Finskin työhönotto-lääkärintarkastus

mitä siellä tehdään?

Jos pääsee rekryn 3. vaiheen läpi ja siitä vielä finaalilääkärintarkastukseen mitä kaikkea siellä katsotaan. Tehdäänkö sama lekurintarkastus kuin rekrypäivään mennessä piti olla, eli punnitukset, mittaukset, hemoglobiinit,verenpaineet ym. Vaiko tsekataanko jotain muuta? Vai onko enempi "haastattelutuokio"?

17

2582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sari81

      Mutta ainakiin huume testi, en muuta tiedä. Tämä on ainakin kaikilla yhtiöillä.

    • ...

      mm. näkö, kuulo, keuhkot, tasapaino, ekg, virtsa ja verinäytteet jne.
      Luulisi, että Finnairkin teettäisi melko tarkan terveystarkastuksen.

      • Mitä, mitä...

        Mitäköhän ne verestä & virtsasta katsoo? Mahdollisen huumeiden käytön tietysti, mut mitä muuta...???


      • verenkuvat
        Mitä, mitä... kirjoitti:

        Mitäköhän ne verestä & virtsasta katsoo? Mahdollisen huumeiden käytön tietysti, mut mitä muuta...???

        Kyseessä on ihan normaali, vaikkakin todella kattava työhönottotarkastus. Nykyaikana huumetestit, kuulotestit, näkötestit ja jopa kuntotestit ovat rekrytoinnissa aivan tavallisia.

        Jopa normaaliin toimistoduuniin joutuu monessa paikassa käymään tarkoissa syyneissä ja vasta sen jälkeen tarjotaan se shoppari allekirjoitettavaksi.


      • myös....
        Mitä, mitä... kirjoitti:

        Mitäköhän ne verestä & virtsasta katsoo? Mahdollisen huumeiden käytön tietysti, mut mitä muuta...???

        Sekä lääkkeet joita verestäsi löytyy ja pitääkö ne paikkaansa terveyskyselyssä mainitsemiisi lääkkeisiin.

        Viime vuonna kuulemma loppupelissä tippui porukkaa juuri tuon takia eli ei ollut esim ilmoittanut masennuslääkkeen käytöstä.
        Sitä sitten oli kuitenkin löytynyt verestä.


      • pudotti
        myös.... kirjoitti:

        Sekä lääkkeet joita verestäsi löytyy ja pitääkö ne paikkaansa terveyskyselyssä mainitsemiisi lääkkeisiin.

        Viime vuonna kuulemma loppupelissä tippui porukkaa juuri tuon takia eli ei ollut esim ilmoittanut masennuslääkkeen käytöstä.
        Sitä sitten oli kuitenkin löytynyt verestä.

        Ja jos kuulemma on porkkana-allergiakin selvinnyt vasta loppupeleissä, niin pakko niiden on testata nuo allergiatkit verestä?

        Olisi kiva, jos joku esim. viime vuonna lääkärintarkastukseen saakka päässyt kertoisi kokemuksiaan? Itse tipuin kolmosvaiheessa, mutta tänä vuonna aion läpäistä :)


      • Vai riittääkö rekrypvän mitat
        pudotti kirjoitti:

        Ja jos kuulemma on porkkana-allergiakin selvinnyt vasta loppupeleissä, niin pakko niiden on testata nuo allergiatkit verestä?

        Olisi kiva, jos joku esim. viime vuonna lääkärintarkastukseen saakka päässyt kertoisi kokemuksiaan? Itse tipuin kolmosvaiheessa, mutta tänä vuonna aion läpäistä :)

        Mulla oli viime viikolla rekrypäivässä mittaustulos 160 cm, eli minimi pituusvaatimus. Nyt stressailen, et jos mittaavat uudestaan vielä lopussa ja jääkin sen alle... Pituuskin voi kuulemma vaihdella, aamulla sentin kaksi pidempi kuin illalla.Ja kai muutaman millin heitto voi olla vähän mittaajastakin kiinni.Allergioista en osaa ihan tarkkaan sanoa, yleensä allergiat( ainakin yleisimmät ) katsotaan prick-testillä, eli ns. pistokokeella, en tiedä näkeekö niitä edes verestä. Mutta en ole kyllä kuullut, että Finskillä allergiatestejä teetettäisin...:)


      • kovin
        Vai riittääkö rekrypvän mitat kirjoitti:

        Mulla oli viime viikolla rekrypäivässä mittaustulos 160 cm, eli minimi pituusvaatimus. Nyt stressailen, et jos mittaavat uudestaan vielä lopussa ja jääkin sen alle... Pituuskin voi kuulemma vaihdella, aamulla sentin kaksi pidempi kuin illalla.Ja kai muutaman millin heitto voi olla vähän mittaajastakin kiinni.Allergioista en osaa ihan tarkkaan sanoa, yleensä allergiat( ainakin yleisimmät ) katsotaan prick-testillä, eli ns. pistokokeella, en tiedä näkeekö niitä edes verestä. Mutta en ole kyllä kuullut, että Finskillä allergiatestejä teetettäisin...:)

        "Pituuskin voi kuulemma vaihdella, aamulla sentin kaksi pidempi kuin illalla"

        Minkä pituudesta nyt puhut?


      • mistä puute
        kovin kirjoitti:

        "Pituuskin voi kuulemma vaihdella, aamulla sentin kaksi pidempi kuin illalla"

        Minkä pituudesta nyt puhut?

        Sun järjen!


      • 187,8 cm
        Vai riittääkö rekrypvän mitat kirjoitti:

        Mulla oli viime viikolla rekrypäivässä mittaustulos 160 cm, eli minimi pituusvaatimus. Nyt stressailen, et jos mittaavat uudestaan vielä lopussa ja jääkin sen alle... Pituuskin voi kuulemma vaihdella, aamulla sentin kaksi pidempi kuin illalla.Ja kai muutaman millin heitto voi olla vähän mittaajastakin kiinni.Allergioista en osaa ihan tarkkaan sanoa, yleensä allergiat( ainakin yleisimmät ) katsotaan prick-testillä, eli ns. pistokokeella, en tiedä näkeekö niitä edes verestä. Mutta en ole kyllä kuullut, että Finskillä allergiatestejä teetettäisin...:)

        mä stressaan siitä olenko liian pitkä,
        aika lailla rajoilla mennään.

        Allergiatestit voidaan tehdä verestäkin.

        Saa nähdä miten suhtautuvat isossa tarkastuksessa
        mun eläinallergiaan. Heinä- tai ruoka-allergiaa ei ole. Lisäksi mulla oli iskias selässä parikymppisenä v. 2000.


      • mun tapaus
        pudotti kirjoitti:

        Ja jos kuulemma on porkkana-allergiakin selvinnyt vasta loppupeleissä, niin pakko niiden on testata nuo allergiatkit verestä?

        Olisi kiva, jos joku esim. viime vuonna lääkärintarkastukseen saakka päässyt kertoisi kokemuksiaan? Itse tipuin kolmosvaiheessa, mutta tänä vuonna aion läpäistä :)

        Ilmoitin koivuallergiastani ja se ei ole millään lailla este, näin ilmoitti lääkäri. Mulle on tehty allergiatestit joskus 15 vuotta sitten.

        Tulipa vain mieleen, että minunkin tapauksessa verestä voi(?) löytyä lisää allergioita?


      • unohdin...
        mun tapaus kirjoitti:

        Ilmoitin koivuallergiastani ja se ei ole millään lailla este, näin ilmoitti lääkäri. Mulle on tehty allergiatestit joskus 15 vuotta sitten.

        Tulipa vain mieleen, että minunkin tapauksessa verestä voi(?) löytyä lisää allergioita?

        Mitenhän nyt, rekry oli ja meni mutta unohdin totaalisesti siinä lääkekyselyssä mainita ehkäisyn, kun en e-pillereitä käytä vaan NuvaRing-rengasta! Laitoin sitten tyhmänä, että en käytä säännöllisesti mitään lääkkeitä. Voinko tuon perusteella nyt karsiutua viimeisessä vaiheessa lääkärintarkastuksessa kun tiedot ei täsmää? Kutsu siis tuli henkilökohtaiseen haastatteluun ja psykan arviointiin.


      • ainakin
        unohdin... kirjoitti:

        Mitenhän nyt, rekry oli ja meni mutta unohdin totaalisesti siinä lääkekyselyssä mainita ehkäisyn, kun en e-pillereitä käytä vaan NuvaRing-rengasta! Laitoin sitten tyhmänä, että en käytä säännöllisesti mitään lääkkeitä. Voinko tuon perusteella nyt karsiutua viimeisessä vaiheessa lääkärintarkastuksessa kun tiedot ei täsmää? Kutsu siis tuli henkilökohtaiseen haastatteluun ja psykan arviointiin.

        lääkäri kysyi tuonkin, että onko ehkäsyä ja mitä. Nuvaring tuli paperiin. Tiedä sitten sen vaikutuksista karsiutumiseen..:/


      • emo kaksi vuotta
        ainakin kirjoitti:

        lääkäri kysyi tuonkin, että onko ehkäsyä ja mitä. Nuvaring tuli paperiin. Tiedä sitten sen vaikutuksista karsiutumiseen..:/

        Nuvaringin käyttäminen ei ollut este minulle. Herran jestas, kaikkihan melkein jotain ehkäisyä käyttävät.


      • TIETÄVÄ
        Mitä, mitä... kirjoitti:

        Mitäköhän ne verestä & virtsasta katsoo? Mahdollisen huumeiden käytön tietysti, mut mitä muuta...???

        HIV


    • konkka häämöttää

      Mitä näitä enää jauhamaan, kyllä ne Aasian rekrytoijat varmasti tsekkaa vuokravoimaltaan riittävän tarkkaan kaiken tarpeellisen :-)

      • totta tosiaan

        Aasialaisilla yhtiöillähän tarkastuskin on oikeasti paljon perusteellisempi. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe