APUA!!

pallero^^

Huomasin hamsterillani korvan takana muutama päivä sitten haavan. sellasen punasen missä on nyt hieman rupea ja sen ympäriltä on lähtenyt karvoja. se on aika pahan näköinen ja ajattelin että hamsu pitäisi viedä mahdollisimman nopeasti lääkäriin. paljon lääkärissä käynti maksaa? ja voisiko tuo johtua ravinnosta? KIIRE. kiitos vastauksista:)

3

371

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

Jos haava tosiaan näyttää pahalta ja tulehtuneelta, se pitää viedä lääkäriin. Käy ainakin apteekissa ostamassa betadinea tai vastaavaa haavanpuhdistusainetta. Ei haavat ruuasta johdu. On ehkä raapaissut itseään? Onko hamsun kynnet leikattu? Haavasta sitten lähtee tulehdus helposti.

• pallero^^

on mahdollista että hamsu on satuttanut itsensä ja välillä se raapii haavaa. kynsiä ei vielä ole leikattu kun se on vasta reilun kuukauden ollut mulla.

• Jos se tosiaan näyttää pahalta, niin suosittelen soittamaan eläinlääkärille ja varaamaan ajan. Haava voi olla tulehtunut ja hoitamattomana tulehdus voi viedä mukanaan vaikka koko hamsterin. Ennen eläinlääkäriä kannattaa haavaan laittaa apteekista saatavaa Terra Poly vetiä. Se on eläinten haavoihin tarkoitettua hoitovoidetta. Hiero sitä haavaan. Ei haittaa vaikka hamsteri söisi sitä, sillä eläimillehän se on tarkoitettu. Myös puhdistus keitetyllä ja jäähtyneellä vedellä voisi olla hyväksi.

paljon lääkärissä käynti maksaa?
      - Riippuu siitä, käytkö yksityisellä vai kunnan eläinlääkärillä. Myös paikkakunta vaikuttaa. Helsingissä yksi käynti maksaa noin 30-40€.

ja voisiko tuo johtua ravinnosta?
      - Ei voi. Hamsteri on mahdollisesti loukannut korvansa johonkin asumuksessaan olevaan terävään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      122
      1744
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      857
    3. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      148
      812
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      60
      790
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      752
    6. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      44
      654
    7. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      41
      646
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      257
      639
    9. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      68
      613
    10. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      33
      587
    Aihe