itselläni kaamea pms-masennus, haluan tappaa itseni, ulvon sängyssä kuin hullu monta päivää, muuhun en kykene, onko kukaan kokeillut luontaistuotteita pms:ään, onko esim. vitamore total auttanut?
olen 28-v.
PMS masennus
10
2014
Vastaukset
- Olli Lind
Minulla ei ole tästä kokemusta. Mutta lääkäri Steven Hall kirjassaan Noni trough your noni, kertoo, että nonimehu on ollut tehokas PMS:n hoitaja lähes sataprosenttisesti.
Tässä kerrotaan miten noni auttaa PMS:ssä, valitettavasti se on englanniksi.
Role of Noni to maintain serum serotonin level in PMS and PMDD
Patients of PMS have differences in serotonin levels. Noni helps to Increase Serotonin level in blood. Laboratory tests prove Noni Juice’s extremely high ability to bind with serotonin. Whole foods such as Noni juice helps to elevate the serotonin levels naturally in our body. Using precise proportions and relationships to one another, nature combines vitamins, minerals, and other phytochemicals co-factors that make up our food, so as to enhance the benefits of each individual component. Noni plays the vital role in alleviating the symptoms of premenstrual syndrome and PMDD by keeping the serum serotonin level balance through its unique synergistic activity of all its micronutrients. Noni contains a wide variety of beneficial phytochemicals, some of which are not found in any other known plant. These phytochemicals work synergistically to reduce the symptoms of various diseases.
Noni is a good source of calcium and magnesium
Magnesium and calcium deficiencies are postulated as nutritional causes of PMS. Studies evaluating supplementation show improvement in physical and emotional symptoms. Noni is the most natural food supplements contain all the essential vitamins and minerals. It has a rich complement of vitamins and minerals; including A, B vitamins (including the rare B-12), C, E, Iron, calcium, sodium, potassium, zinc and several trace minerals. It also has 17 of 20 amino acids.
Terpenes, fungicides, adaptogens, glycosides, polysaccharides and other unique ingredients that even in small amounts can have significant physiological effects can be found in Noni. All those things may helps in alleviating the PMS successfully.
In a survey of the 2,573 women who consumed Noni reduced painful and uncomfortable menstrual symptoms, 78 percent reported successful results - Spelttityttö
Uusimmassa Luontaisterveys-lehdessä on artikkeli PMS-oireiden taltuttamisesta ruokavalion avulla.
Minulla se on auttanut.
Lehti löytyy kirjastosta, jolei halua ostaa sitä.
Lehdessä on paljon juttuja myös paljon muistakin yleisimmistä Suomalaisten vaivoista ja niiden hoidoista. - menkkaränkkä
Mulla on kans pahat pms oireet joita olen saanut taltutettua tällä cocktaililla:E-Epa.karnosiini,mäkikuisma,B-vitamiinit,C-vitamiinit,Magnesium ja lisäksi voi ottaa myös mivitotal flexiä,tosin jos tota mivitotalia ottaa niin ei tartte kyl ottaa noita B,C ja magnesiumia.Tossa mivissä on kaikki.Suosittelen noita .Ja lisäksi jätä kaikki kahvit(kofeiini valmisteet) pois,kaikki alkoholi pois,turhat rasvat,sokerit ,suolat ,ja vaaleat jauhot.Ja kahta viikkoa ennen mensuja vähennä punaisen lihan syömistä jos voit olla kokonaan ilman punaista lihaa aina parempi.Ja viimeiseksi neuvo:älä ressaa ,mistään, se pahentaa oireita.
- paljon neuvoista..
mun tilanne meni niin pahaksi, että olen seronil-kuurilla, 10 mg seronilia aamuisin masennukseen..
vitamore totalia menee yhä, samoin b6 vitamiinia, monivitamiinia, rautaa ja mitä vielä.. pyrin syömään kasvisvoittoisesti.. kyllä luulen, että minun on suht helppoa olla syömättä punaista lihaa..
Perjantaina menkkojen pitäisi alkaa, voin vaikka raportoida tänne, miten meni pms:n kanssa :)
Hyvää jatkoa sulle! Kiitos kattavista vinkeistä! Mitä mäkikuismaa muuten käytät? Itse käytän Vogelin Hyperiforce Novaa 3 tablettia päivässä ja on auttanut tosi paljon. Olo on siis paljon tasaisempi. Tota karnosiinia voisin kanssa kokeilla.
- vastaa
Pirkko-Liisa kirjoitti:
Kiitos kattavista vinkeistä! Mitä mäkikuismaa muuten käytät? Itse käytän Vogelin Hyperiforce Novaa 3 tablettia päivässä ja on auttanut tosi paljon. Olo on siis paljon tasaisempi. Tota karnosiinia voisin kanssa kokeilla.
Mulla on tota Esbricum mäkikuismaa jota otan 4 kapselia päivässä ja tuntuu kans auttavan.Mitä toi maksaa toi vogelin mäkikuisma ja oks se kans apteekkikamaa?
Mulla tää kuisma on kans auttanut tosi paljon.Mullaan oli ihan siis se tilanne et puhuttiin jo mielialalääkityksestä eli ssri lääkkeistä ja diapamiakin mulle määrättiin.
Et tosiaan tiedän kuinka pahoja voi pms oireet olla ja noista on ollut apua. vastaa kirjoitti:
Mulla on tota Esbricum mäkikuismaa jota otan 4 kapselia päivässä ja tuntuu kans auttavan.Mitä toi maksaa toi vogelin mäkikuisma ja oks se kans apteekkikamaa?
Mulla tää kuisma on kans auttanut tosi paljon.Mullaan oli ihan siis se tilanne et puhuttiin jo mielialalääkityksestä eli ssri lääkkeistä ja diapamiakin mulle määrättiin.
Et tosiaan tiedän kuinka pahoja voi pms oireet olla ja noista on ollut apua.Vogelin mäkikuismaa saa vain apteekista, mutta sitä ei ole ihan kaikissa apteekkivalikoimissa. Joskus kanssa Esbericumia kokeilin, mutta jotenkin se kuivatti suuta tosi paljon. Tässä Vogelissa ei ole mitään sivuvaikutuksia eli tuntuu jotenkin tosi lempeältä ja ihmisystävälliseltä avuntuojalta. Hyvä että olet itsekin saanut apua, mieluummin jotain luonnollisempaa kuin SSRI:tä. Vogelin hintaa en muista, varmaan liikkuu samoissa Esbericumin kanssa. Hyvää vointia!
- Spiru
Tässä pätkä Tri Matti Tolosen kirjoituksesta:
Fosfolipaasi A2 -niminen entsyymi (PLA2) hajottaa aivosolujen kalvoilta rasvahappoja ja häiritsee aivosolujen keskinäistä tiedonsiirtoa. Tämä entsyymi toimii solujen sisällä, ja se kuuluu solujenvälisen tiedonsiirron mekanismeihin. Entsyymi "sahaa" irti solukalvojen DHA-rasvahappoja, jotka hapettuvat ja tuhoutuvat. Entsyymi toimii liian aktiivisesti lukivaikeudessa, ADHD:ssa, skitsofreniassa, masennuksessa ja monissa muissa neurologisissa ja psykiatrisissa häiriöissä. Entsyymin yliaktiivisuus aiheuttaa DHA:n puutetta, mutta paradoksaalista kyllä DHA:n antaminen ruuan lisänä ei korjaa vikaa. Puute korjaantuu EPAn avulla, sillä EPA-hoito vaimentaa PLA2:n aktiviteettia ja lisäksi EPA muuttuu elimistössä DHA:ksi. Biokemiallinen reaktio ei kulje toiseen suuntaan eli DHA ei muutu EPAksi. Siksi EPA-hoito valtaa alaa neurologiassa ja psykiatriassa.
Ootko kokeillu? - jiiris
Itse käytän tälläistä. Jamssijuurta on perinteisesti käytetty luonnollisena vaihtoehtona esimerkiksi vaihdevuosivaivojen hoitoon.Kysele jos haluat tietää lisää
- Easy Ladya
auttaa kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077793
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1136064- 835197
- 1394556
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113230- 623024
- 582948
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102454- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562066