miten toi enduropyörien rekisteröinti homma menee eli saako kaikki enduroksi luokitellut pyörät tonne tieliikenne käyttöön? ku on noita punakilpisiä ja valkokilpisiä?!?
tietämätön!
9
4967
Vastaukset
- näin kai
Enduropyärällä voi osallistua kilpailuihin kun ostaa katsastuskonttorilta punakilpitarran.
Valkokilpinen-siinä on oikea rekisterikilpi ja se on aina kalliimpi ostaa kuin punakilpinen. siis ilman kilpeä oleva)
Jos ajelee liikenteessä pitää olla valkokilpinen.
Vain kilpailuissa voi ajella punakilpisellä. - meniskö näin
Eli punakilpi tarkoittaa sitä että sillä voi ajaa endurokisoissa, koska siinä on valot.
Valkokilpi on sitten katuliikenteeseen rekisteröity jolloin sillä voi ajaa myös yleisillä teillä (jos löytyy kuljettamiseen oikeuttava kortti)
Esim. KTM punakilpiendurossa tulee mukana valot ja vilkut ym. Siis tarvittavat varusteet katsastusta varten. Punakilpiendurosta saa valkokilven maksamalla verot.
Eli summa summarum: Punakilvestä saat valkokilpisen (tieliikennepelin) maksamalla verot ja katsastamalla sen paikallisessa katsastuskonttorissa.- Tumppi_1982
Kaikkia enduroita ei saa valkokilpiseksi.
Esim Honda XR400 vm-96 ei saa valkokilpiin vaikka tekisi mitä, mutta vm97-> saa maksamalla verot. - mopo
eli paljo se vero on noin suunnilleen jos pyörä on KTM 250-450. silllä vain kiinnostaa ku aattelin siirtyä noista kyykky pyöristä tollaseen enduroon.kiitoksia noista hyvistä vastauksista,selvis paljo asioita!
- katsuri
Pelkästään veroja maksamalla pyörää ei rekisteriin saa. Sen täytyy myös täyttää käyttöönottoajankohdan määräykset. Mikäli aikaisempaa rekisteröintiä ei ole tehty, käsitellään pyörää uutena ajoneuvona. Eli käytännössä sitä ei kilpiin saa.
- Tumppi_1982
mopo kirjoitti:
eli paljo se vero on noin suunnilleen jos pyörä on KTM 250-450. silllä vain kiinnostaa ku aattelin siirtyä noista kyykky pyöristä tollaseen enduroon.kiitoksia noista hyvistä vastauksista,selvis paljo asioita!
Uusi Husqvarna te450 maksaa 8790€ ja rekisterissä olevana 10840€. Eli vero lienee pari tonnin luokkaa...
- Apuatarvitsevav
Elikkä tuolla ois myynnissä tommone 2016 punakilpi husse tc nii saako sen valkokilpiseks ku ostaa vilkut ja tekee valoille sähköt ja kuristaa?
- ESjonne332
Ei onnistu
- Jutustelija1
Itse ostaisin suoraan valkokilpisen, se on aina kallista ja hankalaa kun lähdetään säätämään ei valmiin pyörän kanssa.
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/
Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569