Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ravintolapäällikkö

fsdag

Noniin, mitäs käsitätte kuuluvan ravintolapäällikön tehtäviin? Oletetaan nyt kyseessä olevan baari.
Eli ihan perushommat, kuten tilaukset, inventaario, työvuorolistat, rahan vaihdot, yms. oman "perus"työvuoron lisäksi. Mitä muuta?

12

13057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimenkuva sekava

      Mikä se "perustyövuoro" käsittää, meillä ainakin juoruamista pikkupomojen kanssa ja suunnittelua kuinka voi kiusata kulloistakin silmätikuksi joutunutta. Työvuorolistat, inventaario ja rahanvahdotkin on delegoitu muille, että itselle jää enempi aikaa setviä muiden elämää.

      • juoruilla!

        Hei, olen ravintolapäällikkö. Työhöni kuuluu kokin kanssa vuoroviikoin ruuan valmistus joita on kaksi vaihtoehtoa joka päivä, ja jälkiruuan valmistus. Joka toinen viikko aloitan päivän valmistamalla vitriiniin täytetyt sämpylät ja pullat, sekä automaatteihin vietävät tuotteet, Sen lisäksi valmistan 5 erilaista salaattia meidän ravintolaan sekä jakelupisteeseen. Sen lisäksi katamme pöydät, juomat, valmistamme leipäpöydän, pyyhimme pöydät aamun asiakkaiden jäljiltä, joita tietenkin palvelemme (kassatyö). Kuormat purkaa se joka sillä hetkellä ehtii, yleensä yhdessä. Vastaan puhelimeen ja otan tilauksia vastaan jne. Nämä kun on tehty on klo .n 9.30. Sitten alkaa seuraavan päivän ruokien valmistelu, take away:ta on myytävä myös (eivät nekään tuotteet taivaasta tipu) Sitten teen tilauksia, laskutuksia, hoitelen juoksevia asioita, vastaan puhelimeen, soitan, teen työvuorolistat, täytän myyntitilitystä, tiskaan, pyyhin pöytiä, vien automaatteihin myytävää, lasken kassan, pidän palavereita henkilöstön kanssa, osallistun itse palavereihin (työajan jälkeen, matkoja ei lasketa työajaksi) jne, jne Ja luulen että meitä on paljon, eipä taida olla aihetta kateuteen vai kuinka? Sitä paitsi paikathan on kaikille avoimia, voit itse hakea ja kokeilla!


      • ......................
        juoruilla! kirjoitti:

        Hei, olen ravintolapäällikkö. Työhöni kuuluu kokin kanssa vuoroviikoin ruuan valmistus joita on kaksi vaihtoehtoa joka päivä, ja jälkiruuan valmistus. Joka toinen viikko aloitan päivän valmistamalla vitriiniin täytetyt sämpylät ja pullat, sekä automaatteihin vietävät tuotteet, Sen lisäksi valmistan 5 erilaista salaattia meidän ravintolaan sekä jakelupisteeseen. Sen lisäksi katamme pöydät, juomat, valmistamme leipäpöydän, pyyhimme pöydät aamun asiakkaiden jäljiltä, joita tietenkin palvelemme (kassatyö). Kuormat purkaa se joka sillä hetkellä ehtii, yleensä yhdessä. Vastaan puhelimeen ja otan tilauksia vastaan jne. Nämä kun on tehty on klo .n 9.30. Sitten alkaa seuraavan päivän ruokien valmistelu, take away:ta on myytävä myös (eivät nekään tuotteet taivaasta tipu) Sitten teen tilauksia, laskutuksia, hoitelen juoksevia asioita, vastaan puhelimeen, soitan, teen työvuorolistat, täytän myyntitilitystä, tiskaan, pyyhin pöytiä, vien automaatteihin myytävää, lasken kassan, pidän palavereita henkilöstön kanssa, osallistun itse palavereihin (työajan jälkeen, matkoja ei lasketa työajaksi) jne, jne Ja luulen että meitä on paljon, eipä taida olla aihetta kateuteen vai kuinka? Sitä paitsi paikathan on kaikille avoimia, voit itse hakea ja kokeilla!

        muutenkin toiminnan suunnittelu ja tietysti jo edellämainitut suoritusportaan hommat (jos ei satu olemaan todella iso ravintola).


      • ...minä myös rp...
        ...................... kirjoitti:

        muutenkin toiminnan suunnittelu ja tietysti jo edellämainitut suoritusportaan hommat (jos ei satu olemaan todella iso ravintola).

        ...olen aina, 24h passissa ja käytettävissä paikkaamaan muita, sairas- ym. tapauksissa oman työn
        lisäksi, jota kyllä piisaa. KK-palkka sisältää "vastuulisän" joten ensimmäiset 10h ylitöitä menevät
        talolle juuri siksi että saan sen korvauksen. Kukas ne puuttuvat paikkaa jos en minä?? Ja voin sanoa, että meillä ei turhaan eikä paljon sairastella, ikävä kyllä joillain on pieniä lapsia joilla korva kipeä, sitten mies kipeä eikä pysty lasta hoitamaan, sitten lapsi niin sairas ettei voi mennä tarhaan, lopulta se äiti (minun työntekijäni) sairastuu itse ja näin on pari viikkoa kulunut minun tehdessä kahta vuoroa...jep, tiedän että vuokrata voi apuvoimaa, olen vuokrannut ja toiminut aikoinani vuokraajana, mutta meillä ei ole käytännön hyötyä tulenpalavassa kiireessä ensikertalaisesta. Eli...mietin aika usein miten kiva olis olla (pikapuoliin)rivityöntekijä tai vuoropäällikkö, nostaa palkan ja lähtee kotiin kun duunivuoro päättyy. Ehkä jo huomenna...


      • salli mun nauraa
        juoruilla! kirjoitti:

        Hei, olen ravintolapäällikkö. Työhöni kuuluu kokin kanssa vuoroviikoin ruuan valmistus joita on kaksi vaihtoehtoa joka päivä, ja jälkiruuan valmistus. Joka toinen viikko aloitan päivän valmistamalla vitriiniin täytetyt sämpylät ja pullat, sekä automaatteihin vietävät tuotteet, Sen lisäksi valmistan 5 erilaista salaattia meidän ravintolaan sekä jakelupisteeseen. Sen lisäksi katamme pöydät, juomat, valmistamme leipäpöydän, pyyhimme pöydät aamun asiakkaiden jäljiltä, joita tietenkin palvelemme (kassatyö). Kuormat purkaa se joka sillä hetkellä ehtii, yleensä yhdessä. Vastaan puhelimeen ja otan tilauksia vastaan jne. Nämä kun on tehty on klo .n 9.30. Sitten alkaa seuraavan päivän ruokien valmistelu, take away:ta on myytävä myös (eivät nekään tuotteet taivaasta tipu) Sitten teen tilauksia, laskutuksia, hoitelen juoksevia asioita, vastaan puhelimeen, soitan, teen työvuorolistat, täytän myyntitilitystä, tiskaan, pyyhin pöytiä, vien automaatteihin myytävää, lasken kassan, pidän palavereita henkilöstön kanssa, osallistun itse palavereihin (työajan jälkeen, matkoja ei lasketa työajaksi) jne, jne Ja luulen että meitä on paljon, eipä taida olla aihetta kateuteen vai kuinka? Sitä paitsi paikathan on kaikille avoimia, voit itse hakea ja kokeilla!

        "...pyyhin pöytiä ja tiskaan...."

        Niin, niin nää Amicat ja Sodexhon paskathan just tätä teettääkin..ja niihinhän pääsee pomoks kuka vaan - kunhan osaa olla kieli ruskeena konttorin kuivapilluille.

        aloituskysymyksessä tarkoitettiinkin varmaan OIKEATA ravintolaa, eikä näitä henksusyöttölöitä.


      • ettet ole päällikkö
        salli mun nauraa kirjoitti:

        "...pyyhin pöytiä ja tiskaan...."

        Niin, niin nää Amicat ja Sodexhon paskathan just tätä teettääkin..ja niihinhän pääsee pomoks kuka vaan - kunhan osaa olla kieli ruskeena konttorin kuivapilluille.

        aloituskysymyksessä tarkoitettiinkin varmaan OIKEATA ravintolaa, eikä näitä henksusyöttölöitä.

        tuskin edes kelpaisit pöytiä pyyhkimään, katkeruus paistaa läpi! Mene ihmeessä oikeaan ravintolaan pomoksi, kelpaat varmasti! Vauhtia, ettei me ruskeakieliset taas viedä sun paikkaa! :))


      • muuta!
        ...minä myös rp... kirjoitti:

        ...olen aina, 24h passissa ja käytettävissä paikkaamaan muita, sairas- ym. tapauksissa oman työn
        lisäksi, jota kyllä piisaa. KK-palkka sisältää "vastuulisän" joten ensimmäiset 10h ylitöitä menevät
        talolle juuri siksi että saan sen korvauksen. Kukas ne puuttuvat paikkaa jos en minä?? Ja voin sanoa, että meillä ei turhaan eikä paljon sairastella, ikävä kyllä joillain on pieniä lapsia joilla korva kipeä, sitten mies kipeä eikä pysty lasta hoitamaan, sitten lapsi niin sairas ettei voi mennä tarhaan, lopulta se äiti (minun työntekijäni) sairastuu itse ja näin on pari viikkoa kulunut minun tehdessä kahta vuoroa...jep, tiedän että vuokrata voi apuvoimaa, olen vuokrannut ja toiminut aikoinani vuokraajana, mutta meillä ei ole käytännön hyötyä tulenpalavassa kiireessä ensikertalaisesta. Eli...mietin aika usein miten kiva olis olla (pikapuoliin)rivityöntekijä tai vuoropäällikkö, nostaa palkan ja lähtee kotiin kun duunivuoro päättyy. Ehkä jo huomenna...

        Joskus kaipaan sitä "huoletonta" kokkiaikaa (ennen nuoleskelua :) ) kun sai tosiaan vain painaa oven kiinni perässään eikä tarvinnut funtsia mitään. Mutta eihän me mitään "oikeita rp:tä olla, ei kannattais stressata..


      • päivystys

        Hyvä toimenkuvasta tietämätön, joka luulet että rav.pääl. istuu juoruilemassa ja miettimässä kelle seuraavaksi v...lisi.
        Sä oot ihan väärässä.
        Olen itse ravintolapäällikkönä ja ei siinä ehdi juoruilla, sulla on 24 h päivystys ja paikkaat sairaslomia, kutsutaan jopa lomilta töihin, teet aamu viidestä ilta 24 töitä, jonka jälkeen pääset nukkumaan ehkä 4 tunnuiksi ja sitte pahimmassa tapauksessa taas sama edessä.
        ja siihen työ määrään nähden palkka voisi olla parempi, tai olisi välillä kiva pitää se vapaapäiväkin.
        joten mieti uudestaan , ennen kuin päästelet suustasi tuollaista tai jos tiedät jonkin kertomasi paikan, kerroppa mulle, niin voisin vaikka hakea töitä sieltä...


    • Päällikön hommia tekevä(EI ...

      Kyllähän sen päällikön pitää olla tuloshakuinen,kehittää toimintaa ym.
      Pitää omistajat tyytyväisenä ja tietysti työntekijät.

      • b

        Tasapainoilua tuloksen ja työtekijöiden tyytyväisyyden välillä, ja tietenkin tyytyväisten asiakkaiden kautta saavutetaan se helpoimmin :) Auttaa jos työntekijät ymmärtää kuka sen palkan maksaa (asiakas) ja itseä auttaa jos on toodella pitkä pinna. Helpottaa jos osaa delegoida ja kouluttaa, se on sekä yrityksen että omasta hyvinvoinnista kiinnipitämistä, on koko yrityksen etu jos ei homma kaadu yhteen mieheen tai naiseen (lukuunottaen ravintolapäällikkö itse).
        Tietysti joutuu vääntämään joskus sairaslomien tms. takia, mutta itse ihmisesi palkkaat eli se kuuluu toimenkuvaan hommata sinne palkkalistalle myös niitä rahanahneita jotka tekevät mielellään vuoroja sattumanvaraisesti.
        ja sitten tietysti:
        http://www.youtube.com/watch?v=ds6YsLuqSNM


    • herkkua

      TYYPILLISET PERINNERUOAT, KARJALANPAISTI, JÄTETÄÄN SIANLIHA POIS SEKÄ KORVATAAN JUUREKSET ESIM, KESÄKURPITSA, PAPRIKA JA TOMAATTI, HERNEET...OHRARYYNIEN KERA, SUOMALAISTA TERVEELLISTÄ PERINNERUOKAA, EU-DIREKTIIVIEN MUKAISTA!

      • näin se noin

        Kyllähän tämä kysymys on niin vaikea, kun on monenlaisia ravintoloita ja baareja, missä on ravintolapäälliköt. mäkkärin ravintolapäällikön homma on varmasti erilaista kuin vaikka jonkin huippuravintolan ravintolapäällikön.

        Epäilen, että kysyjällä ei ollut mikään mäkkäri mielessä, joten kyllähän se työ on lähinnä pitää hommaa kasassa ja hoitaa työvuorolistat, tavaratilaukset yms. kaikki sälä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe