Meille tuotiin kattotuolit viime viikolla, paketti pitäisi saapua ensi viikon alussa. Mieleen tuli että olisiko kattotuolitkin kuuluneet jotenkin peittää? Talopaketin tavarat kyllä ohjeen mukaisesti peitetään kun ne saapuvat. Asia alkoi askarruttaa, vettäkin kun on sadellut.
Kattotuolit
6
4960
Vastaukset
- huoleti !
kattotuolit eivät tuumaa vedestä mitään, ellet yli talven niitä aio seisottaa. Ne ehtivät helposti kuivaa asennuksen aikana. Toisekseen ne tulevat höyrynsulkumuovin ulkopuolelle, tuuletettuun tilaan jossa ne viimeistään kuivavat. Avotaivaan alla tuulettuvassa tilassa puu kyllä säilyy, ei tiiviissä nipussa pressun alla.
- duunari2
jos säilytetään pitkä aika ulkona. Ei siksi, että ettei ne kuivuisi asennuksen jälkeen vaan siksi, että puu imee itseensä kosteutta ja tuorpoaa hieman työntäen liitosten naulalevyjä auki ja sitten kun puu taas kuivuu se kutistuu jolloin naulalevyn ja puun väliin jää rako.
Tämä jos toistuu riittävän usein saattaa naulalevy olla liikaa irti puusta ja sen leikkauskestävyys huononee eli kattoristikon kantavuus heikentyy.
http://www.sepa.fi/FI/kattoristikot/nr-ja-varastointiohjeet/ohje-ristikoiden-vastaanotosta-ja-varastoinnista.html
Oheista linkistä löytyy seuraava lause:
Heti toimituksen jälkeen on huolehdittava,
että ristikot suojataan sateelta. Niput tuetaan
pystyyn siten, että ne eivät kaadu. Ristikoiden
alle on kuitenkin jäätävä riittävä tuuletusväli.
- tietysti
asentaa ne jo ennen talopaketin saapumista niin ei tarvitse peitellä.
- Ennen talopakettia!!
Eipä uskoisi miten ammattimiehiä olet!
- tuollaista
Ennen talopakettia!! kirjoitti:
Eipä uskoisi miten ammattimiehiä olet!
tehdään kaiken aikaa, tosin paikalle asennusta ei voi tehdä ennenkuin seinät ovat pystyssä, mutta ei ne seinät katon tekoa hidasta millään tavalla. Jää telineiden ja tarvittavien kaiteiden tekokin pois. Loppupeleissä halvin ratkaisu toteuttaakkin varsinkin isommissa ja korkeammissa katoissa.
- rakestaja
Naapurin isäntä sanoi hauskasti kun kattotuolit odottivat asentamista vesisateessa. Vois kai nuo peittääkin. Ei sillä että sillä mitään merkitystä olisi mutta kylänmiehet taivastelevat että siellä sitä hometaloa tehdään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576