjuja googlaamalla, mutta vaikea sanoa, ovatko samaa sukua. Oletko katsonut hakumoottorilla sivustolta http://keskustelu.afterdawn.com?
- tekstitykset
näkyy telkkarissasi varmaan loistavasti Anyseellä?
- käytössä 5vkoa
Anyseen uusin ohjelmaversio ei ilmeisesti vieläkään osaa asentaa tekstitysasetuksia kunnolla. Olettaen, että olet kokeillut sitä viimeisintä?
Noh, joku tuossa jo postasikin linkin, kokeile sitä. Itselläni toimi ko. tempun jälkeen mainiosti. kiitos kysymästä kirjoitti:
näytöllä, EI TELKKARISSA!!! Windows ei katsos tue tekstitystä?
- ja teatterimoodiin
eisenreich kirjoitti:
näytöllä, EI TELKKARISSA!!! Windows ei katsos tue tekstitystä?
Ei Windows tiedä mitää tekstityksestä. Anyseen sovelluksen (tai joku muu vastaava sovellus) pitäisi tietää. Windows hallitsee näytönohjainta sen ajurien kautta. Näytönohjain raukka tekee mitä käsketää, tai ainakin yrittää ;)
Minulla oli vastaavanlainen ongelma. Oireet oliva kahden yhdistelmä: ensin näkyi kuva normaalisti monitorissa ilman tekstiä, TV musta. Sitten sain tässä ketjussakin linkatuilla ohjeilla tekstin ja ao. ohjeilla kuvan, mutta ei tekstiä TV:ssä.
Usko meinasi mennä kun hoksasin eräästä Suomi24 viestiketjusta saamani vinkin perusteella, että viimein kuvasuhde (ja myös resoluutio siinä sivussa) oli väärä ja teksti peittyi TV-ruudun ulkopuolelle.
Lue huolellisesti tämä:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564
Luvussa 2 neuvotaan ATI, joka puri kohdalleni.
Tarkista sitten kuvasuhde; missä moodissa sen suhteen näytönohjaimesi ajuri on ja missä taas Anyseen ohjelma. - toimi aloittajan
ja teatterimoodiin kirjoitti:
Ei Windows tiedä mitää tekstityksestä. Anyseen sovelluksen (tai joku muu vastaava sovellus) pitäisi tietää. Windows hallitsee näytönohjainta sen ajurien kautta. Näytönohjain raukka tekee mitä käsketää, tai ainakin yrittää ;)
Minulla oli vastaavanlainen ongelma. Oireet oliva kahden yhdistelmä: ensin näkyi kuva normaalisti monitorissa ilman tekstiä, TV musta. Sitten sain tässä ketjussakin linkatuilla ohjeilla tekstin ja ao. ohjeilla kuvan, mutta ei tekstiä TV:ssä.
Usko meinasi mennä kun hoksasin eräästä Suomi24 viestiketjusta saamani vinkin perusteella, että viimein kuvasuhde (ja myös resoluutio siinä sivussa) oli väärä ja teksti peittyi TV-ruudun ulkopuolelle.
Lue huolellisesti tämä:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564
Luvussa 2 neuvotaan ATI, joka puri kohdalleni.
Tarkista sitten kuvasuhde; missä moodissa sen suhteen näytönohjaimesi ajuri on ja missä taas Anyseen ohjelma.tilanteessa, vain silloin jos on uusi televisio jossa on dvi tai hdmi-liitin jolloin TV toimii monitorina mikään softa ei vie S-VHS-kaapelin läpi YLE:n tekstejä ei ATI eikä muutkaan. Tätä on koittanut asaintuntijatkin en pelkästään minä.
- ja teatterimoodiin
toimi aloittajan kirjoitti:
tilanteessa, vain silloin jos on uusi televisio jossa on dvi tai hdmi-liitin jolloin TV toimii monitorina mikään softa ei vie S-VHS-kaapelin läpi YLE:n tekstejä ei ATI eikä muutkaan. Tätä on koittanut asaintuntijatkin en pelkästään minä.
Minulla uudempi PC ohjaimineen ja myös TV - siis monitorina, kuten totesit. Ja tekstit toimii. Itse asiassa koko systeemi vanhaa nauhuria lukuunottamatta digitaalinen Onkyon viritinvahvaria myöten, joka nielee signaalit ja tekee vielä signaaleille "upconversiot".
Toivottavasti aloittaja palaa tähän, jos vielä löytää tänne näköjään hengästyttävästi kasvavan digiviestityksen joukosta... - käytössä 5vkoa
toimi aloittajan kirjoitti:
tilanteessa, vain silloin jos on uusi televisio jossa on dvi tai hdmi-liitin jolloin TV toimii monitorina mikään softa ei vie S-VHS-kaapelin läpi YLE:n tekstejä ei ATI eikä muutkaan. Tätä on koittanut asaintuntijatkin en pelkästään minä.
En maininnut tekstityksestä aloituksessa. Se oli puute, myönnetään. Tosin en ollut asiaa huomannut, sillä en edes muista, koska olisin YLEä katsonut, varsinkaan tämän maksukorttipaikallisen laitteen oston jälkeen. Testailujen aikana kokeilin myös YLEä, mutta käyttelin sattumalta silloin monitoria.
Näillä muilla vastaajilla lienee uudemmat PC:t ja telkkarit.
Tuonkaan puutteen jälkeen en laske Anyseen arvosanaa kuin miinuksella. Perustelut: Useimmilla ostajilla on minun rautaani varmasti uudempia ja ko. ongelman esiintymistiheys siis laskee laitekannan uusiutuessa.
Laite on yhä muuhun PC-maailman *tarjontaan nähden* aivan hintansa väärtti. Varsinkin laitteiden firmwaren ja softwaren osalta kaikki ovat keskeneräisiä, puhumattakaan käyttiksistä. Toin esiin erityisesti SW ongelmat sekä varoitin viilaustarpeesta. Samalla heitin haasteen laitteen ilman esiopiskelua ostaneille ja vartin päästä sitten palstoilla ihan-paska -tyyliin ruikuttajille, että miettisivät vähän etukäteen ja näkisivät edes googlen verran vaivaa.
- hobottajan baljastaja
Käytä mieluummin maksullista mediaa tuotteiden mainostamiseen.
- päinvastoin
hopotustako?? mieti vähän ennen kuin "baljastat" itsesi hölmöksi.
kaverilla on varmaan vaan hannu hanhen tuuri kun toimii. tai sitten sitkeämpi kuin esim. minä, en tosiaan viitsisi nähdä vaivaa. - höpöhöpöttäjä
Eihän tämä myy vaan karkoittaa!!
Anyseen softan käytettävyys on todella syvältä,olen samaa mieltä. Mutta muuten laite kyllä pelaa virittelyn jälkeen.
- mutta myös tuuria
Minulla toimii myös, mutta vaiva oli sinun asennus- ja debuggausongelmiisi verrattuna kolminkertainen. Tosin ostin monta päivitystä sitten. Ehkä saavat kuntoon revikassa 3.x
- joten vaihdan
Harmi, kiva vitkutin jo parin kuukauden ajan käytössä. Mutta vaihtoon menee linuxcomp.netistä löytämääni laitteeseen. Windows kun saa viimein lopulliset lähtöpassit dualbuuttikoneestani.
Anyseeltä ei lupailtu projektia Linux-ajureille lähiaikoina.- jkaart
Mulle taas sanoivat että tuosta laitevalmistajan julkaisemasta SDK:sta pitäs pystyä jotenkin pyöräyttää ajurit linuksiin...
Ku sais vielä jostain ohjelmoijan ohjelmoimaan nämä ajurit niin ois hyvä?! ;) - ottanut koppia
jkaart kirjoitti:
Mulle taas sanoivat että tuosta laitevalmistajan julkaisemasta SDK:sta pitäs pystyä jotenkin pyöräyttää ajurit linuksiin...
Ku sais vielä jostain ohjelmoijan ohjelmoimaan nämä ajurit niin ois hyvä?! ;)Jees, sama vastaus heiltä, eli EIVÄT PROJEKTOI LINUX-AJURIKEHITYSTÄ, mutta tarjoavat kehitysrajapinnan ja toivovat yhteisön ottavan kopin. Joitain Perinteiseen tyyliin tähän tarvitaan a) volyymia myyntiin b) näyttöä tämäntyyppisen tuoteperheen kehityksen ja myynnin jatkuvuudesta c) mielellään samantyyppinen rajapinta eri valmistajien kesken (vrt. printterit, skannerit ...) c) yhteisön mystinen kipinä, mikä onkin sitten ihan oma juttunsa. Kiinnostus herää joskus kohtien a ja b "lakien" vastaisesti, heh. Joku guru vaan saa päähänsä aloittaa ja lumipallo lähtee liikkeelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972008- 981468
- 1121177
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51867
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36812
- 33723