Reittiehdotuksia?

Fiat Punto

Tarkoitukseni on ajaa Toscanassa ja Umbriassa muutaman päivän kiertoajelu lokakuun alussa. Voisitteko suositella jotakin ajoreittiä, jonka varrelta löytyy erityisen kauniita maisemia? Olen tulossa Parman suunnalta ja palaan Bolognaan.
Jos mielessänne on jokin viihtyisä ja edullinen majapaikka (huippumaisemissa), niin kertokaa. Tiedän, että aikaa pitäisi olla vähintään viikko mutta tällä kertaa se ei ole mahdollista. Jossain paikkakunnalla on tarkoitus yöpyä kaksi peräkkäistä yötä.
Nettivaraamoista tulee sellainen liuta majoituspaikkoja, että niiden välillä on vaikea arpoa.

4

1790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erityisen kauniita ovat maisemat Ascianosta Abbadia di Monte Oliveto Maggioreen: uljaat, laajat näkymät, joita reunustavat siintävät kukkulat. Myös Montalcino-San Quirico d'Orcia-Pienza-Montepulciano -väli on huikaisevan kaunis. Yleensäkin nuo seudut Chianan ja Orcian laaksoissa ovat uskomattoman kauniita, juuri sitä upeinta Toscanaa. Ja kannattaisi viipyä päivä pari niissä upeissa kukkulakaupungeissa, joita näillä seuduin on lukuisia.
      Viihtyisä ja edullinen majapaikka huippumaisemissa löytyy Pienzasta, kun kävelee Corso Rosselinoa Piazza Pius II:lta muutaman kymmenen metriä Porta al Praton suuntaan; kadun vasemmalla puolella kookkaan porraskäytävän edessä kyltti, jossa tarjotaan kahden hengen huoneita aamiaisineen 55 eurolla. Paikka on helppo löytää, sen omistajan kanssa on helppo asioida, kaikki toimii. Upeat neljä metriä korkeat huoneet renessanssitalossa. Illemmalla voi sitten katsella upeita maisemia Via del Casellolta ja ostella pecorinoja Corson varrelta - ah, ne tuoksut! Seuraavana päivä ajella sitten Montalcinoon, josta on syytä ostaa runsaasti Brunello di Montalcinoa.

      • Fiat Punto

        Kiitos vastauksesta. Palaan vielä asiaan.


      • Fiat Punto (upgraded to MB ...

        Palasin juuri Toscanasta, jossa kiertelin 3 päivää. Nähtävää riittää ja maisemat ovat maalauksellisia. Lämpötilat päivällä edelleen n. 25 C, yöllä viileätä. Hyödynsin tältä palstalta saamiani vihjeitä eli vielä kerran kiitokset Signorellille hyödyllisestä vastauksesta kysymykseeni.
        Pienza on upea pieni kukkulakaupunki. Näkymät muurin reunukselta laaksoon ovat hengästyttäviä.
        Löysin myös pikkuhotellin Corso Rosselinolta. Jos joku muu etsii sitä, niin annan tarkemman ohjeen: katunumero on 99 ja torilta lähdetään Porta al Ciglion suuntaan (ei Pratolle). Vanha rouva ei puhunut lainkaan englantia ja minä en ole vahvoilla italian kielessä - silti järjestyy. Huoneita on vain kolme, joten minulla oli tuuria kun sain niistä yhden. Viimeinen huone täyttyi hetkisen minun jälkeeni. (Navigaattoriin ei em. osoitetta kannata laittaa, sillä katu ei kapeutensa puolesta sovellu autoiluun. Osoitteeksi voi laittaa esim. Via Mencattelli tai Viale E. Mangiavacchi ja jättää auto sinne. Kävelymatkaa ydinkeskustaan on vain 150 metriä!)

        Asciano-Montalcino välillä piti pysähtyä useita kertoja - ottamaan valokuvia. Tässä vaiheessa vuotta suurin osa pelloista oli kynnettynä ja yleisväri oli maalajin mukaan ruskeankeltainen. Miltähän siellä näyttää kun viljat ovat oraalla ja kaikki vihertää? Onko maaliskuun loppupuoli (jo)sopiva ajankohta säiden puolesta? Haluaisin välttää suurimmat turistiruuhkat ja kuumuuden.

        Seuraava kohde Italiassa on Rooma - eikä tarvitse odottaa kauan! Edellisestä käynnistä Ikuisessa kaupungissa on kulunut yli 16 vuotta.


      • Fiat Punto (upgraded to MB ... kirjoitti:

        Palasin juuri Toscanasta, jossa kiertelin 3 päivää. Nähtävää riittää ja maisemat ovat maalauksellisia. Lämpötilat päivällä edelleen n. 25 C, yöllä viileätä. Hyödynsin tältä palstalta saamiani vihjeitä eli vielä kerran kiitokset Signorellille hyödyllisestä vastauksesta kysymykseeni.
        Pienza on upea pieni kukkulakaupunki. Näkymät muurin reunukselta laaksoon ovat hengästyttäviä.
        Löysin myös pikkuhotellin Corso Rosselinolta. Jos joku muu etsii sitä, niin annan tarkemman ohjeen: katunumero on 99 ja torilta lähdetään Porta al Ciglion suuntaan (ei Pratolle). Vanha rouva ei puhunut lainkaan englantia ja minä en ole vahvoilla italian kielessä - silti järjestyy. Huoneita on vain kolme, joten minulla oli tuuria kun sain niistä yhden. Viimeinen huone täyttyi hetkisen minun jälkeeni. (Navigaattoriin ei em. osoitetta kannata laittaa, sillä katu ei kapeutensa puolesta sovellu autoiluun. Osoitteeksi voi laittaa esim. Via Mencattelli tai Viale E. Mangiavacchi ja jättää auto sinne. Kävelymatkaa ydinkeskustaan on vain 150 metriä!)

        Asciano-Montalcino välillä piti pysähtyä useita kertoja - ottamaan valokuvia. Tässä vaiheessa vuotta suurin osa pelloista oli kynnettynä ja yleisväri oli maalajin mukaan ruskeankeltainen. Miltähän siellä näyttää kun viljat ovat oraalla ja kaikki vihertää? Onko maaliskuun loppupuoli (jo)sopiva ajankohta säiden puolesta? Haluaisin välttää suurimmat turistiruuhkat ja kuumuuden.

        Seuraava kohde Italiassa on Rooma - eikä tarvitse odottaa kauan! Edellisestä käynnistä Ikuisessa kaupungissa on kulunut yli 16 vuotta.

        Hyvä kun löysit majapaikan; tottakai Cigliolle päin, anteeksi!
        Ne maisemat ovat vihreimmillään ehkä huhtikuulla; kuun alku saattaa olla koleaa, loppukuussa yleensä jo helteistä. Kauniit ne maisemat ovat minun mielestäni loppukesän keltaisena tai syksyn ruskeanakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe