Olen vähän miettinyt keittiöremontin yhteydessä laittaa pesukoneen ja kuivausrummun keittiöön, siellä olisi meillä paremmin tilaa kuin kylppärissä. Nyt olis näköjään integroitavakin vaihtoehto olemassa, ovet voisi valita keittiökaapistoon sopiviksi.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4000000000000013&posting=22000000028622401
Onko kellään pesukonetta keittiössä? Onko asiassa jotain erityisesti huomioitavaa?
Integroitava pesukone
4
1722
Vastaukset
- silurus
Englantia puhuvissa maissa tuo tapa on kenties yleisin. Suomessa, jossa asuntoneliöt ovat niin halpoja, okt:hin suunnitellaan jostain kumman syystä kodinhoitohuoneita.
Suomessa olen nähnyt vain yhdessä asunnossa pyykkikoneen keittiössä. Kyseessä oli sen verran vanha asunto, ettei kylpyhuoneessa ollut lainkaan pesukoneliitintä, vaikka tilaa ehkä hädin tuskin olisi ollut koneelle.
Jos ja kun kotirouva/isäntä pesee pyykit yksin kotona ollessaan, pesukoneen sijainnilla ei todellakaan ole samanlaista merkitystä, kuin jos samassa tilassa pitäisi koko perheen kotona ollessa tiskata, silittää, pestä pyykit, tehdä ruokaa ja ruokailla ja mahdollisesti kestittää vieraita. Väitän, että kyse on enimmäkseen päivärytmistä ja joistakin tabuista, joita liittyy aivan normaaleihin elintoimintoihin ja kotiaskareisiin. - kkkkkkkkkkkkkk
Keittiössä EI OLE LATTIAKAIVOA,
eli taloyhtiöltä on saatava lupa.
Yleensä se ei heltiä.
Luvattakin voit asentaa, mutta silloin otat vastuun mahdollisesta (ja kalliista)vesivahingosta jos kone päättää päästää vedet lattialle.
Pyykkikoneet pitää myös lingotessaan jonkinmoista mekkalaa, kestäisitkäö sen keittiössä.
En suosittele!- onhan
siellä keittiössä tiskikonekin... eikä ole lattiakaivoa. Lupaa en tarvitse, kun on oma talo, vähän vanhempi sellainen, joten kylppärin tilat on aika rajalliset.
Linkousmeteli vaihtelee koneittain (olen ymmärtänyt, että tuo Cylinda on suht hiljainen), aivan kuin tiskikoneiden meteli ja muiden koneiden (yleiskone, tehosekoitin, ym.) meteli, eikä se linkous hirveän kauan kestä. - kkkkkkkkkkkkkk
onhan kirjoitti:
siellä keittiössä tiskikonekin... eikä ole lattiakaivoa. Lupaa en tarvitse, kun on oma talo, vähän vanhempi sellainen, joten kylppärin tilat on aika rajalliset.
Linkousmeteli vaihtelee koneittain (olen ymmärtänyt, että tuo Cylinda on suht hiljainen), aivan kuin tiskikoneiden meteli ja muiden koneiden (yleiskone, tehosekoitin, ym.) meteli, eikä se linkous hirveän kauan kestä.toki omaan taloon voi asntaa lähes mitä virityksiä tahansa. Onhan keittiössä astianpesunonekin! - no on, mutta pyykkikoneelle sattuyuvesivahinkoja paljon emennän ja ne on huomattavasti suurempia kuin tiskarin aiheuttmat.
Rakentamismääräykset myös vaativat, että pyykinpesukone on asennettava lattiakaivolliseen tilaan.
Voit siis asennella vaikka makkariin, mutta MUISTA vahingon sattuessa VAKUUTUS ei korvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294