Tontin siivoaminen

myyjän piikkiin?

Ostettiin omakotitalo jonka tontilla on edellisten omistajien rojua. Aavistelimme pahaa joten kirjautimme kauppakirjaan että myyjien tulee siivota tontti asianmukaisesti muuttopäivään mennessä tai meillä ostajilla on oikeus siivotuttaa rojut pois myyjän piikkiin.

Muuttoon on nyt kaksi päivää ja vieläkin tänään tontti oli täynnä tavaraa. Siellä on mm. muovijätettä, pari vanhaa ruostunutta kodinkonetta, runsaasti erilaista puujätettä ja ties mitä rakennusjätettä. Pariskunnan pitäisi tehdä ihmeitä saadakseen kaiken pois määräaikaan mennessä mutta tokihan niitä ihmeitä voi tapahtua.

Onko kellään kokemusta vastaavasta? Tilasitteko firman hoitamaan siivouksen ja suostuiko firma lähettämään laskun suoraan myyjille? Maalaisjärjellä ajateltuna lasku lankeaa ensin meille ja meidän riesaksi jäisi rahojen lopullinen perintä asianosaisilta.

9

2006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edellistä omistajaa

Mikään firmaei suostu laskuttamaan, kuin tilauksen tehnyttä henkilöä.

Ota siis yhteyttä välittäjäänja kysy miten neuvotellaan. Jos olet ostanut suoraan myyjältä, niin vie kamat itse kaatopaikalle, rautaromulle saat ilmaisen kuljetuksenkin, tai tilaa jätelava.

JOs haluat tapella, niin kysy vaikka oman pankkisi kiinteistönvälittäjältä (varmaanki olet ostanut lainarahalla), mitkä ovat ostajan oikeudet. JOs et muuta keksi, niin soita juristille

• hinnasta

osa olemaan maksamatta vielä? Silloin voisit tilata lavan ja vähentää laskun loppusuorituksesta.

• myyjän piikkiin?

Tokihan ollaan jo maksettu koko kauppahinta.

• Aina jos
        myyjän piikkiin? kirjoitti:

sopimuksessa on joku ehto kannatta jättää osa summasta auki "takuuksi". Eihän sen tartte olla kuin esim 1000€ (vähän tietty ehdosta riippuen) mutta näin itse toimimme. LIsäksi meillä oli täysi kuluton kaupan peruutusoikeus mikäli ehto ei täyttyisi. Kyllähän siitä toteutumisesta tapeltiin mutta asia hoitui.

• typeryyttä

Todellista typeryyttä maksaa koko kauppasumma ja myyjällä omat velvoitteet hoitamatta. Saatte syyttää itseänne tästä tilanteesta. Joa myyjä ei ole tähän päivään mennessä asiaa hoitanut niin tuskin hoitaa ollenkaan.

• qwl

Ellei kaunis puhe tehoa nopeasti, ainoa keino saada asia varmasti myyjän piikkiin on haastaa myyjä sopimusrikkomuksesta käräjille.

Vaadi teettämisuhkaa ja korvaukset kaikista kuluistasi.

• myyjän piikkiin?

Näin me teemme mikäli tyypit eivät tee asialle mitään. Enpä oikein innostu ajatuksesta että vierailevat harva se päivä tontilla hakemassa kourallisen tavaraa ja samalla kyttäilemässä touhujamme.

Kunhan ovat huomenna pois talosta niin voisi huokaista edes sen verran helpotuksesta :)

• ole varmaa

Näin me teemme mikäli tyypit eivät tee asialle mitään. Enpä oikein innostu ajatuksesta että vierailevat harva se päivä tontilla hakemassa kourallisen tavaraa ja samalla kyttäilemässä touhujamme.

Kunhan ovat huomenna pois talosta niin voisi huokaista edes sen verran helpotuksesta :)

Mieti 2 kertaa, ennen kuin moista teet. Pikku summasta tulee helposti valtava lasku.
        Ja vaikka kuinka oikeassa olisit, niin oikeus saattaa olla toista mieltä. Ja siinä tapauksessa niistä muutamasta satasesta tulee sulle tuhansien eurojen kustannukset.

• on rojua

se toiselle on käyttötavaraa. Eli tuskin mitään voitatte käräjillä.

Olisitte pyytäneet rojuista hinnanalennusta kauppahintaan vaikka 1000 euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe