Kuolinisku Kristiinankaupungille

pettynyt asukas

Nyt alkoi lopun alku Kristiinanlle, kun kunnanisät päättivät ryhtyä tekemään yhteistyötä terv.huollon asioissa Närpiön, Korsnäsin ja Maalahden kanssa. Eipä paljon jää elintilaa enää suomenkielissille, pian Krs ja naapurikunnat voivat muodostaa reservaatin suomenruotsalaisille, Korsnäshän jo on maailman ruotsinkielisin kunta!
Rkp odottaa kieli pitkällä liittymistä ko. kuntien kanssa yhdeksi, isoksi kunnaksi, silloin häviää viimeisetkin palvelut suomenkielisiltä.
Taidanpa mennä laittamaan kämpän myyntiin ja karistan tomut tämän kaupungin jaloista.

6

1963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauhajokinen

      Kunhan et vaan tuu Kauhajoelle...itkupilli!

    • pärkkele erik

      heehhhheee ,heeeeee rantaruottalaiset,,minkki nussi,hehhh

    • olikaan

      se kun lehdissä kirjoitettiin, että jotakuta valtuutettua olisi painostettu ja hänen äänensä oli sitten ratkaiseva. Minkälaista poliittista menoa siellä oikein on? Suomenkielisten olot eivät varmaan parane tällä päätöksellä.

    • entinen paluumuuttaja

      Olen samaa mieltä kaupungin saamasta kuolin iskusta ja tähän yhtyy myös mieheni. Ulkopaikkakuntalaisten on vaikea uskoa näitä meidän ja suomenruotsalaisten välisiä juttuja. Meille monet naureskelleet, että eihän tuollaista "keskiaikaista" meininkiä voi ollakaan...

      Ainahan tuo Rkp on vaikuttanut kaikkiin asioihin enemmän kuin moni uskookaan, mutta nyt oli todellinen vesiperä. Mielessämme on siintänyt muutto kotikonnuille, mutta täytyy sanoa, että enään ei olla niinkään varmoja. Ilmaan on heitetty, että kaikki palvelut eivät siirry vain Närpiöön vaan pääpaikaksi pestattaisiin Kosnääsiä! Että Heido vaan! EVVK! Taidamme houkutella koko suvun muuttamaan pois kuntarajojen sisäpuolelta. Ehdottaisin, että aidattaisiin ruotsinkieliset omaan loossiin, koska sitähän he haluavat "oman valtakuntansa, eroon suomenkielisistä!

      Mitähän pirun järkeä oli neuvotella monta päivää kunta-asioista kauhajokirintaman kanssa ja sitten tunnin aikana oltiinkin jo käännetty kelkka pohjoiseen, jonne ei ollut neuvottelusta tietoakaan. Mutta eipä kai näitä tavallinen "suomenkielinen" voi ymmärtääkään...

      Toivon vain sydämestäni, että saamme pitää nykyisen Kaupunginjohtajan, RKP:n toilailuista huolimatta :O)

      Harmittaa, kun nämä "ystävämme" eivät edes halua markkinoida idyllistä kaupunkiamme turisteille (siis varsinkaan suomenkielisille ja kumpiakohan tässä Suomen maassa on enemmän), etteivät vaan joudu suomenkielisten jalkoihin.

    • pettynyt ostaja

      Kaupunki todella tekee kuolemaa, eipä täällä pyöräkaupassa myydä muita kuin trollaattoreja, joten keitä tänne vanhusten jälkeen jää.
      Me muutimme tänne hyväuskoisina hölmöinä, ei sitä ulkopaikkakuntalaisena osanut, eikä uskonut tälläista olevan olemassa.
      Yritettiin jo myydä kämppääkin pois, mutta ei ole toista niin hölmöä kuin me.
      Jos antaisi puoli-ilmaiseksi, niin ehkä joku ostais.
      Keitä nämä suomalaiset ruotsinkieliset oikein ovat, ennen luulin niitä samanlaisiksi kuin me suomalaiset, mutta taitavat olla jotain mutantteja väliltä ruotsinkieli-suomalainen

      • ismipeikko

        ny niin kuollu ku suomalaiset korvataan pakolaisilla


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe